Johan Pennerborn JYPin päävalmentajana

  • 38 029
  • 288

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Lisää Pennerbornista. Nyt vasta katsoin Lukko-pelin valmentajahaastattelut. Tiivistys:
  • Tunnusti pariin kertaan, että Lukko oli parempi
  • Väitti peliä kauden kovimmaksi/vauhdikkaimmaksi haasteeltaan
  • Kehui tuomaritoimintaa, mutta ehkä siitä näkökulmasta, että sekään ei ole selitys tappiolle
  • Kehui Liigaa ja Suomea, kun kysyttiin miten menee
  • Viikonlopuksi: Nukutaan yön yli ja mennään eteenpäin. Opitaan.
Hyvin rauhallinen ja rennonoloinen vaikka tappio tulikin, mutta ehkä mitään konkreettista vikaa/parannettavaa ei oman joukkueen pelistä nostanut esiin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisää Pennerbornista. Nyt vasta katsoin Lukko-pelin valmentajahaastattelut. Tiivistys:
  • Tunnusti pariin kertaan, että Lukko oli parempi
  • Väitti peliä kauden kovimmaksi/vauhdikkaimmaksi haasteeltaan
  • Kehui tuomaritoimintaa, mutta ehkä siitä näkökulmasta, että sekään ei ole selitys tappiolle
  • Kehui Liigaa ja Suomea, kun kysyttiin miten menee
  • Viikonlopuksi: Nukutaan yön yli ja mennään eteenpäin. Opitaan.
Hyvin rauhallinen ja rennonoloinen vaikka tappio tulikin, mutta ehkä mitään konkreettista vikaa/parannettavaa ei oman joukkueen pelistä nostanut esiin.
Pennen tyyliin kuuluu, että ei välttämättä lähde julkisuudessa perkaamaan ongelmia, vaan ne on joukkueen sisäisiä asioita.
 

pynski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & Jerry Turkulaisen liike
Vieraalla kielellä kun puhutaan, niin helposti tulee vääriä sanavalintoja tai annetaan muille tulkintamahdollisuuksia. Itse jos olisin rajallisella kielitaidollani tuolla kommentoimassa, niin kohuja tulisi jatkuvasti. Eli malttia.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vieraalla kielellä kun puhutaan, niin helposti tulee vääriä sanavalintoja tai annetaan muille tulkintamahdollisuuksia. Itse jos olisin rajallisella kielitaidollani tuolla kommentoimassa, niin kohuja tulisi jatkuvasti. Eli malttia.
Täytyy myöntää että omalla ruotsin kielen taidolla jokainen haastattelu olisi jonkun sortin kohu.
Tuskin vanhoista Beck-elokuvista loputtomasti saisi lainattua sopivia lauseita lätkään liittyen.
 

Kiuru

Jäsen
Näinhän sen toki kuuluu ollakin, aina.
Juuri näin, hyvä esimerkki myös esim RD. Antanut pelaajille rapaa ihan huolella, mutta aina kopissa, ei koskaan julkisesti. Ammattivalmentajien pitää suojella pelaajia julkisesti, sisäisesti voidaan sitten loskaa työntää rajumminkin.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä noin! Suomalaisia vaivaava huono itsetunto näkyy tässä tulkinnassa.
Haastattelussa Penne korosti, että tuolloin hänellä oli ERITTÄIN hyvä joukkue (kokolailla Euroopan ykkösmateriali). Realistisesti nyt ei olla lähelläkään sitä, vaan pelissä oli vastakkain pelaajamateriaalitaan melko tasavahvat joukkueet.
No en minäkään oikeasti sitä niin tulkinnut, että Penne olisi nykyistä joukkuetta vähätellyt. Tässä ja nyt kun sarjasijoitus ei huippua ole niin hymyilytti vain. Päässäni käänsin asian hieman hassuttelun puolelle.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri näin, hyvä esimerkki myös esim RD. Antanut pelaajille rapaa ihan huolella, mutta aina kopissa, ei koskaan julkisesti. Ammattivalmentajien pitää suojella pelaajia julkisesti, sisäisesti voidaan sitten loskaa työntää rajumminkin.
Raimo Helmisestä sanottiin samaa, että ikinä ei julkisesti arvostele pelaajia ja erittäin pidetty valmentaja pelaajien keskuudessa.
 

Corvus corax

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LA Kuninkaat, John Tortorella
Lisää Pennerbornista...

Jotenkin ymmärsin että tämän kaverin viimeisimmästä kirjoituksesta lähti keskustelu, joka on nyt mennyt siihen että kehutaan Pennen tyyliä siitä ettei se heitä pelaajia bussin alle, mitä ihmettä?

Kun eihän siinä kirjoituksessa viitattu sanallakaan mihinkään tälläiseen?

Tai siis voihan se olla et en itse vaan nyt ymmärtänyt?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin ymmärsin että tämän kaverin viimeisimmästä kirjoituksesta lähti keskustelu, joka on nyt mennyt siihen että kehutaan Pennen tyyliä siitä ettei se heitä pelaajia bussin alle, mitä ihmettä?

Kun eihän siinä kirjoituksessa viitattu sanallakaan mihinkään tälläiseen?

Tai siis voihan se olla et en itse vaan nyt ymmärtänyt?
Liittyi tähän "Hyvin rauhallinen ja rennonoloinen vaikka tappio tulikin, mutta ehkä mitään konkreettista vikaa/parannettavaa ei oman joukkueen pelistä nostanut esiin."

Ja minä siis vain kommentoin tuota kohtaa. En kritisoinut ketään yhtään mistään, vaan kommentoin, että miksi Penne toimii näin.
 

Corvus corax

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LA Kuninkaat, John Tortorella
Liittyi tähän "Hyvin rauhallinen ja rennonoloinen vaikka tappio tulikin, mutta ehkä mitään konkreettista vikaa/parannettavaa ei oman joukkueen pelistä nostanut esiin."

Ja minä siis vain kommentoin tuota kohtaa. En kritisoinut ketään yhtään mistään, vaan kommentoin, että miksi Penne toimii näin.

Niin minä ajattelinkin, mutta mielestäni tuossa viitataan nimenomaan joukkueeseen kokonaisuutena ja sen peliin.
Ei kai niinkään yksittäisiin joukkueen pelaajiin, tai siis niin itse sen ymmärrän.

Ja kommenttisi oli täysin asiallinen ja selkeästi kerrotu omanan tietona / mielipiteenä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin minä ajattelinkin, mutta mielestäni tuossa viitataan nimenomaan joukkueeseen kokonaisuutena ja sen peliin.
Ei kai niinkään yksittäisiin joukkueen pelaajiin, tai siis niin itse sen ymmärrän.

Ja kommenttisi oli täysin asiallinen ja selkeästi kerrotu omanan tietona / mielipiteenä.
Niin no siitä keskustelu sitten levisi tähän pelaajia koskevaan kommentointiin. Tämähän johtuu siitä, että monilla valmentajilla on tapana osoitella pelaajia kohti median edessä. Pennen tapoihin tämä ei kuulu ja siksi tuosta tehtiin positiivinen huomio hänen kohdallaan.

Eli kaikki tuosta lähtenyt keskustelu ei enää suoraan liittynyt siihen viestiin, mistä tämä lähti liikkeelle.

Ei kai tuossa sen ihmeempää. Keskustelu lähtee jostain liikkeelle ja voi poukkoilla vähän mihin sattuu. Nyt pysyttiin aika hyvin aiheessa kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös