Eikös tuo "pari lasia viiniä ruoan kanssa" ole aika monesti lähes synonyymi sille kun lähdetään baariin "parille". Eli suomeksi sanottuna vedetään perseet mutta ei haluta sanoa sitä suoraan.
Itse ainakin juon illallisella punaviiniä ruoan kanssa, koska se tuo ruoan aromit esiin. Ei se ole minusta mikään synonyymi millekään, vaan Euroopassa ihan normaalia. Ei sitä tarvitse ottaa kuin vaikkapa 12cl niin ruoka maistuu jo ihan erilaiselta. Olen juonut vuosia lähes jokaisen ilta-aterian kanssa viiniä, enkä ole kokenut, että se olisi alkoholin käyttöä. Saksassa ja Italiassa kun olen paljon viettänyt aikaa, niin ei siellä ole tullut esille asia, että siinä olisi ryyppäämisestä kysymys, vaan jokainen juo viiniä ruoan kanssa. Se on ihan normaalia. Täällä Suomessa on omituinen kulttuuri kun aletaan keksiä jotain piilomerkityksiä. Se on vähän sama kuin jos laittaa voita tai margariinia leivän päälle. Itse en ole levitteitä käyttänyt 80-luvun alun jälkeen, koska ne maistuvat pahalle, mutta osa käyttää. En silti tuomitse heitä mistään rasvan piilokäytöstä.