Joel Armia

  • 1 566 352
  • 5 050

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mielestäni tässä on oleellisin pointti siinä, että kaikkien yllätykseksi Armiasta on kuoriutumassa melko luotettava kolmosketjun laitahyökkääjä. Luulin joskus, että tarvitsee ehdottomasti roolin vähintään kakkosketjussa, jotta on hyödyksi NHL-tasolla. Olin väärässä.

Olen kanssa nähnyt Armialta hyviä ja huonoja pelejä, ei kaikki tosiaan ole aina muiden vika. NHL-ura on vasta alussa, nyt olisi tärkeä saada paikka vakiinnutettua ja riittävän hyvä uusi sopimus. Jos Jetsissä ei tapahdu dramaattisia muutoksia, pidän mahdollisena, että siellä voi olla molemminpuolista kiinnostusta.

Nämä on silti aina arvoituksia NHL-bisneksessä, siellä meno on vähän erilaista.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Klassinen teksti-tv argumentti. Rooliinsa nähden ihan kelpo pinnat.
Yllättävää, että fanipoika saapui valkealla ratsullaan paikalle puolustamaan viatonta suojattiaan. Korostaisin nyt kuitenkin yhden lauseen tekstistäni: "Armia ole ainakaan näkemissäni peleissä tuota enempää paikkoja kyennyt luomaa". Vaikken nyt Winnipegin pelejä yöllä herääkään katsomaan, enkä ole nähnyt neljääkymmentä eikä edes kymmentä Armian peliä tällä kaudella, en pelkällä teksti-tv:lläkään lähtenyt analysoimaan.

Armia hoitaa oman perusroolinsa hyvin, mutta jos Armialla olisi nopealla aikataululla kykyä hyökkäävämpään rooliin, hän kykenisi roolistaan huolimatta näyttämään nähtyä enemmän hyökkäyspään taitoja. Näkemissäni peleissä Armia ei ole ollut varsinainen hyökkäyspään uhka ja jostain syystä Armia ei käytä laukaustaankaan tarpeeksi. peruspadan kanssa sen sijaan olen siitä samaa mieltä, että Armiasta on kuoriutumassa hyvä kolmosketjun laitahyökkääjä, mikä on yllätys, kun muistaa Ässissä nähdyn Armian.

Tämä ketju alkaa kyllä hivenen muistuttamaan Jesse Joensuun ketjua, jossa Joensuun menestymättömyyttä selitettiin milloin valmentajalla, milloin organisaatiolla. Lopulta kyse oli kuitenkin siitä, ettei Joensuu yksinkertaisesti ollut tarpeeksi hyvä NHL:ään. Armia alkaa jo nyt olla valmiimman oloinen paketti kuin Joensuu oli, mutta pistenikkariksi hänestä ei NHL:ssä välttämättä ole.

Sen sijaan paikka auringossa voi hyvinkin aueta pidemmäksikin aikaa nykyisessä roolissa.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Sen sijaan paikka auringossa voi hyvinkin aueta pidemmäksikin aikaa nykyisessä roolissa.

Näinhän se on. Lisäksi Armialla on kuitenkin potentiaalia myöhemmälläkin iällä kypsyä pistenikkariksi (ainakin uudeksi Jussi Jokiseksi), mutta se ei ole nykyisellä puolustusosaamisella välttämätöntä pitääkseen paikkansa NHL:ssä. Tosiaan tällä hetkellä näyttää aika hyvältä sen suhteen että NHL ura on edes syntymässä, tosin eri roolissa mitä on aiemmin kaavailtu. Tässä se taas nähdään että puolustuspelaaminen on suomalaisten vaan opittava jos meinaa luoda NHL uran.

Seuraavan sopimuskauden aikana on tosin kyllä pystyttävä ainakin vähän parempaan jälkeen myös hyökkäyspäässä. En tosin näe mitään syytä miksi näin ei tapahtuisi jo ensi kaudella.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Armia ei ole vieläkään iällä pilattu ja tämä kausi on ollut joka tapauksessa merkittävä kehitysaskel uralla. Eipä tuo Haulan Eerikkikään mikään pistepyssy ollut kahdella ensimmäisellä änärikaudellaan ja katsokaapa millä tasolla mies vetää nyt. Armialle tämä kausi on ollut hyvä ennen muuta siksi että hän on sopeutunut Nhl:aan ikään kuin takaoven kautta, mikä helpottanee pelaamista jatkossa ja vie vääränlaisia paineita myös pisteiden tekemisestä. Armia ei ole enää riippuvainen pelkistä tehoistaan ja siksi hänellä on mahdollisuus.

Mm - kisoista kieltäytyminen viittaisi siihen että ainakin jotkut mahkut jatkosopimukseen ovat olemassa, terveisiä vaan kaikille niille asiantuntijoille joiden mielestä Armia olisi pitänyt lähteä Skoda Cupiin antamaan lisää "näyttöjä".
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Mm - kisoista kieltäytyminen viittaisi siihen että ainakin jotkut mahkut jatkosopimukseen ovat olemassa, terveisiä vaan kaikille niille asiantuntijoille joiden mielestä Armia olisi pitänyt lähteä Skoda Cupiin antamaan lisää "näyttöjä".

Kisoista kieltäytyminen oli ainoa oikea vaihtoehto Armian viime vuosien loukkaantumishistoria tietäen. Lisäksi Armia olisi joutunut aivan varmasti antamaan näyttöjä leirityksen kautta, mikä olisi pitkän kauden jälkeen varmasti lisännyt rasitusta ja tätä kautta loukkaantumisalttiutta.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Vaikken nyt Winnipegin pelejä yöllä herääkään katsomaan, enkä ole nähnyt neljääkymmentä eikä edes kymmentä Armian peliä tällä kaudella, en pelkällä teksti-tv:lläkään lähtenyt analysoimaan.
Niin, lähdit analysoimaan vain 90 prosenttisesti teksti-tv:n varassa. Vakuuttavaa.

E: Itse kun olen nähnyt Armian jokaisen vaihdon, niin tottakai pistää silmään tuollainen yleinen jargoni, että PPG:n mukaan ei ansaitse enempää roolia jne.
 
Viimeksi muokattu:

passenger

Jäsen
Klassinen teksti-tv argumentti. Rooliinsa nähden ihan kelpo pinnat.

Ei ole mikään teksti-tv -argumentti, vaan mielestäni täysin asiallinen analyysi. Armialla on ollut hyviä pelejä ja hänen kokonaisvaltainen pelaamisensa on kehittynyt valtavasti, mutta ei hän tosiaan niin erikoisesti ole pelannut, että ansaitsisi paljoakaan enempää. Enkä nyt tarkoita sitä, etteikö Armialla olisi valmiuksia parempaan suorittamiseen, mutta kun jätkät seuraavat täällä vaihto vaihdolta tekemistä ja jokainen luotu "tilanne" nostetaan esiin, niin kyllä sekin väärän kuvan antaa yhtä lailla kuin "teksti-tv -seuranta". Kuten Quethas tuossa jo aikaisemmin totesi, niin aika moni pelaaja saa sen paikan luotua. Jopa Josh Grattonkin vaikutti ihan hyvältä jääkiekkoilijalta, kun nosti aina pelkästään ne hyvät suoritukset ja onnistuneet tilanteet esiin. Armiasta vielä se fakta, että Armialla ei ole vielä sitä jatkosopimusta kertoo myös jotain Armian tämän hetken tasosta. Seurajohto joutuu taatusti pohtimaan, mikä se Armian todellinen upside on, kannattaako siitä maksaa ja kuinka paljon. Osan päätelmistäni olen tehnyt teksti-tv:n ja osan näkemieni Armian pelien perusteella. Armian NHL-peleistä olen nähnyt yli puolet ja muutaman farmipelin päälle, kaikki tosin netin välityksellä, en paikan päällä ;) Edit: ja ilman minkään sortin värilaseja...
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sehän tuolla Joppella on mättänyt, että niitä maaleja ei ole sanut tehtyä. Armian ranteella pitäisi repun heilua hiukan enemmän, vaikka olisi pieni roolikin ja ketjukaverit perseestä. Mahtaako hyökkäyspäässä miettiä liikaa sitä puolustamista, eikä halua menettää kiekkoa ja painetta "huonon" vetopaikan vuoksi?
Syöttöpisteitä voisi olla hiukan enemmän, siinä kohtaa voi osoitella niitä ketjukavereita.

Mutta eipä se tosiaan huono ole tehdä NHL-ura kolmosketjussakaan ja varmasti vielä tuosta PPG:kin tulee nousemaan, jos saa "vakipaikan" ja lisää kokemusta alle. Ja sitten vielä se piilossa oleva potentiaali kunnolliseen pisteidentekoon, saako sitä koskaan tuolla esille?
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Mahtaako hyökkäyspäässä miettiä liikaa sitä puolustamista, eikä halua menettää kiekkoa ja painetta "huonon" vetopaikan vuoksi?
Näkisin että pelaa tosiaan liiankin nöyrästi ja sijouttuminen kiekottomana h-päässä edelleen riesana. Ei kuitenkaan mitään sellaista ongelmaa mikä ei olisi korjattavissa.
 

Puksprööti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
terveisiä vaan kaikille niille asiantuntijoille joiden mielestä Armia olisi pitänyt lähteä Skoda Cupiin antamaan lisää "näyttöjä".

Mikähän tämä Vellihousun Skoda Cup on? Oletko antamut hauskan nimen World Cupilla tai jääkiekon mm-kilpailuille? Pidä tämä mukahauska linjasi ihmeessä.

Joka tapauksessa Armia teki kyllä höntisti kun ei halunnut lähteä yrittämään tavoitella paikkaa maailman parhaiden jääkiekkoilijoiden keskuudessa. Kertoo kunnianhimon puutteesta ja se on yksi syy miksi mies on jumahtanut kolmosketjuun. Ei ulkomailla pärjää nöyristelemällä kuten kotimaassa opittu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei kai noilla näytöillä nyt edes paikka mm-joukkueessa olisi ollut kiveen hakattu? Itse pidän todennäköisempänä, että Armia olisi jäänyt leiritysvaiheeseen ja tämä on vähintään osasyy, miksi ei ole tulossa: eli ei haluttu luvata varmaa paikkaa joukkueessa.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Armiasta vielä se fakta, että Armialla ei ole vielä sitä jatkosopimusta kertoo myös jotain Armian tämän hetken tasosta...

Itseasiassa se ettei Armialla ole vielä jatkosopimusta kertoo paremminkin iästä ja siitä että on rajoitettu vapaa agentti, eli sopimusneuvotteluilla ei ole kiirettä. Vai kertooko sopimuksettomuus myös esim. Scheifelen, Gaudreaun ja Ristolaisen tasosta jotain?

Enemmän erikoista olisi jos Armialla olisi jo jatkosopimus olemassa. Nämä on näitä touko-kesäkuun juttuja.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kai noilla näytöillä nyt edes paikka mm-joukkueessa olisi ollut kiveen hakattu? Itse pidän todennäköisempänä, että Armia olisi jäänyt leiritysvaiheeseen ja tämä on vähintään osasyy, miksi ei ole tulossa: eli ei haluttu luvata varmaa paikkaa joukkueessa.
Ennen loukkaantumista veteli noin 18 min per peli. Eli ei tarvita mitään osasyytä. Tämäkin nyt vaan on taas tätä perus negailua, mitä täällä harrastetaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ennen loukkaantumista veteli noin 18 min per peli. Eli ei tarvita mitään osasyytä. Tämäkin nyt vaan on taas tätä perus negailua, mitä täällä harrastetaan.

Ei kai tämä nyt mitään negailua ole todeta, ettei Armia välttämättä mahtuisi kevään mm-joukkueeseen? Itse olen sitä mieltä, että varmasti suurin syy lähtemättä jättämiseen on juurikin sopimustilanne, jotta tämä siis ei jää epäselväksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tasan ainoa syy. Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää.

Voidaan sopia niinkin, asia on itselleni samantekevä. Enemmän minua kiinnostaa Armian teoreettinen valinta mm-ryhmään, mikäli olisi päättänyt lähteä mukaan leireille. Mielestäni valinta olisi ollut aika epävarma.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kai noilla näytöillä nyt edes paikka mm-joukkueessa olisi ollut kiveen hakattu? Itse pidän todennäköisempänä, että Armia olisi jäänyt leiritysvaiheeseen ja tämä on vähintään osasyy, miksi ei ole tulossa: eli ei haluttu luvata varmaa paikkaa joukkueessa.

Ei kai tämä nyt mitään negailua ole todeta, ettei Armia välttämättä mahtuisi kevään mm-joukkueeseen? Itse olen sitä mieltä, että varmasti suurin syy lähtemättä jättämiseen on juurikin sopimustilanne, jotta tämä siis ei jää epäselväksi.

Niin, ensin sinä väheksyt Armian mahdollisuuksia mahtua MM-joukkueeseen, mutta seuraavaksi kerrotkin että suurin syy onkin sopimustilanne. Jos kerran suurin syy on sopimustilanne, niin miksi Armia edes pohtisi mahtuuko hän MM-joukkueeseen?

Pitäisin taas Armian MM-kisa matkaa varsin todennäköisenä, hän tyyppisiä pelaajia Jalosella on käytössä vähän. Armia pystyisi pelaamaan MM-tasolla tarvittaessa kärkiketjuissa, mutta sopeutuu myös puolustavampaakin rooliin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Niin, ensin sinä väheksyt Armian mahdollisuuksia mahtua MM-joukkueeseen, mutta seuraavaksi kerrotkin että suurin syy onkin sopimustilanne. Jos kerran suurin syy on sopimustilanne, niin miksi Armia edes pohtisi mahtuuko hän MM-joukkueeseen?

Pitäisin taas Armian MM-kisa matkaa varsin todennäköisenä, hän tyyppisiä pelaajia Jalosella on käytössä vähän. Armia pystyisi pelaamaan MM-tasolla tarvittaessa kärkiketjuissa, mutta sopeutuu myös puolustavampaakin rooliin.

Minä sanoin hyvin selväsanaisesti, että itse uumoilen osasyyksi sitä, että varmaa paikkaa joukkueessa ei ole ja lisäsin vielä selvennykseksi, että isoin syy lienee sopimustilanne.

Tätä kommentoitiin toteamalla, että AINOA syy on sopimustilanne, johon minä totesin, että voidaan sopia näinkin, en jaksa tuosta väitellä, kun varmaa tietoa ei ole.

Lopulta totesin, että enemmän kiinnostaa Armian mahdollisuus ylipäätään päästä lopulliseen mm-joukkueeseen ja omasta mielestäni paikka tuolla ei ole varma, vaikka Joppe olisi mukaan lähtenytkin. Ässä-fanina tietysti oikopäätä nostaisin Jopen kisakoneeseen ihan yleisen mielenkiinnon takia, mutta ymmärrän hyvin, ettei tällaista valmennuksen osalta voida hänelle luvata, toisin kuin pekkarinteille, mikkokoivuille ja kumppaneille, sikäli mikäli mukaan haluaisivat.

World Cup häämöttää kulman takana ja ainakin uskoisin, että myös tuota turnausta varten tehdään jotain pelaajakokeiluja, tiedä sitten kuinka lähellä tällaista näyttöpaikkaa Joppe on.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Lopulta totesin, että enemmän kiinnostaa Armian mahdollisuus ylipäätään päästä lopulliseen mm-joukkueeseen ja omasta mielestäni paikka tuolla ei ole varma, vaikka Joppe olisi mukaan lähtenytkin. Ässä-fanina tietysti oikopäätä nostaisin Jopen kisakoneeseen ihan yleisen mielenkiinnon takia, mutta ymmärrän hyvin, ettei tällaista valmennuksen osalta voida hänelle luvata.

Perustuuko tämä pelkästään mutuun vai onko sinulla mielessä perusteitä negatiiselle uskollesi? Mistä muuten tiedät, ettei Armia olisi ollut valmis taistelemaan pelipaikkaa leirityksen kautta?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Perustuuko tämä pelkästään mutuun vai onko sinulla mielessä perusteitä negatiiselle uskollesi? Mistä muuten tiedät, ettei Armia olisi ollut valmis taistelemaan pelipaikkaa leirityksen kautta?

En minä tiedä asiasta sen enempää, kuin sinäkään? Tai no, sinähän tiedät tietysti tästäkin enemmän kuin me muut. Jos minä saisin valita ja Jopen puolesta tämä olisi ok, niin hänet olisi jo nimetty mm-joukkueeseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En minä tiedä asiasta sen enempää, kuin sinäkään? Tai no, sinähän tiedät tietysti tästäkin enemmän kuin me muut. Jos minä saisin valita ja Jopen puolesta tämä olisi ok, niin hänet olisi jo nimetty mm-joukkueeseen.

Ok eli mennään fanipojan musta tuntuu linjalla. Minusta Armia on osoittanut, että pystyy pelaamaan monipuolisesti. Hänen taitotasonsa tunnetusti riittää kärkiketjuihin asti, mutta nyt hänestä on kuoriutunut kolmosketjun puolustava hyökkääjä, joka pystyy pelaamaan myös alivoimaa. Tällainen pelaaja on käyttökelpoinen valmentajalle ja tästä syystä väitänkin, että Armia olisi ollut lähellä kisapaikkaa.

Ja uskon myös, että Armia olisi ollut valmis taistelemaan pelipaikastaan leirityksen kautta. Hän on varsin tervepäinen kaveri, tiedän sen Porin ajoilta ja AHL kaudet ovat vain vahvistaneet tätä kuvaa, Euroopasta on varmasti tullut hyviä tarjouksia.

Vetelet muuten kohtuu kovia päätelmiä ilman minkään näköisiä perusteita.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ok eli mennään fanipojan musta tuntuu linjalla...

Vetelet muuten kohtuu kovia päätelmiä ilman minkään näköisiä perusteita.

Mutta minähän nimenomaan olen fanipoika, kuten suuri osa tänne lätkästä kirjoittavista. Jotenkin en nyt pysty näkemään tätä hirväen negatiivisena asiana jääkiekon keskustelupalstalla. Armian ympärillä käyty keskustelu on ylipäätäänkin ollut aika fanipoikamaista jo vuosikaudet.

Mutta jatketaan jostain muusta vänkäyksestä, tässä tuskin kestää kauaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös