Pahoittelut jo etukäteen pitkästä viestistä mutta nyt on päästävä vuodattamaan joten tässä tulee
Hieno kirjoitus ja siitä arvostusta.
Monessa olen kanssasi samaa mieltä, mutta siinä missä Laineelle oli antaa valmis pelitapasapluuna oman roolin tekemiseen, Kemellin joukkue kokonaisuudessaan on kautensa aloittanut vuonna nolla tyyppisesti. Ikävä kyllä tämä sitten pakottaa samaan vastuuseen tekemisessä kaikki, leikkisästi laittaen, vauvasta vaariin. Ei mikään kuningaslähtökohta, oli pelaaja kuinka lahjakas tahansa, varsinkin kun siihen lisää tosiaan hypen ja riepottelun, joka vei mahdollisuuden valmistautua kauteen riittävin pohjin.
Myös se kannattaa ottaa huomioon, että kun Kemell ei ole enää ns. JYPin pelaaja, joten voi se nykyinen seura esittää mitä pelissä kehitettävää he haluavat painotettavan, joka sitten väkisin vaikuttaa millaisen roolin kautta JYP sitä yrittää. Veikkaan, että tämä esti myös sen, että syksyllä vähän jälkijunassa olisi pohjat rakennettu. Asiaa kun miettii järjellä, niin juuri tuo kokonaisvaltainen pelaaminen viisikossa on se kehitettävä asia kirkkaissa pärjäämiseen. Siitä ehkä syystä rooli minkä on saanut. Toisaalta, paikka pitää ansaita myös JYPissä ja kauden ensi puolikas ei kyllä antanut mitään pohjaa ns. isomman roolin kantamiselle.
Mun on vaikea kuvitella, että yksikään täällä kirjoitteleva ei tunnistaisi ja tunnustaisi Kemellin ääretöntä lahjakkuutta ja olisi pahoillaan, että monen asian summana kausi ei ehkä ole ollut kenenkään unelmien täyttymys, vähiten pelaajan itsensä. Mutta, tälläkin pilvellä on hopeareunus, ainakin niin haluan itse uskoa, sillä vastoinkäymiset ja vaikeudet, jos ne osaa oikein käsitellä, hiovat timanttia ja voisin kuvitella, että seuraavaan kauteen valmistautuu entistä henkisesti kovempi supertalentti, vaade kovenee, mutta kovempi on ukkokin.
Ihan Taatusti hänet mielletään JYPin kasvattamaksi, aina, vaikka yksi kausi vaikeuksien kautta kahlattaisiinkin, että huoli pois, ettei esimerkkiä toisi. Sen sijaan, vaikka kuinka niitä esikuvia tarvittaisiinkiin, toivoisin, että se olisi JYP kulttuuri ja valmennus, joka ulkoa tulevia lahjakkuuksia vakuuttaisi valintaan.