Mun mielestä tämä yksipuolinen väittely siitä, onko Pulju 40-50 pisteen laituri, on yksi hienoimmista pitkäkestoisista jutuista Jatkoajassa vuonna 2022. Ei kun nyt on jo 2023. Lahja sen kuin antaa!
Joo, on se erikoista, että asia ei ole kaikille kristallinkirkas. Jesse Puljujärvi ei ole ikinä tehnyt 40-50 pistettä. Ei edes neljääkymmentä pistettä. Mutta olemme vasta alussa tämän valheiden vyyhdin purkamisessa. Jessen eliteprospects.com sivulla, josta muun muassa näkee, että Jesse Puljujärvi ei ole 40-50 pisteen laituri, hänen syntymäpaikkansa on Älvkarleby, swe, kansalaisuutena suomi/ruotsi. Profiilikuvassaan hän ei hymyile, vaan pelaa jääkiekkoa keskittynyt virne kasvoillaan. Googlen mukaan
iloinen aikuinen hymyilee 40-50 kertaa päivässä (sattumaako?) ja tavallinen aikuinen 20 kertaa. Jesse ei siis hymyile koko aikaa, ei edes suurinta osaa päivästä. Ketjun nimen pitäisi olla siis Jesse Puljujärvi - Virnuileva/toisinaan hymyilevä suomalainen/ruotsalainen.
Toinen asia johon olen kiinnittänyt huomiota on, että palstalla huudellaan säännöllisesti Nättinen Anaheimiin. Tilastojen mukaan Nättinen ei ikinä päätynyt Anaheimiin, kuin korkeintaan ottamaan turistikuvia itsestään Honda Centerin edustalle. On turha sanoa tarkoittaneensa sitä, että Anaheim käytti varausvuoron Nättiseen ja jos Nättisen kehitys olisi jatkunut parempana, hänellä olisi ollut mahdollisuus tehdä debyytti NHL:ssä hänet varanneen Anaheim Ducksin paidassa. Näin ei ole ikinä tapahtunut. Nättinen Barrieen, Windsoriin tai San Diegoon olisi ollut hieman totuudenmukaisempi, vaikkakin varaushetkellä epävarma lausuma. Mutta Nättinen ei mennyt Anaheimiin, vaikka monet yrittävät yhä niin väittää. Minä olisin kirjoittanut liveseurantaan "Anaheim Ducks käytti 59:nen varausvuoron Julius Nättiseen" ja välttynyt nolaamasta itseäni lukuisten pellejen tapaan.