Jere Karalahti Jokereihin

  • 653 067
  • 1 664

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
HIFK ilmoitti jo vuosia sitten, että Karalahti ei tule joukkueessa enää pelaamaan. Ja se päätös pitää.

Tänään tuolla teidän puolella kirjoitettiin näin:

Ifk oli kuulemma tarjonnut lähes 300k liksaa jerelle, mutta se summa ei sitten riittänyt sytyttämään jeren ifk-sydäntä. Eikä tämä ole mikään heitto, vaan luotettavasta lähteestä saatua infoa.

Kumpi teistä siis puhuu paskaa?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Minä en enää niin jaksa välittää, ehkä ne aggret meni sen ensimmäisen sopimusjulkaisun aikaan. Hyvä pakki ja laukoo oikealta. Näyttäköön kaukalossa, että kuuluu Jokereihin.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Tähän pystyy vain Jokerit ja eritoten Hjallis Harkimo!

En olisi Jere Karalahtea halunnut nähdä Jokereissa, ja kävinkin silloin allekirjoittamassa sen adressin. Mutta sanoin jo silloin, että jos Karalahti jengiin tulee, en mä sille voi yhtään mitään, jengi on kuitenkin se, jota mä kannatan - ei joku yksittäinen pelaaja. Nyt on sitten tultu tähän, eli Jere pelaa meillä, ja on vain elettävä asian kanssa. Helvetin hyvä pakkihan se on, jos ei ole entisestään hidastunut. Ylivoimalle tuo lisää viivapelotetta ja oman maalin lähialueelle voimaa. Muutamia ylimääräisiä istuntoja on luvassa miehen pelityylin tuntien, mutta se on pieni murhe.

En aio minkäänlaisiin mielenosoituksiin lähteä mukaan siirron johdosta, mutta ymmärrän myös niitä faneja, jotka niitä suunnittelevat. Karalahden asenne ja otteet kentällä luultavasti sulattaa lopulta kaikki fundamentalistit Jokerikatsomossa. Tai sitten ei.

Toivotan hyvää Jokerikautta Jere Karalahdelle!
 

Animal

Jäsen
Karalahti ehkä tiputtaa sitten Niemen pois tuosta rosterista, mutta en kyllä näe tätä hankintaa millään lailla pelillisin seikoin perusteltuna. Ihan kiva lisä, mutta ei todellakaan välttämättömyys.

Mietiskelin tuossa samaa oikeastaan ensimmäisenä kun tuosta Karalahden siirrosta luin. Itsehän en asioista päätä enkä vastaa, mutta jotenkin tuntuisi järkeenkäypältä että pakeista esim. NHL -varaukset Lindell, Saari ja Lindbohm saisivat juuri tällä kaudella enemmän vastuuta kun huomioidaan mihin Jokerit ovat seuraavalla kaudella menossa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kun miettii Jokereiden fanitoimintaa yleisesti, niin onneksi (teidän kannaltanne) näitä "kaikki käy" -tyyppejä on vaan osa, ja isoin osa kuitenkin ymmärtää lajista ja kannattamisesta vähän enemmän.
Onko silloin "kaikki käy"-tyyppi kun hyväksyy jotain mitä kaikki eivät hyväksy? Ovatko toisen osapuolen perusteet aina oikeat ja toisen väärät? Näitä mustavalkoajattelijoita on kyllä tämä palsta pullollaan.
 
Ehkä mä en sitten ole joidenkin mielestä "oikea fani" tai "oikea kiekkoihminen", mutta mä oon oikeastaan erittäin fiiliksissä tästä siirrosta. Sanoin ensimmäisessä palstalle lähetetyssä viestissäni näin:

Puolustushan Jokereilla on todella hyvällä mallilla, mutta kyllä sinne mun mielestä vielä yksi isokokoinen pakki tarvitaan, joka pystyy hoitamaan oman maalinedustan, sekä pelaamaan yli -ja alivoimaa. Ilmeisesti tätäkin hankintaa ollaan tekemässä, koska soppari Karalahden kanssa meni puihin.

Ja nyt sieltä se Karalahti sitten tulikin. On Jerestä sitten mitä mieltä tahansa henkilönä, niin pelillisesti me saatiin helvetin kova vahvitus. Viisikoihin, sekä ylivoimaan saadaan nyt paljon lisää variaatioita, joita Jere omalla kiekollisella taidollaan ja hyvällä laukaisullaan tuo. Samalla saadaan myös alivoima entistä parempaan kuntoon kun Väänäsen lisäksi on joku joka pystyy pitämään oman maalinedustan puhtaana. Jere tuo myös joukkueeseen rutkasti lisää kokemusta ja asennetta. Jeren tarjoamat pelilliset asiat saattavat osoittautua kevään kovissa peleissä korvaamattomiksi. Tällä hetkellä meillä on kasassa ehkäpä koko liigahistorian kovin puolustus -- ainakin paperilla.

Fanit - tai oikeastaan osa faneista - taitavat olla ainoita, jotka eivät tätä siirtoa hyväksy. Mikäli mä olen oikein ymmärtänyt, niin Karalahti oli valmennuksen toive ja haastattelussaan Jere sanoi, että on jutellut "asiat selviksi" niin pelaajien, kuin myös seurajohdon ja huollon kanssa.

Mutta kyllä multa ymmärrystä löytyy myös niille joita tämä siirto sapettaa, silti toivon, että Eteläpääty ja muut fanit pystyvät jotenkin tämän asian käsittelemään ja saataisiin tämä toistaiseksi viimeinen liigakausi hoidettua kunnialla arvoiseensa päätökseen. Oma toiveeni onkin, että vedetään yhtä köyttä ja edetään yhdessä isossa rintamassa loppuun asti. Jää kyllä paska maku suuhun viimeisestä liigakaudesta jos yhden pelaajan takia alkaa rivit hajoilemaan ja banaanit lentelemään.
 

Mats Sundin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Wild, Erik Haula
Itseäni ei ainakaan paljoa haittaa kuka sieltä tulee ja Jere on kumminkin ihan mielenkiintonen hahmo. Kunhan se vahvistaa joukkuetta ja on hyvä lisä siihen. Jokainen kannattaa omaa joukkuettaan omalla tavalla, eikä ketään voi väittää huonoksi faniksi jonkin tämmösen siirtoasian takia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minä kannatan ensisijaisesti Jokereita. Karalahti on nyt osa Jokereita. Mitä kohtaa lajista en ymmärrä?

Kannattaminen ja laji kulkee kimpassa. Ymmärsit varmasti mitä tarkoitin kommentillani.

Onko silloin "kaikki käy"-tyyppi kun hyväksyy jotain mitä kaikki eivät hyväksy? Ovatko toisen osapuolen perusteet aina oikeat ja toisen väärät? Näitä mustavalkoajattelijoita on kyllä tämä palsta pullollaan.

Silloin kun jokerifani hurraa J.Ruudun ja Karalahden tyyppisille siirroille, niin kuuluu mun mielestä juuri tuohon ryhmään.
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samat fiilikset siirrosta kuin ensimmäisellä yrittämälläkin. Hieno pelaaja, ja arvosta n oikeasti sitä että kaveri aika pohjilta sai itsensä nostettua uuteen kukoistukseen. Mutta mutta, en olisi Jokereihin toivonut. Paska makuhan tästä suuhun jää, mutta minkäs teet...

Joukkueen kelkassa pysytään kuitenkin. Veikkaan että perse nousee penkistä Jerenkin maaleille.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Silloin kun jokerifani hurraa J.Ruudun ja Karalahden tyyppisille siirroille, niin kuuluu mun mielestä juuri tuohon ryhmään.

No se on sinun mielipiteesi, joka kiinnostaa suunnilleen yhtä paljon kuin persereikä. Mutta se että kyse on muka jostain "jääkiekon ymmärtämisestä", on kyllä jo kohtalaisen huvittava väite. Ei jääkiekon ymmärtämisen peruste ole pikkumaisuus ja kiukuttelu, kun joku on pelannut toisessa jengissä.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kannattaminen ja laji kulkee kimpassa. Ymmärsit varmasti mitä tarkoitin kommentillani.



Silloin kun jokerifani hurraa J.Ruudun ja Karalahden tyyppisille siirroille, niin kuuluu mun mielestä juuri tuohon ryhmään.

Onkohan kannattamiselle tässä lajissa luotu jotkut säännöt, että mikä on "oikein" kannattamista ja mikä "väärin"? Semisti ärsyttäviä nämä ylemmyyskompleksin omaavat "oikeat fanittajat"...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onkohan kannattamiselle tässä lajissa luotu jotkut säännöt, että mikä on "oikein" kannattamista ja mikä "väärin"? Semisti ärsyttäviä nämä ylemmyyskompleksin omaavat "oikeat fanittajat"...

No eikös lutuuri-ihmiset ole viimeisten vuosien aikana määritelleen suhteellisen tarkasti miten Oikeat Fanit kannattavat?
 

Hermann63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ärsyttäviä Jokerifaneja joukossamme....

Minua rehellisesti sanottuna ärsyttää sellaiset jokerifanit, jotka pyrkivät puuttumaan joka hankintaan. Lopettakaa se sellainen jokamiehenoikeus ja yliviisastelu. Hyi!
 

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myönnettäköön, että kova on puolustusvyyhti teikäläisillä paperilla.

Onko palstan jokerikirjoittajilla sisäpiiritietoa tilanteen yksityiskohdista? (oliko eteläpääty RY:n pj tietoinen tulevasta, sovittiinko jotain kulisseissa yms.)
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Väkisin tulee mieleen, että veteleekö Jokereissa lopultakin joku muu naruja kuin Harkimo, sillä oudolta tuntuu että parin kuukauden sisään Harkimo suomalaisena liikemiehenä ja jääkiekkovaikuttajana haluaisi myydä Jaffahallin venäläisille, siirtää Jokerit KHL:aan ja polttaa sillat samanaikaisesti Jokerien kannattajiin, SM-liigaan ja entisiin liikekumppaneihinsa Zabdulowicziin, Zilliacukseen ja Sanoma -konserniin. Ja siihen päälle pitäisi alkaa myymään lisää kausikortteja ja kolminkertaistamaan budjettia uusilla sponsoreilla.

Päinvastoin veli/sisko hopea: juuri tällaista jälkeä tulee silloin, kun puikoissa on Harkimo. Erona kasari-ysäriin on vain mittakaava, isompi julkisuus ja muun kiekkomaailman(kin) yleinen muutos. Sori nyt taas:).

Aiheesta: kunnossa ja tolkuissaan oleva J. Karalahti on edelleen vahvistus minkä tahansa SM-liigajoukkueen takalinjoille. Ja pelaajatyyppinä sellainen, joita Suomessa ei ole yhtäkään liikaa. Muut asiat ovat sitten erikseen, mutta nyt on vuosi 2013, ja niin edelleen.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas yksi huippupakki lisää Jokerileiriin - eipä ole vastaavaa puolustusta Sm-liigassa aiemmin nähty, ainakaan nimellisesti. Karalahti on edelleen kotoliigassa huippuhankinta jengille kuin jengille ja Jeren tapauksessa tiedetään mitä rahalla saadaan. Hankinta mielestäni hyvä.

Henkilökohtaisesti tottakai siinä määrin vituttaa, en kiellä, kun yksi lapsuuden esikuvista skulaa väärässä jengissä. Silti koko surkuhupaisan case-Karalahden jälkeen olen melko väsynyt jo koko tapaukseen ja on 'ihan sama-fiilis'. On aika kääntää uusi sivu ja jatkaa eteenpäin.

Tällaiset tapaukset vain kasvattavat sellaisten herrojen kuten Kimmo Kuhta ja Ossi Väänäsen arvostusta. Seurauskollisuus on kuollut käsite, vielä on muutamia mohikaaneja.
 
Luojan kiitos Kimmo Virtanen leikkikavereineen ei vastaa Jokereiden pelaajahankinnoista. No, Eteläpääty on onneksi vain murto-osa jokerikannattajista. Tervetuloa Jere! Kiva kun naapuria kyykytetään.
 
Tämänkaltainen paskanjauhanta saa voimaan pahoin. Muuan Kimmo Kuhta päätti kunniakkaan uransa tässä viime keväänä, en tiedä oletko ikinä kuullut kyseisestä herrasmiehestä. Futiksen puolelta esimerkkejä löytyy vaikka muille jakaa, googleta ensi alkuun vaikka nimet Francesco Totti ja Gianluigi Buffon.

