Mielenkiintoinen tapaus on tän kauden Jyrkkiön peluutus. On ilmeistä, että valmennuksella ja pelaajalla on kränää tällä hetkellä. Jyrkkiölle ei anneta kaukalossa tapahtuvia virheitä anteeksi yhtä helposti kuin esim. Sammalkankaalle. Tai sitten ne huomataan herkemmin. Ja kun tehoja ei ihan joka pelissä tule niin ei jää kun ne virheet. Ässissä on kuitenkin kaksi pakkitaustaista valmentajaa, ja Jyrkkiöhän ei ole mikään jykevä peruspakki.
Mun mielestä Jyrkkiö pelasi hyvän pelin tänään. Taisipa olla YV:ssä Uden kanssa parina ja mielestäni hyvin toimi. Merkille pantavaa oli Jyrkkiön laukaus, en tiennyt sen lähtevän noin hyvin, pari painavaa kutia jotka oli lassilalle vaikeita ja olis paremmalla onnella voinu mennä maaliinkiin asti. Näen paljon enemmän Jyrkkiölle käyttöä kuin Mieloselle. En tiedä mikä siinä siinä on, mutta aina on allekirjoittaneella rystyset valkoisina kun Mielonen on kentällä. Ei ole vahva omassa päässä ja myös se hehkutettu viivapelote ei kovin täsmää. Hyvä laukaus ajoittain kyllä, mutta muistuu mieleen ainakin muutama kerta kun laukoo jopa kiekosta ohi (!) sinisellä tai muuten vaan epävarmaa peliä viivassa. Mun mielestä Määtän paluun myötä ehdottomasti #44 pitäisi olla se, joka pelaa vähiten ja Jyrkkiö ja Määttä taistelee siitä viimeisestä paikasta.
Toki Määttä voi tulla vielä olemaan kova sana kuntouduttuaan ja palaa vakiopakistoon, ja toivottavasti kaikki menee hänen kohdallaaan hyvin. Paljon kritiikkiä saanut sammaltapsa miellyttää kuitenkin mun silmää pelillään. Ajoittain tietysti huonoa sijoittumista ym. mutta enimmäkseen erittäin hyvää peliä alakerrassa ja mielestäni meidän fyysisin pakki. Uskon, että tapsan rooli korostuu playoffeissa kun fyysisyys lisääntyy, vastaavasti Jyrkkiön osakkeet ehkä heikkenevät, vaikka peliaikaa haluaisinkin hänen saavan. Toisaalta hänen avut YV:ssä on tärkeät.
Uusitalo-Sammalkangas
Malkamäki-Kudroc
Caldwell-Määttä
Jyrkkiö
(Mielonen)
Meillä on uskomaton pakisto tällä kaudella. Laaja materiaali ja vahvaa rutiinisuoritusta päivästä toiseen. Tärkeää on se, että vahvassa vireessä olevat pelaa, eikä ole mitään vakiopaikkoja. Tästä on todella hyvä jatkaa.