Jesperi Kotkaniemi – porilainen suurlupaus

  • 449 249
  • 2 021

Valmetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Bruins
Olet kyllä todella omistautunut asialle ja nähnyt vaivaa, jos olet löytänyt Jepua sijoitellun Kuparin taakse esim. sijoille 16-22. Tai sitten olet todennäköisemmin lukenut todella vanhoja arvioita. Viime viikkoina Jepun nimi on pyörinyt ennemmin top10:ssä kuin sen ulkopuolella, jopa top6 arviot eivät ole mitään harvinaisuuksia.
Itse veikkailen että voi hyvinkin mennä 8. Chicagoon. Ottawaan 4. olisi jo kova yllätys. Philadelphian 14. vuoron taakse en usko että mitenkään pääsee valumaan. Eli pitäisin yllätyksenä jollei Kotkaniemestä tule korkeimmalla varattua porilaista.

Niin, kaksi päivää vanhasta nbc sportsin laatimasta listasta Jepuli löytyy Kuparin takaa sijalta 16. ja siinä listassa Kotkaniemeä oltaisiin viemässä juuri Coloradoon.. aika arpomistahan nämä ennakkolistat ovat ja juuri tuota asiaa tulin tännekin "ääneen" kummastelemaan.
Hauskaa että joka helvetin kerta nämä lausunnot pitää tulkita jotenkin mainitun pelaajan dissaamisena ja vastaukset kommentteihin tulee lähinnä vittuilun muodossa.. jatkakaa toki..
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
NJ.Comin tänään julkaistussa Mock draftissa Rasmus Kupari löytyy sijalta 18 ja olisi siten menossa Columbukseen. Jepun nimi on sijalla 22 jonka vuoron Ottawa on hankkinut Pingviineiltä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tottakai jokainen voi etsiä agendaansa sopivan Mock Draftin sieltä satojen joukosta, mutta faktaa on että 90% noista sijoittaa Jepun Kuparin edelle ja melkeimpä voisi sanoa että liki jokainen tuore sijoittaa Jepun top kymppiin. Mutta alle kuukauden päästä ollaan viisaampia. Ja on kyllä varsin hieno tilaisuus tulossa Porilaisittain kun olen varma että Jepu ei ole ainoa Porilainen joka varataan. Kolmekaan nimeä ei tulisi yllätyksenä mulle.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kotkaniemen tuloksia combinen testeistä. Ensimmäinen luku on sijoitus (osallistujia 104) ja jälkimmäinen tulos.

14- pullups - 10
8 - R hang grip 150
17 - L hand grip 140
9 - bench 6.5
16 - no arm jump 17.97
24 - squat jump 15.65
18 - vertical 20.24
12 - wing span 75.75
16 - peak power 17.2
10 - mean power 15.1
21 - agility l 11.9
T5 - V02 56.0
11 - Aerobic fit test 14.55

Fysiikka on varsin hyvässä kunnossa, ottaen huomioon että Jepu on porukan nuorimmasta päästä.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Montreal Gazetten pohdintaa kotkaniemen varauksesta. Jutussa käy ilmi myös että combine viikon dinnereitä Jesperi vietti Montrealin, Detroitin ja Chicagon kanssa. Dinnereitä pidetään usein merkkinä erityisestä kiinnostuksesta pelaajaa kohtaan.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Montreal Gazetten pohdintaa kotkaniemen varauksesta. Jutussa käy ilmi myös että combine viikon dinnereitä Jesperi vietti Montrealin, Detroitin ja Chicagon kanssa. Dinnereitä pidetään usein merkkinä erityisestä kiinnostuksesta pelaajaa kohtaan.

Löysin juuri itsekin Twitteristä nuo dinner jengit ja jos Twitteriä on uskominen niin Red Wings nappaa Jebun numerolla 6.

Mielenkiinnolla odotan juhannusta..
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Löysin juuri itsekin Twitteristä nuo dinner jengit ja jos Twitteriä on uskominen niin Red Wings nappaa Jebun numerolla 6.

Mielenkiinnolla odotan juhannusta..

Taitaa spekulaatiot liittyä Detroitin mahdolliseen alaspäin draftaamiseen, eli vuorojen vaihtoon. 10. pickki lienee tällöin kyseessä...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Detroit voisi olla ihan mielenkiintoinen varaaja, tosin koska en enää änäriä ole aktiivisesti seurannut yli kymmeneen vuoteen, niin minulla ei ole hajuakaan miten Red Wings (joka on kuitenkin koko liigan legendaarisimpia joukkueita) on kokonaisuutena tässä lähihistoriassa pärjännyt

Ainoa huono puoli olisi, että sen mitä medioista on seurannut, niin käytännössä konkurssissa oleva ja rikollisuuden runtelema Detroit on nykyisellään kaupunkina tunnetusti koko Yhdysvaltain kammottavin persläpi..
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Detroit varanee 6varauksella pakin (Hughes?) Sitten se Detroitin toinen 1kiekan varaus niin jos Kotkaniemi on silloin vielä vapaana niin aika varmasti Kotkaniemi varataan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Detroit voisi olla ihan mielenkiintoinen varaaja, tosin koska en enää änäriä ole aktiivisesti seurannut yli kymmeneen vuoteen, niin minulla ei ole hajuakaan miten Red Wings (joka on kuitenkin koko liigan legendaarisimpia joukkueita) on kokonaisuutena tässä lähihistoriassa pärjännyt

Menestyskäyrä laskenut melkoisesti, seura on jäänyt nyt kaksi kertaa ulos pleijareista ensi kerran sitten 90-luvun alun. Toisaalta, tämähän se juuri avaa lahjakkaille nuorille tilaa, ja pelillisen ja pelaajakasvatuksellisen perinteensä puolesta Wings voisi kyllä olla mahtava vaihtoehto.

Itse kaupunkia ei tarvitse kauheasti miettiä, eivät kaikki muutkaan nhl-kaupungit mitään herkkumestoja ole ja jos olen ymmärtänyt oikein, Detroitin pelaajat asuvat esikaupungeissa, eivät itse Detroitissa.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missään olosuhteissa tosiaan Montreal ei kolmannella vuorolla Jepua ota, se ei kait ole edes teoriassa mahdollista.
Mikäs teoria sen estäisi?
Kova kuhina asian tiimoilta kuitenkin Montrealissa on. Huhut väittävät Montrealin vaihtoehtojen olevan Zadina, Tkachuk ja Kotkaniemi. Montreal tarvitsisi sentterin, ja Jepu on noista ainoa sentteri. Zadina ja Tkachuk ovat molemmat -99 syntyneitä ja Jepu -00. Jos nyt vertaa tuon kaksikon statseja toissakaudelta ja Jepun viime kaudelta, niin ei se järjestys aivan päivänselvä ole.
En mä rahojani kiinni laittaisi 3. varauksen puolesta, muttei se täysin pois ole suljettu.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikäs teoria sen estäisi?
Kova kuhina asian tiimoilta kuitenkin Montrealissa on. Huhut väittävät Montrealin vaihtoehtojen olevan Zadina, Tkachuk ja Kotkaniemi. Montreal tarvitsisi sentterin, ja Jepu on noista ainoa sentteri. Zadina ja Tkachuk ovat molemmat -99 syntyneitä ja Jepu -00. Jos nyt vertaa tuon kaksikon statseja toissakaudelta ja Jepun viime kaudelta, niin ei se järjestys aivan päivänselvä ole.
En mä rahojani kiinni laittaisi 3. varauksen puolesta, muttei se täysin pois ole suljettu.

Eiköhän Montreal treidaa alaspäin draftivuoroaan, mikäli Jepun haluavat.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän Montreal treidaa alaspäin draftivuoroaan, mikäli Jepun haluavat.
Ovat kai ilmoittaneet etteivät 3.vuorosta luovu. Voivat ehkä yrittää treidattua toista top10 vuoroa, voi olla kyllä tiukassa sellaisen kaupan aikaan saaminen. Mutta mistä näistä tietää, ei niistä etukäteen paljoa huudella.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kotkaniemi Craig Buttonin viimeisellä listalla peräti viidentenä. Ja Button on todella arvostettu näissä arvioissa. Huikeeta...
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Saako korkeammasta varausnumerosta suuremman korvauksen, vai mitä väliä sillä sitten on?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kotkaniemi Craig Buttonin viimeisellä listalla peräti viidentenä. Ja Button on todella arvostettu näissä arvioissa. Huikeeta...

Viidentenä on vuorossa Arizona, jota ei ole täällä itse asiassa edes mainittu mahdollisena vaihtoehtona. Ja mielenkiintoisena knoppitietona muuten jotkut täällä olivat paniikissa siitä, että pitäisi pystyä välttämään "joutuminen" Edmontoniin tai Islandersiin. Mutta sen sijaan kukaan ei ole ollut yhtään paniikissa siitä, jos Jepu "joutuukin" Arizonaan, joka on jäänyt kuusi vuotta putkeen kokonaan pudotuspelien ulkopuolelle..
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viidentenä on vuorossa Arizona, jota ei ole täällä itse asiassa edes mainittu mahdollisena vaihtoehtona. Ja mielenkiintoisena knoppitietona muuten jotkut täällä olivat paniikissa siitä, että pitäisi pystyä välttämään "joutuminen" Edmontoniin tai Islandersiin. Mutta sen sijaan kukaan ei ole ollut yhtään paniikissa siitä, jos Jepu "joutuukin" Arizonaan, joka on jäänyt kuusi vuotta putkeen kokonaan pudotuspelien ulkopuolelle.

Arizona on menestynyt niin pitkään niin paskasti, että aina ei meinaa edes muistaa että tuollainen seura on edes olemassa, Islandersia ympäröi kuitenkin New York ja menneen menestyksen hohde, samoin kuin Edmontonia yhdistettynä McDavidiin ja muihin huippuvarauksiin. Vaikea kyllä uskoa että Oilers olisi edes kiinnostunut, Islanders ehkä, mutta siellähän joutuisi leikkaamaan tukan pois ja opettelemaan teitittelyä ja sellainen ei porilaiselle käy. Arizona olisi kyllä hirveä vaihtoehto sekin, toisaalta mitä korkeammalta pelaaja varataan, sitä todennäköisempää on päätyä seuraan jolla menee huonosti joten...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Arizona olisi kyllä hirveä vaihtoehto sekin, toisaalta mitä korkeammalta pelaaja varataan, sitä todennäköisempää on päätyä seuraan jolla menee huonosti joten...

Elite Prospects - Arizona Coyotes

Tuossa on Arizonan ajantasainen sopimustilanne. Itse asiassa saattaisivat hyvinkin olla draftissa sentterin perässä, koska tällä hetkellä heillä on "selkeinä" TOP-2 senttereinä Keller ja Stepan, mutta heidän takanaan sitten.. oikeastaan "ei ketään" (Dvorak ehkä änäritasolle tuollainen perus kolmossentteri). Eli eipä taida olla lainkaan mahdoton skenaario Jepun meneminen kaktusaavikolle..
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miksi sitä vuoroa sitten jännitetään täällä niin kovin jos olisi parempi olla ilman varausta?

Syvä huokaus.

Jos nyt vastataan ilman sarvia ja hampaita, niin ei se ihan samantekevää ole, onko varausnumero 5 vai 7. Syytä voit miettiä itse, mutta rahasta ei ole kysymys.

Elite Prospects - Arizona Coyotes

Tuossa on Arizonan ajantasainen sopimustilanne. Itse asiassa saattaisivat hyvinkin olla draftissa sentterin perässä, koska tällä hetkellä heillä on "selkeinä" TOP-2 senttereinä Keller ja Stepan, mutta heidän takanaan sitten.. oikeastaan "ei ketään" (Dvorak ehkä änäritasolle tuollainen perus kolmossentteri). Eli eipä taida olla lainkaan mahdoton skenaario Jepun meneminen kaktusaavikolle..

Toki Keller oli se viime vuoden ykkösvaraus joten halutaanko sitten panostaa kahteen sentteriin. Lisäksi myös kolme vuotta sitten varattua Dylan Stromea voidaan peluuttaa keskellä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Sama kai se sitten on millä vuorolla varataan, jos se ei vaikuta pelaajan palkkaan tai kasvatuskorvaukseen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos nyt vastataan ilman sarvia ja hampaita, niin ei se ihan samantekevää ole, onko varausnumero 5 vai 7. Syytä voit miettiä itse, mutta rahasta ei ole kysymys.
Mä mietin myös tässä syytä, mutta en ole ainakaan vielä keksinyt mitään. Saat kertoa, jos haluat?
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sama kai se sitten on millä vuorolla varataan, jos se ei vaikuta pelaajan palkkaan tai kasvatuskorvaukseen.
Mä mietin myös tässä syytä, mutta en ole ainakaan vielä keksinyt mitään. Saat kertoa, jos haluat?
Jos nyt kävis vaikka niin että Montreal varaisi Jepun numerolla 3, niin on se vaan aika eri asia kuin joku Floridan kolmannen kierroksen varaus.
Montreal ei ole 38 vuoteen päässyt varaamaan tuota korkeammalla. Voi vain miettiä mikä on tuon maailman perinteikkäimmän jääkiekkoseuran panostus varukseen, josta odotetaan tulevan vuosikymmenen soihdunkantajaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös