Jere Karalahti, IFK ikoni!

  • 987 056
  • 3 929
Tila
Viestiketju on suljettu.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peräänkuulutetaan vittumaisuutta ja ripaus ylimielisyyttä

Huomenna Jeren luistellessa jäälle punapaidassa toivon hänen tuovan mukanaan säkillisen särmää. En odota Jereltä vielä mitään tasaisia pistetehoja, vaan sytyttäviä taklauksia, jälkipeliä, halveksivia katseita ja yms. HIFK jonka itse haluan nähdä jäällä on vastustajalle vittumainen ja sopivasti ylimielinen. Tällainen oli HIFK ennen 90-lukua mitä minä sen muistan. Soisin Jeren tartuttavan joukkueeseen tälläista asennetta ja silloin ei tarvita gooneja viihdyttämään yleisöä, kun joukkueen joka heebosta löytyy "sisäinen gooni". Tämä on tietysi toiveajattelua, mutta toivossa on hyvä elää.
 

HotShot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkuun tervehdys kaikille, koska olen uusi kirjoittaja. HIFK on se joukkue mitä olen aina kannattanut ja näin ollen jäähallilla on tullut käytyä useamman vuoden. Mutta sitten aiheeseen:

Jeren paluun myötä odotan, että asennetta tulee lisää peliin eli Jere näyttää liiderin elkein kuinka kentällä mennään 100-lasissa tilanteet loppuun eikä pyöritä selkä suorana rusettiluistelu-tyyliin. Täysi pelikunto tulee olemaan varmasti kohdallaan vasta keväällä, mutta sehän herralle sallittakoon. Edellisestä pelistä kun on vierähtänyt muutama tovi ja "tosipelithän" alkavat vasta keväällä (toivottavasti myös IFK:n osalta :) )

Siispä torstain h-hetkeä odottaen ja halliin täysi huuto päälle, kun punainen #10 luistelee kentälle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No niin. Jeren kolmas tuleminen. Ensimmäisenkin näin. Istuin Nordiksella kymmenkunta vuotta sitten. Riviä, paria ylempää joku sanoi useampaan kertaan ottelun aikana, että hei, katsokaa nyt tuota kolmosta. Se pelaa eka matsiaan täällä. Ja sitten, muistan edelleen pirun hyvin, se joku sanoi: "olen kuullut, että siitä kaverista tulee vielä jotain. Seuratkaa sitä." Minä seurasin. Matsin toisensa jälkeen. Jäi mieleen, että se numero kolme oli peloton ja nousi pian mielellään kiekon kanssa ylös.

Sitten vuosia myöhemmin näin Jeren Kingseissä. Jere oli silloin ollut aika pitkään pelaamatta, mutta sai yllättäen aikaa jopa ylivoimassa. Ja Jere taklasi. Niin että laidat ryskyi. Outoa, onko kaikki sittenkin hyvin? Kunnes keksin syyn. Selvä peli. Karalahtea ollaan myymässä jonnekin. Ostajat ovat jo täällä paikalla, siksi Karalahtea esitellään. Ja pian sen jälkeen Jeren osoite oli Nashville.

25.9. 2003. Ostin tänään lipun kun kausarit ovat niillä joille ne kuuluvatkin. Nyt sitten kolmas ja ratkaiseva erä. Ota siitä erästä kiinni, pidä se. Olkoon kaikki jumalat suopeita paluullesi, Jere.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Viestin lähetti cobol
25.9. 2003. Ostin tänään lipun kun kausarit ovat niillä joille ne kuuluvatkin. Nyt sitten kolmas ja ratkaiseva erä. Ota siitä erästä kiinni, pidä se. Olkoon kaikki jumalat suopeita paluullesi, Jere.

Hienoa tekstiä cobolilta. Mukava huomata että pelaajaa voi arvostaa ja kannattaa vaikka pelaisikin "väärässä" joukkueessa.

Todellakin toivotaan että jumalat ovat suopeita Jerelle. Varsinkin tämä meidän oma Kreikkalainen jumala, jos ja kun Jerellä on hieman alkukankeutta pelaamisessa.

Pitääpä laittaa torstaiksi "keep your head up!"-paita päälle, vaikka en pääsekkään peliin maantieteellisestä sijainnista johtuen.
 

Old School

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tämä odotettu ottelu on tosiaan torstaina. Voin vaan kuvitella mikä meteli tulee kun jere luistelee kentälle, tai kun karalahti taklaa :)
Luulisi pelin olevan loppuun myyty.Lippuja oli tänään hyvin vähän kun minun kaverit oli soitellut lippupalveluun.Tuntuu jeren paluu kiinnostavan muitakin kun IFK:n kannattajia...
Suurin kysymys on kuitenkin että mistä katsomosta Punisher heittää omat märät stringinsä kentällä ja hurraa kuin apina kun jere tulee kentälle :)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Huomasin aiemmin päivällä hykerteleväni itsekseni silkasta ajatuksesta. Ei tätä voi oikein uskoa todeksi, niin kauan sitä on odotettu. 25.9.2003 on juuri nyt lähempänä kuin se on koskaan ollut ja se ajatus saa koko ruumiini tärisemään innosta.

PS. Hieno kirjoitus cobolilta, rispekt.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Viestin lähetti cobol
Minä seurasin. Matsin toisensa jälkeen. Jäi mieleen, että se numero kolme oli peloton ja nousi pian mielellään kiekon kanssa ylös.

25.9. 2003. Ostin tänään lipun kun kausarit ovat niillä joille ne kuuluvatkin. Nyt sitten kolmas ja ratkaiseva erä. Ota siitä erästä kiinni, pidä se. Olkoon kaikki jumalat suopeita paluullesi, Jere.

Kiitos cobol, hienoa tekstiä syvemmällä tunteella kuin meidän omasta leiristä rönsyilevä teinihysteria.

Omasta puolestani voin sanoa että tiedän IFK:n parhaan ominaisuuden palaavan kentälle huomenna 18:30. Omia tekstejäni vuodelta 2002 kun Jereä oltiin potkimassa ulos NHL:stä:
------
Calle Branderin kiekkokoulu ->
jokainen ikäluokka IFK-junioreissa ->
7 kautta, 271 ottelua SM-Liigaa IFK:n edustusjoukkueessa.

Kaikkein suurin IFK-ikoni mitä Nordenskiöldinkadun pyhätössä on koskaan nähty. Suurempi mitä ikinä tullaan näkemään. Sankari, joka on pukenut suomalaisseuroista päälleen ainoastaan IFK-paidan koko uransa aikana. Jere = HIFK.

Jere on kaikkien IFK-perinteiden ruumiillistuma. Stadin kundi, joka kasvoi koko juniorikoulun läpi ylpeänä IFK:n värejä kantaen. Oma kasvatti, joka kasvoi liigapuolustajaksi omien idoliensa opettamana. Oman perheen poika, joka sai varauksetonta tukea kun yksityiselämä karkasi väärään suuntaan. Iki-IFK, joka kasvoi liigan tähtipuolustajaksi, maajoukkuepakiksi, NHL-ammattilaiseksi. Kaikki tämä on syntyisin siitä tunteesta, minkä IFK nuoressa jääkiekkoilijassa herätti.
------

Haluan yhä olla tukemassa Jereä kaukalon ulkopuolella, mutta odotuksille kaukalossa on pakko laittaa hieman jäitä hattuun. Mielestäni IFK-puolustus olisi lähes epätoivoisella tasolla jos Jere olisikin joukkueen paras puolustaja ensimmäisessä ottelussaan puoleentoista vuoteen. Mulle riittää että Jere on kovin puolustaja, ja antaa meille hiukan uskottavampaa IFK-ilmettä

Tervetuloa kotiin.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
No niin. Jeren kolmas tuleminen.

Nyt sitten kolmas ja ratkaiseva erä. Ota siitä erästä kiinni, pidä se. Olkoon kaikki jumalat suopeita paluullesi, Jere.

Thanks Cobol, with all due respect!

Tämä on ehkä sitä parasta jatkoajan keskustelupalstalla. Dissataan, ilveillään, haukutaan ja nauretaan toisillemme, mutta tosiasioiden edessä ymmärrämme mistä on kysymys.

Jeren paluu on todella tärkeä tapahtuma ei vain HIFK:lle, faneille ja tämän hetkiselle joukkueelle, mutta ennenkaikkea Jerelle itselleen.

Olkoon todella Jumalat suopeat. En toivo edes urotekoja lähiaikoina. Minulle riittää, että Jere saa peliaikaa ilman kovia paineita, katsotaan sitten miten keväällä peli luonnistuu, (kun ne tärkeät pelit alkavat).....

Toivottavasti joukkue ja Jere itse ei sekoa huomenna siitä, että yksi kaveri saa kohtuutonta huomiota osakseen. Aralla on kova homma pitää paketti kasassa, ja psyyke fokusoituna.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Kaikkein suurin IFK-ikoni mitä Nordenskiöldinkadun pyhätössä on koskaan nähty ...

Carl Brewer, Matti Murto, Pepe Lehtonen, Matti Hagman, Juha Rantasila...
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Hieno kirjoitus Cobolilta!

Tätä hetkeä on odotettu viime keväästä saakka ja nyt se huomenna sit tapahtuu. VIHDOINKIN! The M A N is back in business! Odotus on kyllä kova niin mulla ku varmaan Jerelläkin. Tuskin maltan huomiseen. HIFKin sivujen mukaan laukaus kunnossa mutta pientä hitautta havaittavissa silloin tällöin, ymmärrettävistä syistä.

Fiilis on varmaan huomenna KATOSSA ja kovempi ku pitkiin pitkiin aikoihin. Tupa on toivon mukaan täys ja paluu antaa myös joukkueelle sen kaipaaman piristysruiskeen. Ei muuta ku Blegiä huomenna turpaan ja omille kova kannustus.

JERE ON PALANNUT TAKAS!! Miettikääpä sitä!

Vittu joo!!!
 

Haie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Old School
Lippuja oli tänään hyvin vähän kun minun kaverit oli soitellut lippupalveluun.
No eipä ihme kun liput myydään lippupisteessä... heh heh...
No toivotaan hyvä matsi kuitenkin...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Haie
No eipä ihme kun liput myydään lippupisteessä... heh heh...

Esimerkillistä pilkunköyrintää, papukaijamerkki siitä...

Itte en pääse huomenna paikan päälle todistamaan Joren paluuta kaukaloon, mutta toivoa sopii, että yleisöä olisi lähemmäs 7000 ja että myös tunnelmaa piisaisi katsomossa. Fiilis on tietty suoraan verrannollinen kaukalon tapahtumiin (+yleisön promillemäärään) ja sillä puolella (siis fiiliksen nostattajana) Jere on omimmillaan. Eli taklauksia ja asennetta kaivataan.

Huolimatta narrien paskansurkean säälittävistä tv- ja ulkomainoksista ('Jokerit sytyttää jortikan ja lujaa' tai jotain...) ne suuremmat tunteet taitaa kuitenkin syttyä IFK-leirissä, eikä vähiten #10:n paluun ansiosta.

P.S. narrien radiomainokset ei oo ihan niin paskoja, yksin Mikko Kivisen ansiosta.
 

Carey Wilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän illan matsia missaisi en. Odotan Jereltä niittejä ja hirveeeeeetä lämäriä joka uppoaa yläkulmaan, ihan sama kumpaan.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jorma on liekeissä minä olen liekeissä kumpa joku
sammuttaisi tämän orastavan metsäpalon.
HILLITÖN FIILIS OTTELUN JÄLKEEN,HYVÄ JEREEEEEEEEEEE.
 

Taasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat
Siis sanotaan että Jere pelasi paremmin kuin osasin odottaa. OK, muutama ohitaklaus ja kiekonmenetys mutta...
Ah, oli se ihanaa katsoa miestä jäällä!
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Taasa
Ah, oli se ihanaa katsoa miestä jäällä!

HIFK kannattajien uusi motto?

Sori, mutta toi oli niin selvä että en voinut olla käyttämättä tilaisuutta hyväksi.
 

Old School

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Master Chief
HIFK kannattajien uusi motto?

Sori, mutta toi oli niin selvä että en voinut olla käyttämättä tilaisuutta hyväksi.

No kyllä sitä nyt ollaan katkeria! Jeressä oli tuossa pelissä enemmän kovutta ja asennetta kun teidän heh-heh-heh-heleniuksessa niissä kolmessa pelissä mitä olen hänelta nähnyt...
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli kyllä hienoa huomata että jere on kondiksessa. Pelasi taukoon nähden erittäin hyvin. Ja se niitti jossa se joku turgulainen lähti :) aiaiaiaia. Tästä on hyvä jatkaa
 

Hilpari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Carolina
HJK
Blackburn
Juu oli hyvä peli Jereltä. pari tosi hyvää tkalausta ja ihan uutta ilmettä peliin: Ajtetaan iloisesti iholle ja pussataa ;) Ehkäpä tuosta muutkin pojat innostuu taas pelaamaan sitä oikeata kiekkoa jossa ei anneta yhtään periksi. Calouni kyllä nyykähti niin hienolla filmillä jäähän ettei ole tosikaan. Ei tarvinnut paljoa hanskalla hipaista.

Olitaas mukavaa katsoa peliä eikä vähiten Jeren ansiosta.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Hyvän matsin Jere pelasi.Eniten mieltä lämmitti kevyt suora Chap..Calounia nokottimeen.Vielä löytyi Janilta vanhaa kunnon "jurkkaa" kehiin.Varsinainen koomikko.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista nähdä tänään radiosta kuinka sujuu peli numero kaksi. Luulen, että paremmin kuin numero yksi, joka sekään ei todellakaan sujunut huonosti. Pari muistijälkeä nousee Blues-matsista vielä tänäänkin: Jere peittämässä syöttö - ja laukaisulinjaa liukumalla tyylikkäästi toinen polvi jäässä. Ihan tavallinen puolustajan liike, mutta eipä ole näkynyt. Ja sitten the Katse maalin takana Laddy Kohnille, vähän vielä liukui iholle... Tässä nousi katsojallakin niskahiukset pystyyn.

Senior kirjoitti osuvasti, että Jere haisee jääkiekolle. Sitä 'parfyymia' ei ole myynnissä missään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistavaa Jere!
Veto suoraan syötöstä! 0-1
Maaaaaali!
 

punisher

Jäsen
I WAS WRONG

Terve vaan pienet punaiset ystäväni, palaan tänne pelikiellosta virkistyneenä ja totean heti alkuun että olin totaalisen väärässä Jeren suhteen, eka matsi antoi viitteitä hienosta comebäkistä ja tämä päivä vahvisti sen. Uskomatonta mutta totta. Ja samalla joukkueenne on lähtenyt uuteen lentoon. On se ihme äijä. Jos pelit jatkuu näin ja pullonkorkki pysyy kiinni Jere pelaa MM-kisoissa keväällä. Mies kesti hienosti osin itsekin luomansa paineet, ja tuohan se väriä suvi-urpoliigaan, lahjakkuutta en ole koskaan kiistänytkään.

Provoilin aiemmissa teksteissä railakkaasti ja sydämeni kyllyydestä mutta en kuitenkaan missään vaiheessa valehdellut vaikka siitä epäiltiinkin. Ja saittehan te minusta yhteisen vihollisen, on kai silläkin oma arvonsa. Hyvää jatkoa kaikille ja onneksi olkoon Jeren hienosta paluusta.

Vilpittömästi teidän
Punisher
 

Old School

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: I WAS WRONG

Viestin lähetti punisher
Terve vaan pienet punaiset ystäväni, palaan tänne pelikiellosta virkistyneenä ja totean heti alkuun että olin totaalisen väärässä Jeren suhteen, eka matsi antoi viitteitä hienosta comebäkistä ja tämä päivä vahvisti sen. Uskomatonta mutta totta. Ja samalla joukkueenne on lähtenyt uuteen lentoon. On se ihme äijä. Jos pelit jatkuu näin ja pullonkorkki pysyy kiinni Jere pelaa MM-kisoissa keväällä. Mies kesti hienosti osin itsekin luomansa paineet, ja tuohan se väriä suvi-urpoliigaan, lahjakkuutta en ole koskaan kiistänytkään.

Provoilin aiemmissa teksteissä railakkaasti ja sydämeni kyllyydestä mutta en kuitenkaan missään vaiheessa valehdellut vaikka siitä epäiltiinkin. Ja saittehan te minusta yhteisen vihollisen, on kai silläkin oma arvonsa. Hyvää jatkoa kaikille ja onneksi olkoon Jeren hienosta paluusta.

Vilpittömästi teidän
Punisher

No jopas jopas :)
Ensimmäinen järkevä puheenvuoro sinulta vähään aikaan arvoisa punisher.Taisi tuo pelikielto tehdä hyvää! No tästä on hyvä jatkaa, myös jeren :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös