Jesse Puljujärvi – supertähti

  • 836 524
  • 2 679

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Puljusta tulee todennäköisesti olemaan iso apu Kärppien viime kauden surkeaan ylivoimaan. Rightin onetimer puuttui käytännössä viime kaudella kokonaan ja maalin edestä ei saatu kiekkoja lapioitua sisään oikeastaan ollenkaan. Jessellä on kuitenkin onetimer varastossa, jota mieluusti käyttää. Sen lisäksi isona kaverina hän viihtyy maalin edessä kohtuullisen hyvin ja ylettää erinomaisesti irtokiekkoihin. Ja toki vauhtia Puljujärvi tuo jaloillaan mukaan melkoisesti, eikä luistelun ongelmat ole huippunopeudessa koskaan olleetkaan.
Unohtamatta myöskään sitä puolta viime kauden yv:stä, että nyt sieltä puuttu Ohtamaa
koko kauden yv-passinsa kanssa. Ei voi olla tulevan kauden yv huonompi.
 

Micol

Jäsen
Vähemmällä seurannalla ollut foorumi muutaman päivän, mutta täytyy kyllä todeta, että eipä tule heti mieleen milloin viimeksi on jonkin pelaajan sopimus johonkin liigajoukkueeseen herättänyt tunteita näin paljon muiden joukkueiden kannattajien toimesta. Ei tule olemaan ainakaan mitään HMV-osastoa tulevat pelit, kun liigakauden kiinnostavin ja seuratuin pelaaja löytyy Oulun Kärpistä. Ei ole kovin vaikea ennustaa, että muiden joukkueiden (erityisesti näköjään TPS) fanit tulevat vittuilemaan, jos Pulju ei teekään jokaiseen peliin paria pistettä. Hienoahan tämä on ja pelkästään positiivista, että liigassa jokin seura ja pelaaja kiinnostaa niin paljon, että päivässä tulee useampi sivu kirjoituksia kyseisen pelaajan omaan ketjuun. Alkais jo!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei ole liiemmin tullut liigaa seurattua viime vuosina, mutta Puljujärven edesottamuksia voisi kyllä vahdata. Vähän ihmetyttää kyllä koko ratkaisu, onko tyyppi oikeasti ollut asenneongelmainen vai onko oikeita oppimisvaikeuksia, jotka häiritsivät sopeutumista. Pahimmassa skenaariossa tekee ne Kamil Pilarit (vai mikä se Kärppien takavuosien "liian hyvä liigaan"-äijä oli) eikä sen jälkeen tarvitse ihan heti NHL:n ovia kolkutella. Parhaassa pelaa vimmaisella asenteella ja rikkoo liigan ennätyksiä. Saa nähä.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ole liiemmin tullut liigaa seurattua viime vuosina, mutta Puljujärven edesottamuksia voisi kyllä vahdata. Vähän ihmetyttää kyllä koko ratkaisu, onko tyyppi oikeasti ollut asenneongelmainen vai onko oikeita oppimisvaikeuksia, jotka häiritsivät sopeutumista. Pahimmassa skenaariossa tekee ne Kamil Pilarit (vai mikä se Kärppien takavuosien "liian hyvä liigaan"-äijä oli) eikä sen jälkeen tarvitse ihan heti NHL:n ovia kolkutella. Parhaassa pelaa vimmaisella asenteella ja rikkoo liigan ennätyksiä. Saa nähä.
Kamil Kreps? No jännä nähdä miten puljun käy.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Mambalta hyviä kommentteja Puljun tilanteessa täällä:

Puljujärvi janoaa onnistumista – Kärppien valmentaja lähtökohdista: ”Jos itseluottamus on kateissa ja häpeän tunne on läsnä...”
Jesse Puljujärvi janoaa onnistumista – Kärppien valmentaja pohdiskeli lähtökohtia: ”Jos itseluottamus on kateissa ja häpeän tunne on läsnä...”
Mamban kommentit olivat kokonaisuutena täydellinen vastaus kaikille maitojunalällättelijöille sekä niille, jotka keksii mitä ihmeellisempiä selityksiä Puljun "epäonnistumiselle" NHL:ssä. Kommentit ovat myös tyhjentävästi täydellinen vastaus siihen kysymykseen, miksi Oulun Kärpät on juuri nyt maailman paras paikka Puljulle.

Tykkään Mambasta aivan helvetisti, upea ihminen.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On myös hauskaa miten muiden seurojen kannattajia kiinnostaa noin huonon pelaajan paluu Kärppiin. Poika jolla on asenneongelma, ei osaa kieliä, ei jaksa treenata, ei osaa luistella, ei ymmärrä pelistä mitään, on tyhmä, syö pizzaa, juhlii liikaa ja vielä on kaiken lisäksi niin inhottava ketjukaveri, ettei kukaan halua pelata hänen kanssaan, ja silti kovin moni on huolissaan siitä, että tulee Kärppiin. Jessen onneksi agentti on vielä tyhmempi niin ei tule universumin tyhmimmän titteliä.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Vähän ihmetyttää kyllä koko ratkaisu, onko tyyppi oikeasti ollut asenneongelmainen vai onko oikeita oppimisvaikeuksia, jotka häiritsivät sopeutumista.

En muista koskaan kenenkään Puljun valmentajan sen enempää Suomessa kuin Kanadassakaan moittineen Puljun asennetta, enkä muista Puljun itsensä koskaan sen enempää Suomessa kuin Kanadassakaan arvostelleen valmentajiaan tai seuraansa. Minä itse henkilökohtaisesti vain luulen, että peräpohjolan "maalaispoika" joutui pukkarissa ja kentällä johtavien pelaajien silmätikuksi, ja jotkut saattoivat jopa nauttia siitä, että saivat ristiriitaisilla vaatimuksillaan Puljun näyttämään eksyneeltä lampaalta.

Sen tiedän kuulopuheiden perusteella, ettei Puljulla ole kauheasti motivaatiota opetella mitään jääkiekon ulkopuolelta vielä tässä vaiheessa. Asenneongelmista en ole koskaan kuullut edes dissauksen muodossa, itse asiassa päin vastoin, pahat kielet haluavat vetää Jessen kovan harjoitteluasenteen ja miltei uskonnollisen uskon valmentajan sanaan lokaan ja tehdä siitä yksi Jessen huonoista puolista. Sen mitä kiertoteitse tiedän, niin Jesse kyllä suhtautuu valmentajien sanaan todella vakavasti, eikä häntä ole koskaan tarvinnut motivoida kehittämään itseään (jääkiekossa).
 

Jaska T

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärppäinen-fanitus tauolla (poliittiset syyt)
Voi pojaat, Pulju is back!
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta joukkueen taas tulee olla aina etusijalla, ja se varsinkin jessen itse pitäisi ymmärtää. ... mutta kun pelataan niin mennään joukkueena, joukkueen menestyessä myös yksilöt saavat tilaa loistaa.
Tuossahan voi henkilökohtaisesti olla parikin näkökulmaa: Jesse-näkökulmasta kirjoitin (silloin muutama päivä sitten), Kärpät näkökulma on seuraava: kukaan yksittäinen pelaaja ei ole seuraa suurempi, ei edes Lasse Kukkonen (Jessestä puhumattakaan). (Onneksi Lasse ei ole koskaan laittanutkaan itseään Kärppiä suuremmaksi, vaikka rehellisesti sanottuna Lassen teot alkavat olla jo sitä luokkaa...) Henkilökohtaisestihan jollakin Kärppä-kannattajalla tähän asiaan voi olla kolmaskin näkökulma, eli Edmonton Oilers-näkokulma, mikäli sattuu vaan olemaan kova Oilers-kannattaja.
 
Itse en mieti sitä, miten Jesse auttaa Kärppiä (matkalla CHL- ja Liigamenestykseen) vaan ennemmin sitä, miten Kärpät auttaa Jesseä (paluussa takaisin Pohjois-Amerikkaan). Jessen tapauksessa Kärppien menestys on minulle melkein toissijainen asia, yksilön eteenpäin meno on tärkeämpi asia. Jesseä tuntematta ja taustoja tietämättä sanoisin kuitenkin, että Kärpillä ja Jessellä riittää työnsarkaa Jessen paluu-urakassa takaisin Pohjois-Amerikkaan. Kärpät ovat varmasti Suomen mittakaavassa hyvin hoidettu seura, Kärpissä treenataan hyvin, ja Liiga on kovatasoinen sarja, mutta riittääköhän se Jesselle takaisin Pohjois-Amerikkaan ponnistamiseksi? (Pitäisiköhän Jessen tehdä itse huomattavasti enemmän urheilullisuutensa yms. eteen, onko Kärpät ja Liiga sittenkään paras mahdollinen seura ja sarja tuon tavoitteen saavuttamiseksi.) Itse suhtaudun tuohon hiukan skeptisesti - toivottavasti Jesse ja Kärpät todistavat minulle minun olevan väärässä. Tähän ei välttämättä saada vastausta heti ja kauden aikana, vastauksia alkaa tippumaan tulevan kauden jälkeen.

Toivotan Jessen tervetulleeksi takaisin Kärppiin!
Olen juurikin vastakkaisella rannalla tämän suhteen ja joo kyllä Jessen pitää itse alkaa tekemään asioita huomattavasti enemmän joukkuetreenin jne. jälkeen, se kielipää kuntoon, urheilullisuus, ammattimaisuus jne. timanttiseen iskuun.

Kärpät on Kärpät ja yksikään yksilö ei mene joukkueen edelle. Eteenpäinmeno Puljun kohdalla on vain hänestä itsestään kiinni ja en usko että Oulun Kärpät olisi mitenkään siinä esteenä puitteiltaan, vaatimustasoltaan tai millään muullakaan tasolla.

Reeniä poika perkele!
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vertaisin NHL:n lockoutiin. Lähtee heti, kun käsky käy.

Toki vastus ei ole hääppöinen, mutta kyllähän tuo kentällä erottuu edukseen juurikin luistelunsa ansiosta. Eikä tuo kutikaan hullumpi ollut.
 

Zinetula

Jäsen
Erinomainen paluu Puljulta! Teki koko ajan peliä edistäviä ratkaisuja ja jakoi laadukkaita syöttöjä. Useampi syöttöpinna olisi napsahtanut ilman vastustajan kuumaa veskaa tai pelikavereiden paremmalla viimeistelyllä. Liike näyttää hyvältä lonkkaleikkauksen jälkeen. Tästä on hyvä jatkaa. Puljun hymy is back.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Olihan se ihan positiivinen startti ja kovasti näytti olevan ratkaisuhalukkuutta. Toki siellä näkyi niitä ongelmia, miksei NHL:ssä ole ihan lähtenyt. Vähän junnumaista pelaamista, syöttö- ja kiekonkäsittelyvirheitä. Tänään kyllä jääkin oli ilmeisesti huono, ja niitä tuli muillekin.

Joka tapauksessa nuo Puljun ominaisuudet ovat Liigaan kovaa valuuttaa. Uskaltaa odottaa kovia tehoja.
 

Micol

Jäsen
Tulee varmasti takomaan kovia tehoja, kun vielä saadaan ketjun kemioita hieman kehitettyä ja pelejä alle. Kristofin tarjoilusta on mukava laittaa sisään. Loistava paikkaaja viime kauden Leskiselle. Aina tarvitaan ainakin yksi kova rightin jätkä rosteriin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Aika paljon Jessen pelissä on tullut nähtyä aihiota kehittyä tuollaiseksi tulevaisuuden Blake Wheeleriksi.

Wheeler kieltäytyi signaamasta hänet varanneeseen Arizonaan, pelasi yliopistossa nuoruusvuodet ja debytoi Bostonissa 22-vuotiaana.

Pulju on vuoden päästä syksyllä samassa kohtaa uraa, 22-vuotias.

Wheelerillä oli sitten vaikeuksia vielä Bostonissakin, kunnes kolmannella kaudella tuli treidi Atlanta Trashersiin ja sitten ura alkoi vasta ottaa todella tuulta alleen.

En yllättyisi jos Puljun kohdalla käy samoin.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Toki siellä näkyi niitä ongelmia, miksei NHL:ssä ole ihan lähtenyt. Vähän junnumaista pelaamista, syöttö- ja kiekonkäsittelyvirheitä. Tänään kyllä jääkin oli ilmeisesti huono, ja niitä tuli muillekin.

Minä taas näin vain yhden selkeän harhasyötön ja pari keskialueen hyvää ideaa, jotka jäivät tahmajäähän. Toisaalta varmaan 5 ihan huippuluokan jakelua suoraan maalintekosektoriin. Osa näistä oikeasti yllättäviä ja omalle pelaajalle millin tarkkaan lapaan. Lisäksi koko ajan pelkkiä järkeviä ratkaisuja kiekon kanssa, ei turhaa höntyilyä vaan syöttölinjat salaman nopeasti käyttöön, oikeaan aikaan rauhallisia hyökkäysalueelle ajoja ja sopivasti malttia kiekon kanssa.

Tässä kannattaa myös muistaa, että Puljun edellinen peli on helmikuulta, sen jälkeen hän on mm. tehnyt kuukausia kestäneen kuntoutustyön lonkkaleikkauksen jäljiltä. Kyllähän tuo oli ihan käsittämättömän hyvä esitys siihen nähden, vaikka vastustaja olikin mitä oli.

...ja se puuttuva peliäly. Vittu joo.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös