Juuso on ollut maalilla epävarma! Jos Noronen on saatavilla Jypistä Tuokkola paluun myötä, niin äkkiä sopimus kouraan.
Entäs sitten hyökkäys! Rita ja Mäki ovat olleet pettymyksiä Maneliuksen ja Juutilaisen taito ei kestä tällä tasolla. Lahti on taas liian loukkaantumis herkkä pelaaja.
Uusia miehiä sisään ja äkkiä! Olkoon vaikkapa mistä maasta kunhan ovat selkeitä vahvistuksia!
Ja sokerina pohjalla: Jos tappio putki jatkuu, niin valmentajan vaihto voisi olla yksi ratkaisu! En jaksa enää uskoa Aravirran valmennus kykyihin. Mitkää selittelyt eivät auta. Viime kaudella niitä kuultiin jo aivan tarpeeksi!
Nyt on tekojen aika.
Ei millään pahalla, mutta lukiessani Jatkoajan kirjotuksia olen huomannut, että nimerkillä pappi on ollut tapana ylireagoida kirjoituksissaan. Jos kyseessä on pidempään jääkiekkoa seurannut henkikö, kuten nimimerkki väittää, voisi kuvitella, että henkilö on tottunut siihen, että Jokerit on sarjataulukossa ihan hännillä. Nyt tuntuu Jokerien huono sijoitus olevan hänelle ylitsepääsemätön este.
Tämä tästä syyttelystä. Minä olen valmis siihen, että kausi 2009-10 on vain välikausi, jos vain omat juniorit saavat tarpeeksi peliaikaa ja Aravirta saa jatkaa hommissaan vähintään myös kauden 2010-11. Luotan siihen, että Aravirta kuuluu Suomen parhaimpiin valmentajiin, jotka saavat joukkueistaan irti parhaan mahdollisen harjoitus- ja tosipeleissä.
Nimimerkkiä pappi vastaan minulla ei ole mitään, mutta ihmettelen, että miksi kyseinen nimimerkki on aina niin järkyttynyt Jokerien huonoista esityksistä, vaikka väittää, että on ollut touhussa mukana jo 80-luvulta lähtien. No, jos sitä kerran on nähnyt Jokerien alamäen, niin ehkä sitä ei halua enää nähdä uudelleen.
Uskon, että kestää aikansa, kunnes kerrankin ajan tasalla oleva ja pätevä valmentaja saa homman toimimaan. Tässä on ollut välissä kaiken maailman Immosia, Lindströmeja, Sheddenejä ja Hanloneja, nyt on aika todellisen ammattilaisen. Annetaan Aravirralle aikaa, tarvittaessa vaikka kausi 2010-11 vielä. Jos tavoitteena on se, että joukkue vilisee omia kasvatteja, joille on annettu mahdollisuus, ei menestys tule automaattisesti.
Kärsivällisyyttä peräänkuulutan faneilta ja valmennusjohdolta mukaan lukien yrityksen johdon.