Jesse Jyrkkiö

  • 133 682
  • 592

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jessen plus miinus on muuten joukkueen toisiksi paras, + 15 ja se tuskin johtuu enää siitä että hän ei pelannut eräässä Helsingin pelissä.

Jotain on Jesse oikein tehnyt, kun roikkuu liigan 20 parhaan joukossa plus miinus tilastossa. Kehitystä on viime kaudesta tullut hurjasti, ja tasaisella tahdilla hän kipuaa kohti SM-liigan puolustaja eliittiä.
Juntit jotka eivät ymmärrä lajista mitään, arvioivat puolustajat pääasiassa tappeluiden ja tehopisteiden perusteella. Tilastot eivät valehtele.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oletko aivan varma, että nimenomaan Rocky valitsee puolustajat peleihin? Epäilen että valmennusjohto tekee yhdessä päätökset keitä peluutetaan milloinkin ja jos esimerkiksi Kivi olisi vaatinut Jyrkkiötä pelaavaan kokoonpanoon, niin tuskin Rocky olisi pahasti vastaan laittanut.

Vastaavasti en voi kuvitella tilannetta jossa Rocky haluaisi Jyrkkiön kehiin ja Kivi sanoisi ei laiteta eli kyllä luulisin päätäksistä keskusteltavan mutta viimeisen sanan olevan Rockylla. Kiven tehtävä on peleissä päättää kuka milloinkin pelaa, tosin siihenkin voi Rocky halutessaan puuttua.

Minua ei yllätä ettei Jyrkkiö pelaa, sillä Mielonen on vetänyt viime pelit hyvin suhteessa kauden aikana nähtyyn tasoon ja Jyrkkiö on puolestaan jo näyttänyt että kykenee laadukkaisiin otteisiin myön muutaman pelin huilin jälkeen. Pudotuspelien alkaessa meillä pitää olla kahdeksan pakkia joilla on pelituntumaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jesse mukana kokoonpanossa pitkästä aikaa ns. 7.pakkina. Nyt olisi viimeisiä näytönpaikkoja, jos kaveri meinaa pleijareissa päästä pelaamaan. Sammalkangas vie tervehdyttyään todennäköisesti Mielosen pelipaikan kun pudotuspelit pyörähtävät käyntiin.

Toivottavasti JJ saa tänään maksimaalisesti ylivoima-aikaa niin ei jää mitään jossiteltavaa olisiko ylivoima pyörinyt paremmin hänen kanssaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jesse mukana kokoonpanossa pitkästä aikaa ns. 7.pakkina.

Saas nähdä miten peluutus hoituu vai tehdäänkö Jesselle ns. Paloset eli pukee vaan mutta ei pelaa. Sopisi jotenkin tyyliin.

Itse uskon että Jyrkkiö nostetaan pudotuspeleihin Mielosen tilalle ja Sammaltapsa ja Määttä vuorottelevat. Näin pakistossa säilyy se rakenne mikä siinä on koko kauden ajan ollut ja vamman/pelikiellon sattuessa on reservissä kaksi erityyppistä vaihtoehtoa kahden samanlaisen sijasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saas nähdä miten peluutus hoituu vai tehdäänkö Jesselle ns. Paloset eli pukee vaan mutta ei pelaa. Sopisi jotenkin tyyliin.

Itse uskon että Jyrkkiö nostetaan pudotuspeleihin Mielosen tilalle ja Sammaltapsa ja Määttä vuorottelevat. Näin pakistossa säilyy se rakenne mikä siinä on koko kauden ajan ollut ja vamman/pelikiellon sattuessa on reservissä kaksi erityyppistä vaihtoehtoa kahden samanlaisen sijasta.

Itse vaihtaisin Kudroc:n Sammalkankaaseen, hän ollut viimeiset pelit selkeästi Ässien heikoin pakki.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse vaihtaisin Kudroc:n Sammalkankaaseen, hän ollut viimeiset pelit selkeästi Ässien heikoin pakki.

Niin minäkin mutta tällä kaudella on nähty ettei Kudrocia laiteta helpolla katsomoon. Asiaa ihmeteltiin jopa Veikkaajassa pari viikkoa sitten.

Toki rightin kätisyydellä saattaa olla tekemistä asian kanssa.
 

ileis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt olisi viimeisiä näytönpaikkoja, jos kaveri meinaa pleijareissa päästä pelaamaan.
Aika surkeiksi näytöt kyllä tänään jäivät. Ensimmäisessä erässä teki muutamia niin kamalia ratkaisuja kiekollisena, että peliaikaa ei sitten jatkossa paljoa siunaantunut. Minua jaksaa ihmetyttää kyllä tuo ylimielisyys Jyrkkiön pelissä. Pelatessaan nöyrää ja yksinkertaista peliä hän on oikeinkin hyvä, mutta sitä ei yleensä jatku montaa peliä peräkkäin. Harmittaa, kun kykyjä olisi, mutta ylimielisyys tai välinpitämättömyys tai mitä se nyt onkaan on Jyrkkiön kehityksen esteenä.

Itse vaihtaisin Kudroc:n Sammalkankaaseen, hän ollut viimeiset pelit selkeästi Ässien heikoin pakki.
Täysin samaa mieltä.

Toki rightin kätisyydellä saattaa olla tekemistä asian kanssa.
Ei pitäisi olla, kun pelaamisen taso on mitä on. Ainut tilanne missä kätisyyden vaikutuksen ymmärtäisi olisi sellainen, että valittavana olisi kaksi suht samantasoista puolustajaa, joista toinen olisi rightin kätinen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Riittääköhän edes 3+3 ja vastustajan tekemät nolla maalia siihen että eräät myöntävät Jyrkkiön pelanneen hyvän pelin.

Ei koske mitenkään erityisesti "korkkia" mutta yleisesti: voidaanko nämä JJ "juupas/eipäs" -väittelyt jatkossa siirtää suoraan tähän pojan omaan ketjuun??

Kuitenkin suurimmaksi osaksi menee vänkäämiseen, kun toiset ovat Jyrkkiötä vastaan ja toiset Jyrkkiön puolella....kummasti tämä nuorukainen aiheuttaa puhetta turuilla ja toreilla vaikkei kentällä yleensä mitään dramaattisia tekosia tee...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei koske mitenkään erityisesti "korkkia" mutta yleisesti: voidaanko nämä JJ "juupas/eipäs" -väittelyt jatkossa siirtää suoraan tähän pojan omaan ketjuun??

Olet täsmälleen oikeassa, mammuttiketjujen aika on ohi.

Olihan lukon ekassa maalissa tosiaan JJ myöhässä, mutta kyllähän tilanne lähti aivan täysin siitä että Sillanpää hävisi aloituksen satanolla ja Raanta sylki kiekon eteensä.

Ollaas ny rehellisiä: Nurmi vei Jyrkkiötä siinä 100-0. Maalinedustapelaaminen ei kuulu Jessen vahvuuksiin, ainakaan toistaiseksi. Muuten ehyt ottelu, ei ollut näkyvästi esillä suuntaan tai toiseen, mikä on pakille joskus eduksi. Vähän silti mietityttää, onko Jyrkkiö lintu vai kala: riittääkö ominaisuudet, perustaso ja erityisosaaminen profiilipakin rooliin liigassa. Jahka pääsee yyveetä vetämään ja homma natsaa, niin olemme viisaampia.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ollaas ny rehellisiä: Nurmi vei Jyrkkiötä siinä 100-0. Maalinedustapelaaminen ei kuulu Jessen vahvuuksiin, ainakaan toistaiseksi. Muuten ehyt ottelu, ei ollut näkyvästi esillä suuntaan tai toiseen, mikä on pakille joskus eduksi. Vähän silti mietityttää, onko Jyrkkiö lintu vai kala: riittääkö ominaisuudet, perustaso ja erityisosaaminen profiilipakin rooliin liigassa. Jahka pääsee yyveetä vetämään ja homma natsaa, niin olemme viisaampia.
Vei, mutta edelleen tuo maali ei ollut yksin Jyrkkiön vika. Ilman satanolla hävittyä aloitusta ja reboundia tuota maalia ei olisi tullut. Eli kun kentällä on viisi kenttäpelaajaa niin harvoin yksi maali on yhden yksittäisen pelaajan vika tai ansio.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Eikö tätä kloppia saa edes vuokrattua mestikseen kaudeksi tai pariksi? Jos pitää olla pujottelukeppi niin hankkikoot edes massaa lisää, eilenkin oli niin naurettavaa pelleilyä koko touhu etten näe kyllä käyttöä liigassa.

Mestikseen reenaamaan ja jos ei sielläkään mitään opi niin myyntiin vaan.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö tätä kloppia saa edes vuokrattua mestikseen kaudeksi tai pariksi? Jos pitää olla pujottelukeppi niin hankkikoot edes massaa lisää, eilenkin oli niin naurettavaa pelleilyä koko touhu etten näe kyllä käyttöä liigassa.

Mestikseen reenaamaan ja jos ei sielläkään mitään opi niin myyntiin vaan.

Tämäkin teksti vaikuttaa juurikin siltä että ennen matsia oli jo päätetty Jyrkkiön pelanneen huonosti.
Kannattaa oikeasti seurata hieman mitä siellä kentällä tapahtuu. Jyrkkiö oli parempi mitä Taimi,Honkanen ja Uusitalo.

Jos Jyrkkiö olisi tehnyt sen virheen minkä Taimi teki ottelun alussa, niin siitä heitettäisiin lokaa kokoajan. Mutta kun sen teki Taimi, on kaikki unohdettua ja mukavaa...
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Vei, mutta edelleen tuo maali ei ollut yksin Jyrkkiön vika. Ilman satanolla hävittyä aloitusta ja reboundia tuota maalia ei olisi tullut. Eli kun kentällä on viisi kenttäpelaajaa niin harvoin yksi maali on yhden yksittäisen pelaajan vika tai ansio.

Tuo oli täysin Jyrkkiön moka. Pakin paikka on olla oman maalin ja vastustajan välissä! Luulisi jo että osaisi sijoittua, mutta ei.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Tämäkin teksti vaikuttaa juurikin siltä että ennen matsia oli jo päätetty Jyrkkiön pelanneen huonosti.
Mä olen sen jo päättänyt muutama kausi sitten.

Vuodesta toiseen olen odottanut edes jonkinasteista kehitystä mutta turhaa tuo on ollut. Mutta kai valmennus siinä jotain tolkkua näkee kun kerran peliaikaa heruu. Ei mulla sen pahemmin löydy perusteluita väittämilleni, omaan silmään klopin peli näyttää surkealta, joten seison mielipiteeni takana.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Tuo oli täysin Jyrkkiön moka. Pakin paikka on olla oman maalin ja vastustajan välissä! Luulisi jo että osaisi sijoittua, mutta ei.

Oli. Ja sitten taas ei. JJ oli sen puoli sekuntia myöhässä, mitä pakki kovin usein on, kun sentteri häviää puolustuspään aloituksen 100-0.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä olen sen jo päättänyt muutama kausi sitten.

Vuodesta toiseen olen odottanut edes jonkinasteista kehitystä mutta turhaa tuo on ollut. Mutta kai valmennus siinä jotain tolkkua näkee kun kerran peliaikaa heruu. Ei mulla sen pahemmin löydy perusteluita väittämilleni, omaan silmään klopin peli näyttää surkealta, joten seison mielipiteeni takana.

Se vain siinä onkin kun jotain on päättänyt niin aika vaikea on enää nähdä mitään sen jälkeen.
Jos viimekaudella ei huomannut selkeää kehitystä JJ:n puolustuspelaamisessa niin tuskin seurasi kyseistä pelaajaa ollenkaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mä olen sen jo päättänyt muutama kausi sitten.

Mitä järkeä sitten on edes katsoa pelejä?

Aika silmiinpistävää tässäkin väännössä miten Jyrkkiön yksittäinen "moka" on joillekin merkittävämpää kuin jonkun toisen yleinen huonous. Vaikka kuinka olisi ollut maaliin johtanu erhe, niin ei kai se peli perkele vieköön siihen ratkennut. 60 minuuttia pelataan ja niin edelleen.

Ja kyllä nuo puheet Jyrkkiön pysähtyneestä kehityksestä ovat aivan käsittämättömiä. Vilkuilkaa vaikka tilastoja jos pojan peli muuten iljettää: plusmiinus nousi viime kaudella 22 pistettä verrattuna edelliskauteen (miinus 7 vrt. plus viisitoista) samalla kun tehopisteet putosivat melkein puoleen. Tuossa on joku muukin kehittynyt kuin ympärillä pelaava joukkue.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä olen sen jo päättänyt muutama kausi sitten.

Vuodesta toiseen olen odottanut edes jonkinasteista kehitystä mutta turhaa tuo on ollut. Mutta kai valmennus siinä jotain tolkkua näkee kun kerran peliaikaa heruu. Ei mulla sen pahemmin löydy perusteluita väittämilleni, omaan silmään klopin peli näyttää surkealta, joten seison mielipiteeni takana.

Kyllähän kehitystä on tullut kokemuksen myötä, mutta olen myös pettynyt kehityksen tasoon. Mikäli voimataso on todella huomattavasti parantunut, niin luulisi sen näkyvän edes vähän luistelussa, mutta samaa köpöttelyä se on.

Jyrkkiö täytti eilen paikkansa, oli muutamissa tilanteissa vaikeuksissa omissa, mutta kiekollisena oli Ässäpakiston paras. Kokemus näkyi hyvin ratkaisuissa, siinä missä Taimi yritti kiekollisena liian usein liian vaikeaa ratkaisua, Jyrkkiö teki järkeviä ratkaisuja. Taimi toimi kuten Jyrkkiö aikaisempina kausina.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Aika silmiinpistävää tässäkin väännössä miten Jyrkkiön yksittäinen "moka" on joillekin merkittävämpää kuin jonkun toisen yleinen huonous. Vaikka kuinka olisi ollut maaliin johtanu erhe, niin ei kai se peli perkele vieköön siihen ratkennut. 60 minuuttia pelataan ja niin edelleen.

Olen itsekin antanut JJ:lle puukkoa pelisuoritusten johdosta, ja joskus jopa ihan syystäkin ;) mutta onhan tämä SM-liigatasolla poikkeuksellista kuinka paljon kaveri herättää ylipäätänsä keskustelua (yleensä negatiivissävytteistä) omiensa joukossa?? Kuitenkaan kyse ei ole mistään EHT-tason pelaajasta tai yksittäisten pelien huippuratkaisijasta vaan pelkästään lupaavasta Ässä-nuorukaisesta. Ehkä se isäpappa Juhan "haamu" seuraa Jesseä niinkauan kuin Porissa vaikuttaa, siirto ensi kaudella johonkin KalPaan saattaisi oikeasti antaa uralle lisää potkua ja sitten muutaman vuoden päästä hän palaisi itseluottamusta uhkuen takaisin Pataan dominoimaan puolustuspeliä...

Pelataan nyt tämä kausi kuitenkin ensin ja katsotaan missä sen jälkeen ollaan.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mitä järkeä sitten on edes katsoa pelejä?
Niin, mähän käyn katsomassa otteluita pelkästään sen takia että saan haukkua Jesseä ja voivotella sitten täällä kun se on huono. Se olisi sama asia kuin kävisi katsomassa otteluita vain koska kaukalon sisällä on hyvä tunnelma.

Jyrkkiö tarvitsee lisää voimaa jos meinaa saada edes yhden hyökkääjän joskus pysymään pois maalilta. Eilinen oli siitä oiva esimerkki, Nurmi luistelee maalille ja Jesse tökkää varovaisesti Nurmen mailaan jos se vaikka hämääntyisi ja kaatuisi. Ei näin. Otetaan se mies pois siitä maalinedestä vaikka pari mustelmaa tulisikin. Tuosta kun vielä hieman enemmän lepsuilee niin alkaa tulemaan mieleen Salmisen viimeinen kausi padassa....
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Eilinen oli siitä oiva esimerkki, Nurmi luistelee maalille ja Jesse tökkää varovaisesti Nurmen mailaan jos se vaikka hämääntyisi ja kaatuisi. Ei näin. Otetaan se mies pois siitä maalinedestä vaikka pari mustelmaa tulisikin. Tuosta kun vielä hieman enemmän lepsuilee niin alkaa tulemaan mieleen Salmisen viimeinen kausi padassa....

Puuttumatta muuten tähän perus juupaseipäs väittelyyn, niin Jyrkkiö kylläkin teki tilanteessa arviointivirheen koittamalla peittää laukausta ja jättäen hyökkääjän selän taakse. Kiekko menikin läpi ja tällöin oli myöhäistä estää Nurmea kauhomasta irtokiekkoa sisään. Ja edelleen, ko. tapahtumaketjussa on syyllisiä muuallakin kuin Jyrkkiössä. Eli katsele vaikka seuraava matsi niin että Jyrkkiön paidassa pelaakin lupaava Jesse Jyrri pohjanmaalta, selvästi ennakkoluulot hallitsevat pelaajien ja tilanteiden arviointia.
 

Puksprööti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Naurettavaa kun osa hitsareista pitää Jesseä silmätikkunaan.

Eilisessä pelissä Jyrkkiö oli Ässien paras puolustaja. Teki muutaman virheen, mutta muut tekivät sen neljä. Ja nyt pelin jälkeen jutellaan vain Jessen kahdesta mokasta, eikä Kudrocin tai Taimen... tai todella pahasti sählänneen Uusitalon virheistä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin, mähän käyn katsomassa otteluita pelkästään sen takia että saan haukkua Jesseä ja voivotella sitten täällä kun se on huono.

Niin, siltä se juttujen perusteella vaikuttaa.

Jatkuvasti jauhetaan kuinka Jyrkkiön pitäisi saada lisää voimaa, mutta siinä lähestytään jo ajattelua jonka mukaan kaikkien pakkien pitäisi olla keskenään samanlaisia. En usko Jessen muuttuvan paremmaksi pakiksi vaikka hän vetäisi millaisen punttikuurin, saattaisi käydä jopa päinvastoin. Se ettei 79-kiloinen Jyrkkiö saanut siirretyksi 88-kiloista Nurmea maalin edestä on puolestaan fysiikan laki eikä mikään osoitus Jyrkkiön huonoudesta pelaajana. Tuollaiset tilanteet vältetään viisikon yhteispelillä ja oikea-aikaisilla reagoinneilla ja juuri näiden puutteista tilanne on kuvauksista päätellen syntynyt. Sikäli kuin minä mistään ymmärrän, on Ässien puolustuspelaaminen perustunut jo jonkin aikaa siihen että maalinedustapainien syntymistä yritetään välttää viimeiseen asti.

Voiman puutetta enemmän itseäni huolettaa myös Tosifanin esiin nostama luistelu. Sulava liike olisi pienelle pakille ehdoton elinehto ja juuri sillä JJ voisi kompensoida fyysisen koon puutettaan.

Edit. Painotetaan nyt vielä että toki sitä voimaakin saisi lisää olla mutta tuo "siirretään se äijä sieltä maalin edestä vaikka tulisikin pari mustelmaa" tjsp. on vaatimuksena yhtä mielekäs kuin jos Kristian Kudrocin odotetaisiin tekevän rankkamaalin spin o rama - harhautuksella. Ei oo, ei tuu, ei tilata: Jesse Jyrkkiö ei tule koskaan olemaan mikään maalinedusta luuta.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Voiman puutetta enemmän itseäni huolettaa myös Tosifanin esiin nostama luistelu.

Jessellä on aika persoonallinen (pystyssä oleva) luisteluasento. Vaikka kaveri ei vielä ole mikään ikäloppu niin dramaattinen muutos luisteluasennossa voi olla vaikeaa enää toteuttaa. Sieltä junnuajoista lähtien kun on ollut selkäytimessä...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ehkä se isäpappa Juhan "haamu" seuraa Jesseä niinkauan kuin Porissa vaikuttaa

Porissa elää melko yleisenä käsitys jonka mukaan Isä-Juha olisi ollut vahvasti Jessen urakehityksen takana. Lahjakkaampia kavereita olisi kuulemma syrjäytetty joukkueesta Jessen tieltä ja niin edelleen. Juttujen todenperäisyyteen en halua ottaa mitään kantaa, mutta se että tämmöistä puhutaan, selittänee jo itsessään paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös