Kesällä muutamat ex-JYPit tiesivät kertoa, että JYPillä on tulossa sellanen erittäin taitava mikkihiiri, joka tulee olemaan merkittävä pelaaja JYPissä lähitulevaisuudessa. Puhe oli luonnollisesti otsikon Jerry Turkulaisesta. Taitoa näyttäisi olevan ja itse olen vakuuttunut siitä, miten näiden poikkeuksellisten lahjakkuuksien tapaan riistää kiekkoja liigajanareilta ja nostaa mailaa kamppailutilanteissa muutenkin. Yleensä tuo pistää silmään loistavista nuorista pelaajista, jotka lähtevät Liigasta eteenpäin (Laine, Aho, Barkov...). Jerry tuskin NHL:ään pääsee kokonsa vuoksi, ellei ole kasvunsa suhteen hieman "latebloomer" ja tuo 170cm varsi saa 10+ senttiä lisää. KHL:ään lähdöstä olen käytännössä varma. Kysymys kuuluukin, että kasvaako vielä tuosta ja käykö koittamassa PA:ssa välissä. Joka tapauksessa, uskon omia silmiäni ja ammattilaispelaajien arvioita siitä, että Jerry tulee olemaan tuhoisa viimeistään muutaman vuoden päästä.
Edit. Sääli sinänsä, että koko ei riitä nahilaan, sillä tämä väkkärähän osaa jo nyt 16-vuotiaana pelata pienessä tilassa ja tehdä nopeita ratkaisuja. Jos olisi 15cm pidempi, niin eiköhän tuo olisi jo scouttien papereissa tuleva ykköskierroksen varaus.