Jokereiden omistajakuviot – kuka tätä laivaa ohjaa?

  • 206 760
  • 984
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Otan tähän asiaan kantaa, koska se ei koske nykyistä tilannetta, vaan KHL:n, rahoittajien ja Jokerien suhdetta ylipäätään.

Eiköhän kaikille ole selvää se, että Rotta & Co päättää 100 % siitä, jatkaako Jokerit KHL:ssä vai ei. Jokerien suomalaisomistajilla ei ole tässä päätöksessä minkäänlaista sananvaltaa, jos Rotta & Co päättävät lopettaa tappioiden rahoittamisen. Rotta & Co tarkoittaa tässä yhteydessä lähinnä Timchenkoa ja vanhempaa Rotenbergia sekä heidän takanaan olevia tahoja aina isä aurinkoiseen asti. Todettakoon, että en usko venäläisten katkaisevan Jokerien rahoitusta.

En tiedä luitko viestiäni kokonaan, mutta toistat tässä käytännössä sanojani hieman eri kulmaan käännettynä. Kuten sanottua; eiköhän se ole kaikille selvää, ettei Jokerit pelaisi KHL:ää ilman ulkopuolista rahoitusta. Tästä olemme samaa mieltä ja se on ollut toki selvää KHL-aikakauden alusta alkaen.

Jos venäläinen raha loppuisi, niin jäljelle jäisi kaksi vaihtoehtoa: etsiä rahoitusta muualta ja jatkaa KHL:ssä, tai palata suomalaiseen (tai johonkin muuhun?) sarjaan. Turhan raflaavaa kuitenkin sanoa, että kukaan tietty taho tai yksittäinen henkilö päättää 100% yhtään mistään.

Olen lukenut ansiokkaasti tuottamaasi sisältöä täällä palstalla vuosikausia. Ymmärrän kyllä agendasi ja ilmeinen katkeroitumisesi on tullut kyllä selväksi viestiesi sävystä viime vuosina. Ja ei siis pahalla, vaan se on ihan OK. Ymmärrän hyvin ja hyväksyn sen, että jollain voi olla eriävä suhtautuminen Jokereihin, kuin minulla. Ja niin kuuluukin olla!

Koska kuitenkin kommentoit mielestäni hieman raflaavasti ja nopealle lukijalle jopa harhaanjohtavasti viestiäni, niin toistan sanomani: venäläiset eivät käytä todellista valtaa Jokereissa. Ja tarkennan vielä sen verran, että puhun Jokerien operatiivisesta toiminnasta. Sen tasolta tunnen asiat Jokerien ympäriltä mielestäni riittävän hyvin, että voin sen täällä faktana sanoa.

Mahdollisista Rotan, Timpan ja Hjalliksen välisistä kuvioista en tiedä käytännössä katsoen mitään. Jotain murusia kuullut sieltä täältä. Organisaation tasolla, Arenan puolella ja joukkueen tai toimiston tekemisissä venäläinen käden-, sormen- tai muun elimen jälki ei näy.
 

hammerhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Turhan raflaavaa kuitenkin sanoa, että kukaan tietty taho tai yksittäinen henkilö päättää 100% yhtään mistään.

Ei ole.

Se on täysin sen henkilön päätettävissä, joka päättää KHL-rahoituksesta, että onko KHL-Jokereita olemassa vai ei.

En tiedä kuka se henkilö on, mutta eipä se ainakaan mikään Hjallis ole.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Nautin lukea näitä sinisilmäisiä kommentteja, joilla osa puolustelee Jokerien tilannetta, vaikka toisaalta se on raivostuttavaa.

Koko Hjalliksen osuuden myyminen on ollut hänelle tyypillistä taktiikkaa. Ensin myydään ajatuksen siemen kannattajille korupuheiden kera, tämän jälkeen asian pitkittyessä maalaillaan taivaanrantaa lisää ilman mitään konkretiaa. Jonkun ajan päästä totuus tulee kaikkien naamalle, eli sieltä tuleekin jokin täysin yllätyksetön ratkaisu (veikkaan täyttä venäläisomistusta tai Kunlunin miesten osallistumista). Tämäkin ratkaisu tullaan Hjalliksen suulla myymään aivan parhaana ideana koskaan. Nämä samat sinisilmäiset kannattajat ovat tämänkin jälkeen sitä mieltä, että pirun hyvin menee.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Huhhuh, enpä ole eläessäni lukenut niin paljoa paskapuhetta yhden jutun aikana, kun tuo Hjalliksen juttu tänään HS:ssä. Oli kyllä aika karmea vääristys todellisuudesta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kuten totesin @powerplaymaker en enää kommentoi asiaa ilman, että siinä tapahtuu jotain uutta. Sellainen voisi olla uusien omistajien esiintulo. Rahoituksesta ja syystä, miksi Venäjä oligarkkien avulla Jokereita rahoittaa, olen kirjoittanut monta, monta kertaa, ja sen osalta jokainen tietää, mistä on kysymys.

Palaillaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hjallis ottaa täälläkin puhuttaneeseen aiheeseen kantaa ja toistaa käytännössä saman mitä kirjoitin rahoituksesta.

Kun nyt tuli uutta, kommentoin. En huomannut sinun kirjoittaneen mitään rahoituksesta eli siitä, kuka Jokerien tappiot maksaa. Minä puolestani kerroin, että Rotta & Co tarkoittaa Timchenkoa ja vanhempaa Rotenbergia. Tarkoitat varmaankin sitä, että kirjoitit Jokerien operatiivisen toiminnan olevan Jokerien käsissä? Operatiivinen toiminta ei tarkoita tappioiden rahoittamista, vaan päivittäistä toimintaa konttorilla ja jäällä. Ja tässä olet täysin oikeassa, ei siellä ole Timchenkoa ja muita syynäämässä.

Ei edes heidän edustajansa Jokerien hallituksessa (Paananen) ole tällaisesta kiinnostunut. Jokerit voi järjestää operatiivisen toimintansa aivan kuten haluaa sen kuminauhan puitteissa, jonka venäläinen raha antaa myöten. Siinä onkin sitten jo riittävä kontrolli: ei riitä hyviin pelaajiin, vaan keskinkertaisilla on pääosin tultava toimeen. Jos hankit lisää rahaa, tappio vähenee, ja venäläisten maksuosuus pienenee. Tämä ei tosin ole sääntö, sillä Jokerien hallitus voi päättää silti normaalia suuremmasta pelaajabudjetista.

Paitsi että Harkimo kertoi nyt päärahoittajan nimen, USA:n Venäjä-pakotteiden listalla olevan ja ehdottomasti Putinin lähipiiriin kuuluvan Timchenkon, joka sai Maaseudun Tulevaisuuden mukaan Suomen kansalaisuuden väärennetyillä papereilla, Harkimon haastattelu on myyntipuhe (kannattajille, tosin) valheineen. Pari esimerkkiä:

1. Väite, että Jokerit olisi Suomen urheilun ykkösbrändi, on valhe. (Tutkittu 2017, se on Leijonat, sitten Räikkönen)

2. Väite, että Jokerien siirtyminen KHL:ään nosti Suomen jääkiekon tasoa, on todennäköisesti valhe tai ainakin liioittelua. Ei Jokerit KHL:n portteja suomalaisille avannut, mutta on hankkinut monta tusinapelaajaa ulkomailta myös KHL-aikana ja romuttanut omaa junioritoimintaansa.

3. Väite, että Jokerit pelaa jääkiekkoa eikä sillä ole politiikan kanssa mitään tekemistä ja että urheilu toimii sillanrakentajana maidemme välillä eikä sotkeennu politiikkaan, on silkkaa valehtelua. Harkimon höpinä on jo keskenään ristiriidassa: jos urheilu toimisi sillanrakentajana (jolla Harkimo voisi tarkoittaa "Suomen ja Venäjän ystävyys" jääkiekko-ottelua Sotsissa kun Niinistö ja Putin tapaavat, se olisi puhdasta politiikkaa. Olympialaisia ennen Venäjä näytti myös, kuinka KHL on sille pelinappula. Venäjä sai ansaitun rangaistuksen dopingista, ja tätä vastaan oli valmiuksia protestoida estämällä muiden maiden KHL-pelaajien lähtö olympialaisiin. Näin ei lopulta käynyt, mutta politiikkaahan se oli puhtaimmillaan.

Myös KHL on politiikkaa, toki urheilun lisäksi. Sitä pyöritetään valtion käskystä valtion omistamien yhtiöiden ja Putinin lähipiirin varoin. Sillä on jääkiekon lisäksi poliittinen tehtävä Venäjän sisällä ja poliittinen tehtävä Venäjän ulkopuolella.

Kolmoskohdassa kiteytyy lisääntyvien USA:n Venäjä-pakotteiden ohella aika hyvin syy, miksi Harkimon on vaikea päästä eroon Jokereista, vaikka halua on. Oligarkkien rahoilla toimiminen ei sovi Harkimon uuteen Liike nyt -profiiliin.

Tässä mielessä ihmettelen hieman Harkimon haastattelua. Kyllä potentiaaliset ostajaehdokkaat Suomessa tuntevat seuran kaikki rasitteet ja ainakin USA:n suunnasta koko ajan kiristyvät Venäjä-pakotteet, vaikka Harkimo valkopesee Jokerien tilannetta urakalla. Siksipä haastattelu on suunnattu kannattajille.

Kuten olen aiemmin todennut, venäläisten intressi on jatkaa Jokerien toimintaa suomalaisin voimin. Kun riittävästi rahaa sopivien tahojen taskun kannetaan, ratkaisu löytyy aivan varmasti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
1. Väite, että Jokerit olisi Suomen urheilun ykkösbrändi, on valhe. (Tutkittu 2017, se on Leijonat, sitten Räikkönen)

Leijonien ja Räikkösen jälkeen onkin sitten Jokerit:

1. Leijonat (3,32)
2. Kimi Räikkönen (3,27)
3. Jokerit (3,14)

Jokerit oli 2017 niukasti Räikkösen perässä. Räikkösen ura on laskusuunnassa, enkä ihmettelisi, mikäli Jokerit olisi listalla jo Kimin yläpuolella. Ja tässähän tarkastellaan siis asemaa suomessa. Uskon Hjalliksen tarkoittavan seurajoukkueita, mutta ei se ole mahdotonta, että Jokerit olisi noussit listalla ykköseksikin. Marjamäen Leijonat olivat loppujen lopuksi mahalasku ja Jokerien juhlakausi kokonaisuudessaan menestys.

2. Väite, että Jokerien siirtyminen KHL:ään nosti Suomen jääkiekon tasoa, on todennäköisesti valhe tai ainakin liioittelua.

Isompi määrä suomalaisia pelaajia pääsee pelaamaan laadukkaita pelejä. Mielestäni se on jo riittävä. Ja kysy keneltä tahansa pelaajalta asiasta? Kaikki pelaajat joiden kanssa olen keskustelleet ovat Hjalliksen kanssa samaa mieltä.

Kolmanteen väitteeseen en ota kantaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Isompi määrä suomalaisia pelaajia pääsee pelaamaan laadukkaita pelejä. Mielestäni se on jo riittävä. Ja kysy keneltä tahansa pelaajalta asiasta? Kaikki pelaajat joiden kanssa olen keskustelleet ovat Hjalliksen kanssa samaa mieltä.

Hyvähän se on, jos suomalainen jääkiekko plussalle jää jääkiekkona Jokerien KHL-taipaleesta. Pelaajien osalta olisi vaikea ellei mahdotonta kuvitella, kuin myönteinen näkemys. Palkanmaksajista johtuen. Mutta voit hyvin olla oikeassa tässä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En tiedä luitko viestiäni kokonaan, mutta toistat tässä käytännössä sanojani hieman eri kulmaan käännettynä. Kuten sanottua; eiköhän se ole kaikille selvää, ettei Jokerit pelaisi KHL:ää ilman ulkopuolista rahoitusta. Tästä olemme samaa mieltä ja se on ollut toki selvää KHL-aikakauden alusta alkaen.

Jos venäläinen raha loppuisi, niin jäljelle jäisi kaksi vaihtoehtoa: etsiä rahoitusta muualta ja jatkaa KHL:ssä, tai palata suomalaiseen (tai johonkin muuhun?) sarjaan. Turhan raflaavaa kuitenkin sanoa, että kukaan tietty taho tai yksittäinen henkilö päättää 100% yhtään mistään.
Voitko selittää minulle miten tämä kuvio menisi, kun minä en ymmärrä. Minä näen että tuolla on vain kaksi vaihtoehtoa, kiitos jumalattomien lainoitusten, eli joko Jokerit pelaa KHL:ssä, tai Jokerit on konkurssissa. Miten ihmeessä sinä kuvittelet että Jokerit miljoonavelkoineen pääsisi pelaamaan johonkin muuhun sarjaan?
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulle riittää se, että Jokerit palaa takaisin Suomalaiseen jääkiekkoiluun ja omistajat ovat kotimaasta. Tämä KHL ei vaan sytytä ollenkaan.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voitko selittää minulle miten tämä kuvio menisi, kun minä en ymmärrä. Minä näen että tuolla on vain kaksi vaihtoehtoa, kiitos jumalattomien lainoitusten, eli joko Jokerit pelaa KHL:ssä, tai Jokerit on konkurssissa. Miten ihmeessä sinä kuvittelet että Jokerit miljoonavelkoineen pääsisi pelaamaan johonkin muuhun sarjaan?

Jokerien tuotemerkin omistaa Helsingin Jokerit ry, KHL-seurasta täysin irrallinen Jokerien junioriorganisaatio. Jos KHL Jokerit (eli Jokerit Hockey Club Oy) menisi konkkaan tuomerkki palautuisi junioriorganisaatiolle ja sitä kautta vuokrattaisiin uudelle yritykselle. Tällöin syntävällä joukkueellä olisi lähtökohtaisesti varsin laaja fanipohja, joka olisi aikamoinen valtti keskusteltaessa jatkosta. Tämä parhaimmillaan mahdollistaisi rahoituksen, jolla joukkue neuvoteltaisiin suoraan laajennusjoukkueeksi divariin tai sitten jopa suoraan Liigaan. Toisinsanoen tällä hetkellä joukkuetta pyörittävän Jokerit Hockey Club Oy:n konkurssi ei tarkoittaisi (välttämättä) Jokereiden loppua.

Toki tuossa on useita asioita jotka pitäisi ratkaista, mutta noin pähkinänkuoressa noin. Ratkaistavia asioita olisivat esimerkiksi missä tämä uusi joukkue pelaisi ja miltä sarjatasolta se joutuisi aloittamaan. Nämä ovat kuitenkin asioita jotka varmasti olisivat ratkaistavissa. Tavallaan omasta näkökulmasta olisi varsin mielenkiintoista jos Jokerit putoaisi johonkin alasarjaan ja yhtäkkiä jossain Tiksissä olisi hirmuisesti Jokerifaneja aloittamassa "pohjalta".
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jokerien tuotemerkin omistaa Helsingin Jokerit ry, KHL-seurasta täysin irrallinen Jokerien junioriorganisaatio. Jos KHL Jokerit (eli Jokerit Hockey Club Oy) menisi konkkaan tuomerkki palautuisi junioriorganisaatiolle ja sitä kautta vuokrattaisiin uudelle yritykselle. Tällöin syntävällä joukkueellä olisi lähtökohtaisesti varsin laaja fanipohja, joka olisi aikamoinen valtti keskusteltaessa jatkosta. Tämä parhaimmillaan mahdollistaisi rahoituksen, jolla joukkue neuvoteltaisiin suoraan laajennusjoukkueeksi divariin tai sitten jopa suoraan Liigaan. Toisinsanoen tällä hetkellä joukkuetta pyörittävän Jokerit Hockey Club Oy:n konkurssi ei tarkoittaisi (välttämättä) Jokereiden loppua.

Toki tuossa on useita asioita jotka pitäisi ratkaista, mutta noin pähkinänkuoressa noin. Ratkaistavia asioita olisivat esimerkiksi missä tämä uusi joukkue pelaisi ja miltä sarjatasolta se joutuisi aloittamaan. Nämä ovat kuitenkin asioita jotka varmasti olisivat ratkaistavissa. Tavallaan omasta näkökulmasta olisi varsin mielenkiintoista jos Jokerit putoaisi johonkin alasarjaan ja yhtäkkiä jossain Tiksissä olisi hirmuisesti Jokerifaneja aloittamassa "pohjalta".
Kyllä, olen tietoinen tuotemerkin omistuksesta. Se olisi silti uusi seura eikä tuo nykyinen. Jos väitteenä on että Jokerit voisi siirtyä pelaamaan muuta sarjaa, niin väitehän on ihan millä tahansa kantilla virheellinen. Jokin uusi seura voidaan perustaa ja sille voidaan siirtää oikeus käyttää tuota nimeä, mutta se olisi silti uusi seura.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
MItä tulee väitteseen siitä, että KHL olisi nostanut jääkiekon tasoa Suomessa on mielestäni liioittelua Harkimolta. Ainakaan se ei ole korreloitunut maajoukkueen menestykseen, pikemminkin päinvastoin. Totta on, että enemmän suomalaisia pelaajia pääsee mittauttamaan osaamistaan kovemmassa sarjassa, mutta sen merkitys esim. maajoukkueelle on ollut jokseenkin marginaalinen.

Kun Jokereiden osallistuminen KHL:ään tarkoitti samalla sitä, että Kekäläisen alullepanema uudistus junioritoiminnan kehittämiseksi käytännössä lakkasi olemasta tai ainakin sen focus muuttui konkreettisesti, laskee se samalla Harkimon toitottamaa suomalaisen jääkiekon etua. Jokereiden juniorityö kun tuotti Liigassa ollessaan viimeisen kolmen vuoden aikana useita mm. NHL:ään päässeitä pelaajia. KHL:n aikana Jokereiden juniorityön hedelmiä ei ole pudonnut niin kauas puusta, että yksikään hedelmä olisi kellunut rapakon toiselle puolelle. Toki otanta on lyhyt, eikä sen perusteella voi välttämättä tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, mutta mielenkiintoista nähdä tuottaako Jokerit yhtään NHL pelaajaa omista junioreistaan seuraavan KHL sopimuskauden aikana. Ainakin ennusmerkit näyttävät tällä hetkellä siltä, että ei tule tuottamaan ja se ei ole Suomi lätkän etu etenkään, kun Jokerit olivat ennen KHL:ää tuottanut lukuisan määrään NHL pelaajia omista junioreistaan. Jokereilla kun oli ja olisi edelleen resurssit ja potentiaali tuottaa Suomen mittapuulla maan laadukkainta junioritoimintaa. Nyt focus on valitettavasti jossain aivan toisaalla ja se ei ole Suomikiekon etu. Mutta näppärästi ja ymmärrettävästi jätti Harkimo tämän mainitsematta.

tägit @powerplaymaker ja @Cobol
 
Viimeksi muokattu:

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä, olen tietoinen tuotemerkin omistuksesta. Se olisi silti uusi seura eikä tuo nykyinen. Jos väitteenä on että Jokerit voisi siirtyä pelaamaan muuta sarjaa, niin väitehän on ihan millä tahansa kantilla virheellinen. Jokin uusi seura voidaan perustaa ja sille voidaan siirtää oikeus käyttää tuota nimeä, mutta se olisi silti uusi seura.

Voi sen toki noin nähdä ja paperilla se tietty noin onkin. Olen itse kannatanut Jokereita vuodesta 1987 asti. Tuolloin taustaorganisaationa oli Jokeriklubin Tuki ry, joka sitten vuonna 1988 muuttui Jokeri-Hockey Oy:ksi, joka osti toiminnan. Nykyinen taustaorganisaatio Jokerit Hockey Club Oy on perustettu vuonna 2013. Eli on se taustaorganisaatio vaihtunut ennenkin ja ainakin itse olen kokenut koko ajan kannattavani samaa seuraa enkä kolmea eri Jokerit-nimistä seuraa. En osaa sanoa muista faneista, mutta mutulla veikkaisin että aika harva organisaatiomuutokset läpielänyt kokee että on on kannattanut eri seuroja vuosien varrella. Poikkeuksena nyt kenties tämä KHL-harhareissu, mutta siinäkin on syynä muut seikat kuin se minkäniminen taustaorganisaatio seuraa pyörittää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Voi sen toki noin nähdä ja paperilla se tietty noin onkin. Olen itse kannatanut Jokereita vuodesta 1987 asti. Tuolloin taustaorganisaationa oli Jokeriklubin Tuki ry, joka sitten vuonna 1988 muuttui Jokeri-Hockey Oy:ksi, joka osti toiminnan. Nykyinen taustaorganisaatio Jokerit Hockey Club Oy on perustettu vuonna 2013. Eli on se taustaorganisaatio vaihtunut ennenkin ja ainakin itse olen kokenut koko ajan kannattavani samaa seuraa enkä kolmea eri Jokerit-nimistä seuraa. En osaa sanoa muista faneista, mutta mutulla veikkaisin että aika harva organisaatiomuutokset läpielänyt kokee että on on kannattanut eri seuroja vuosien varrella. Poikkeuksena nyt kenties tämä KHL-harhareissu, mutta siinäkin on syynä muut seikat kuin se minkäniminen taustaorganisaatio seuraa pyörittää.
Minä miellän asian vähän toisin. Se että ostetaan ry jne. ei tee sitä aiempaa olemattomaksi. Mutta nyt siis menee Jokerit Oy konkurssiin ja jonkun pitää perustaa uusi firma, joka ei liity aiempaan ja sitten sinne vuokrataan tms. käyttöön se nimi. Minusta tuossa kyllä katkeaa se jatkumo. Toki nämä on nyt vähän nyansseja ja saa nähdä miten haluaa. Jos siis näin edes tapahtuu.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä miellän asian vähän toisin. Se että ostetaan ry jne. ei tee sitä aiempaa olemattomaksi. Mutta nyt siis menee Jokerit Oy konkurssiin ja jonkun pitää perustaa uusi firma, joka ei liity aiempaan ja sitten sinne vuokrataan tms. käyttöön se nimi. Minusta tuossa kyllä katkeaa se jatkumo. Toki nämä on nyt vähän nyansseja ja saa nähdä miten haluaa. Jos siis näin edes tapahtuu.

Mutta koetko siis että esimerkiksi Hämeenlinnassa HPK:lla jatkumo katkesi vuodessa 2006 kun HPK Liiga Oy perustettiin ja ryhtyi joukkueen taustaorganisaatioksi? Vai onko se että taustaorganisaation muutos konkurssin kautta se määrittävä tekijä?

Mitä Jokereille tapahtuu tulevaisuudessa on täyttä spekulaatiota ja myös kokisinko itse jatkumon katkeavan jos nykyinen organisaatio ajettaisiin konkkaan. Kiekkoromantikko minussa unelmoi että tuhkasta nousisi aivan uudella tavalla yhteisöllinen Jokerit, joka toisi kaikki fanit saman logon taakse. Pessimisti minussa pelkää että konkurssin sattuessa joukkueelle käy kuin kiekkoilulle Espoossa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mutta koetko siis että esimerkiksi Hämeenlinnassa HPK:lla jatkumo katkesi vuodessa 2006 kun HPK Liiga Oy perustettiin ja ryhtyi joukkueen taustaorganisaatioksi? Vai onko se että taustaorganisaation muutos konkurssin kautta se määrittävä tekijä?

Mitä Jokereille tapahtuu tulevaisuudessa on täyttä spekulaatiota ja myös kokisinko itse jatkumon katkeavan jos nykyinen organisaatio ajettaisiin konkkaan. Kiekkoromantikko minussa unelmoi että tuhkasta nousisi aivan uudella tavalla yhteisöllinen Jokerit, joka toisi kaikki fanit saman logon taakse. Pessimisti minussa pelkää että konkurssin sattuessa joukkueelle käy kuin kiekkoilulle Espoossa.
En tietenkään miellä, kun jatkumo oli selvä. Mutta jos nyt vaikka tuo Kiekko-Espoo olisikin voittanut sen tarjouskilpailun tai EU olisi alkanut käyttää nimeä Blues, niin olisin mieltänyt, kun taustalla on konkurssi. Enkä minä nyt tiedä onko kyseessä nimen omaan se konkurssi, ennemminkin se kokonaisuus. Miettii vaikka Lahtea niin en osaa mieltää Pelicanssia samaksi kuin ne kaikki Reippaat yms. mitä olikaan. Taustat on täysin toiset jne. Toki nämä on ihan että miten asiat koetaan. Onhan Jokerit nykyisellään Töölön Vesan henkinen jatkumo, mutta ei kai kukaan samaksi seuraksi tituleeraa? Samalla tavalla ajattelisin että se uusi Jokerit olisi monelle henkinen jatkumo, mutta ei todellakaan sama seura, vaan mahdollisesti jotain paljon parempaa.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tietenkään miellä, kun jatkumo oli selvä. Mutta jos nyt vaikka tuo Kiekko-Espoo olisikin voittanut sen tarjouskilpailun tai EU olisi alkanut käyttää nimeä Blues, niin olisin mieltänyt, kun taustalla on konkurssi. Enkä minä nyt tiedä onko kyseessä nimen omaan se konkurssi, ennemminkin se kokonaisuus. Miettii vaikka Lahtea niin en osaa mieltää Pelicanssia samaksi kuin ne kaikki Reippaat yms. mitä olikaan. Taustat on täysin toiset jne. Toki nämä on ihan että miten asiat koetaan. Onhan Jokerit nykyisellään Töölön Vesan henkinen jatkumo, mutta ei kai kukaan samaksi seuraksi tituleeraa? Samalla tavalla ajattelisin että se uusi Jokerit olisi monelle henkinen jatkumo, mutta ei todellakaan sama seura, vaan mahdollisesti jotain paljon parempaa.

Hyvin perusteltu. Jos joukkueen nimi vaihtuu (Kiekko-Reipas --> Pelicans tai Töölön Vesa --> Jokerit) niin silloin toki jokin katkeaa. Mutta jos logo ja nimi pysyvät niin silloin tilanne on erilainen. Mutta kuten sanottu en itsekään ole varma miten kokisin jatkumon konkurssin sattuessa. Ehkä on hedelmällisempää keskustella asiasta sitten jos konkka tulee ja ollaan uuden edessä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hyvin perusteltu. Jos joukkueen nimi vaihtuu (Kiekko-Reipas --> Pelicans tai Töölön Vesa --> Jokerit) niin silloin toki jokin katkeaa. Mutta jos logo ja nimi pysyvät niin silloin tilanne on erilainen. Mutta kuten sanottu en itsekään ole varma miten kokisin jatkumon konkurssin sattuessa. Ehkä on hedelmällisempää keskustella asiasta sitten jos konkka tulee ja ollaan uuden edessä.
Tuosta päätelmästäsi olen ehdottomasti samaa mieltä. Alunperin minä vain ihmettelin tuota "palata suomalaiseen sarjaan" väitettä. Minusta se jos perustetaan uusi seura ja anotaan paikkaa jostain, on uudet nokkamiehet ja taustat, vaikka junnut olisikin samat ja sitten vuokrataan nimi niin ei olisi palaamista. En osaa tämän paremmin itseäni asiassa ilmaista. Tämän hetken tilanteessa näen vaihtoehdoiksi vain jatkamisen KHL:ssä tai konkurssin, kaikki muu on aika kaukaa haettua, vaikka nimen oikeudet onkin muualla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nyt focus on valitettavasti jossain aivan toisaalla ja se ei ole Suomikiekon etu. Mutta näppärästi ja ymmärrettävästi jätti Harkimo tämän mainitsematta.

Kiitokset hyvästä ja selventävästä kirjoituksestasi. Suunnilleen noin ajattelin itsekin tilanteen olevan. Talentit NHL:ään tulevat jatkossa Suomessa pelaavista nuorista muista seuroista, kuin KHL-Jokereista.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luin ton linkin ja kaksi asiaa pisti silmään. Tavoite on playoffien toinen kierros. Realistista joo, mutta myös todella laimeaa puuhastelua sanon minä. Tavoite ei ole siis parantaa edellisistä kausista, vaan tyytyä samaan. Me ollaan tyytyväisiä kun pystytään haastamaan, mutta ei haasteta tosissaan itseemme uskoen. Vituttaa tuollainen lähtökohta. Toinen asia mikä pisti silmiini oli puhe siitä, että nähdään itsemme lännen etuvartiona eikä uskalleta kohdata venäläisiä avoimin mielin. Jotenkin noin se meni. Tähän pitää jo sanoa ihan vittu. Veljet ampuu lentokoneita alas ja myrkyttää ihmisiä pitkin eurooppaa ja vaikka mitä muuta. Älä Kohonen nyt myy persettäs noin halvalla. Ei mulla muuta, mutta jottei totuus unohdu niin come on Jokerit! 3.9 se alkaa ja täysillä ollaan mukana.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Luin ton linkin ja kaksi asiaa pisti silmään. Tavoite on playoffien toinen kierros. Realistista joo, mutta myös todella laimeaa puuhastelua sanon minä. Tavoite ei ole siis parantaa edellisistä kausista, vaan tyytyä samaan. Me ollaan tyytyväisiä kun pystytään haastamaan, mutta ei haasteta tosissaan itseemme uskoen. Vituttaa tuollainen lähtökohta. Toinen asia mikä pisti silmiini oli puhe siitä, että nähdään itsemme lännen etuvartiona eikä uskalleta kohdata venäläisiä avoimin mielin. Jotenkin noin se meni. Tähän pitää jo sanoa ihan vittu. Veljet ampuu lentokoneita alas ja myrkyttää ihmisiä pitkin eurooppaa ja vaikka mitä muuta. Älä Kohonen nyt myy persettäs noin halvalla. Ei mulla muuta, mutta jottei totuus unohdu niin come on Jokerit! 3.9 se alkaa ja täysillä ollaan mukana.

Tuli kyllä mieleen kaikki ne jutut, mistä olen itsekin ollut vääntämässä. Että noinkin se soft power toimii, kun Korhosen haastattelu oli varmaan poliittisin koskaan Jokerien johtajalta. Kovasti Korhonen opetti muita, miten muiden pitää hommat hoitaa. Ja tämä siis suhteellisen mitättömällä liikevaihdolla ja jättitappioilla sellaisen maan poliittisen johdon tuella, joka ei häikäile mitään.

Urheilullinen kunnianhimo on haudattu. Tavoitteena playoffien toinen kierros on surkea tavoite.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luin ton linkin ja kaksi asiaa pisti silmään. Tavoite on playoffien toinen kierros. Realistista joo, mutta myös todella laimeaa puuhastelua sanon minä. Tavoite ei ole siis parantaa edellisistä kausista, vaan tyytyä samaan. Me ollaan tyytyväisiä kun pystytään haastamaan, mutta ei haasteta tosissaan itseemme uskoen. Vituttaa tuollainen lähtökohta. Toinen asia mikä pisti silmiini oli puhe siitä, että nähdään itsemme lännen etuvartiona eikä uskalleta kohdata venäläisiä avoimin mielin. Jotenkin noin se meni. Tähän pitää jo sanoa ihan vittu. Veljet ampuu lentokoneita alas ja myrkyttää ihmisiä pitkin eurooppaa ja vaikka mitä muuta. Älä Kohonen nyt myy persettäs noin halvalla. Ei mulla muuta, mutta jottei totuus unohdu niin come on Jokerit! 3.9 se alkaa ja täysillä ollaan mukana.

Tämä oli kokonaisuudessaan aivan käsittämätön ulostulo Kohoselta. Urheilullisia tavoitteita ei siis käytännössä ole, miksi me edes osallistutaan sarjaan, jos tavoite ei ole voittaa?

Tämän lisäksi hän puolustelee Venäjää kuin olisi sieltä kotoisin. Tappiot kuittaa "kirjanpitotappioina". Mitä helvettiä tuo edes meinaa?

Oksettavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös