Viestin lähetti JHag
Tämähän on jo julkisestikin myönnetty ja Pena itsekin sanoi (lukee mun viestejä :) ) , että rahaa tässä ei menetetty ja turha noista on lähteä perään huutelemaan, vaikka HIFK saisikin Maddenille kv. pelikiellon helpostikin. Koskien siis maajoukkuepelejä.
Hommasta jäi käteen se, että Maddenkin nosti kiinnostusta, katsojalukuja ja oli ylipäätään mahdollinen. Eli siis ei kannata jättää kovaakaan luuta kokeilematta. Jos olisin Pena, en harkitsisi kuitenkaan ketään kokonaan pelaamatonta, mahdollisesti jopa jo keväästä alkaen lepäillyttä (poikkeuksena Tuomo Ruutu, joka toki pelasi WCupissa). Sakicin tai Brodeurin floppihan tästä vielä puuttuisikin, jotta HIFK-meno olisi täydellinen :). Pelaajia katsotaan Ruotsista, Sveitsistä, Venäjältä ja (huoh) Tsekistäkin. Ja kovaa kasvoa löytyy paljonkin.
edit: tarkennus
Juu, missään nimessä ei ollut tarkoitus ilmoittaa viestissäni, että Maddenin hankinta ei ollut fiksua tai sitä ei olisi tullut tehdä. Tämä oli hyvä kaappaus ja yritys, ja Maddenin reissu kesti vähemmän kuin se olisi saanut kestää. Playoff-peleissä tästä miehestä olisi ollut hyötyä, mutta hän päätti toisin. Mutta Penalta on tällä kaudella nähty miehekkäitä otteita ja ennenkaikkea HIFK:n näköistä johtamista. Rudi, Marek, Lasse, Tuomon kalastelu ja Madden. Pari näistä on mennyt puihin(TR, Madden), mutta Tuomon paluu lienee edelleen mahdollinen? Jos Pena hommaa vielä sen huippuvahdin ja sainaa Tuomon, niin olen Penttiin erittäin tyytyväinen. Ja olen valmis antamaan miehelle täydellisen tukeni pelaajamarkkinoilla toimimisen johdosta. Eli Go Pena!
Mutta mutta, ihmetyttää tämä Änäri-miesten täydellinen piittaamattomuus sopimuksiaan kohtaan. Mitäs JHag luulet, jos Pena olisi sanonut 3 pelin jälkeen Mad Dogille näin: "sori, ei me nyt tarvita sun palveluksiasi, sä olet liian huonossa kunnossa pelataksesi huippukiekkoa S/M-Liigassa (Hot Dog) ja et pärjää tässä huippuliigassa". No todennäköisesti tästä olisi tullut sopimusrikkomuksesta Maddenin nostamana kanne HIFK:ta vastaan, jossa mies olisi vaatinut KOKO LOPPUKAUDEN palkkasaataviaan Penalta, joka olisi tietysti kiltisti maksanut sopimuksen purkamisesta tuon hinnan. Sitten tietysti erikseen Hodari olisi voinut vaatia mm. kivusta ja särystä ja henkisestä kärsimyksestä korvauksia esim. sillä perusteella, että "ilkeä Pena haukkui rivien välissä mua läskiksi ja mun tuleva lapsikin syntyy varmaan masentuneena, kun mulla on nyt tällainen hyljeksitty olo".
Eli ymmärrät varmaan mitä tarkoitan, sääntöjen tulisi olla molemmille täysin samat (kuten Apassi ylempänä mainitsee) : lähtökohtaisesti sopimus on pidettävä (Pacta Sunt Servanda), jos sopimuksen rikkoo, niin silloin joutuu maksamaan. Riippumatta siitä, oletko NHL-mies, SM-Liigan sarjajyrä tai mikä tahansa toukohousu, niin ei se kelpaa selitykseksi, ettei vaan viihtynyt, pärjännyt jne. Esim. Maddenin sopimus ei muuten eroa normaalista loppukauden käsittävästä sopimuksesta, siihen on vain lisätty ns. (sopimuksen) purkava ehto; työsulun loppuminen. Näinhän ei ole toistaiseksi käynyt.
Ja lopuksi, tässä tapauksessa jos ja kun halutaan saada vielä mahdollisesti P-Amerikasta vahvistuksia (maalivahti), niin lienee viisainta jättää asia ns. silleensä tai ainakaan Maddenin peliluvan epäämällä HIFK ei voita mitään. Ei kannata tulehduttaa siltoja sinne suuntaan.
Tosin kauden päätteeksi Penan olisi syytä muistuttaa Maddenia, tämän Amerikan agenttia ja Markus-vellihousu Lehtoa pienellä faksilla tai sitten legendaarisella kerhonne tervehdyksellä, hevosenpäällä. Vasta tällöin asia voidaan kokonaan unohtaa.