Jesperi Kotkaniemi – porilainen suurlupaus

  • 449 452
  • 2 021

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Suht tyly reportaasi Leppäseltä. Mutta numeroita 7. 0+3 karkuunkaan pääse, olkoonkin että muutaman pisteen olis ansainnut enemmänkin. Tai numeroita 6/21, Ässien pistemäärä tältä jaksolta.

Yks täysi kausi Liigassa vajaan kolmen vuoden takaa, varmasti jonkinlainen alustus tehty miten Selinin Ässät haluaa pelata. Ei luulis olevan ylitsepääsemätöntä sopeuttaa tekemistään näihin ympyröihin. Tai tehdä asioita jämäkän kurinalasesti, pelata perushyvää lätkää. Välillä jäällä nähdään kiekollisia ratkasuja, menetyksiä ja puolivillaisesti loppuun pelattu tilanteita, kamppailuita joita ei ikimaailmassa harrastaisi Montrealissa.

Voi tietysti olla, että Kotkaniemi halus hakea pelituntumaa joukon mukana, toki vahvassa roolissa, muttei kuitenkaan huomion keskipisteenä. Tai siis, ei ajatellut joutuvansa laittamaan itseään likoon määräänsä enempää, joutua olemaan esillä tehottomuuden ja tappioiden hetkillä. Että tää ois ollu sellanen stressitön harjoitusleiri kotopuolessa.

No, taas kerran, pelit on pelattu, tapahtumat tapahtuneet, uutta kohti. Mutu-arvioni, että tuossa on sellaset kahdeksan matsia kun lainapelaajat on mukana, Ässillä 5.12 kotipeli vs SaiPa. Pe-la 11.-12.12 Ä-KalPa, Lukko-Ä, olisko tuohon mennessä jo vaihdettu aikavyöhykettä?

Eli on tuossa vielä aikaa kääntää lehteä ja jättää positiisempi kuva tästä jaksosta. Itteäni ei niinkään kiinnosta tehopisteet vaan miten kykenee pelaamaan joukkueelle ja auttamaan haalimaan sarjapisteitä plakkariin.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Jos tuntuu sunnuntaikävelyltä, niin luulisi silloin NHL-staran tekevän kentällä mitä huvittaa. Jos asenne on perseestä, niin silloin on turha roikkua mukana.
Eli automaattisesti jos on 20v ja NHL status niin tekee kentällä mitä huvittaa? Ei ole asenteen vika jos ei ole tuuri osunut kohdalleen. Lisäksi Armia-Drouin on omasta mielestä parempi laituripari kuin Meyer-Wännström mutta jos olet eri mieltä niin se sopii minulle. Ja vaikka Kotka olisi eilen tehnyt 4 pinnaa niin mitä sitten? 0 pistettä siitä olisi joukkue saanut edelleen.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni osasyy Kotkaniemen ”vaisuun” peliin on laitureilla. Vännström ja Meyer tuntuvat olevan jatkuvasti väärässä paikassa ja odottelevan että sentteri hoitaa. Kokeilisin muutamaan peliin vähän nälkäisempiä kavereita tuohon Jepun kaveriksi. Kivelä esimerkiksi voisi olla sellainen pelaaja, joka voisi sopia tuohon oikealle ja jos Lindstenin saikku jatkuu niin ehkä Atte Mäkinen toiseen laitaan.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Mielestäni osasyy Kotkaniemen ”vaisuun” peliin on laitureilla. Vännström ja Meyer tuntuvat olevan jatkuvasti väärässä paikassa ja odottelevan että sentteri hoitaa. Kokeilisin muutamaan peliin vähän nälkäisempiä kavereita tuohon Jepun kaveriksi. Kivelä esimerkiksi voisi olla sellainen pelaaja, joka voisi sopia tuohon oikealle ja jos Lindstenin saikku jatkuu niin ehkä Atte Mäkinen toiseen laitaan.
Tottakai on. Ja itse edelleen sitä mieltä, että Jepun paikka on laidassa mutta en usko hänen siinä pelaavan koska Montreal ei näin halua. Ei Mäkisiä kärkiketjuihin paitsi ehkä suomisarjassa.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Mielestäni osasyy Kotkaniemen ”vaisuun” peliin on laitureilla. Vännström ja Meyer tuntuvat olevan jatkuvasti väärässä paikassa ja odottelevan että sentteri hoitaa. Kokeilisin muutamaan peliin vähän nälkäisempiä kavereita tuohon Jepun kaveriksi. Kivelä esimerkiksi voisi olla sellainen pelaaja, joka voisi sopia tuohon oikealle ja jos Lindstenin saikku jatkuu niin ehkä Atte Mäkinen toiseen laitaan.
No niin, nyt Atte Mäkinen Kotkaniemen laituriksi niin molemmat löytävät tehonsa ja toisensa. Hyvä ajatus oikeastaan, käyttämätöntä potentiaalia.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Ja siihen päälle 15x2min Tirrosen imuroinnit niin ihan pelkästään Kotkan piikkiin en lähtisi kuraa kaatamaan pelkän lehtijutun perusteella. Ja täysin oikeassa Jepu siinä on. Täällä seisotaan träpissä suurin osa pelistä ja mailahäirintä on aivan karmeeta vs NHL.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Eli automaattisesti jos on 20v ja NHL status niin tekee kentällä mitä huvittaa? Ei ole asenteen vika jos ei ole tuuri osunut kohdalleen.

missä olen sanonut noin? Ei tietenkään automaattisesti. Mutta, jos ei edes yritä, niin turha on silloin pelata. Jos Jesperi pelaisi samalla intensiteetillä kuin Montrealissa, niin aivan varmasti olisi enemmän tehojakin. Ja vaikka ei olisikaan, niin ainakin parempi kuva pojasta jäisi Ässien kannattajille.
ei tuollainen 20-vuotias voi tulla Liigaan neppailemaan ja valittamaan, kun on träppiä ja vähän mailalla estelläänkin.
Enkä ymmärrä tuota sun loppuakaan, kun vertaile tuota kaksikkoa johonkin. En tiedä mihin ja miten se liittyy tähän.
Eikä kyllä esim. eilisessä pelissä ollut nähtävissä mitään träppiä ja estämisiä muilla kuin Ässillä, joka ei saanut edes hyökkäyksiä aikaan, kun kiekko oli 95% vastustajan hallussa. Siinä vois Selin ja Kerttula miettiä, että onko joukkueen rakennus ja pelitapa ihan nappiin mennyt.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ja siihen päälle 15x2min Tirrosen imuroinnit niin ihan pelkästään Kotkan piikkiin en lähtisi kuraa kaatamaan pelkän lehtijutun perusteella. Ja täysin oikeassa Jepu siinä on. Täällä seisotaan träpissä suurin osa pelistä ja mailahäirintä on aivan karmeeta vs NHL.
No siinähän sitten pitäisi se henkilökohtainen voima, taito ja pelisilmä päästä esiin, jos sitä on. Seisovaa puolustusta vasten on helppo lähteä liikkeelle hyökkäämään. Loppu on tuota mitä kuvailin. Jospa Jepu kuitenkin vaatii rinnalleen oikeita pelimiehiä, jotta loistaa myös itse. Itse hän ei pystykkään luomaan vieruskavereista parempia. Eli toisin sanoen ei olekaan se ylikylän jätkä, mistä täällä unelmoitiin. Voi olla, että onkin ja lukko on siellä henkisellä puolella.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Enkä ymmärrä tuota sun loppuakaan, kun vertaile tuota kaksikkoa johonkin. En tiedä mihin ja miten se liittyy tähän.
Varmaan siten, että kun pelaat Wännströmin ja Meyerin kanssa joudut tekemään kaiken itse ja kun pelaat Armian ja Drouinin kanssa ei tarvi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Varmaan siten, että kun pelaat Wännströmin ja Meyerin kanssa joudut tekemään kaiken itse ja kun pelaat Armian ja Drouinin kanssa ei tarvi.

Ei se riemukulkuetta tietysti ollut Kivenmäkikään vasemmalla, eikä Wännström ihan onneton roolissaan ole. Yhteispeli, rytmitykset ja muut kyllä sakanneet. Ja tästä voi toki osan ottaa sentterikin kontolleen. Ennenkaikkea valmennus.

En ihan täysin ymmärrä vertailua Montreal-laitureihin. Kiekkoilijat nyt joutuu sopeutumaan uusiin ketjukavereihin jatkuvasti eikä sitä kukaan muukaan Liigan NHL-lainoista saa ketjullista mukaansa, vaan sitä säädetään peliä tilanteen, olosuhteiden, ketjukaverien mukaan.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
2.11 asti tässä ketjussa lähes pelkästään positiivista palautetta ja ”kyllä pisteitä tulee varmasti jatkossa” kommentteja. Yksi huono peli koko jengiltä ja kaikkienaikojensuurinfloppiylimielinenpaskajunnumunatonvirhesainauseikoskaanenääikinäpataan.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Leppänen ei ruusuja Kotkaniemelle anna.

Mistä se juttu löytyy missä Kotkaniemi haukkuu Liigan?

Itse olen nähnyt vain jonkun tarinan missä kertoo mitkä asiat Liigassa ovat hänelle vaikeita, mikä ei sovi hänen pelityyliinsä. Mutta kiinnostaisi nähdä tuollainen Kotkaniemen antama lausunto eikä vain näitä rivien väleistä ja rivien väleihin lisätyistä toimittajien omista keksinnöistä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ois taas hyvä ottaa happea ja muistaa tosiasiat. Jepu ei ole haukkunut Liigaa tai sen tasoa pystyyn, enemmänkin pohtinut sarjojen välisiä eroja. Hän ei myöskään itse ole ollut sitä mitä odotettiin ja hän tietää sen myös itse. Tuskin kukaan vastusti Jesperin hankintaa silloin, kun se julkaistiin.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Jos nyt totta puhutaan, niin näkeehän sen sillä kuuluisalla perssilmälläkin, että Jepu on ollut tähän astisilla esityksillä floppi ja se kuuluisa asenne on ollut vähän niin ja näin!

Kotkaniemen tulo suurella mediakohulla käytännössä tuhosi Ässien hyvällä orastavalla mallilla olleen pelaamisen. Tai peli oli sinällään vielä palikkojen hakemista kohdilleen, mitä se on yhä, mutta voittoja kuitenkin kairattiin hyvän asenteen myötä. Joukkueen henkinen vireys, kemiat ja hierarkia on kuin veteen piirretty viiva.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kotkaniemen tulo suurella mediakohulla käytännössä tuhosi Ässien hyvällä orastavalla mallilla olleen pelaamisen. Tai peli oli sinällään vielä palikkojen hakemista kohdilleen, mitä se on yhä, mutta voittoja kuitenkin kairattiin hyvän asenteen myötä. Joukkueen henkinen vireys, kemiat ja hierarkia on kuin veteen piirretty viiva.
Muute, loukkaantuko Söderstömmi samoihin aikoihin?
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Olen nähnyt Jesperiltä Canadiensin paidassa todella hyvää kiekkoa monta kertaa nopeatempoisemmassa liigassa, taidosta ei homma ole kiinni vaan pääkopasta kypärän sisällä. Täällä olisi kuitenkin mentävä sen pelikirjan mukaan mitä Selin haluaa pelattavan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen nähnyt Jesperiltä Canadiensin paidassa todella hyvää kiekkoa monta kertaa nopeatempoisemmassa liigassa, taidosta ei homma ole kiinni vaan pääkopasta kypärän sisällä. Täällä olisi kuitenkin mentävä sen pelikirjan mukaan mitä Selin haluaa pelattavan.
Eikös Canadiens lauo joka paikasta? Vähän sellaista run n gun peliä? Näin ainakin niissä mitä itse olen katsonut.

Täältä ei löydy vierelle laitureita jotka tulittavat napakoita rannareita joka paikasta. Kannattaisikohan Kotkaniemi laittaa laidalle? Teoriassahan ajatus on hullu, mutta pääsisi vapaammin hakemaan tulosta. Nyt Kotka painii sen kanssa, että kuinka paljon uskaltaa varastaa puolustushommista kun kaverit ei saa mitään aikaseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös