Nyt puhuu Shedden!
Urheilu-Lehden Susanna Luikku haastatteli Doug Sheddeniä.
UUDESTA TYÖNANTAJASTA
- Lähiaikoina varmistuu missä valmennan ensi kaudella. Minulla ei ole tätä uskonnollista vakaumusta, etten voisi siirtyä Hifk:sta Jokereihin. Sehän on verrattavissa katolisen kääntymiseen protestantiksi Pohjois-Irlannissa. Tämä on työtä, josta otan hyödyn irti silloin kun se on mahdollista.
- Se on tullut selväksi, että nämä seurat ovat valmiita menemään aika pitkälle ärsyttääkseen toisiaan.
JERE KARALAHDESTA
- Tiesin Jeren historian, niin NHL:stä kuin Suomesta. hän on loistava pelaaja, karismaattinen ja seurauskollinen...mutta silti hän PETTÄÄ seuransa kerta toisensa jälkeen. Minun on vaikea ymmärtää, miksi se sallitaan?
- Tein Karalahdesta kapteenin MUIDEN IHMETTELYSTÄ HUOLIMATTA(!) siksi, että hän kantaisi vastuunsa.
- Jere voisi olla yksi NHL.n kymmenestä parhaasta puolustajasta. Pelaajalla on vain yksi ura, se on ohi nopeasti. Hänellä on ongelma ja se olisi syytä tunnustaa. Mutta minähän en enää valmenna häntä.
PRONSSIPELISTÄ
- Kokonaisuutena kausi oli hieno, mutta loppu jätti paskan maun. Ketään ei kiinnostanut pronssipeli, ei minuakaan, mutta hommat on hoidettava. Ongelman ydin on, että kopissa on 20 muuta jätkää, jotkaa Karalahti toistuvasti pettää.
ALKUKAUDEN KÄÄNNEKOHTA
- Hävisimme Kuopiossa 3-1 ja napsahdin bussissa täysin. Karjuin muille valmentajille, että minulle on valehdeltu. Joukkue karmea, ei sinnepäinkään kuin luvattiin ja mitä h-vettiä pitäisi tehdä. Sen jälkeen joukkueen henki muuttui täysin...paremmaksi.
ps. jutussa selvisi myös ettei pronssipelin poissaolo ollut Jereltä ainoa kauden katoaminen. Jeren oli loukkaantumisensa jälkeen jo kuntoutusvaiheessa ja velvollinen treeneihin, mutta Shedden ei tavoittanut kapteeniaan KAHTEEN VIIKKOON.