En gång IFK
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Jatkodiili handuun ehdottomasti jos vain Motin haluaa jäädä.
Parantanut aivan helvetisti kauden edetessä!
Parantanut aivan helvetisti kauden edetessä!
Motin menee kategoriaan don't fix it if it ain't broken. Ehdottomasti jatkoa miehelle, mielestäni erinomainen kakkosparin omanpään luuta vaikkapa Auvitun pakkipariksi ensi kaudelle. Ykköspariin sitten joku vielä astetta jämäkämpi luuta toivottavasti Kousan (toinen don't fix it if it ain't broken -pelaaja) ja avot, meidän puolustus alkaa rakentua erinomaiseksi.
Sehän on vähän kuin Järventie ja Kankaanperä aikoinaanAuvitu — (tämän hetken) Motin olisi kyllä sellainen kakkospari tähän sarjaan, että jos ei jollekin täällä kelpaa, niin sitten täytyy kyllä nostaa kädet pystyyn ja jättää keskustelu siihen.
Melkein alkaa kihelmöimään.
Motinin ketjussa on ollut hiljaista pitkään. Liekö merkki siitä, että Johanin otteisiin on oltu palstalla tällä kaudella tyytyväisiä? Joka tapauksessa onnittelut Johan "Stålman" Motinille 200 liigaottelusta IFK:n paidassa! Itse pidän Motinista. Kaikin puolin luotettava puolustava pakki.
Motin kertoo Iltalehden haastattelussa kuinka nauttii ajastaan Helsingissä ja haluaa jatkaa HIFKssa niin pitkään kuin seura vain haluaa. Eiköhän ole aika selvä, että Motin jatkaa myös ensi kaudella meillä. On todella tärkeä pelaaja meille.
HIFK:n ruotsalaispakki Johan Motin tapasi yllättäen suomalaisia sukulaisiaan: ”Isäni kertoi”
Jämäkkä puolustaja Johan Motin pelasi 200. runkosarjaottelunsa HIFK:n riveissä.www.iltalehti.fi
Hirvosen Kari.^Jep, jotenkin pelkäsin itse että voisi kenties jo olla haluja palata Ruotsin suuntaan, mutta ihan mahtavaa jos haluaa jatkaa meillä! Enpä ollut edes tullut ajatelleeksi muuten että mies jo pelannut meillä 200 peliä, alkaa jo olemaan seuralegendan statusta siis. Ketäs ne muut 200+ kerholaiset ulkomaisista olikaan taas; ainakin Boyko ja Zidlicky...?
Kutospakkina menee ihan jees, jos palkka on siellä hieman alle 100k€ luokkaa. Jos Motin on top-4 pakki ja palkka reilusti yli 100k€, niin mielestäni silloin kyseessä on ylipalkattu pelaaja. Motin on tasan stay at home -pakki, jonka kiekolliset taidot ovat luokattomat. Hyökkäyspäässä rännitys on ratkaisu 99 kertaa sadasta, vaikka muutakin olisi tarjolla. Syötöt ovat epätarkkoja ja monesti jotain polvenkorkuisiakin. Omanpään pelaamisessa on ne vahvuudet, vaikka ajoittain vajaavainen liike avaa vastustajalle ylimääräistä tilaa ja sijoittuminen on toisinaan hukassa kun tekee ihmeellisiä höntäilyjä jonnekin kulmiin jättäen vaikka maalinedustalle vastustajan täysin auki. Mielestäni ihan hyvä omanpään luuta kyseessä, ei muuta.
E: Tietysti tämä pandemia-tilanne on muokannut myös IFK:n pelaajabudjettia niin, että siinä missä ennen Motin olisi voinut olla tuon noin 100k€ arvoinen "sijoitus", niin tänä päivänä tuo summa voi olla paljon pienempikin kun pelaajabudjettikin on pienempi.
Motin saa mun puolestani pelata vaikka loppu-uransa täällä, jos huvittaa. Valmentajan täytyy vain nykyistä paremmin ohjeistaa joukkuekavereita, että Mo:lla on noin kolme kiekollista ratkaisua. Itse olen nämä kaikki jo oppinut ja tiedän Motinin tulevat ratkaisut etukäteen, joten en ymmärrä, miten joukkuekaverit eivät pelaa joka kerta niin, että Motinin kiekolliset ratkaisut olisivat etu, ei hidaste.
Itse tykkään todella paljon siitä hieman ärtyneestä Motinista. Vastustajan kehonkieltä on hauska katsoa niissä peleissä, kun Motin on käynyt vähän murisemassa. Aina ei tarvitse olla mikään mörssäri tyyliin Karjalainen ollakseen "pelote". Parhaita pelotteitahan ovat ne hiljaiset pedot. Motin on just sellainen.