Niinhän se, että syyllinen on aina löydettävä olipa syyllinen tai ei, lynkkaajien maassa aina joku yksilö lynkataan ja muut voi tyytyväisenä jatkaa matkaa.
Jos tuota nyt kuinkaan viitsii järjellä pohtia, niin onkohan kumminkaan noin. Rautakorpi ei ole muuta kuin yksi osa kokonaisuutta, jonka tulemana lopputulema muodostui. Kyllä siellä oli tekijänä myös liigan pelitapavaade, pelaajan oma fyysinen ja mentaalinen valmius ja muun joukkueen rakenne vaikuttamassa tulemaan, se valmentaja kun voi pelata ainoastaan nappuloilla jotka omaa ja muu on tyhjän haahuilua. Miehen esitysten suhteen minäkään valmentajana en olisi antanut tuon suurempaa ruutua, kun tuloskin tavoitteena, eikä yhden junnun miellyttäminen.
Noilla sanoillani en sitten dissaa pelaajaa, valmennusta tai seuraa, realiteetit ei aina kohtaa ideaalia ja se on vaan hyväksyttävä. Jopa niin, ettei alennu syyttelemään vastoin tietoa ja ymmärrystä todellisuudesta. Minä näen ihan pelaajasta itsestään riippumattomia tekijöitä ja pelaajasta itsestään riippuvia tekijöitä jotka tulemaan johtivat ja minä en edes pidä häntä varsinaisesti epäonnistuneena kaudessaan, vaan tehneen sen mihin riitti täällä. Opetteleva ja kasvava lahjakkuus, jolla ei vielä ollut hauista olla mikään reppuselkämies liigatasolla. Ei tätä kukaan valmentaja toiseksi voi muuttaa, vaikka kuinka haluaisi. Jos on syntynyt henkilökemia ongelmia pelaajan ja valmennuksen kesken, siis jos, niin siinäkään asiassa ei ole vain yksi puoli, vaan kohtaamattomat toiveet ja vaatimukset.
Mä tykkäsin todella palstaveli
@Nelfor in aiemmasta postauksesta, siinä oltiin ns. mentaalisti ytimessä, vastaavan tasoisia ajatelmia lukisi mielellään lisääkin.
Asiat siis meni kuten meni, eikä ole mitään syyllistä ristiin naulittavaksi. Rautakorpi ei missään vaiheessa ollut mikään yhden junnun henkinen tai valmennuksellinen mentori, vaan joukkueen valmentaja, joka antoi minusta ihan rehdisti pelaajille paikan ottaa se paikkansa joukkueessa, joku otti, joku ei ja kukin kykyjensä mukaan.