Jere Karalahti pidätetty

  • 338 338
  • 1 027

Tommy#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Ham, HJK, Urheiluseura Rapakunto
Voi olla, että Karalahden vangitsemisen yksi peruste poliisin taholta on aivan muuhun kuin Karalahden väitettyihin tekoihin liittyvä.

Ei taas mahdu ainakaan mun järkeen. Mies vangitaan todennäköisin syin, mutta syy ei olekaan Jeren teoissa. Kirraa pahasti.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Karalahti ei tietääkseni ole syyllistynyt Käppä-aikana sen paremmin huumeiden välitykseen, kaupan rahoitukseen kuin käyttöönkään. Häntä vastaan on olemassa suullinen todistus, jossa eräs henkilö omaa tuomiota pudottaakseen nimesi kaikki mahdolliset muut tahot kanssasyyllisiksi. Poliisi on pyrkinyt selvittämään, mikä on todellinen totuus asiassa ja mitä oikeasti on tapahtunut. Samaan on pyrkinyt Karalahden asianajaja Jaatela, joka olisi halunnut saada käsittelyn avoimin ovin, jotta todelliset asiat saataisiin julkisuuteen. Kertoo varmasti jotain siitä, mistä on kysymys.

Tässäpä se kohta viestissäsi johon vastasin. Jos kerran "tietosi" kertoo että vangitseminen on tapahtunut vain jonkun henkilön kertoman perusteella niin mietippä seuraavaa tarinaa oikein huolella:

Joidenkin rikollisten mielestä on kiva tehdä pientä jäynää aina poliiseilla aina kun tilaisuus sallii. Ajatellaana että Pera jää kiinni 10 kg hassispaketin kanssa. Kuulustelussa ja oikeudessa Pera kuitenkin väittää hassista olleen 15 kg, meinaatko että pidätyksen tehneet poliisit vangitaan 5kg pöllimisestä Peran kertomuksen perusteella ilman muuta näyttöä?
 
Esimerkillinen ehkä, jos tämä olisi tullut ensimmäisenä. Kyllähän kärppäleiri asiaa kerkesi jo kommentoimaan useampaankin kertaan ennen tuota ilmoitusta. Nyt vaan meni jauhot sen verran syvälle kurkkuun, että ei tule sanaa enää ulos.

Junnokin kerkesi jo tuon "enempää emme kerro tässä vaiheessa" infon jälkeen kiemurtelemaan radiossa asian tiimoilta. Joten se siitä.


Arponen on ollut vissiin 3-4 haastattelussa tällä viikolla, jossa on sanonut johdonmukaisesti samat asiat eli (jalosen teesi) pitää olla kärsivällinen. Tämä siis sanoilla "odotetaan faktoja" tjms. Nyt on sitten spekulaatioita ollut suuntaan jos toiseen, varmasti kyselyjä ihan toimistollekin asti, kyllä vaikka korvessa ollaankin, joten virallinen tiedote on asiallista laittaa. Tiedotteesta löytyy samat asiat, mistä ovat keskustelleet. Tuo useampaan kertaankin, mihin viittaat, vaikuttaa siltä, että olet katsonut joka kerta iltalehden otsikon muuttuessa, että sieltä on annettu uusi lausunto. Ne muuttuivat pari kertaa päivässä ja aina oli otsikon alla sama juttu.

Junno "kiemurteli" radiossa eli oletko tosiaan sitä mieltä, että meni sinne ihan itse lämpimikseen puhumaan? Ettei vain käynyt niin, että Arponen, Junno & kump. päättäneet yhdessä tiedotuksesta, jossa Junnolle tuli osa käydä Megan haastattelussa. Btw, asema on ollut vuosia se isoin äänitorvi seuran kannalta, joten asiallista on heillä käydä sana sanomassa.

Minusta on tähän asti hoidettu paremmin asia kuin uskalsin odottaa. Itse odotin vähän paniikin poikasta ja hätäisiä lausuntoja. Nyt ainoat hätäiset jutut ovat olleet iltalehden ja iltasanomien otsikot, mitkä eivät ole vastanneet yhtään juttujensa sisältöihin.
 

Linja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit (poislukien entiset liigapelurit!)
MTV3 sivuilla oli Sipilän haastattelu tutkinnanjohtajasta joka kommentoi asiaa jotakuinkin näin: Epäilykset kohdistuvat Karalahden osalta Heinäkuulle 2007 ja häneen kohdistuvat vakavat rikosepäilyt. Asianajaja kommentoi ainoastaan siten, että päätös oli oikeudella vaikea, koska istuivat juttua 1h15min...

edit: Ja iltalehti klikkaa Jereä järjestäytyneeseen rikollisuuteen http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711096829455_uu.shtml
 
Viimeksi muokattu:

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Karalahden nyt kyseessä olevan tapauksen tiedän aika tarkkaan...

Älä viitsi valehdella, joku vielä vahingossa uskoo sua. Tapauksesta tietää tarkkaan niin pienet piirit, että on naurettavaa edes väittää tommosta.

Ja ok, jos tietäisit asioista tarkkaan, niin sä olisit pelkkä vasikka, jos tulisit huutelemaan mitään tapaukseen liittyen Jatkoajan keskustelupalstalle.
Ne, jotka tietävät yhtään enemmän ovat jossain ihan muualla tai eivät ainakaan tietojaan kerro.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ps. Olenkohan ainoa, jolla herätti aavistuksia tuo loukkaantuminen...
No,ainakin Karalahti siviilissä nilkutti jalkaansa. Tietenkin jos äijjä jaksaa vetää rooliaan esim kaupungilla liikkuessa niin sitten. Mutta joo, aika kaukaa haettu juttu tuo.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
YLE:n tekstiteeveen mukaan myös tämä Kärppien uusi pääsponsori Detria (eli tämän Jerenkin paidassa komeileva Natural Killer) ei hylkää myöskään Jereä tässä vaiheessa. On muuten isoilla otsikoilla ja kehyksillä tämä Jere-case YLE:llä.

No,ainakin Karalahti siviilissä nilkutti jalkaansa. Tietenkin jos äijjä jaksaa vetää rooliaan esim kaupungilla liikkuessa niin sitten. Mutta joo, aika kaukaa haettu juttu tuo.

Jere is Kaizer Soze!
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Lopputulos nähdään aikanaan, mutta aika varma olen että syytteet Karalahtea vastaan tulevat kaatumaan näytön puutteeseen. Lähes 100 varmasti näin.

joten kaikki on hyvin?

Kyllä ammutaan ohi aiheen niin että paukkuu.

Ei ole kauhan relevanttia enää tässä vaiheessa onko Jere syyllinen vai syytön. Jeren kannalta toki, mutta ihan meidän kiekkofanien kannalta vahinko on jo tapahtunut, ja kukkahattutädit on saatu taas muistamaan, kuinka paha asia on jääkiekko.

-tanan idiootti, just tällästä julkisuuttahan Liiga kaipasikin. Varmaan saadaan taas asioita "eteenpäin". Kun kukkahattutädit ovat taas suurennuslaineen hallien päällä, niin mites luulette sen vaikuttava peliin ja esimerkiksi jaettaviin peli rangaistuksiin jne. tuomioihin.


Jeren sekoilu maksaa koko kiekkoskenelle.


Noo, puolustelkaa jätkää toki, mikäs siinä, kiva kaveri varmaan. pitää ymmärtää
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Karalahden nyt kyseessä olevan tapauksen tiedän aika tarkkaan eräiden kontaktien kautta ja puheet siitä että jotain olisi tapahtunut Kärppä-aikaan ovat paskaa 99 prosentin varmuudella.
Kyllä tässä kohtaa voidaan ihan hyvin sanoa, että 100 prosenttisesti aikaisemmin, kuin Kärppä-aikana. Karalahden epäilty osuus on tapahtunut ajanjaksolla 5.-13.7. tänä vuonna. Ja sopimuksen mies teki Ouluun muistaakseni 13.8 myöskin tänä vuonna, joten asia on aivan selvä siltä osin.

Ja vaikka tilanne voi näyttää jo jonkun silmiin pahalta Jeren kannalta, niin edelleenkään miestä ei syytetä mistään, vaan epäillään edelleen. Niillä kahdella sanalla on laissa suuri ero.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta kun kerran olet niin varma asiasta, niin pelimiehenä otat varmasti vastaan vedonlyönnin aiheesta. Tarjoan kerrointa 2.00 sille, että Jeren syytteet hylätään. Kohtuullinen odotusarvo "lähes satavarmalle" asialle. Panoksen saat valita itse 100 eurosta ylöspäin.
Jeesh, laittakaahan esille mihin päätökseen tämä juttu tulee? Olisi kiva nähdä kuka voittaa ja kuinka paljon.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeesh, laittakaahan esille mihin päätökseen tämä juttu tulee? Olisi kiva nähdä kuka voittaa ja kuinka paljon.

Ei taida olla Cobolissa miestä seisomaan sanojensa takana ja runtata kunnon summaa peliin...
Ainakin itse ottaisin haasteen samantien vastaan, jos mulla olisi sisäpiiri-infoa vedonlyönnin kohteesta ja olisin kannastani lähes satavarma.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei taida olla Cobolissa miestä seisomaan sanojensa takana

Kuten ennenkin Karalahden osalta, mun pari kirjoitusta pohjautuu Karalahden parin oikean ystävän (niitäkin Jerellä on) antamaan infoon tapahtumista. En näe mitään syytä epäillä Jeren kertomisia heille varsinkaan kun ystäviensä kusettaminen ei ratkaise mitään.

Minun lapuissa Karalahti on syytön kunnes toisin todistetaan. Sen toki tiedän vitun tarkkaan, kuinka poliisi näissä asioissa toimii. Olin takavuosina lähes kolme vuotta käsittelemässä Helsingin käräjäoikeudessa juttuja siinä yksikössä, jonne raskaimmat huumeoikeudenkäynnit osoitettiin. Konnat ja huumepoliisit tulivat todella tutuiksi :) Poliisi haluaa maksimaalisen edun tutkinnallisista syistä ja sen takia vangitsemisia käytetään aina kuin mahdollista. Myös siitä syystä, että vangitseminen oli joskus ainoa vaihtoehto turvata vangitun henki.

Paljon muutakin voisi näistä kuvioista sanoa, mutta eiköhän moni kuitenkin ymmärrä, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja vangitseminen ei tarkoita läheskään aina tuomiota näissä kuvioissa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ketjulla on mittaa kuin Matikaisen takakutreilla, enkä jaksanut kaikkea selata läpi, mutta laitampa tämän kyhäelmän tänne:

- keväällä/kesällä Jerellä on mopo karussa ja liikutaan "pahassa" seurassa
- mies tajuaa, että pois on päästävä ennenkuin käy ohraisesti ja hyppää Oulun koneeseen
- Jeren "paha" seura jää kiinni ja Jere/Jeren nimi on sotkussa mukana
- Pollarit ottaa kuulusteluun ja raudat kiinni

Kuvio voi olla mitä tahansa "pahan" seuran kiusanteosta kunnon huumeparoni toimintaan, joten kivittämiset ja maineen puhdistukset kannattaa jättää viranomaisten tehtäväksi.

(selvennettäköön, että "pahalla" seuralla tarkoitin nahkaliiveihin sonnustautuvaa porukkaan, en punaisiin paitoihin)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kuten ennenkin Karalahden osalta, mun pari kirjoitusta pohjautuu Karalahden parin oikean ystävän (niitäkin Jerellä on) antamaan infoon tapahtumista. En näe mitään syytä epäillä Jeren kertomisia heille varsinkaan kun ystäviensä kusettaminen ei ratkaise mitään.

Ottamatta itse tapaukseen kantaa, niin ihanko tosissasi olet noin naiivi ja uskot Karalahden olevan niin tyhmä Ilari, että hän kertoo ystävilleen näistä puuhista? Jos näin on, ja niillä ystävillä on vielä tapana kertoa asioista coboleille, niin en tosiaankaan ihmettele yhtään miksi on jäänyt kiinni..
En muuten siinä tapauksessa ihmettelisi sitäkään, että puuhissa mukana olleilla työkavereilla on myös Karalahdelle asiaa. Tuppaavat olemaan vähän sen luontoisia hommia, että niistä ei työyhteisön ulkopuolelle paljoa hiiskuta.
 

Carlos

Jäsen
Kuten ennenkin Karalahden osalta, mun pari kirjoitusta pohjautuu Karalahden parin oikean ystävän (niitäkin Jerellä on) antamaan infoon tapahtumista. En näe mitään syytä epäillä Jeren kertomisia heille varsinkaan kun ystäviensä kusettaminen ei ratkaise mitään.

Tämä on kyllä hauskaa että aina "sisäpiirin" mukaan palstalla liikkuvat jutut ovat täysin iltapäivälehtien tuotosta, ja todellisuuden tietää vain ne pari harvaa ja valittua, joka yllättäen onkin ihan päinvastoin kuin julkisuudessa. Sitten vielä kerrotaan lisäksi että "en voi kertoa miten asiat ovat oikeasti vaikka sen tiedänkin, mutta ne tullaan kertomaan aikanaan siellä ja siellä ja silloin..." Ja koskaan sitten ei kerrota ja todellisuus kuitenkin meni juuri siten kuin massat "virheellisesti" luulivat. Onpa kummallista.

Se vika tuntuu olevan näissä "syväkurkuissa" että ovat niin urpoja että kuvittelevat niiden lähteidensä aina puhuvan vain ja ainoastaan totta ja pelkästään totaalisen objektiivisesti. Ovat niin mehuissaan siitä että joku heille kertoo "salaisuuksia", ettei tule edes mieleen kyseenalaistaa lähdettä. Lapsellista.

Tähän asti ainakaan en ole löytänyt mistään mediasta missään vaiheessa yhtään juttua Jerestä joka olisi tuulesta temmattu. En vaikka nämä "mä tunnenkin ihmisiä" -tyypit kuinka sitä toivoisivat.

Mutta juu, siis tietysti kun kaveri on tutkintavankeudessa niin se johtuu vaan siitä että skoudet on natsisikoja ja niin edelleen. Ja se Jere on sitten niin hemmetinmoinen äijä ettei sitä kukaan uskokaan! Yhteiskunta sucks! Jere on kingi!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ottamatta itse tapaukseen kantaa, niin ihanko tosissasi olet noin naiivi ja uskot Karalahden olevan niin tyhmä Ilari, että hän kertoo ystävilleen näistä puuhista?

Tuskin todellakaan, mutta sekö sinusta on ydinasia? Hoh-hoijaa.

Itse suorastaan vastustan huumeita, ihan viimeiseen asti. Suhtautumiseni syyn tuntee moni Jatkoajasssa... Olen nähnyt myös sen, miten elämä voidaan tuhota kun huumeiden käyttö lopetetaan ja ryhdytään rehellisiksi kansalaisiksi riepottelemalla ja laulamalla niitä vanhoja juttuja kostoksi.**

Miksi tämäkin juttu nousi sopivasti esille kun Karalahti pääsi kuiville? Niinpä.

Suomi on toivoakseni edelleen oikeusvaltio ja kun tässä tapauksessa Jere Karalahti on sitoutunut huumeettomaan elämään ja toiminut sen mukaan Kärppä-ajan, pitäisi hänelle edes antaa mahdollisuus ilman lynkkaamista. Se vaan on sivistyvaltion ja sivistyneen ihmisen merkki että osaa erottaa epäilyn (vielä ei ole edes syytettä) ja tuomion toisistaan.

Kärpät on selvästi tämän ymmärtänyt. Soisi sen ymmärryksen yleistyvän muuallakin.

edit:

** koska täältä löytyy kuitenkin joku urpo joka ei ymmärrä lauserakennetta niin rautalangasta: kirjoittaja ei tarkoita sitä, että huumeeton ja rehelliseksi ryhtyvä kaveri kertoo niistä vanhoista jutuista kostoksi. Kirjoittaja tarkoittaa sitä, että rehelliseksi ja huumeettomaksi ryhtyneelle kaverille tehdään kosto siitä, että pääsi helvetistä irti. Tällainen kaveri saatetaan ilmiantaa aiemmista teoista ja vain siksi, että nyt se vahingoittaa häntä vielä enemmän. Tämä siis yleisellä tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tuskin, mutta sekö sinusta on ydinasia? Hoh-hoijaa.

Itse suorastaan vastustan huumeita, ihan viimeiseen asti. Suhtautumiseni syyn tuntee moni Jatkoajasssa... Olen nähnyt myös sen, miten elämä voidaan tuhota kun huumeiden käyttö lopetetaan ja ryhdytään rehellisiksi kansalaisiksi riepottelemalla niitä vanhoja juttuja kostoksi.

Suomi on toivoakseni edelleen oikeusvaltio ja kun tässä tapauksessa Jere Karalahti on sitoutunut huumeettomaan elämään ja toiminut sen mukaan Kärppä-ajan, pitäisi hänelle edes antaa mahdollisuus ilman lynkkaamista. Se vaan on sivistyvaltion ja sivistyneen ihmisen merkki että osaa erottaa epäilyn (vielä ei ole edes syytettä) ja tuomion toisistaan.

Oli se ydin- (ja ainoa) asia siinä lainaamassani kohdassa. Minua huvitti suuresti kun uskottelit tietäväsi asian oikean laidan. Sillä jos näin olisi, niin Karalahti olisi varmastikin maailman tyhmin urpo jolla ei ole yhtään itsesuojeluvaistoa paitsi kiinnijäämisen-, niin myöskään duunikavereiden suhteen.

Muuten olen kanssasi tasan samaa mieltä. Paitsi että minä en jaksa vastustaa huumeita. Mulle on ihan sama mitä aikuiset ihmiset elämillään tekevät.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oli se ydin- (ja ainoa) asia siinä lainaamassani kohdassa. Minua huvitti suuresti kun uskottelit tietäväsi asian oikean laidan.

Kivaa!

Menin sanomaan, että uskon enemmän joihinkin kuulemiini asioihin ja pidän niitä korkeammassa arvossa kuin mitä te täällä jauhatte paskaa iltapäivälehtien sensaatiojournalismin varassa.

Mutta kukin toki tavallaan.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten ennenkin Karalahden osalta, mun pari kirjoitusta pohjautuu Karalahden parin oikean ystävän (niitäkin Jerellä on) antamaan infoon tapahtumista. En näe mitään syytä epäillä Jeren kertomisia heille varsinkaan kun ystäviensä kusettaminen ei ratkaise mitään.

Kun kerran tiedät asioista niin hyvin ja omaat myös omakohtaista kokemusta alalta, niin kerro ihmeessä, miksi Jere sitten vangittiin todennäköisin syin epäiltynä, eikä lievemmällä "syytä epäillä"-statuksella?

Siinä on huomattava ero, sen tiedän sentään itsekin, vaikka maallikko olenkin.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Mutta juu, siis tietysti kun kaveri on tutkintavankeudessa niin se johtuu vaan siitä että skoudet on natsisikoja ja niin edelleen. Ja se Jere on sitten niin hemmetinmoinen äijä ettei sitä kukaan uskokaan! Yhteiskunta sucks! Jere on kingi!

Ymmärrän hyvä Carlos, että olet varmaan saanut monta orgasmia tänään, kun olet pienen tauon jälkeen taas päässyt purkamaan vihaasi Jereä kohtaan. Tässä vaiheessa on varmaa, että Jere on joskus kussut muroihisi todella pahasti. Sen sijaan hänen huumetuomiostaan en olisi yhtään varma, äijämäisyydestä kyllä. Toivottavasti joskus pääset vihastasi eroon, sillä luulisi sen jo haittaavan elämääsi.

Mitä itse Jereen tulee, niin toivotaan, että Cobol olisi tällä kertaa oikeilla jäljillä. Mies ansaitsee sen, että uudistettu elämä saa mahdollisuuden.
 
Haluatteko tietää miten tilanteeseen on päädytty? Vaihtoehtoja on kaksi, minäpä kerron.

Case 1: Kaksi kaverusta, Tsöke ja Allu, istuvat Kalliossa hämärässä kellarissa Hifkin fanipaidat päällä ja pussittavat kokkelia.

-Tsöke: Jere on kuulemma lähdössä Kärppiin. Vitun homo.

-Allu: Vitun Pena. Mä en kyllä ala. Annas ny yks minigrip tänne.

-Tsöke: Mä kekkasin, kirjotetaan näihin pusseihin tussilla Jere #42, jos joku löytää pussukan, niin Jeren pelit on pelattu.

-Allu: Hähähähähä. Joo, ja sit sanotaan kaikille kelle myydään näitä, että "Punapaitaisen kuninkaan testaamaa"

-Tsöke: Joo! "Keep your nose up"

-Allu: Aina sattuu ja tapahtuu. Ja jos joskus jäädään kiinni, niin on sanomattakin selvää, mistä fyrkat on saatu.

-Tsöke ja Allu laulavat kuorossa: ...Jonka maksoi Jeeere.

Ja sitten case 2:

Espoon poliisille tulee faksi: Jere on huumekauppias. T: P.M.


Toivottavasti kyseessä ei ole vakavampaa. Ei niinkään Kärppien, vaan Jeren itsensä takia. Eikös muuten Juiceakin aikoinaan syytetty huumekaupoista nimettömän ja perättömän ilmiannon perusteella?

Itse olen nimimerkki Raksilan Pleksin kanssa samoilla linjoilla niin kauan, kunnes joku kertoo paremman ja uskottavamman teorian. Ja muistakaa aina, että Poris on paljon kovempi jenkki-äijä, joka ois töniny polliisit hallin käytävilt hevon vittuun... Odotellaan, eiköhän iltapulut pidä meitä ajantasalla.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kivaa!

Menin sanomaan, että uskon enemmän joihinkin kuulemiini asioihin ja pidän niitä korkeammassa arvossa kuin mitä te täällä jauhatte paskaa iltapäivälehtien sensaatiojournalismin varassa.

Mutta kukin toki tavallaan.

Jäävään itseni tuosta "te" joukosta, koska en ole jauhanut asiasta paskaa yhdelläkään viestillä ja iltapäivälehtiäkään ei tule ostettua.

Kuitenkin jokainen laittomuuksien-, taikka jonkun niitä tekevän kanssa tekemisissä ollut tietää sen verran, että asiat ja niiden taustat tietävät vain ne jotka tekevät.
Sen vuoksi sinun, tai kenen tahansa muunkin, täällä harrastama journalismi on ihan yhtä hyödyllistä ja uskottavaa kuin iltapäivälehtien sensaatiojournalismi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
jokainen laittomuuksien-, taikka jonkun niitä tekevän kanssa tekemisissä ollut tietää sen verran, että asiat ja niiden taustat tietävät vain ne jotka tekevät.
Sen vuoksi sinun, tai kenen tahansa muunkin, täällä harrastama journalismi on ihan yhtä hyödyllistä ja uskottavaa kuin iltapäivälehtien sensaatiojournalismi.

Ei sinänsä olekaan. Olen pyrkinyt tuomaan esille asian toisen puolen. Sen puolen, jota ei sensaatiojournalismissa käsitellä. Minusta on hyvä, että edes joku epäilee Jeren syyllisyyttä törkeään huumausainerikokseen. Itse en sitä tekisi ellei minulla olisi perusteltua syytä olla tätä mieltä. Ja Suomessahan jokainen on syytön kunnes syylliseksi tuomitaan. Ja juuri tätä olen epäillyt. Että sitä tuomiota ei lopulta törkeästä huumausainerikoksesta tulekaan, koska näyttöä ei löydy tuomioon asti.

Kyse on tapahtumista, jotka koskevat viime heinäkuuta. Poliisi ei siis ole saanut ketään kiinni verekseltään. Näissä tilanteissa - tiedän sen aiemmin kertomani vajaan kolmen vuoden kokemuksen perusteella - on aina kysymys siitä, että joku on puhunut. Muuten puolen vuoden takaisiin juttuihin ei päästä kiinni.

Mikä on ollut puhujan motiivi? Katsotaan nyt mitä tapahtuu.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kyse on tapahtumista, jotka koskevat viime heinäkuuta. Poliisi ei siis ole saanut ketään kiinni verekseltään. Näissä tilanteissa - tiedän sen aiemmin kertomani vajaan kolmen vuoden kokemuksen perusteella - on aina kysymys siitä, että joku on puhunut. Muuten puolen vuoden takaisiin juttuihin ei päästä kiinni.

Mikä on ollut puhujan motiivi? Katsotaan nyt mitä tapahtuu.


Ei se nykyään aina näin mene. Jos kyse on isosta huumerenkaasta kuten julkisuudessa väitetään, niin harvoin siellä kukaan jää verekseltään kiinni, vaan touhua on jatkunut/seurailtu jo jonkin aikaa. Nykyään voidaan kuunnella puhelimia etc.

Ja vaikka joku olisi vasikoinutkin, niin se ei välttämättä tilannetta paranna yhtään. Sillä homma tuppaa menemään niin, että kun yksi vasikoi, niin joku toinenkin vasikoi ja sitten se alkaa olemaankin jo yksi ja sama kiistätkö vai myönnätkö homman itse.

Kyllä se taitaa olla muiden kuin puuhastelijoiden kohdalla ennemminkin niin päin, että rysän päältä ei jää kiinni kuin tyhmä.

Edit. Ei siis Jeren tapauksessa, vaan yleisesti ottaen. Mahdoton sanoa tuosta jutusta yhtään mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös