Johan Pennerborn JYPin päävalmentajana

  • 38 029
  • 288

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli muuten eilisestä matsista vahvasti mieleen Rautakorven ajan viimeinen vierasmatsi, joka siis pelattiin myöskin Raumalla. Se oli vähintäänkin viime kauden osalta Rautakorven ajan huonoin matsi, mutta uskallan väittää, että oli jopa koko viime kausi laskettuna ihan kärkiluokkaa, kun katsotaan kauden huonoimpia otteluita JYPiltä. Sanoisin, että JYP pelasi eilen paremmin, jos tuohon matsiin vertaa.

Sitä ennen oli kuitenkin sama joukkue pelannut syksyn aikana useita hyviä otteluita, eli kai tästä voi lohtuakin hakea, ettei se yksi matsi kerro kaikkea.
 

Kiuru

Jäsen
No erään palstatietäjän mukaan Rautakorven pelikirja ei ollut riittävä vähääkään alusta.. Vaikka em päivään asti tilastojen ja sarjataulukon mukaan ei niin paskoja oltu..

Nyt on uusi valmentaja ja tasan samat ongelmat. Ne varmasti ratkeaa ajan kanssa ja niin olisi käynyt viime kaudellakin jos Rautakorven valmennus olisi saanut jatkaa kauden loppuun ja saanut luvatut vahvistukset.
Juurikin näin. Isoin ja jännittävin kysymys onkin kestääkö Herra Seppäsen jänne tälläkään kertaa. Onhan tässä otettu tarpeettomia resettejä jo niin monesti, että luulisi pikkuhiljaa uskovan ja antaa valmennukselle tarvittava työrauha ja työkalut.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No erään palstatietäjän mukaan Rautakorven pelikirja ei ollut riittävä vähääkään alusta.. Vaikka em päivään asti tilastojen ja sarjataulukon mukaan ei niin paskoja oltu..

Nyt on uusi valmentaja ja tasan samat ongelmat. Ne varmasti ratkeaa ajan kanssa ja niin olisi käynyt viime kaudellakin jos Rautakorven valmennus olisi saanut jatkaa kauden loppuun ja saanut luvatut vahvistukset.
Aamen.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juurikin näin. Isoin ja jännittävin kysymys onkin kestääkö Herra Seppäsen jänne tälläkään kertaa. Onhan tässä otettu tarpeettomia resettejä jo niin monesti, että luulisi pikkuhiljaa uskovan ja antaa valmennukselle tarvittava työrauha ja työkalut.
Pakko nyt kestää, ei helvetti jos tähän taas mennään, niin sitten olisi hyvä, että Seppänen on myös itse siellä penkin takana antamassa ohjeita. No, leikki sikseen. Kyllä tämä tästä vielä kääntyy. Rautakorpi ja Nieminenkin sai JYPin ajoittain pelaamaan mielestäni hyvin.
 

Kiuru

Jäsen
Pakko nyt kestää, ei helvetti jos tähän taas mennään, niin sitten olisi hyvä, että Seppänen on myös itse siellä penkin takana antamassa ohjeita. No, leikki sikseen. Kyllä tämä tästä vielä kääntyy. Rautakorpi ja Nieminenkin sai JYPin ajoittain pelaamaan mielestäni hyvin.
No niinhän sitä luulisi, jo Rautakorven aikana sanoin, että nyt jos joku pitää erottaa niin vaikka sitten hippoksen kioskityöntekijät tai JYPin toimisto ennen valmennusta. Niin monta kertaa JYP huonolla menestyksellä jo valmentajia vaihdellut lähivuosina.

Nyt jos toteutumaa ajatellaan tuskin se ainakaan huonommin olisi mennyt jos aikanaan Merikivi ei olisi saanut potkuja siitähän tämä valmentajabingo alkoi tai no jo Veltsusta. Sama asia jos Veltsu olisi saanut valmentaa sopimuksensa loppuun tuskin ainakaan näin huonosti olisi tulevaisuus mennyt mitä nyt toteuma (ja kannatin itsekin Veltsun potkuja)

Luulisi, että tyhminkin tajuaa ettei se vika ole ollut tässä kohtaa valmennuksessa, eikä ehkä pelaajissakaan kun niitäkin vaihdeltu kuin sukkia. Ongelma on seuran sisällä ja johdossa joka myrkyttää koko orkesterin. Mikäli virheet viimein tiedostettu niin ne voidaan myös korjata. Valmennuksen vaihto ei ole mikään lääke.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Onko kellään tietoa siitä millainen henki joukkueessa on ja millaisena jengi kokee Pennerbornin? Vähän yllättävää oli toi Pertun haastisheitto lauantaina. Jäi jotenkin vaikutelma siitä että ilmapiiri ei ole paras mahdollinen jos valmentajaa pitää vähän pelätä. Tämä on sitten ihan täysin omaa spekulointia.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kellään tietoa siitä millainen henki joukkueessa on ja millaisena jengi kokee Pennerbornin? Vähän yllättävää oli toi Pertun haastisheitto lauantaina. Jäi jotenkin vaikutelma siitä että ilmapiiri ei ole paras mahdollinen jos valmentajaa pitää vähän pelätä. Tämä on sitten ihan täysin omaa spekulointia.
Kyllä tuossa päinvastoin on tullut viestiä, että hyvä ilmapiiri on. Tuosta mainitsi mielestäni muutamakin pelaaja.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kellään tietoa siitä millainen henki joukkueessa on ja millaisena jengi kokee Pennerbornin? Vähän yllättävää oli toi Pertun haastisheitto lauantaina. Jäi jotenkin vaikutelma siitä että ilmapiiri ei ole paras mahdollinen jos valmentajaa pitää vähän pelätä. Tämä on sitten ihan täysin omaa spekulointia.
En ole nähnyt / kuullut tuota Peran haastattelua, mutta jätkä vaikuttaa luonteeltaan sellaiselta velmulta ja jerryn (ei Turkulaisen) heittäjältä, etten yllättyisi jos olisi pilke silmäkulmassa tuon heittänyt.

Mutta kuten sanottua, en ole nähnyt enkä kuullut tuota, niin voin vain arvailla tulkitsemisen sijaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
No erään palstatietäjän mukaan Rautakorven pelikirja ei ollut riittävä vähääkään alusta.. Vaikka em päivään asti tilastojen ja sarjataulukon mukaan ei niin paskoja oltu..

Noh kun luulen olevani tuo "palstatietäjä", kehtaan laittaa, että sillä Rautakorvella oli kyllä se paikka peluuttaa joukkueensa pleijareihin ensimmäisellä kaudellaan, seura laittoi vielä oman tsemppinsä ilmoittamalla, että myymään ei ruveta ja pelaajille taatusti tuo merkitsi, jopa niin, että jos koko joukkueelle olisi luotu edes jonkinmoinen pelitapa sillä materiaalilla olisi pitänyt mennä sinne pleijareihin, huolimatta siitä, että yhden sentterin kaali ei painetta kestänyt, vaan otti idioottimaisen pelikiellon joukkuetta kunnioittaakseen.

Toisella kaudella koko joukkueella ei edelleenkään ollut yhtenäistä pelitapaa, ainoastaan kärki ja selviytyjät. se ei ole ollut oikeastaan JYPin perimä missään historian vaiheessa, eikä moisella ole sitä menestystä toteutettu mikä on historiassa saatu. Kyllä RK taatusti on ammattimies ja liigan valmennuksen tason eliittiä, mitä se tajunnut ja mitä ei uskonut, oli ne fundamentit joiden pohjalle olisi pitänyt rakentaa. JYP on aina toimiessaan pelillisesti ollut joukkuepeli joukkue, ei mikään tähdet ja muut remmi. Toki ei kaikki mene RK:n ja kaaderinsa piikkiin ihan samaa "arpapeliä" harrastettiin useampi kausi jo sitä ennen, yhtä laihoin tuloksin.

Omin silmin myös näin ne syyt RK:n kenkimiselle ja olin samaa mieltä, sillä erotuksella, että homma olis pitänyt laittaa poikki yhteen kauteen, tehty munaus oli niin megalomaaninen suhteessa JYPin seuran tilaan valmennukselta, mutta kaiketi saivat jatkaa, kun allekirjoittivat seuran strategiaa noudattamaan, siitä olen mielissäni, että Seppänen ei ole kuin Orpo vaan otti johtajuutta, kun johtajuutta vaadittiin. Silti, tuo viime kausi vei yhden kauden lisää siltä kehitystyöltä, jonka JYP olisi vaatinut saada työstöön jo monta kautta sitten.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
2. Uusi valkku ei saanut kasata omaa tiimiään. Tämä sama virhe tehtiin täällä keväällä 2018 ja mitään ei opittu, vaikka katastrofiksi se meni silloinkin. Useimmat valmentajat haluavat kasata itse oman tiiminsä, eivätkä ole välttämättä lainkaan innostuneita istumaan valmiiseen pöytään. Uusi valmentaja joutui istumaan pöytään, jossa toisena tekijänä on viime kaudella kasvonsa menettänyt Heiskanen sekä valmennushommissa vielä kokematon ja kesken viime kauden "paniikkirekrynä" hankittu Haataja.
Asia mikä minua hiersi valmennuksen kokoonpanossa oli, että Heiskanen sai jatkaa. Pöytä olisi pitänyt puhdistaa paremmin, mutta uskon, että Heiskanen ei olisi jatkanut, jos se ei olisi Pennerbornille käynyt. Silti olin ja olen edelleen yllättynyt, että Heiskanen jatkoi valmennuksessa.

Heiskasen kommunikointi jättää aika ajoin mietittävää. En palaa enää menneeseen kauteen, mutta kun kuunteli eilen Heiskasen vastauksia radio Keskisuomalaisen kysymyksiin esimerkiksi eräiden pelaajien koviin peliaikoihin liittyen, niin vastaus kuulosti omituiselle. Ainakin näin kannattajan korviin, mutta ehkä se ei ole asiana miettimisen arvoinen.

Tälläkin kokoonpanolla voi onnistua, jos asiat sujuu nousujohteisesti eikä synny isompia klikkejä. Jos taas vaikeuksia tulee eikä peli kehity toivotulla tavalla, silloin mennyt voi nousta pintaan. Toivottavasti näin ei käy.

Joka tapauksessa Johanille pitää antaa aikaa ja tukea. Menetän uskoni lopullisesti, jos tämäkin kokeilu päättyisi sekoiluun. Se ei voi olla enää vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Asia mikä minua hiersi valmennuksen kokoonpanossa oli, että Heiskanen sai jatkaa. Pöytä olisi pitänyt puhdistaa paremmin, mutta uskon, että Heiskanen ei olisi jatkanut, jos se ei olisi Pennerbornille käynyt. Silti olin ja olen edelleen yllättynyt, että Heiskanen jatkoi valmennuksessa.

Heiskasen kommunikointi jättää aika ajoin mietittävää. En palaa enää menneeseen kauteen, mutta kun kuunteli eilen Heiskasen vastauksia radio Keskisuomalaisen kysymyksiin esimerkiksi eräiden pelaajien koviin peliaikoihin liittyen, niin vastaus kuulosti omituiselle. Ainakin näin kannattajan korviin, mutta ehkä se ei ole asiana miettimisen arvoinen.

Kaikki voi sujua tälläkin kokoonpanolla, jos asiat sujuu nousujohteisesti eikä synny isompia klikkejä. Jos taas vaikeuksia tulee eikä peli kehity odotetulla ja toivotulla tavalla, niin mennyt voi nousta pintaan. Toivottavasti niin ei käy.

Joka tapauksessa Johanille pitää antaa aikaa ja tukea. Menetän uskoni lopullisesti, jos tämäkin kokeilu päättyisi sekoiluun. Se ei voi olla enää vaihtoehto.

Samoin hiukan kelasin myös minä tuohon @JYP#44 viestin kakkos numeroon ja aika paljon samoin, kuin näköjään muutkin täällä, Mietin jopa, että voiko olla jopa palkinto, että otti uppoavan laivan kontolleen.

Lopulta, kun ei oikeasti tiedä miksi on tehty kuten on päätetty katse kääntyy tässä Pennerborniin ja siihen millainen johtaja hän on. Ja kyllä, ilman klikkejä on tarvis selvitä, niitä ei tuo hutera rakennusvaihe oikein kestä.

Aina, jos joku korvaan särähtää asiaa kannattaa pitää huomioimisen arvoisena.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Pohdiskelen vielä tuota Pennerbornin asemaa. Mietin kovasti, mitä Seppänen ja co. ovat kaverille luvanneet, jotta tänne tuli. Pöydällä on kumminkin:
  • Et voi vaikuttaa valmennustiimiin, se tulee annettuna
  • Et voi vaikuttaa joukkueen rosteriin, joukkue on kasasssa, koska miinus miljoona
  • Joukkue on sarjan häntäpään joukkue, joka on vuodesta toiseen kyntänyt 2020-luvulla
  • Pitää silti voittaa pelejä, jotta et saa potkuja toisesta joukkueesta putkeen
  • Pitää silti voittaa pelejä, jotta saat työrauhan kehittää joukkuetta ja pelitapaa
  • Mutta ennen kaikkea: Ennalta määritelty pelitapa annettuna. Eli vaikka voitat, sen pitää tulla ylimmän seurajohdon määrittämällä tyylillä.

Pennerborn: "Pidän haasteista. Vi ska spela total hockey."

Jotenkin tuntuu, että Jonssonin "ylipeluutus", äärimmäinen keskustan puolustaminen ja varmistelu (vs. hyökkäys on paras puolustus) ja kiekon roiskiminen keskialueelle parin ekan pelin ylikiekollisuuden jälkeen ovat merkki siitä, että Pennerborn kokee tarvitsevansa nyt muutaman voiton, jotta voidaan taas mennä harjoittelemaan Seppäsen vision mukaista kiekkokontrollia.

Omaan silmään hämmentää, kuinka erilaisia pelimuotoja JYP on esittänyt kuuteen ekaan peliin. Toisaalta se voisi olla hyväkin merkki: löytyy hidasta ja erittäin hidasta lähtöä ja lähdön yritystä, löytyy korkeaa agressiivista karvausta ja nopeita kääntöjä (molemmat maalit Lukkoa vastaan syntyivät, yllätys yllätys karvauksen seurauksena eikä hitaan rintamahyökkäyksen seurauksena) ja löytyy varsin järjestelmällistä oman keskustan sumputtamista. Löytyy pelejä (tai peli), joissa luisteltu yli 70km joukkueena, ja löytyy pelejä, joissa menty 65km säästöliekillä. Yhteistä peleille on huono alku ja Lukko-peliä lukuunottamatta nousujohteinen loppu.

Summa summarum: hattu päästä Pennerbornille. Kyllähän haasteet motivoivat parhaita osaajia, ja haasteita JYP pystyy tarjoamaan.

Mielenkiinnolla odotan, millaisen JYPin viikonloppu tuo tullessaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pohdiskelen vielä tuota Pennerbornin asemaa. Mietin kovasti, mitä Seppänen ja co. ovat kaverille luvanneet, jotta tänne tuli. Pöydällä on kumminkin:
  • Et voi vaikuttaa valmennustiimiin, se tulee annettuna
  • Et voi vaikuttaa joukkueen rosteriin, joukkue on kasasssa, koska miinus miljoona
  • Joukkue on sarjan häntäpään joukkue, joka on vuodesta toiseen kyntänyt 2020-luvulla
  • Pitää silti voittaa pelejä, jotta et saa potkuja toisesta joukkueesta putkeen
  • Pitää silti voittaa pelejä, jotta saat työrauhan kehittää joukkuetta ja pelitapaa
  • Mutta ennen kaikkea: Ennalta määritelty pelitapa annettuna. Eli vaikka voitat, sen pitää tulla ylimmän seurajohdon määrittämällä tyylillä.

Pennerborn: "Pidän haasteista. Vi ska spela total hockey."

Jotenkin tuntuu, että Jonssonin "ylipeluutus", äärimmäinen keskustan puolustaminen ja varmistelu (vs. hyökkäys on paras puolustus) ja kiekon roiskiminen keskialueelle parin ekan pelin ylikiekollisuuden jälkeen ovat merkki siitä, että Pennerborn kokee tarvitsevansa nyt muutaman voiton, jotta voidaan taas mennä harjoittelemaan Seppäsen vision mukaista kiekkokontrollia.

Omaan silmään hämmentää, kuinka erilaisia pelimuotoja JYP on esittänyt kuuteen ekaan peliin. Toisaalta se voisi olla hyväkin merkki: löytyy hidasta ja erittäin hidasta lähtöä ja lähdön yritystä, löytyy korkeaa agressiivista karvausta ja nopeita kääntöjä (molemmat maalit Lukkoa vastaan syntyivät, yllätys yllätys karvauksen seurauksena eikä hitaan rintamahyökkäyksen seurauksena) ja löytyy varsin järjestelmällistä oman keskustan sumputtamista. Löytyy pelejä (tai peli), joissa luisteltu yli 70km joukkueena, ja löytyy pelejä, joissa menty 65km säästöliekillä. Yhteistä peleille on huono alku ja Lukko-peliä lukuunottamatta nousujohteinen loppu.

Summa summarum: hattu päästä Pennerbornille. Kyllähän haasteet motivoivat parhaita osaajia, ja haasteita JYP pystyy tarjoamaan.

Mielenkiinnolla odotan, millaisen JYPin viikonloppu tuo tullessaan.

Veikkaan, että ihan keskustelun pohjalta on syntynyt molemmin puolin tunne, että tässä on järkeä. Voin jopa kuvitella, että ainakin Seppäselle sillä on iso merkitys näkeekö ne tärkeät asiat samoin, jotta voi luottaa, että sitä toteutetaan mikä on seuran strategia.

Noissa hämmentäneissä pelimuodoissa on taas minun silmään ihan pelin virtauksen tuomia painotuksia vailla sen suurempaa pelitavallista formua myös vastustajan toimet ovat tähän vaikuttamassa. Oikeastaan minun silmään taas on näyttänyt, että viisikko omissa tekee selkeästi jotain sovittua ja oikeastaan vain muutamassa pelissä on ollut kaaosta hetkittäin omissa. Yllättäen siis, jopa kohtalaisessa mankelissa ei ole tullut sitä kohta helisee tunnetta, kuten aiempina kausina. Tätä pidän sen pelitavan kehityksen aihiona ja ikävä kyllä kaikki muu tuntuu olevan työn alla ja pahasti.

Luulen, että niitä pisteitä kaipaa koko organisaatio ja valmennus siinä mukana ja ihan kauheaa ei tuo kaikesta kesken eräisyydestään huolimatta ole, niitä pisteitä ajatellen. Itsellä katse on tiukasti kiinni pelien tapahtumissa, että käynnistyykö siellä asioita tuleeko kehitystä jne. voin todeta, että odottavan aika on pitkä, mutta olo on kuin hammaslääkärin odotushuoneessa tietää, että pakko se on tämäkin vaan kärsiä, että paremmaksi joskus muuttuisi.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oikeastaan minun silmään taas on näyttänyt, että viisikko omissa tekee selkeästi jotain sovittua ja oikeastaan vain muutamassa pelissä on ollut kaaosta hetkittäin omissa. Yllättäen siis, jopa kohtalaisessa mankelissa ei ole tullut sitä kohta helisee tunnetta, kuten aiempina kausina. Tätä pidän sen pelitavan kehityksen aihiona ja ikävä kyllä kaikki muu tuntuu olevan työn alla ja pahasti.
Tästä olen samaa mieltä. Ne pitkät hetket omissa on jotenkin kuitenkin kontrollissa.
Ongelma vaan on se että kun ne kestää niin ei ole energiaa hyökätä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä olen samaa mieltä. Ne pitkät hetket omissa on jotenkin kuitenkin kontrollissa.
Ongelma vaan on se että kun ne kestää niin ei ole energiaa hyökätä.
Jep, niitä pitkiä aikoja omissa kestetään ihan ok, mutta toisaalta niitä joudutaan kestämään ihan liikaa. Omiin jäädään jumiin aivan liian herkästi. Kiekkoa menetetään omissa liian helposti ja liian usein, eikä sitä pyöritystä saada poikki, vaikka sitä kestetäänkin.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tämä hieman hymyilytti, kun kuulin haastattelun. Itse mielessäni käänsin asian, että nyt ei ole hyvä joukkue ja sitähän ei ole ääneen kovinkaan sopivaa sanoa.
Sama juttu, ja mitä enemmän sitä miettii, mitä muutakaan se oikeastaan voi tarkoittaa? Eikä siinä, eihän JYPillä tosiaan mikään mestarikandidaatin joukkue olekaan kasassa, mutta pikkuisen ikävä freudilainen joka tapauksessa.
 

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
Hyökkäyksiin lähdöt jämähtää ensimmäisiin syöttöihin. Suikkaista lainatakseni "ei voi vittu mennä metrin syöttö 2 metriä lavan ohi.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Sama juttu, ja mitä enemmän sitä miettii, mitä muutakaan se oikeastaan voi tarkoittaa? Eikä siinä, eihän JYPillä tosiaan mikään mestarikandidaatin joukkue olekaan kasassa, mutta pikkuisen ikävä freudilainen joka tapauksessa.

Onhan JYPillä nyt kovin jengi kasassa vuosikausiin jos tasapainoa miettii. Neljä tuloksen tekoon kykenevää kenttää, pari liigan eliittipakkia ja keskimääräistä parempi veskarikaksikko. Ja sitä kuuluisaa potentiaalia joka on osittain jo realisoitunutkin Huovilan, Pertun, Lassilan ja Pulkkisen muodoissa. Kai nämä asiat pitäisi Johanilla olla tiedossa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä hieman hymyilytti, kun kuulin haastattelun. Itse mielessäni käänsin asian, että nyt ei ole hyvä joukkue ja sitähän ei ole ääneen kovinkaan sopivaa sanoa.
Tietysti ruotsin kärkijoukkueet on sellaisia, ettei vastaavia oikein meinaa löytyä koko meidän sarjasta.
 
Viimeksi muokattu:

Kiuru

Jäsen
Omaan silmään hämmentää, kuinka erilaisia pelimuotoja JYP on esittänyt kuuteen ekaan peliin. Toisaalta se voisi olla hyväkin merkki: löytyy hidasta ja erittäin hidasta lähtöä ja lähdön yritystä, löytyy korkeaa agressiivista karvausta ja nopeita kääntöjä (molemmat maalit Lukkoa vastaan syntyivät, yllätys yllätys karvauksen seurauksena eikä hitaan rintamahyökkäyksen seurauksena) ja löytyy varsin järjestelmällistä oman keskustan sumputtamista. Löytyy pelejä (tai peli), joissa luisteltu yli 70km joukkueena, ja löytyy pelejä, joissa menty 65km säästöliekillä. Yhteistä peleille on huono alku ja Lukko-peliä lukuunottamatta nousujohteinen loppu.
Ehkä viimein saamme Veltsu Virtasen lanseeraaman pelikirjaston, kikkapussista löytyy vaikka mitä pelitapaa ja variaatiota jota voidaan käyttää eri vastustajia vastaan, mutta jos oikeasti puhutaan näin sen pitääkin mennä. Mikäli pelissä ei ole variaatiota niin se on hyvin helppo pelata vastustajan nykyaikana pois kun videoita katsotaan jokaisesta tilanteesta. Pidän siis ainakin itse vain positiivisena, että vaihtoehtoja löytyy ja peli ei ole ennalta arvattavaa. Tottakai joukkueella itsellä pitää olla jotkut merkit tai muuten selvyys, milloin mitäkin tapaa työstetään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä hieman hymyilytti, kun kuulin haastattelun. Itse mielessäni käänsin asian, että nyt ei ole hyvä joukkue ja sitähän ei ole ääneen kovinkaan sopivaa sanoa.
Pennen tuntien (no siis kerran jutellut hänen kanssaan, mutta kuitenkin) yritti tuossa vähätellä itseään ja arvostaa Manneria. Olen ihan takuuvarma, että ei ollut tarkoituksena vähätellä nykyistä joukkuetta, vaikka siltä tuo toki vähän kuulostikin.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä hieman hymyilytti, kun kuulin haastattelun. Itse mielessäni käänsin asian, että nyt ei ole hyvä joukkue ja sitähän ei ole ääneen kovinkaan sopivaa sanoa.
Eipä noin! Suomalaisia vaivaava huono itsetunto näkyy tässä tulkinnassa.
Haastattelussa Penne korosti, että tuolloin hänellä oli ERITTÄIN hyvä joukkue (kokolailla Euroopan ykkösmateriali). Realistisesti nyt ei olla lähelläkään sitä, vaan pelissä oli vastakkain pelaajamateriaalitaan melko tasavahvat joukkueet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös