Odotetaan nyt ihan kiltisti se 25 peliä, että loukkaantuneet ukot saadaan pääosin laatikkoon ja ketjut vakiintumaan.
Edelleen olen sitä mieltä, että jengin kopissa ovet käy kuin rautatieasemalla neljältä. Ukkoa tulee ja menee lasarettiin, hankitaan stuntteja pariksi peliksi ja kierrätetään a-junnuja kokoonpanossa jne.
Coboli taiteli jo tuossa kaiken oleellisen samaan viestiin. En kuitenkaan voi itse uskoa, että homma menee raiteilleen, niin kauan kun joka pelissä on eri äijät laatikossa. Kyllä paskasta pystyy tekemään kermakakun, mutta se vaatii aikaa ja jossakin määrin myös säkää esim. näiden loukkaantumisten kanssa.
Sanotaan nyt, että pysytään kaks kuukautta suht terveenä ja saadaan se artisti kehiin centteriksi. Siinä vaiheessa näytetään tältä.
Pulkkinen-Pirnes-Hentunen
Saarinen-Artisti-Lahti
Lind-Hauhtonen-Rita
Vauhkonen/Pitkänen- J-P Helenius - Mäki
Alkaako näyttämään materiaaliltaan jo mestarijengiltä? Kyllä.
Pakisto on ihan ok, kunhan tasoa nostetaan vaan jokaisen kohdalta. Puolustavat ovat Eronen, Helenius Niemi, Kivistö ja Kalteva ja ylöspäin mennään Kauppinen, Koivisto ja Mälkiä akselilla. Eli pakisto on kunnossa ja veskarit eivät varmasti ole huonontuneet kesän aikana yhtään, en voi uskoa siihen.
Mun mielestä Jokerit nyt niittää edellisvuosien kärsimättömyyttään rankalla kädellä. Lahjakkaita junnuja on jengi täynnä, mutta kun ei ole järjestelmällisesti jaksettu ajaa näitä jamppoja sisään liigaan, niin "joudutaan" nostamaan kaikki kerralla. Tästä seuraa väistämättä se, että jokainen ei voi onnistua koko ajan ja pakkopeluutus tuottaa huonoa tulosta, vaikka se varmasti kehittää näitä jätkiä henkilökohtaisella tasolla.
Voi olla, että me voidaan joutua oikeasti hyväksymään se tosiasia, että ennen joulutaukoa ollaan tiiviisti sarjan keskikastissa sijoilla 5-9. Luulen, että tuon jälkeen noustaan sellaiset 2-3 sijaa siitä runkkarin loppuun mennessä. Mulla on vakaa usko, että peli paranee, en epäile sitä ollenkaan. Hanlonin kanssa tätä uskoa ei ollut. Aikataulusta olen vaan mietteissäni.
Heitän myös vertailukohdaksi muutaman jengin: Lukko ihan tulessa tällä kaudella, viime kaudella Uramakin jo meinattiin teilata tähdenlennoksi. Kalpalla otti aikansa nousta tuolta suosta, nyt ihan kärjessä. Suikkanen tuli puikkoihin jo viime kaudella ja sai alkaa rauhassa ajamaan sisään systeemeitään ja tällä kaudella tulee tulosta. Aran eka kausi Pelsuissa ei ollut ihmeellinen, mutta taas sen jälkeen alkoi tulemaan tulosta.
Päinvastaiseen suuntaan on mennyt esim. Kärpät ja Jyp? Katsokaa Kärppien rosteria ja mietitään sitten mikä sielläkin on vinossa. Tuliko Dufvasta paska koutsi kesän aikana?
Nää jutut on loppujen lopuksi pienestä kiinni, eikä meillä ole päällä mun mielestä kun suuri loukkaantumissuma ja mentaalinen kipsi. Kyllä se jätkät tosta kääntyy, posia posia nyt vaan koppiin ja apinan raivolla seuraavaan peliin!