Olen antanut itseni ymmärtää, että muuan Kimmo Kuhta lähtee huoraamaan keski-Euroopan kiekkosarjoihin, joten se siitä herrasmiehestä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Onnea vaan hankinnasta, ei siinä mitään. Mutta kyllähän Hjallis kuskaa teitä reppanoita miten haluaa. Pissa på ifk, jep jep. Sanoisin että lorottaa ämpäreittäin teidän fanien päälle. Ei muuta kuin lycka till!
 

marakatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers, Suomi
Oikeastaan vain Pekka Saarenheimo ja Längi Lundell olisivat olleet enemmän vastemieliset hankinnat...

Koska pelillinen taso ei riitä? OK, kyllä muakin ""Jumalan käsi" vieläkin vituttaa, mutta Lundelista ei kyllä tule mieleen vastaavaa. Mitenköhän muuten Tepsifanit suhtautuisivat Otto-pojan siirtymiseen joukkueeseen...

No joo, vakavasti ottaen kaikkein vastenmielisimmät hankinnat olisivat Raimo Summanen (viime kevään tapahtumat), Salomäki Kyrpistä (olikos se ton niminen), I Pikkarainen ja Pelle #16 Viltonen (meillä on jo "puhdas taklaus" suoraan päähän -osastolta JR).
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Tuntuu kylllä, että tässä on kyse Hjallis Harkimon täydellisestä, rahalla rasvatun persreijän näyttämisestä Jokereiden faneille. Itselläni menee niskakarvat pystyyn tähän tapaukseen liittyvistä toilailuista. Sopimus on Karalahden kanssa. Ei ole mitään sopimusta. On meill lopullinen sopimus. Ja kaikki aktiivisten fanien ilmoittaessa mielipiteensä. Plus vielä tämä hilpeyttä herättävä balettitanssi nahkafagotti Kummolan kanssaa kohti autuaita pähkinänsärkijämaita. Ei ihme , jos jotkut fanit ovat vittuuntuneita.

Oma syvälle marinoitunut antipatiani tätä kyseistä liiperttiä kohtaan ei muuta kun kasvaa. Mitä vahinkoa hän onnistuikin tehdä SM-liigalle, Jaffalalle ja SM-liigajoukkue Jokereille. En ole Jokereiden lähin ystävä, mutta pahoillani olen tämän itseriittoisen, puhevammaisen rantaruotsalaisen omaa etua havittelevien hämykauppojen vuoksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Luojan kiitos Kimmo Virtanen leikkikavereineen ei vastaa Jokereiden pelaajahankinnoista. No, Eteläpääty on onneksi vain murto-osa jokerikannattajista. Tervetuloa Jere! Kiva kun naapuria kyykytetään.
Taitaa tuo stadin paikallisrivalry elää vain muutamien satojen fanien päässä, ainakaan itseäni ei liikuta yhtään mihinkään suuntaan tämän siirron toteutuminen. 100% seurauskollisuus on nykypäivänä melkein mahdoton juttua ja kertoo aikalailla pelaajien huonosta bisnestajusta jos jostain tunnesyistä ainoana jättäisi osallistumatta tuohon kiekkoilun "rahalla saa ja hevosella pääsee"-todellisuuteen. Jos nyt jollain on hirveän kovat pelipaidanpolttohalut, niin suosittelen menemään itseensä ja nopeasti.

Onnea Jokereille huippuhankinnasta, Onnea Jerelle, toivottavasti otteet ovat liksan arvoisia ja Jere saisi vielä mahdollisuuden pelata esim. mj:ssä joko Stoshissa tai kevään MM-kisoissa.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onnea hankinnasta

Sen sijaan Karalahden huumetausta ei mua haittaa, enkä ole ikinä nostanut sitä pilkkaavaana asiana esille. On loistava juttu, että Karalahti on kuivilla ja IFK tuki Karalahtea esimerkillisesti ongelmien aikana.

Mä en olisi ikinä uskonut vuonna 1997, enkä 2005, enkä edes 2011, että jompi kumpi, Jarkko Ruutu tai Jere Karalahti, pelaisi Jokereissa. Saati, että molemmat! Mä olen katkera IFK:lle, että seura ei kotiuttanut näitä täydellisiä ikoneitaan, päästä varpaisiin brändin näköisiä pelaajia.
Näin vieraskannattajan mielestä Jokerit alkaa näyttämään kauden alla täydelliseltä vastustajalta. Jos vielä saisivat riveihinsä Pikkaraisen Ilkan, niin kaikki suomalaiset luistimilla liikkuvat oksennukset olisivat narripaidassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös