Ehkä mä en sitten ole joidenkin mielestä "oikea fani" tai "oikea kiekkoihminen", mutta mä oon oikeastaan erittäin fiiliksissä tästä siirrosta. Sanoin ensimmäisessä palstalle lähetetyssä viestissäni näin:
Puolustushan Jokereilla on todella hyvällä mallilla, mutta kyllä sinne mun mielestä vielä yksi isokokoinen pakki tarvitaan, joka pystyy hoitamaan oman maalinedustan, sekä pelaamaan yli -ja alivoimaa. Ilmeisesti tätäkin hankintaa ollaan tekemässä, koska soppari Karalahden kanssa meni puihin.
Ja nyt sieltä se Karalahti sitten tulikin. On Jerestä sitten mitä mieltä tahansa henkilönä, niin pelillisesti me saatiin helvetin kova vahvitus. Viisikoihin, sekä ylivoimaan saadaan nyt paljon lisää variaatioita, joita Jere omalla kiekollisella taidollaan ja hyvällä laukaisullaan tuo. Samalla saadaan myös alivoima entistä parempaan kuntoon kun Väänäsen lisäksi on joku joka pystyy pitämään oman maalinedustan puhtaana. Jere tuo myös joukkueeseen rutkasti lisää kokemusta ja asennetta. Jeren tarjoamat pelilliset asiat saattavat osoittautua kevään kovissa peleissä korvaamattomiksi. Tällä hetkellä meillä on kasassa ehkäpä koko liigahistorian kovin puolustus -- ainakin paperilla.
Fanit - tai oikeastaan osa faneista - taitavat olla ainoita, jotka eivät tätä siirtoa hyväksy. Mikäli mä olen oikein ymmärtänyt, niin Karalahti oli valmennuksen toive ja haastattelussaan Jere sanoi, että on jutellut "asiat selviksi" niin pelaajien, kuin myös seurajohdon ja huollon kanssa.
Mutta kyllä multa ymmärrystä löytyy myös niille joita tämä siirto sapettaa, silti toivon, että Eteläpääty ja muut fanit pystyvät jotenkin tämän asian käsittelemään ja saataisiin tämä toistaiseksi viimeinen liigakausi hoidettua kunnialla arvoiseensa päätökseen. Oma toiveeni onkin, että vedetään yhtä köyttä ja edetään yhdessä isossa rintamassa loppuun asti. Jää kyllä paska maku suuhun viimeisestä liigakaudesta jos yhden pelaajan takia alkaa rivit hajoilemaan ja banaanit lentelemään.