Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 868 740
  • 3 398

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Itse olen kuullut tuon sellaisessa muodossa, että OJ oli ohittanut jonoa, josta alkoi kuulua huutelua. Tähän OJ olisi todennut, että hän tienaa enemmän rahaa kuin te yhteensä. Ja tähän Mika Salo olisi jonosta huutanut, että "Tule Olli sinäkin vaan jonoon".

Ja paikkana olisi ollut Kaivohuone.

Tarinat todennäköisesti elävät, ja varmaan sama tarina on kerrottu useasta jääkiekkoilijasta tai vaikka muiden alojen ihmisistä. Voi hyvin olla, että tarina on alunperin vanhempi kuin OJ ja Mika Salo yhteensä.
Saman kaivopuistotarinan olen kanssa kuullut joskus 20 vuotta sitten ja tiedettiin siihen vielä lisämausteena kertoa että baariin oltiin matkalla HIFK:n venähtäneiltä mestaruusjuhlilta. Kyllä sitä nuorena kloppina tuonkin uskoi ihan sanalleen todisteena siitä millainen ylimielinen mulkero se kurpitsapää olikaan ja onneksi oli Salon Mika rehtinä miehenä jonossa vähän näpäyttämässä ja opettamassa nöyryyttä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ainakin itse kuulemani juttu meni niin, että OJ yritti ohittaa baarijonoa ja huuteli portsarille "Eksä tiedä kuka mä oon???" . Kunnes Mika Salo oli huutanut jonosta, että tules nyt tänne jonon perälle.

Sori offtopicista.
Kun muut niin minäkin...

Minä olen kuullut Jokisen lähteneen Kuopion yöhön ja vaatineen pokea päästämään Kurpitsapään jonon ohi. "Vittu mä ostan tän paikan ja annan sulle potkut!!"

Portsari kuittasi tyynesti: "Sitä odotellessa."

Pitkän tien on Ollikin kulkenut. Mahtaakohan harmittaa, ettei pelannut KHL:ssä, vaan hukkasi uransa jossain Floridassa tai Calgaryssä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo mennään sen verran vielä Jerguksesta off-topiciin, eli minäkin olen kuullut nämä kaksi tarinaa nimenomaan siten että Aki Berg on ollut pankkiautomaatilla ja uhannut nostaa koko automaatin tyhjäksi. Olli Jokinen oli sitten tosiaan ollut baarin jonossa ja aiheuttanut siellä hässäkkää niin Mika Salo on huutanut sieltä perältä että jonotahan Olli rauhassa.

Sillähän ei ole mitään väliä onko kumpikaan näistä jutuista millään lailla totta, tarinan hyvyys riippuu siitä että miten hyvin se on kerrottu.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minä olen kuullut Jokisen lähteneen Kuopion yöhön ja vaatineen pokea päästämään Kurpitsapään jonon ohi. "Vittu mä ostan tän paikan ja annan sulle potkut!!"
Samaa legendaa olen itsekin kuullut, mutta tämä oli tapahtunut Ampiaisen tai Pörriäisen tms. ovella OJ ollessa vielä alaikäinen. Kaipa Olli ostaa sen paikan ja antaa kenkää sille pokelle, kun on nyt Savoon taas palannut. Karalahti "voi" maksaa bilevelkansa ja Olli ostaa baarin. Ympyrä näin ollen sulkeutuu.
 
Viimeksi muokattu:

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä saatat olla väärässä, sillä kyllä Bergistä on kuulunut joitain hyviä tarinoita, joiden todenperäisyydestä ei kuitenkaan ole varmuutta. Se paras Bergiin liittynyt tarina on, että hän oli ollut joskus Ruisrockin aikaan pankkiautomaatilla nostamassa rahaa. Taakse oli ehtinyt muodostua jo jonkin verran jonoa, kun Berg oli arponut, että paljon hän nostaa. Kun jonosta oli alkanut kuulumaan jotain mutinaa, niin Berg oli huutanut "nyt vittu turvat kiinni tai nostan automaatin tyhjäksi". Legendan mukaan turvat olivat menneet kiinni ja sen myötä rahaa oli riittänyt vielä jonon perällä olevillekin.

Itse kuulin tarinan ekan kerran 2007 asuessani Turussa ja tämän version mukaan Berg olisi etuillut Aleksi 13:n automaattijonossa, jolloin joku olisi huutanut takaa "et sä niin suuri stara ole, että voit tolleen etuilla", johon Berg olisi huutanut "turpa kii tai mä nostan tän automaatin tyhjäksi!"

Jos ei ole törmännyt humalaiseen jääkiekkoilijaan Ruisrockissa, niin onkohan edes käynyt koko festareilla...

Lauri Korpikoskeen törmäsin Ruisrockissa 2015 anniskelualueella, vaikutti olevan selvinpäin ja käyttäytyi kovin ystävällisesti ja asiallisesti kaikkia humalaisia selkääntaputtelijoita kohtaan (itseni mukaan lukien).
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taas olen kuullut tarinan Jere Lehtisestä Turussa snägärijonossa, missä uhkasi ostaa koko paskan ja jonossa nillittäjille ei myydä nakin nakkia. Lehtisen tarina on peräisin ysäriltä, joten veikkaan, että tämä on ihan kantastooreja ja muut vain halpoja kopioita.

Karalahdesta ei ole muita hauskoja juttuja kuin jonkun harjoitusturnauksen megadarrat, missä laattasi katsomossa roskikseen. Oliko nyt sitten Mikkelissä, Kuopiossa vai Ahvenanmaalla, on yhdentekevää, koska harva tajusi tuolloin, että se oli vasta surullisten tarinoiden alkusoittoa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Itse kuulin tarinan ekan kerran 2007 asuessani Turussa ja tämän version mukaan Berg olisi etuillut Aleksi 13:n automaattijonossa, jolloin joku olisi huutanut takaa "et sä niin suuri stara ole, että voit tolleen etuilla", johon Berg olisi huutanut "turpa kii tai mä nostan tän automaatin tyhjäksi!"

Onneksi huutelijat olivat ilmeisesti huumorimiehiä, eikä kukaan kuristanut pullaposkelta älyä pois kiihtyneenä. Ylläoleva juttu, minkä @BOL kirjoitti Lehtisestä on jäänyt itsellenikin jotenkin mieleen. Totta vai tarua, sitä en osaa sanoa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä taas olen kuullut tarinan Jere Lehtisestä Turussa snägärijonossa, missä uhkasi ostaa koko paskan ja jonossa nillittäjille ei myydä nakin nakkia. Lehtisen tarina on peräisin ysäriltä, joten veikkaan, että tämä on ihan kantastooreja ja muut vain halpoja kopioita.

Karalahdesta ei ole muita hauskoja juttuja kuin jonkun harjoitusturnauksen megadarrat, missä laattasi katsomossa roskikseen. Oliko nyt sitten Mikkelissä, Kuopiossa vai Ahvenanmaalla, on yhdentekevää, koska harva tajusi tuolloin, että se oli vasta surullisten tarinoiden alkusoittoa.
Nakeista puheen ollen, olen kuullut seuraavan tarinan useampaan kertaan. Päähenkilö on ollut kulloisenkin kertojan mukaan joko Jere, Nupe tai OJ. Ei mitään käryä kuka on aito ja alkuperäinen päähenkilö, vai onko koko tapausta edes sattunutkaan, mutta näin se tarina osapuilleen meni:

Jere (tai joku muu) meni yöelämässä McDonaldsiin joidenkin siipiveikkojen kanssa. Hetken myyjän edessä häröiltyään mies tilasi 100 tuplajuustohampurilaista. Jee maksoi ostoksensa, ja keittiön puoli ryhtyi hiki hatussa vääntämään tilausta kokoon. Kun kaikki 100 hampurilaista oli saatu pusseihin ja toimitettua Jerelle, niin tämä otti yhdestä pussista hampurilaisen ja maistoi. - Vittu mitä paskaa, totesi Jere, sylkäisi haukkaamassa palasen lattialle, ja häipyi seurueineen pois.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Tässä saatat olla väärässä, sillä kyllä Bergistä on kuulunut joitain hyviä tarinoita, joiden todenperäisyydestä ei kuitenkaan ole varmuutta. Se paras Bergiin liittynyt tarina on, että hän oli ollut joskus Ruisrockin aikaan pankkiautomaatilla nostamassa rahaa. Taakse oli ehtinyt muodostua jo jonkin verran jonoa, kun Berg oli arponut, että paljon hän nostaa. Kun jonosta oli alkanut kuulumaan jotain mutinaa, niin Berg oli huutanut "nyt vittu turvat kiinni tai nostan automaatin tyhjäksi". Legendan mukaan turvat olivat menneet kiinni ja sen myötä rahaa oli riittänyt vielä jonon perällä olevillekin.

Tarina ei voi millään pitää paikkaansa, koska Bergin tokaisemassa lauseessa ei esiinny kertaakaan "toinoi."
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Selvisipä muuten että Jereä on "pari puoluetta" kysynyt kuntavaaleihin. Olisiko seuraavissa vaaleissa aika saada Mr Tapuli eduskuntaan?
Mitenhän sujuisi yhteistyö Ano Turtiaisen kanssa? Valta kuuluu kansalle -puolueen Tapulin paikallisosastoa perustamaan?
 
Joo mennään sen verran vielä Jerguksesta off-topiciin, eli minäkin olen kuullut nämä kaksi tarinaa nimenomaan siten että Aki Berg on ollut pankkiautomaatilla ja uhannut nostaa koko automaatin tyhjäksi. Olli Jokinen oli sitten tosiaan ollut baarin jonossa ja aiheuttanut siellä hässäkkää niin Mika Salo on huutanut sieltä perältä että jonotahan Olli rauhassa.

Tämä on se virallinen totuus ja miten asiat tulee kertoa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Uudessa jaksossa näemmä Hannes Hyvönen. Äijämeiningillä jatketaan, en ole vielä tsekannut.

Olisi ihan mielenkiintoista jos olisi toisentyyppistäkin vierasta, vaikkapa Alpo Suhonen tai Teemu Ramstedt.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Melkein voisi veikkailla tulevia vieraita jos niitä ei ole missään julkistettu. Nupe on varmaan ainakin vahva ehdokas. Nemo ehkä myös, mutta ei taida äijillä olla kauheasti yhteistä historiaa takana. Todennäköisesti myös semir ben amor.
 

ViisasMies

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Yritin katsoa pariakin jaksoa, mutta en vain pystynyt. Jo se, että itse olen raittiusseuran miehiä tuo oman mausteensa katselun vastenmielisyyteen, mutta kaikessa lyhykäisyydessään Jere on miehenä kaikkea mitä en pysty hyvällä tahdollakaan arvostaa. Surullisinta lienee se, että hän todella on suuri esikuva ja ihailun kohde monille levottomille sieluille.
 

Alejandro

Jäsen
Melkein voisi veikkailla tulevia vieraita jos niitä ei ole missään julkistettu. Nupe on varmaan ainakin vahva ehdokas. Nemo ehkä myös, mutta ei taida äijillä olla kauheasti yhteistä historiaa takana. Todennäköisesti myös semir ben amor.
Mites Tapulin kovat kundit, eli dokumentissakin esiintyneet Ninja ja ne pari muutakin helvetin legendaarista ja kovaa bilettäjää. Itse Tapulin pormestarille voitaisiin myös pyhittää oma erikoisjaksonsa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mites Tapulin kovat kundit, eli dokumentissakin esiintyneet Ninja ja ne pari muutakin helvetin legendaarista ja kovaa bilettäjää. Itse Tapulin pormestarille voitaisiin myös pyhittää oma erikoisjaksonsa.
Sitten kun pormestari on lauteilla, niin minäkin lupaan katsoa. Vai kuunnnella, mikä formaatti tässä nyt onkaan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sitten kun pormestari on lauteilla, niin minäkin lupaan katsoa. Vai kuunnnella, mikä formaatti tässä nyt onkaan.

Molemmat löytyy, mutta Youtube on kyllä viihdyttävämpi kun on kuva mukana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös