Joel ”Jolle” Harkimo – Jokereiden uusi pohatta isänsä rahoilla

  • 59 184
  • 252

stop madness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleen se Hirtetty Harkimo(t) -tifo olisi todella ajankohtainen ensi kaudella. Stokiksesta mallia tämän kanssa.

Toinen iso kysymys on tämän nykyisen Eteläpääty Ry:n rooli vähän kaikessa Jokereihein liittyvässä. Aina ollaan kieli pitkällä nuolemassa ja puolustamassa näitä "vallassa" olevia vetäjiä, kun kutsu tulee ja saadaan "lisätietoja". Tämän jälkeen jäsenet pönkittävät omaa egoaan ja kertovat jotain tiedonmurusia näistä tapaamisista someen. Oksettavaa toimintaa.
Ultras jokerit perustajat varmaan häpeevät mitä tuosta päädystä on tullut.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ikuinen porttikielto Harkimoilta Jokereiden otteluihin. Koskee myös Amandaa.
Saarni voisi avata lompakkonsa ja maksaa toimisto työntekijöiden palkka saatavat.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Jutun tärkein kohta:

– Jokerit ry on tehnyt tyhmimmät ratkaisut, jotka johtivat tähän tilanteeseen. Se on kardinaalimunaus, että he valitsivat Joel Harkimon firman vetämään projektia. Jos olisin Jokerit ry:ssä aktiivina, niin vaatisin hallituksen erottamista samantien. He ovat tehneet äärettömän ison hallan koko jokeriseuralle.
 

SjiiS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pietarinkadun Oilers
Toinen iso kysymys on tämän nykyisen Eteläpääty Ry:n rooli vähän kaikessa Jokereihein liittyvässä. Aina ollaan kieli pitkällä nuolemassa ja puolustamassa näitä "vallassa" olevia vetäjiä, kun kutsu tulee ja saadaan "lisätietoja". Tämän jälkeen jäsenet pönkittävät omaa egoaan ja kertovat jotain tiedonmurusia näistä tapaamisista someen. Oksettavaa toimintaa.
Kieli pitkällä jokainen jokerifani on odottanut uutisia vuoden verran, pettyen kerta toisensa jälkeen. Toisaalta voi myös kysyä, että miten tämä case olisi edennyt ilman faniyhdistyksien mielenkiintoa ja pientä painetta. Jolle ja Borgström edelleen kyhäisivät jotain ”upeeta”?

Fanit ovat todella tärkeä sidosryhmä, mutta juridisesti ulkopuolisia. Heille on voinut luvata kaikkea kivaa ja puhua samalla puhdasta shittiä. Tietoa on mahdotonta tarkistaa mistään ja unelmaa odottavia on helppo kusettaa.
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Palkkaturvahan tulee vaatimaan maksamansa palkat Harkimon konkurssipesältä korkoineen. Aiemman tiedon mukaan valmentajakorvaukset olivat 125.000 € ja palkkavelat kokonaisuudessaan 150.000 €, eli Palkkaturvan vaatimus huidellee 25.000 € tietämissä.

Palkkaturva ei jousta vaatimuksistaan senttiäkään ennen kuin rahat ovat tosissaan loppu. Harkimon itse antama 700.000 € pääomalaina on konkurssipesän viimesijainen velka, eli maksetaan jos pesään jää edellisten jäljiltä jotain. Muut velkojat, eli Jokerit ry, Kurrin JHC ja Hartwall-areena joutuvat tinkimään vaatimuksistaan, mikäli julkinen selvittely Jokerit -immateriaalioikeuksien vastikkeettomasta luovuttamisesta halutaan välttää.

Hyvin kuivana huumorina voidaan todeta maamme demokratian lopulta ohjanneen Jokerit selvemmille vesille. Harkimon piti luopua joukkueesta voidakseen näyttäytyä vaalitapahtumissa ja toisaalta vaalien jälkeen sai vihdoin lopetettua korttitalonsa. Avoimeksi jää tietysti kysymys, kuinka suunnitelmallisesti Saarni ja Koskinen ovat toimineet loikatessaan uusimpaan taustayhtiöön.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Tämä. Ja huolestuttavana katsellut viimeisen parin viikon aikana, kun täälläkin jatkoajassa yksi hyvin tunnettu nimimerkki on hypännyt tähän "rinkiin" mukaan missä on käyty kiertelemässä seuran kanssa Keravalla ja kuuntelemassa vähän "salaisia suunnitelmia" mistä ei voida vielä missään nimessä puhua.

Nyt menee kyllä jo vähän yli. Minä en ole klaaniutunut mihinkään faniryhmään enkä ole miltään, siis tasan tarkkaan miltään osin syyllistynyt mihinkään sellaiseen mihin tällä viestilläsi viittaat. Siksi mm. raportoin aivopierusi. Minua on oksettanut EP:n vetäjien toimiston perseennuolenta tasan yhtä paljon kuin kaikkia muitakin tässä ketjussa. Se että mä olen kerran ollut mukana haistelemassa uuden Jokerit-organisaation tulemista (en mennyt paikalle faniyhdistysten takia vaikka myös heitä siellä näin) Keravan hallilla ei tarkoita, että olisin liittynyt johonkin "piireihin" ja että samalla tavalla aivottomasti hehkuttaisin kaikkea mitä organisaatio tekee.

Mä olen ollut aina aivan superkriittinen kaikkeen minkä näen Jokerien kannalta huonona asiana ja aina sanonut ne ääneen. Aina. Sun viesti on aivan täydellinen loukkaus, hyi vittu.
 
Viimeksi muokattu:

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rehellinen yrittäjä Hjållis repi kuitenkin 2240 ääntä vaaleissa. Onneksi poliittinen ura ei auennut eikä taida aueta jatkossakaan. Ei kait kansa voi niin tyhmää olla, että perii isänsä äänet? Melkoisen vuoden äijä onnistui vetämään rakkaudesta Jokereihin. Kun puhutaan Jokereista, niin aina takaraivossa tykyttää ajatus, että onko joku lonkero kuitenkin saatu ujutettua tähän Mestis-joukkueeseen? Toivottavasti taustat on perattu viimeistä juurta myöten, ettei tällä klaanilla ole osaa eikä arpaa paluussa.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Jutun tärkein kohta:

– Jokerit ry on tehnyt tyhmimmät ratkaisut, jotka johtivat tähän tilanteeseen. Se on kardinaalimunaus, että he valitsivat Joel Harkimon firman vetämään projektia. Jos olisin Jokerit ry:ssä aktiivina, niin vaatisin hallituksen erottamista samantien. He ovat tehneet äärettömän ison hallan koko jokeriseuralle.

Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä. Ry puolen johto on Jokereiden ikuineb ongelma.
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
...onko joku lonkero kuitenkin saatu ujutettua tähän Mestis-joukkueeseen? Toivottavasti taustat on perattu viimeistä juurta myöten, ettei tällä klaanilla ole osaa eikä arpaa paluussa.
En jaksa uskoa, että Harkimolla on oikeastaan mitään yhteyttä nykyiseen taustayhtiöön, joka pyörittää syksyllä Mestis-kauden aloittavaa joukkuetta.

Harkimon projektia seuratessa sain jatkuvasti vaikutelman, että yritelmä oli perustettu yksinomaan pitämään Jokerit-nimistä jääkiekkoseuraa hallussa, kunnes se voitaisiin luovuttaa Hartwall-areenan tulevalle omistajalle. Laiminlyönnit pelipaikan hankkimisessa ja pelilisenssin hankkimisessa vahvistivat tätä salaliittoteoriani. Jokerisydän oli mukana tasan tekosyynä, todellinen tavoite oli areenan siirtäminen vanhoilta kavereilta uusille kavereille, ilmeisesti myös vanhojen kavereiden eduista huolehtien. Oligarkki jaksaa kyllä odotella kymmenenkin vuotta kauppasumman jäädyttämisen päättymistä ilman että elintasosta joutuu kummemmin tinkimään.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä. Ry puolen johto on Jokereiden ikuineb ongelma.
Nimenomaan ikuinen, koska Borgströmillä on mandaattipaikka ry:n johtokunnan puheenjohtajana. Kun ollaan totuttu vähän liian hyvään, varsinkin KHL-aikana kun rahaa tuli tekemättä mitään, niin nyt on vaikea kääriä hihoja ja alkaa laittaa hommaa jiiriin. Surullista seurattavaa kaikkinensa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Nyt menee kyllä jo vähän yli. Minä en ole klaanintunut mihinkään faniryhmään enkä ole miltään, siis tasan tarkkaan miltään osin syyllistynyt mihinkään sellaiseen mihin tällä viestilläsi viittaat. Minua on oksettanut EP:n vetäjien toimiston perseennuolenta tasan yhtä paljon kuin kaikkia muitakin tässä ketjussa. Se että mä olen kerran ollut mukana haistelemassa uuden Jokerit-organisaation tulemista (en mennyt paikalle faniyhdistysten takia vaikka myös heitä siellä näin) Keravan hallilla ei tarkoita, että olisin liittynyt johonkin "piireihin" ja että samalla tavalla aivottomasti hehkuttaisin kaikkea mitä organisaatio tekee.

Mä olen ollut aina aivan superkriittinen kaikkeen minkä näen Jokerien kannalta huonona asiana ja aina sanonut ne ääneen. Aina. Sun viesti on aivan täydellinen loukkaus, hyi vittu.
En ole @SirKepola, mutta itse en ainakaan tulkinnut hänen viittaavan sinuun, vaan erääseen toiseen nimimerkkiin. Mikäli hän kuitenkin tarkoitti sinua, niin sitten on kyllä aika paksu syytös.
 

Animal

Jäsen
Niinkuin joskus aiemmin kommentoin Jolle Harkimoa: munaton pelle!

Saatana mikä mikkihiiri, vätys, pelkuri, täysi kusipää
Toinen puoli asiasta on se, että tämä myös vahvistaa sitä, että todennäköisesti Jolle on ollut vain Hjallikselle luotettava nimi papereissa ja isäukon asioiden hoitaja yhdessä Koskisen kanssa.
 

Satanelonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt menee kyllä jo vähän yli. Minä en ole klaaniutunut mihinkään faniryhmään enkä ole miltään, siis tasan tarkkaan miltään osin syyllistynyt mihinkään sellaiseen mihin tällä viestilläsi viittaat. Siksi mm. raportoin aivopierusi. Minua on oksettanut EP:n vetäjien toimiston perseennuolenta tasan yhtä paljon kuin kaikkia muitakin tässä ketjussa. Se että mä olen kerran ollut mukana haistelemassa uuden Jokerit-organisaation tulemista (en mennyt paikalle faniyhdistysten takia vaikka myös heitä siellä näin) Keravan hallilla ei tarkoita, että olisin liittynyt johonkin "piireihin" ja että samalla tavalla aivottomasti hehkuttaisin kaikkea mitä organisaatio tekee.

Mä olen ollut aina aivan superkriittinen kaikkeen minkä näen Jokerien kannalta huonona asiana ja aina sanonut ne ääneen. Aina. Sun viesti on aivan täydellinen loukkaus, hyi vittu.
Etkö sä just kertonut Keravan reissun jälkeen Jokereiden tiedotusaikataulusta ja Pitsiturnaus taisi heti osuakin?
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Hupaisaa tässä on vielä se, että konkurssipesän suurin velkoja (700.000€) on eräs Joel Harkimo. Mitäs jos hän olisi antanut tuon summan anteeksi, kun tuo raha ei varmaankaan ole häneltä tullut, vaan ns. "lähipiiriltä". En ainakaan itse ole huomannut, että Joel Harkimo olisi jostain tienannut tällaisia määriä rahoja? Jos hän olisi tuon ollut hakematta, koko konkurssi oltaisiin voitu välttyä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyi vittu mitä toimintaa. Vieläkö joku on sitä mieltä että Jolle on hyvä jätkä? Onneksi tuo mulkku ei päässyt eduskuntaan. Porttikielto Jokereiden peleihin ikuisesti.

En halua liika raakkua täällä pahanilman lintuna, mutta ihmettelen kovasti miksi tämä likasanko kaadetaan vain Jollen päälle. Syypäitähän ovat kaikki Team Jokereissa mukana olleet, myös Saarni. Hän on tiennyt tasan tarkkaan mikä kuvio on menossa kun on diilannut Jollen+työntekijät jäämään vanhaan osakeyhtiöön ja perustanut muiden kanssa uuden firman "puhtaalle" pöydälle.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole @SirKepola, mutta itse en ainakaan tulkinnut hänen viittaavan sinuun, vaan erääseen toiseen nimimerkkiin. Mikäli hän kuitenkin tarkoitti sinua, niin sitten on kyllä aika paksu syytös.
Niin. Vähän hölmöä viittailla eräisiin nimimerkkeihin, kun voisi ihan suoraan sanoa ketä keskustelijaa tarkoittaa. Noin niinkuin keskustelupalstalla kun ollaan ja vois keskustella.
 

gamlagubbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En halua liika raakkua täällä pahanilman lintuna, mutta ihmettelen kovasti miksi tämä likasanko kaadetaan vain Jollen päälle. Syypäitähän ovat kaikki Team Jokereissa mukana olleet, myös Saarni. Hän on tiennyt tasan tarkkaan mikä kuvio on menossa kun on diilannut Jollen+työntekijät jäämään vanhaan osakeyhtiöön ja perustanut muiden kanssa uuden firman "puhtaalle" pöydälle.
Puhtaalta pöydältä lähtemistä taidettiin vaatia jotta Mestistä pelataan, jos Kurrin Oy oltaisiin kierrätetty kultaisella kädenpuristuksella vielä uudestaan tällä kertaa Saarnille niin ei se pöytä olisi ihan puhdas ollut?

Saarnin yhtiö Jokerit Helsinki Oy diilasi Jokerit Ry:ltä oikeuden Jokereiden tavaramerkin käyttöön.
Miten siis Jollen yritys ja sen työntekijät/lomautukset olivat Saarnin vastuulla ja hän on sen diilannut konkurssiin?
Jollen viritelmät tyssäsi siihen, ettei Harkimo nimellä Suomen sarjoihin ollut mitään asiaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Puhtaalta pöydältä lähtemistä taidettiin vaatia jotta Mestistä pelataan, jos Kurrin Oy oltaisiin kierrätetty kultaisella kädenpuristuksella vielä uudestaan tällä kertaa Saarnille niin ei se pöytä olisi ihan puhdas ollut?

Saarnin yhtiö Jokerit Helsinki Oy diilasi Jokerit Ry:ltä oikeuden Jokereiden tavaramerkin käyttöön.
Miten siis Jollen yritys ja sen työntekijät/lomautukset olivat Saarnin vastuulla ja hän on sen diilannut konkurssiin?
Jollen viritelmät tyssäsi siihen, ettei Harkimo nimellä Suomen sarjoihin ollut mitään asiaa.

Öö, siis eikös Saarni ollut mukana Jollen kanssa jo syksyllä Team Jokereissa? Oli esiintynyt käsittääkseni faneillekin. Kun kävi ilmi, että Jolle on persona non grata, perustettiin uusi yhtiö jolle tavaramerkin käyttöoikeus siirrettiin ja Jolle+työntekijät jäivät uppoavaan laivaan eli Team Jokereihin. Eihän Saarni nyt millään lailla ole ulkopuolinen tuosta kuviosta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jollen viritelmät tyssäsi siihen, ettei Harkimo nimellä Suomen sarjoihin ollut mitään asiaa.

Ei. Kyllä ne tyssäsivät hänen taustallaan häärineeseen isäänsä, joka ei asiaa edes peitellyt. En tiedä mitä faneille on kerrottu - ja mihin ovat uskoneet - mutta J Harkimo kertoi itse mm. Nauravalle isänsä roolista ja soittelipa isä-Harkimo Liigaankin Jokerien Liigaan paluuta hoputtaen.

Tähän se tyssäsi. Liigassa J Harkimon rooli nähtiin H Harkimon sätkynukkena.

J Harkimolla olisi ollut kaikki mahdollisuudet, mutta hänen toimintatapansa, salailu, mystiset rahat ja mysteerisijoittajat ja vaikeneminen kaikesta Jokereihin liittyvästä ei edesauttanut J Harkimon luotettavuutta suomalaisessa jääkiekkomaailmassa.
 

gamlagubbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Öö, siis eikös Saarni ollut mukana Jollen kanssa jo syksyllä Team Jokereissa? Oli esiintynyt käsittääkseni faneillekin. Kun kävi ilmi, että Jolle on persona non grata, perustettiin uusi yhtiö jolle tavaramerkin käyttöoikeus siirrettiin ja Jolle+työntekijät jäivät uppoavaan laivaan eli Team Jokereihin. Eihän Saarni nyt millään lailla ole ulkopuolinen tuosta kuviosta.
En väittänytkään että Saarni oli ulkopuolinen, olihan se mukana tuossakin viritelmässä.
Vastasin alkuperäiseen viestiisi liittyen, miksei Saarni ole mun mielestä mikään "syypää" Harkimoiden ja Kurrin sotkuihin.
 

mmjj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
J Harkimolla olisi ollut kaikki mahdollisuudet, mutta hänen toimintatapansa, salailu, mystiset rahat ja mysteerisijoittajat ja vaikeneminen kaikesta Jokereihin liittyvästä ei edesauttanut J Harkimon luotettavuutta suomalaisessa jääkiekkomaailmassa.
Ja lisätään tähän se, että vasta joulukuussa hän lähti kyselemään halleilta, voisiko Jokerit pelata siellä seuraavalla kaudella. Sekä se, että Mestis-hakemus ei valmistunut määräpäivään mennessä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja lisätään tähän se, että vasta joulukuussa hän lähti kyselemään halleilta, voisiko Jokerit pelata siellä seuraavalla kaudella.
Kyllä koska primääritavoite oli tehdä fyrkat Areenalla. Jokerit oli tässä vain väline.
Sekä se, että Mestis-hakemus ei valmistunut määräpäivään mennessä.
Valmistui se. Kaksipuolinen post-it lappu oli lähetetty postiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös