Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 869 041
  • 3 398

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä. Aina löytyy täysin sivullista porukkaa kommentoimaan muiden tekemisiä ja kertomaan miten pitäisi olla ja elää.

Kyllä löytyy. Kun itse on ollut tällaisen ihmisen ja elämäntyylin uhri niin kieltämättä on kyllä kova tarve kommentoida kun näkee miten kaikesta tehdystä kerrotaan jopa vähän rehvastelevaan sävyyn ja sanotaan että "ei kaduta yhtään koska minulla on nyt hyvä olla". Se kun on sillä tavalla että nämä jutut jättää aika syviä jälkiä muihinkin ihmisiin joten se ei ole aina pelkästään tämän ihmisen oma asia mitä tekee.

Minun puolestani jokainen kyllä saa elää ja olla ihan niin kuin huvittaa kun ei sotke siihen elämäntyyliinsä muita ihmisiä, sellaisia jotka eivät pysty asioihin millään tavalla vaikuttamaan (kuten lapset), tai edes kantaa täyden vastuun kaikesta siitä mitä tekee. Elatusmaksujen jättäminen maksamatta "kun ei huvita" ei ole minusta kovin hyvää vastuunkantoa. Tai vaimon ja lapsen hylkääminen mitään sanomatta kun ei ole munaa sanoa että on löytynyt uusi nainen.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kyllä löytyy. Kun itse on ollut tällaisen ihmisen ja elämäntyylin uhri niin kieltämättä on kyllä kova tarve kommentoida kun näkee miten kaikesta tehdystä kerrotaan jopa vähän rehvastelevaan sävyyn ja sanotaan että "ei kaduta yhtään koska minulla on nyt hyvä olla". Se kun on sillä tavalla että nämä jutut jättää aika syviä jälkiä muihinkin ihmisiin joten se ei ole aina pelkästään tämän ihmisen oma asia mitä tekee.

Paljon enemmän hänen ja asiainosaisten asia kuin esimerkiksi sinun. Sullehan asia ei kuulu laisinkaan.

Olen pahoillani, että olet joutunut omassa elämässäsi kärsimään toisen takia. Toivottavasti ei tarvitse olla enää kyseisen henkilön kanssa missään tekemisissä. Ymmärrän myös mikäli tunteet nousee pintaan ja helpottaa päästää höyryt pihalle. Palsta on oikein hyvä siihen. Tsemppiä!

Vastaavasti tämä Jeren ex-puoliso on varmasti tyytyväinen, että ukko otti ja lähti toisen matkaan. Ei mennyt sentään koko elämänsä hukkaan, vaikka oli itse valinnut puolisokseen "tuollaisen" ihmisen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Oletan että Hartza on näreissään myös Yleisradiolle ja Arto Nybergille. kun puuttuvat illan ohjelmassa heille kuulumattomiin asioihin?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä. Aina löytyy täysin sivullista porukkaa kommentoimaan muiden tekemisiä ja kertomaan miten pitäisi olla ja elää.
Ja sitten aina löytyy täysin sivullista porukkaa kommentoimaan muiden tekemisiä kommentoivaa täysin sivullista porukkaa. Ja niin edelleen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ja sitten aina löytyy täysin sivullista porukkaa kommentoimaan muiden tekemisiä kommentoivaa täysin sivullista porukkaa. Ja niin edelleen.

Ajattele, että löytyi yksi Aki Linnanahde, joka päätti kommentoida muiden tekemisiä kokonaisen korjan verran. Täällä Jatkisessa nimimerkit tyytyvät kirjoittamaan muutamaan viestin
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jereltä kirja? Who cares? Ei tuollaiset sekoilijat kiinnosta, ihan sama vaikka osaisikin skulata lätkää tai jotain muuta. Sääliksi käy noita muijia ja lapsia, Nanna nyt viimeisimpänä. Jos on älliä päässä, niin luulisi vähän hävettävän. Jos siis on.

Toisaalta niille jotka ripittävät Jereä NHL-uran ryssimisestä; mitä sitten? Jere pääsi omalla duunillaan siihen asti kuin pääsi, muttei pidemmälle. It's all good. Onhan noita toteutumattomia lupauksia ollut maailman sivu. Syystä tai toisesta kehitys lakkaa jossain kohtaa. Joillain änärin porteilla, toisilla aiemmin. Ihan turhaa kitistä,että olisi pitänyt tehdä sitä tai tätä.

Pitäköön mies itteään suurena sankarina ja kovana jätkänä. Onhan noita maailma täynnä, enkä tiedä olisiko parempi vaihtoehto, jos nää jeret sun muut vetelisivät itseään jojoon, koska paska jätkä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paljon enemmän hänen ja asiainosaisten asia kuin esimerkiksi sinun. Sullehan asia ei kuulu laisinkaan.

No, Jere on itse nämä asiat tuonut julkisuuteen niin kyllä silloin alistaa itsensä arvostelulle tai vähintäänkin keskustelulle. Miksipä minä en omien kokemusteni perusteella voisi sanoa että tuollainen on kusipäistä käytöstä ja en pysty yhtään tuollaista ihmistä arvostamaan? Ja minä voisin tuon ihan hyvin sanoa myös Karalahdelle kasvotusten jos joskus keskusteluyhteyteen pääsisin/joutuisin.
 

scholl

Jäsen
Tämä. Aina löytyy täysin sivullista porukkaa kommentoimaan muiden tekemisiä ja kertomaan miten pitäisi olla ja elää.

Jos Pentti Matikainen ei olisi maksanut suurta palkkaa sellaiselle tyypille, niin eihän se harmittaisi. Jos Jere olisi rahoittanut huumeensa mielummin vaikka autovarkauksilla kuin pelaamalla lätkää IFK:ssa, olisi se helpommin hyväksyttävissä. Nyt kärsi koko joukkue ja viime kädessä maksavat asiakkaat ja kannattajat. Ihan sama vaikka Jere joisi itsensä hengiltä saman tien, mutta IFK:ssa ei tarvita tuollaista asennetta, että palkka kyllä otetaan, muttei anneta mitään vastineeksi, eikä edes kaduta.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mies, joka aiheuttaa tahallaan lapsilleen ja vaimolleen surua ja murhetta on mielestäni todella heikko ja ikävä ihminen.

Karalahdella on tietääkseni ollut helppo lapsuus ja hyvä perhe. Halunnut kuitenkin itse tehdä ja elää toisin.

Karalahti on ollut vuosia pohjalla, mutta ei ole vieläkään noussut. Vähintä mitä nyt voisi tehdä olisi kantaa teoista vastuu ja maksaa ainakin ne elatusmaksut yms. Sekään ei tietenkään korvaa sitä henkistä myrkkyä mitä on läheisilleen antanut, mutta osoittaisi että on ihmisenä kypsynyt.

Hyvä pelaaja oli parhaimmillaan. IFK:ssa keskittyi 2000-luvulla kusemaan joukkueen pakkiin. Työntekijälle maksetaan siitä, että tekee työnsä niin hyvin kuin osaa. Karalahtea ei kiinnostanut.

IFK hoiti oman hommansa päin helvettiä. Varoituksia annetaan yksi, ohjataan mahdollisesti hoitoon ja jos henkilö ei halua itse muuttaa toimintaansa, niin poistetaan mätä omena organisaatiosta.

Myötähäpeää aiheuttaa ns. kovat puheet kuinka on Tapulin kovasta koulusta ja oon narkannut/juonut itseni melkein hengiltä. Kovat äijät vain lähtee reissuun, eikä palaa. Vaimo ja lapsi jää keskenään, mutta insinöörien hommaa sellainen, että olisi munaa puhua erosta.

Elämää saa elää miten haluaa, mutta kyllä läheisten parasta kannattaisi joskus myös ajatella. Tarpeeksi itsekäs ihminen ei tosin ilmeisesti siihen pysty, en tiedä voiko sitä oppia.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jere tänään Arto Nybergin vieraana TV1 klo 18:45.
Ps. minkälainen paikka on tämä myyttinen Tapulikaupunki, johon aika usein viitataan?
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos Jere olisi rahoittanut huumeensa mielummin vaikka autovarkauksilla kuin pelaamalla lätkää IFK:ssa, olisi se helpommin hyväksyttävissä.
Eihän nämä toisiaan pois sulje. Julkisuudessa on tiedossa kertomus, että Toni Sihvoselta oli HIFK:ssa pelatessa pöllitty autostereot. Onneksi apu oli lähellä, sillä Jere sattumalta tiesi mistä saisi korvaavat laitteet sopuhintaan. Selvisi että kyseessä oli ollut sama soitin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Noin muuten ketjussa on tarpeellinen aika pitkälti jo sanottukin, Positiivista että tuollaisen kusipäisen käytöksen puolustelu on minimissään. Vaikka kyseessä on oma vanha suosikkipelaajani ja kaikkea, niin ei sen varjolla mitä tahansa saa anteeksi.

Kuitenkin yksi asia johon haluan puuttua on nuo geenti addiktiksi. Joillakin on taipumusta sellaiseen selvästi enenmmän kuitenkin toisilla. Jeren geenit ovat lähtöisin hänen isältään ja äidiltään ja ainakaan julkisuudessa olleiden tietojen valossa ei heistä kumpikaan ole narkkari. Tämä on osoitus ettei geenit aiheuta, vaikka ne altistaisivatkin. Minulla on yksi kaveri, jonka koko suku on ihan rappio-alkoholisteja. Vaikka kaveri ei ole mikään ruudinkeksijä, niin hän on tajunnut asian täysin ja elänyt elämänsä absolutistina. Se on valinta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Miksipä minä en omien kokemusteni perusteella voisi sanoa että tuollainen on kusipäistä käytöstä ja en pysty yhtään tuollaista ihmistä arvostamaan?

Juuri näin. En lainaa kaikkia viestejäsi, mutta täyttä asiaa jokainen. Niin ja tsemppiä sullekkin, jos ei ole kokemusta ei voi tietää helvetistä mitään.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ps. minkälainen paikka on tämä myyttinen Tapulikaupunki, johon aika usein viitataan?

Ei sinänsä mitään myyttistä. Lähiö, jossa paljon kaupungin asuntoja ja sitä kautta yhteiskunnan huonompiosaisia ja järjestyshäiriötä. En muuttaisi, mutta en ole pelännyt vaikka Tapulissa on pimeälläkin liikkunut. Aika paljon samaa kuin Lappeenrannan Sammonlahdessa.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kirja on kuuleman mukaan loppunut hyllystä. Jere kerää hyvät hillot ja markkinointi näyttää toimivan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ei sinänsä mitään myyttistä. Lähiö, jossa paljon kaupungin asuntoja ja sitä kautta yhteiskunnan huonompiosaisia ja järjestyshäiriötä. En muuttaisi, mutta en ole pelännyt vaikka Tapulissa on pimeälläkin liikkunut. Aika paljon samaa kuin Lappeenrannan Sammonlahdessa.
Asun Staabelin vieressä omistusasunnossa ja ylläoleva kuvaus on aika hyvä. Viihdyn kyllä paikallisissa kuppiloissa ja paljon hyviä frendejä olen saanut muutettuani kulmille kymmenisen vuotta sitten. Pitää vielä lisätä, että alueella asuu paljon landelta muuttaneita, joita kutsun Lieksan mafiaksi. Jokerit- Ifk fanitus on aika tasan, vaikka Karalahti onkin useille puolijumala. Nykyjään Tapuliin rakennetaan vauhdilla lisää omistusasuntoja ja neliöiden hinnat kasvavat hyvää tahtia, joka on taas meikäläiselle vain hyvä asia.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei sinänsä mitään myyttistä. Lähiö, jossa paljon kaupungin asuntoja ja sitä kautta yhteiskunnan huonompiosaisia ja järjestyshäiriötä. En muuttaisi, mutta en ole pelännyt vaikka Tapulissa on pimeälläkin liikkunut. Aika paljon samaa kuin Lappeenrannan Sammonlahdessa.

Tapulikaupunki ei edes olisi millään lailla myyttinen ellei Karalahti olisi sieltä peräisin. Tämä tausta jaksetaan hänestä puhuttaessa nostaa aina esiin enkä ainakaan heti muista toista julkisuuden henkilöä joka olisi mainostanut kyseistä paikkaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jere tänään Arto Nybergin vieraana TV1 klo 18:45.
Ps. minkälainen paikka on tämä myyttinen Tapulikaupunki, johon aika usein viitataan?
Ketjun päähenkilön kuvitelmien mukaan joku erityinen saareke, jota johtaa mystinen Tapulin keisari, jolta hankki suostumuksen ennen kuin laittoi nimeään Harkimon tarjoamaan sopimukseen. Todellisuudessa lähiö muiden joukossa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eihän nämä toisiaan pois sulje. Julkisuudessa on tiedossa kertomus, että Toni Sihvoselta oli HIFK:ssa pelatessa pöllitty autostereot. Onneksi apu oli lähellä, sillä Jere sattumalta tiesi mistä saisi korvaavat laitteet sopuhintaan. Selvisi että kyseessä oli ollut sama soitin.
Onko tämä legendaa vai ihan tosiseikkoihin perustuva tarina. Todenmukaisuutta ei ole kyllä mitään syytä epäillä. Saiko Soosi soittimen lahjoituksena vai joutuiko ostamaan?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onko tämä legendaa vai ihan tosiseikkoihin perustuva tarina. Todenmukaisuutta ei ole kyllä mitään syytä epäillä. Saiko Soosi soittimen lahjoituksena vai joutuiko ostamaan?
Petteri Sihvonen kirjoitttamana olen asian kuullut eli siinä mielessä minulla ei ole ollut epäillä tarinaa. En ole kykenevä muistamaan, että alustana ollut media, some vai joku muu.
Tranaktion finanssipuolesta ei myöskään ole muistikuvaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Petteri Sihvonen kirjoitttamana olen asian kuullut eli siinä mielessä minulla ei ole ollut epäillä tarinaa. En ole kykenevä muistamaan, että alustana ollut media, some vai joku muu.
Tranaktion finanssipuolesta ei myöskään ole muistikuvaa.
Toivottavasti ainakin halvalla saanut.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Jeren puheissa "Tapulikaupunki" tarkoittaa vanhoja kavereita ja erityisesti narkkeja sellaisia. Jätkä on samanlainen tyhjä pullistelija kuin Märkä-Simo. Ollaan niin vitun äijää, mutta ei kanneta vastuuta. Ei kaukalossa, eikä sen ulkopuolella. Mieliinpainuvin hetki Karalahden uralta on syksyltä 1997, kun Veli-Pekka Kautonen hakkasi tämän pellen Matinkylässä.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Sen enempää asiaan kantaa ottamatta, itsellä kun ei kyseisestä herrasta ole oikeastaan minkäänlaista mielipidettä, niin yllättää suuresti kuinka yksipuolinen kanta herraa kohtaan tällä palstalla on.

Harvoin taitaa palstalaisilla olla näin samanlainen mielipide mistään asiasta. Hämmentävää!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös