Koska NHL askissa kaikki on nopeampaa kuin Liigassa ja sellainen laajahko kaartelu ja pelin ulkopuolella kiekon odottelu kuin Bern pelissä ei vain käy päinsä NHL:ssä.
Puljun pelaamisessa on - mun mielestä - tiettyjä sellaisia asioita, jota hänen tulisi parantaa. Yksi niistä on sellainen tietynlainen terävyys kentällä. Puljuhan on nopea ja taitava, mutta mielestäni hän jättää liikaa asioita kesken.
Kysymys kuulu: Oppiiko Puljujärvi vain "pahoille tavoille" isossa kaukalossa, jonka johdosta sopeutuminen pieneen kaukaloon muuttuu Kärpissä pelatessa taas askeleen vaikeammaksi? Toivon parasta, mutta pelkään pahinta, sillä hänen ei tarvitse Suomessa pelatessaan mennä koskaan hänen heikkouksiaan poistavien mukavuusalueidensa ulkopuolle.
Itse luulen, ettei hän Kärpissä voi pysyä mukavuusalueellaan, vaikka niin monet sitä epäilee. Nyt esimerkiksi CHL-kauden jo alettua, häneltä aletaan odottamaan tulosvastuuta, jota hänellä ei ollut viimeksi Kärpissä pelatessaan. Silloin hän oli vain lahjakas junnu.
Toivon itse, että Pulju pelaa Kärpissä kokonaisen kauden. Toivon, että sekä Kärppien valmennus että pukukoppi tekee loppuviimeksi selväksi sen, että vaikka junnulle on sallittua haahuilla silloin tällöin siellä täällä, niin nyt Jesseltä kaivataan pelillistä johtajuutta, sellaista viimeiseen asti pelaamista - edes Kärpissä Jesse ei voi pitkän päälle jatkaa sillä nykyisellä tavallaan. Tästä huolimatta, niin onhan kyseessä hirveän taitava ja kentällä dominoiva pelaaja. Se vaan nyt pitäisi jalostaa askel eteenpäin.
EDIT: En itse usko, että Jessellä on mitään "ison kaukalon syndroomaa", vaan enemmän sitä, että hänellä on "junnuaikojen" syndroomaa. Jesse on aina ollut isokokoinen ja hänellä ei ole - minun mielestä - edes Edmontonissa ollut sellaista tulosvastuuta, että hänen olisi pitänyt päästä vanhoista huonoista tavoista eroon. Nyt olisi ehkä maailman paras paikka korjata tuo tilanne.