Suoraan sanottuna minua jopa hieman raivostuttaa se, että tässä ruvetaan mustaa puhumaan valkoiseksi joidenkin tilastojen kautta. Kuten sanottua, niin nyt nuo tilastot mairittelevat todella paljon Puljujärveä siihen nähden, miten hän on kentällä suoriutunut. Erinomainen esimerkki taas siitä, miksi tämä tilastoniiloilu on niin pöllöä hommaa, jos pelkästään tuijotetaan niitä, eikä ensisijaisesti muisteta sitä, että se pelien katsominen on se, mistä saa ylivoimaisesti eniten tietoa. Tilastot sitten korkeintaan tukevat niitä pelistä saatuja havaintoja. Corsit voi tässä tapauksessa heittää jonnekin taivaan tuuliin, kun sen näkee puolella silmälläkin, että Jessen tekeminen kiekon kanssa on tällä hetkellä valtavan kaukana siitä, mitä NHL-tasolla vaaditaan.
On se ihan ok ollut, mutta ei niin hyvä, että riittäisi. Ei todellakaan mitään AHL-tasoa parempaa ja paljon parempaan täytyy pystyä. Ja sanon tämän siis kaikella välittämisellä. Olen Jessen onnistumista toivonut, niin pitkään, kun hän siinä 15-16 vuotiaana nousi Suomikiekon tietoisuuteen.
On se ihan ok ollut, mutta ei niin hyvä, että riittäisi. Ei todellakaan mitään AHL-tasoa parempaa ja paljon parempaan täytyy pystyä. Ja sanon tämän siis kaikella välittämisellä. Olen Jessen onnistumista toivonut, niin pitkään, kun hän siinä 15-16 vuotiaana nousi Suomikiekon tietoisuuteen.
Viimeksi muokattu: