Jollain lailla tulee Kotkaniemestä mieleen suunnilleen saman ikäisen Filip Chytilin pelin hakeminen viime kauden runkosarjassa. Viime kaudella tähän aikaan Chytililla oli kasassa 11 pistettä, kun nyt hän on matkalla yli 50 pisteen. Gallant sanoi joskus ennen kautta, että Chytil olisi hänen mielestä miehistynyt ja tuon kyllä huomaa pelistä.Monet varmaankin odottivat tai ainakin toivoivat, että KK:sta olisi suoraan Trocheckin korvaajaksi 2.sentterin paikalle. No ei ole, se on aika selvää. Sisänsä tekee kyllä tunnollisesti töitä, siitä homma ei jää kiinni. Ja toisaalta jostain on jäänyt myös sellainen tuntuma pelejä katsellessa, että kauden mittaan Kotkaniemi on paremmin ja paremmin mukana myös hyökkäyspään pelaamisessa. Kehitettävää on vielä paljon, mutta onhan tuota aikaakin. Vasta 22-vuotias nuori mies. Ja tuskinpa hahmottaa vielä oikein itsekään, mikä se pääasiallinen tehtävä ja sijoituspaikka kokoonpanossa tulee olemaan.
Kyllä minä uskon, että jossain vaiheessa Jesperikin löytää peliinsä vielä paremman tasapainon ja "miehistyy". Ei tuo huonosti ole minun mielestä nytkään pelannut niiden perusteella mitä minä olen nähnyt, mutta pelissä on vähän havaittavissa sitä hakemista mitä monille nuorille tulee. Aikaa ja kärsivällityyttä tuossa vaan tarvitaan vielä.