Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 869 053
  • 3 398

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Vielä toki ehtii myydä kirjan oikeudet jollekin Markus Selinille, jotta saadaan Jasper Pääkkösen tulkitsema äiä valkokankaalle.
Jumalauta! Tässä on kultasuoni! Miettikää kun Jasper eksyy väärään paikkaan kuviossa, Raipen lätty putoaa lapaan! Tähtäin ylämummoon, taaki epäonnistuu ja painuukin @Alamummo:oon! Koko kansa rakastaa! Mertaranta karjuu kuin syötävä!

Ja lopulta Jasper kannetaan kultatuolissa Torille! Åh, mikä sinivalkoinen sankaritarina! Pasila! Porilaisten marssi!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo nyt on aika paksua paskaa. Ensinnäkin täällä edelleen moni luulee, että Jere ryyppää. Ei, ei se voi ryypätä. Se kuolee jos vetää kännit.

IS:n mukaan jossakin kohtaa kirjassaan Jere kertoo tästä varpajaisreissustaan jossa Jere kuulemma "aikoi höllätä" kurinalaisen ja päihteettömän elämän suhteen ja ottaa "muutakin kuin dieettikolaa", ja tämä reissu lopulta venähti yli viikon mittaiseksi ja alkoi vaimokin olla jo vähän kireänä. Että ilmeisesti tuo haima ei kuitenkaan estä kännien vetämistä jos vaan uskaltaa ottaa vähän riskiä, vaikka lääkärit sanoo tietenkin että seuraava ryyppy voi viedä hengen niin harvemmin se on ihan kerrasta poikki että heti henki lähtee jos kännit vetää.

Mutta ehkä nuo Nykäs-masan strippiaikoihin vertaamiset menee jo vähän paksuksi, ei Karalahti nyt kuitenkaan niin pohjamudissa ole vaikka urasta ei tainnut rahallisesti juuri mitään käteen jäädäkään. Lienee tällä hetkellä fyysisesti paremmassa kunnossa kuin kertaakaan kiekkouransa aikana ja elämä muutenkin vaikuttaisi olevan edes hieman paremmin tasapainossa kuin takavuosina. Addiktio on ehkä korvattu toisella mutta sanoisin että hulluna treenaaminen on joka tapauksessa parempi vaihtoehto kuin viinan ja huumeiden vetäminen.

Mutta se pitää sanoa että näiden kaikkien kertomusten jälkeen vähän paksua on kyllä tuolla HERO-treenin sivulla olevat mainokset jossa Jeren kuvan päällä hashtag #actlikeahero
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kyseinen henkilö on kaikilla tekemisillään ja sanomisillaan saanut aikaiseksi sen, että ainakaan itse en usko suoralta kädeltä mihinkään juttuihinsa. Valehtelee ja kusettaa kaikkea ja kaikkia häikäilemättä, jos siitä itselleen jotain hyötyä voi saada. Erittäin epäluotettava ja kaikin puolin vastenmielinen tyyppi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jumalauta! Tässä on kultasuoni! Miettikää kun Jasper eksyy väärään paikkaan kuviossa, Raipen lätty putoaa lapaan! Tähtäin ylämummoon, taaki epäonnistuu ja painuukin @Alamummo:oon! Koko kansa rakastaa! Mertaranta karjuu kuin syötävä!

Kovasti odotan myös sitä, että kuka näyttelee paksua Jutia? Tai kuka on Jani? Vahva luonnesivuosa tarjolla Jeren kaverina, joka pääsee heittämään Jutille ikivihreän lainin: "Ei noilla poskilla!"

Jere voi ehkä itse vetää roolin vanhana Jerenä. Harvalta muulta lähtee luonnostaan rooli 40+ -miehenä, jonka ilmeet ovat kameran edessä säälimättömiä! Tottakai mukaan itse keksityt Tapuli-sormimerkit ja päällä mopopoikien koviskuteet.
 
Kovasti odotan myös sitä, että kuka näyttelee paksua Jutia? Tai kuka on Jani? Vahva luonnesivuosa tarjolla Jeren kaverina, joka pääsee heittämään Jutille ikivihreän lainin: "Ei noilla poskilla!"

Jere voi ehkä itse vetää roolin vanhana Jerenä. Harvalta muulta lähtee luonnostaan rooli 40+ -miehenä, jonka ilmeet ovat kameran edessä säälimättömiä! Tottakai mukaan itse keksityt Tapuli-sormimerkit ja päällä mopopoikien koviskuteet.
Jorma Tommila olisi myös hyvä ehdokas näyttelemään Jereä. Toki leffa ei ole leffa ilman saunamajuria, joten Pääkkönen voisi koheltaa stunttina ainakin peli- ja panokohtauksissa?

Mielestäni nuo sormimerkit kertovat henkilöstä aika paljon. Respect, a man's gotta do what a man's gotta do.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tai kuka on Jani? Vahva luonnesivuosa tarjolla Jeren kaverina, joka pääsee heittämään Jutille ikivihreän lainin: "Ei noilla poskilla!".

Eiköhän Peter Franzen ole kuin valettu tehtävään kun kaivetaan vain Rööperin Krisun kuteet ja maskeeraukset naftaliinista päälle.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Olen ihmetellyt täällä jo aiemmin, mikä on se sanoma mitä Jere haluaa kirjallaan sanoa. No, se lienee nyt tullut selväksi. Seuraavaksi on syytä alkaa ihmettelemään mikä on ainakin YLEn, Sanoman (ainakin radio rock) ja MTV:n arvomaailma. Nyt on annettu kaverille ruutu- ja radioaikaa, jossa on päässyt kertomaan lisää, miten hienoa on vetää päihteitä ja pelata samalla lätkää. Onko todella nyt niin, että Jeren täytyy saada antaa täysin kritiikittömiä haastatteluja ja miksi miehelle ei kukaan sano, että olet käyttäytynyt huonosti, miksi? Nyberg vähän koitti ehkä kuittailla, mutta lopulta sekin meni hymistelyksi.

Oikea kysymys ei ole "miten on mahdollista, että olet ollut 75% ajasta päihteiden alaisena ja silti vetänyt niin hyvin?" vaan oikeastaan pitäisi kaikilta sidosryhmiltä kysellä, miten on mahdollista että mukana on roikotettu kaveria, jonka olisi pitänyt olla vieroituksessa. Äkkiseltään ajateltuna ainoa, jolle voi antaa edes jollain tasolla puhtaat paperit on NHL, joka esti miehen pelaamisen, jos ei kuntoutus maistu. Samaa moraalia peräänkuuluttaisin jääkiekkoliitolta ja liigalta.

Erityisesti ihmettelen, miten on mahdollista, että tuollaista kaveria on roikotettu maajoukkueen mukana? Ensinnäkin se, että jätkä on kokkelipäissään ollut kentällä ja kentän ulkopuolella varmasti vaaraksi itselleen ja varsinkin muille. Silti on vuodesta toiseen otettu mukaan - nyt Jere ratsastaa silläkin maineella. Maailmaa on nähty maajoukkueenkin mukana ja päihteitä on vedetty. Kova jätkä? Ei.
 

scholl

Jäsen
Oikea kysymys ei ole "miten on mahdollista, että olet ollut 75% ajasta päihteiden alaisena ja silti vetänyt niin hyvin?" vaan oikeastaan pitäisi kaikilta sidosryhmiltä kysellä, miten on mahdollista että mukana on roikotettu kaveria, jonka olisi pitänyt olla vieroituksessa.

Pekka Holopaisen kolumnissa asiaa on puitu. Muissa lajeissa olisi noussut paljon kovempi haloo ja miestä olisi kritisoitu. Lätkässä kuulemma joku koodisto, jonka mukaan dokujen ja huumehörhöjen touhuja katsotaan läpi sormien.

Yksi asia on varmaa, on se ettei lätkä ole edelleenkään huippu-urheilua. Ei tarvitse olla oikein hyvässä kondiksessa ja silti voi pelata.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksi asia on varmaa, on se ettei lätkä ole edelleenkään huippu-urheilua.
Lätkä vaatii erilaista kuntoa kuin esim hiihtäjältä vaaditaan. Lisäksi runkosarjan aika huonokuntoisempikin on loppukaudesta hyvässä pelikunnossa. On siellä palasia, mitkä edesauttaa laiskaa harjoittelijaa pärjäämään. PO kuitenkin kaikki on kovassa iskussa, se on varmaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tuota Ylen Puoli seiskaa jaksoi vajaan kymmenen minuuttia. Ensin vahvaa esiintymistä tietämyksessä aiheesta josta ei tiennyt yhtään mitään ja sitten alkoi perinteinen tapulihöpötys, jota ei jaksa enää kuunnella.

Joo nauroin tuota "kysykää mitä vain vuoden -98 futiskisoista, tiedän kaiken" ja Jere ei tiennyt 5-6 kysymyksestä ainuttakaan :D Jopa minä olisin sen Baggion yläriman muistanut ja ehkä sen kultainen maali säännönkin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Laitoinkin ton Puoli Seitsemän tulemaan. Heti alkuun unohdetaan Jeren keskimmäinen lapsi. Sitten futistietous. Hehheh. Ei jumalauta ei tota klovnia jaksa kattella pitempään. Yhtä on pidetty. Ja urheilumahollisuuksia ollut Tapulikaupungissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"Keväällä 2017 Suomeen muuttanut Oksana Chaiko vaatii nyt käräjiltä elatusavun nostamista 285, 99 euroon.

Hakemuksessaan Chaiko perustelee korotusvaatimuksiaan sillä, että hän vastaa yksin lapsiensa elatuksista. Chaikolla on kaksi muuta tytärtä, joiden isä ei kykene maksamaan elatusmaksua.

- Hän on etsinyt töitä keväästä 2017, mutta ei ole työllistynyt, sillä hän ei puhu suomea, Oksanan asianajaja perustelee laatimassaan hakemuksessa."

--

En ole lakimies, mutta aavistuksen nyt on outo perustelu korotukselle.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Pekka Holopaisen kolumnissa asiaa on puitu. Muissa lajeissa olisi noussut paljon kovempi haloo ja miestä olisi kritisoitu. Lätkässä kuulemma joku koodisto, jonka mukaan dokujen ja huumehörhöjen touhuja katsotaan läpi sormien.

Yksi asia on varmaa, on se ettei lätkä ole edelleenkään huippu-urheilua. Ei tarvitse olla oikein hyvässä kondiksessa ja silti voi pelata.

Täsmälleen samaa mieltä.Toveri Schollin paluu niin lämmittää mieltä näiden ulostulojen takia.

Vertailun vuoksi Usain Bolt antoi ihan piirun löysää viimeisellä harjoituskaudellaan eikä 15 vuoden äärimmäisillä pohjilla pysynyt enää kärjessä. Löysän antaminen ei tarkoita sitä etteikö ollut porukasta ylivoimaisesti lahjakkain ja treenannut tuonakin kautena aivan eri tasolla kuin lätkäjätkät ihan änärin huipulta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Siis onko Karalahti hommannut vielä jonkun sekudaryssä horon tänne elämään sossun rahoilla? Vittu eläköön, sanon mä.
 

ipaz

Jäsen
Siis onko Karalahti hommannut vielä jonkun sekudaryssä horon tänne elämään sossun rahoilla? Vittu eläköön, sanon mä.

Ei kai Jere sitä tänne ole hommannu, jos se nainen on itse päättänyt muuttaa Suomeen kolmen lapsensa kanssa. Vittu miten ihmiset ymmärtää tahallaan väärin näitä juttuja.

Mä veikkaan että Jereä vituttaa kun pientä oravaa minkä käpy on jäässä, kun tuo Oksana on Suomeen muuttanut. No mutta katsotaan kauanko se täällä pyörii. Tuskin ilman töitä saa maassa turhan kauaa pörrätä.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Ei kai Jere sitä tänne ole hommannu, jos se nainen on itse päättänyt muuttaa Suomeen kolmen lapsensa kanssa.
No mutta katsotaan kauanko se täällä pyörii. Tuskin ilman töitä saa maassa turhan kauaa pörrätä.
Yksi lapsista taitaa olla Suomen kansalainen,ellei mimmi ole aivan huonosti lapsensa asioita hoitanut. Suomen kansalaisena lienee paras kasvaa Suomessa,suomalaisten palveluiden piirissä. Jereä on kiittäminen tästä pikkuisesta kansalaisesta.
 
Yksi lapsista taitaa olla Suomen kansalainen,ellei mimmi ole aivan huonosti lapsensa asioita hoitanut. Suomen kansalaisena lienee paras kasvaa Suomessa,suomalaisten palveluiden piirissä. Jereä on kiittäminen tästä pikkuisesta kansalaisesta.

Mitenköhän Jeren nimi on saatu lapsen syntymätodistukseen?

Luulisi ettei Valko-Venäjällä suomalaisen tarvitse käydä DNA-testeissä ja vaikka käsky kävisikin, Jereä tuskin 500 euron uhkasakko kiinnostaa.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Mitenköhän Jeren nimi on saatu lapsen syntymätodistukseen?

Luulisi ettei Valko-Venäjällä suomalaisen tarvitse käydä DNA-testeissä ja vaikka käsky kävisikin, Jereä tuskin 500 euron uhkasakko kiinnostaa.
Ei harmainta aavistusta. Eikö Jere kuitenkin oikeuden määräyksestä maksa lapsesta elatusmaksua? Jotenkin kuvittelin, että ei joutuisi maksamaan, ellei nimeä olisi siellä isän kohdalla.
 
Ei harmainta aavistusta. Eikö Jere kuitenkin oikeuden määräyksestä maksa lapsesta elatusmaksua? Jotenkin kuvittelin, että ei joutuisi maksamaan, ellei nimeä olisi siellä isän kohdalla.

Pitää olla nimi isänä siellä papereissa, jotta elatusmaksua joutuu maksamaan.

Se vain ihmetyttää miten se nimi sinne on saatu.

Muutenkin vain täydellinen idiootti menee myöntämään isyyden pantuaan baarihoroa (tai edes suostuu menemään sinne testeihin).

Noh eipä Jere mikään järjenjättiläinen olekaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitenköhän Jeren nimi on saatu lapsen syntymätodistukseen?

Luulisi ettei Valko-Venäjällä suomalaisen tarvitse käydä DNA-testeissä ja vaikka käsky kävisikin, Jereä tuskin 500 euron uhkasakko kiinnostaa.

No äiän lapsihan se on ja äiä on ylpeänä kertonut, että hän on "antanut tytölle nimensä ja Suomen kansalaisuuden". On se ÄIÄÄIÄ.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Pitää olla nimi isänä siellä papereissa, jotta elatusmaksua joutuu maksamaan.

Se vain ihmetyttää miten se nimi sinne on saatu.

Muutenkin vain täydellinen idiootti menee myöntämään isyyden pantuaan baarihoroa (tai edes suostuu menemään sinne testeihin).

Noh eipä Jere mikään järjenjättiläinen olekaan.
Olen kuullut, että isyystesteihin voidaan pakottaa mikäli isäehdokas ei niihin suostu vapaaehtoisesti. Olen kuullut tapauksesta, missä henkilö on haettu duunista poliisien toimesta testeihin.
 
Olen kuullut, että isyystesteihin voidaan pakottaa mikäli isäehdokas ei niihin suostu vapaaehtoisesti. Olen kuullut tapauksesta, missä henkilö on haettu duunista poliisien toimesta testeihin.

Joo Suomessahan oikeuslaitos voi pakottaa testeihin, mutta en kyllä ole kuullut että poliisi tulisi hakemaan. On täällä poliisillakin tärkeämpää tekemistä. Sakkoja annetaan, jos sinne ei mene, ainakin pari ensimmäistä kertaa.

Paras ratkaisuhan tietysti on antaa kaverille sun henkkarit ja se käy siellä testeissä. Ei se sairaanhoitaja niin tarkasti sitä ajokorttia tutki.

Valko-Venäjällä vaikea uskoa, että Lukashenkon lempilapsen kapteenia poliisit kävisivät jäähallilta hakemassa isyystesteihin.
 

rpeez

Jäsen
Siis onko Karalahti hommannut vielä jonkun sekudaryssä horon tänne elämään sossun rahoilla? Vittu eläköön, sanon mä.
Muutenkin vain täydellinen idiootti menee myöntämään isyyden pantuaan baarihoroa (tai edes suostuu menemään sinne testeihin).
Isyyden myöntäminen on ihan miehekästä toimintaa, virhe on tapahtunut aiemmin jos asiassa on jotain ongelmaa.
Muuten, aika ikävää kieltä käytätte toisesta ihmisestä.
 
Isyyden myöntäminen on ihan miehekästä toimintaa, virhe on tapahtunut aiemmin jos asiassa on jotain ongelmaa.
Muuten, aika ikävää kieltä käytätte toisesta ihmisestä.
Et voi olla tosissasi? Pahemman luokan aisan kantamista saa oikein etsiä kuin yhden illan jutusta syntyneen lapsen tunnustamisen.

Baarihoro on jopa kaunis ilmaisu sellaisesta naisesta, joka hankkiutuu raskaaksi elatusapujen toivossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös