Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 866 719
  • 3 389

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Edelleen seison sen alkuperäisen viestin pointin takana eli Jere itse on ainoa henkilö joka voi päättää mitkä teot hänen elämässään ovat olleet virheitä hänen näkökulmastaan. Sitä ei päätä nimimerkki nummenkallio eikä nätisti kirjoittavat jokerikannattajat.

No on se nyt helvetti, jos nimimerkki @nummenkallio ei saa tätä asiaa päättää.

Tätä teinin tasolle jäänyttä, lahjansa hukannutta pöhisijää saa fanittaa ihan miten paljon tahansa, mutta pitää muistaa, että viimeistään Suomen laki on suurempi kuin Jere Karalahti. Jos oma toiminta ottaa osumaa lain kanssa, yleisistä moraalikäsityksistä puhumattakaan, niin melkoinen torspo ihmisen täytyy olla, jos sitä ei virheeksi ymmärrä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Paljonhan tätä on jauhettu, mutta vielä ihmettelen tuota Jeren haastattelua jossa äijä pohtii: "Miksi juuri minä?". Ymmärrän jos ihminen joka saa harvinaisen syövän, surkuttelee miksi juuri minä. Mutta jos on painanut sisäelimet täyteen brenaa, ja laitteet pettää, niin onhan se helvetin koomista ihmetellä: "Miksi juuri minä?".
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paljonhan tätä on jauhettu, mutta vielä ihmettelen tuota Jeren haastattelua jossa äijä pohtii: "Miksi juuri minä?". Ymmärrän jos ihminen joka saa harvinaisen syövän, surkuttelee miksi juuri minä. Mutta jos on painanut sisäelimet täyteen brenaa, ja laitteet pettää, niin onhan se helvetin koomista ihmetellä: "Miksi juuri minä?".

Tämä kertoo vain siitä, kuinka Jere on henkiseltä kypsyydeltään jäänyt teini-ikäisen tasolle.
 

Baldrick

Jäsen
Offtopic. Mihin tutkimuksiin tämä perustuu? En siis nyt epäile, etteikö olisi totta. Mielelläni vain lukisin läpi.

Jos en väärin muista, niin jossain TEDtalkissa käytiin läpi jenkeissä tehtyä tutkimusta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Toivottavasti tässä tuodaan nimenomaan sitä puolta esille, että miten kova talentti Jere oli ja millaiseen uraan hänellä olisi ollut rahkeet olemassa, jos ei olisi sekoillut noiden päihteiden kanssa.
Taitaa mennä toisin päin, hehkutetaan miten kova talentti oli päihteiden kanssa ja urheilu pilasi hyvän uran.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän Jere kunnon ÄIJJJÄNÄ muistuta haastatteluissa, kuinka pystyi krapulassakin ja viinapäissään olemaan kentän kunkku.

Sitten vähän dokkarin loppupuolella "itsesääliä", kuinka ei enää voinut yhdessä kohtaa dokata niin kovasti, kun meinasi henki lähteä ja lääkäri sanoi, että jos juot niin kuolet. "Miksi juuri minä?". Eikös se jotenkin noin jossain Maria Veitolan haastattelussa vinkunut.

Voi voi sua Jere. Jos olisit vähän fiksummin hommat hoitanut, niin nyt voisit viettää eläkepäiviä aika monta miljoonaa euroa taskussa. Nyt olisi ainakin sitä aikaa ja rahaa siihen dokailuun. Lahjakkuutta oli ihan mihin vain, harmi että et sitä ulosmitannut kunnolla, vaikka toki kovan uran tuollakin menolla pystyi luomaan.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Eiköhän Jere kunnon ÄIJJJÄNÄ muistuta haastatteluissa, kuinka pystyi krapulassakin ja viinapäissään olemaan kentän kunkku.

Sitten vähän dokkarin loppupuolella "itsesääliä", kuinka ei enää voinut yhdessä kohtaa dokata niin kovasti, kun meinasi henki lähteä ja lääkäri sanoi, että jos juot niin kuolet. "Miksi juuri minä?". Eikös se jotenkin noin jossain Maria Veitolan haastattelussa vinkunut.

Voi voi sua Jere. Jos olisit vähän fiksummin hommat hoitanut, niin nyt voisit viettää eläkepäiviä aika monta miljoonaa euroa taskussa. Nyt olisi ainakin sitä aikaa ja rahaa siihen dokailuun. Lahjakkuutta oli ihan mihin vain, harmi että et sitä ulosmitannut kunnolla, vaikka toki kovan uran tuollakin menolla pystyi luomaan.

Kuvasit juuri tämän päivän Jargonin, missä tapulikaupungin kingi oli vieraana. Pitkänen ja Märkä-Simo yrittivät pitää asialinjaa ja puhua lätkästä kun taas Jere halusi selvästikin puhua enemmänkin päihteistä ja reissuistaan.

Yhden mestaruuden seuraksi ei tainnut tulla kuin hopeita. Ei voinut millään välttyä vertailemasta kun Vallinin Ari kävi samoilla Jargonin lauteilla. Toiselle ne mestaruudet tulee tyyliin "näinhän tätä lätkää pelataan" ja sitten on Jeren kaltaisia, joille se oli vain rälläämisen sivutuote.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Luin jokin aika sitten Jeren kirjan. Se jostain ihmeellisen perverssistä syystä kiinnosti ja kykenin kahlaamaan sen loppuun. Tiivistän tunteeni tähän viestiin.
Joo, tuli kyllä todella epämielyttävä olo tuosta kirjasta. Katosi täysin se kuva mitä Jerestä oli ”äijänä”, enemmänkin tuli että ”vittu mikä luuseri”
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Joo, tuli kyllä todella epämielyttävä olo tuosta kirjasta. Katosi täysin se kuva mitä Jerestä oli ”äijänä”, enemmänkin tuli että ”vittu mikä luuseri”
Minkälainen "äijä" kuva sulla on ollut Jerestä aiemmin, jos saan udella?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkälainen "äijä" kuva sulla on ollut Jerestä aiemmin, jos saan udella?
Hmm. Varmaankin kyse on siitä että on aika hyvin ymmärtänyt minkälaisesta hahmosta on kyse, mutta se että Jere nyt vuosien jälkeen pitää omia toilailujaan jotenkin oikeutettuna ja sellaisena että ”oon aina ollu tapulin jätkä ja tapulin jätkät ei muutu”. Eli ihmettelen Jeren keskenkasvuisuutta. Asioita ei tarvitse katua, mutta ei niille tarvitse mitään sädekehää kehittää ja oikeutusta hakea.

Minä kasvoin, Jere ei.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Eli ihmettelen Jeren keskenkasvuisuutta. Asioita ei tarvitse katua, mutta ei niille tarvitse mitään sädekehää kehittää ja oikeutusta hakea.

Muistan, miten Jere oli kauteen 2013-14 tullessa ja sen myötä ihan mediaa myöten jotenkin.... skarpimpi. Totesi miten aikoo näyttää, että on edelleen pelimies ja "vielä ei ole edes nähty parasta Jereä" ja kuitenkin tuo kaikki oli enemmän sellaista nöyrää, positiivista itsevarmuutta, ei uhoamista ja meuhkaamista. Ja kyllähän mies Liigassa todellakin suoriutui ja pelasi varsin hyvät MM-karkelot siihen päälle. Se oli tavallaan ihan nätti joutsenlaulu tai "paluu" huipulle. Jere ikäänkuin voitti epäilijöitä puolelleen.

Jere oli kiinnostava.

Tuohon silloiseen ryhtiliikkeeseen nähden on vähän traagista (joskin toki erittäin kuvaavaa), että kaikista salihommista ja muista sinäsä ihan "terveellisistä" näkyyvyysjutuista huolimatta mies on palannut taas mehustelemaan kirjaa ja tv-ohjelmia myöten sitä, miten vitun kova jätkä on tullut oltua ja muuta vastaavaa, mikä tosiaan antaa lähinnä päkypsän kuvan. Ehkä se, että Jeren verbaliikka ei taivu ihan hirveän rikkaisiin ilmaisuihin ja sellaista itseironiaa ja pilkettä silmäkulmassa ei ole sitäkään vähää mitä jollain Tammisilla, niin kiusallistahan tuo lähinnä on.

Ja jep, ei ole enää kiinnostava.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Asioita ei tarvitse katua, mutta ei niille tarvitse mitään sädekehää kehittää ja oikeutusta hakea.

Sitä Jeren ei tietenkään ole pakko katua, että pilasi osittain uransa tapulimeiningeillä. Se oli ihan Jeren oma valinta ja omaa hölmöyttä.

Sen sijaan sitä Jeren pitäisi jo katua, että hän on tekemisillään satuttanut muita ihmisiä. Valitettavasti näyttää siltä, ettei Jere kadu edes tätä.

Jere ei tunnu oppineen mitään. Se käy kirjastakin hyvin ilmi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä Jeren ei tietenkään ole pakko katua, että pilasi osittain uransa tapulimeiningeillä. Se oli ihan Jeren oma valinta ja omaa hölmöyttä.

Sen sijaan sitä Jeren pitäisi jo katua, että hän on tekemisillään satuttanut muita ihmisiä. Valitettavasti näyttää siltä, ettei Jere kadu edes tätä.

Jere ei tunnu oppineen mitään. Se käy kirjastakin hyvin ilmi.
Totta, ehkä tämä oli paremmin kiteytetty
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Jättänyt taas jonoon noita Siim Liivikin ja Ilmari Pitkäsen Jargoni-podcastin jaksoja, joita nyt sitten vapaapäivän kunniaksi tullut kuunneltua ja tällä hetkellä vuorossa on parituntinen jakso, jossa vieraana on ketjun päähahmo, Jere Karalahti. Heitän linkin tuohon alemmas, että voi käydä kuuntelemassa ne, jotka haluavat. Itseni kyseinen jakso vetää jokseenkin sanattomaksi. Se, että jos Karalahden kirjasta on saanut Jerestä ylimielisen kuvan, niin tämä vierailu ei nyt ainakaan vähentänyt noita mielikuvia - Päinvastoin.

Ei, en jeesustele enkä ala jeesustelemaankaan, mutta pakko kyllä sanoa, että harvoin tapaa yhtä ylimielistä ja aika monella tasolla typerää, omille virheille sokeaa henkilöä.. Ei ymmärrä, ei.

Kyllähän Jere jakson loppupuolella kertoo ajasta kun pisti korkin kiinni ja alkoi löytää sitä uutta elämäänsä, mutta puhunkin nyt noista vanhojen keissien esittelystä. Ylpeänä ja rinta rottingilla on kustu kerta toisensa jälkeen, ÄIJJJÄ-meiningillä.


 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
tällä hetkellä vuorossa on parituntinen jakso, jossa vieraana on ketjun päähahmo, Jere Karalahti.
Jonkun mielestä kova äiä.

Toisen mielestä taas suunnaton sääli, minkälaisen talentin Jere itse heitti menemään alkoholisminsa vuoksi.

edit: Jotain tuosta jeren talentista kertoo se, että hän pääsi kuitenkin NHL:ään asti ja pelasi siellä yli 150 peliä, vaikka aivan ilmiselvästi päihteet olivat olleet jo monta vuotta hänen elämänsä ykkösasia, ja jääkiekko tuli vasta kakkosena.

Tuo on minusta hämmästyttävin asia. Itse noissa jutuissa nyt ei mitään ihmeellistä ole. Tuolla lailla päihderiippuvaiset puhuu, ja ei siinä mitään sen kummempaa ole. Erikoista tuossa on ehkä ainoastaan se, että Jere on kuitenkin ollut jo monta vuotta ilmeisesti päihteittä, mutta ainakin tästä podcastista saa sen kuvan, että hänen ajatusmaailmassaan ei kuitenkaan ole tapahtunut oikein minkäälaista muutosta. Aikuiset miehet naureskelemassa ja myötäilemässä tuollaiselle touhulle kuulostaa, vaan aika pöljältä.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ehkä eniten vituttaa siinä kun lukee Jeren tempauksista IFKssa pelatessaan on että joskus pidin häntä hemmetin kovana kiekkoilijana. Ja muka jotenkin nuo nuoruuden synnit yhdistettynä NHL:n kovaan linjaan entisiä huumeiden käyttäjiä kohtaan esti Jeren nousun NHLn huippupakiksi. Hyi hemmetti miten väärässä olinkaan. Kun muistelee miten aikoinaan Jereä puolustelin täällä JAssakin niin nyt oikein puistattaa eikä viitsi edes itseään kiduttaa tällä Jeren kirjalla.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuntelin tuon jakson pari viikkoa sitten lenkillä ja en voinut olla kuin suu auki kuulemastani. Iso kuva, joka jäi mieleen, on huikealla potentiaalilla varustetusta lahjakkuudesta, jonka eteen moni on tehnyt työtä (joukkuejohtaja hakemassa Jereä jostain biljardisalilta, jotta kaveri viitsisi lähteä helvetti nuorten MM-kisoihin(!)), mutta jota itseään kiinnosti – ja kiinnostaa edelleenkin – ihan kaikki muu kuin itsensä kehittäminen, muiden uhrausten kunnioittaminen ja oman potentiaalin maksimaalinen hyödyntäminen. Jere puhui paljon siitä, miten "kovassa paikassa oikeasti huomaa, kuka välittää", mutta hänen näkemyksensä asiasta vaikuttaa mielestäni jossain määrin vääristyneeltä. Liivikin ja Pitkäsen naureskelut Jeren sekoilutarinoille "helvetin hienoa stooria" -ihailuineen ovat hämmentäviä; ymmärrän, etteivät nyt suoraan älä Jerelle antamaan kommenttia tai kysymään ns. vaikeita kysymyksiä, mutta c'mon käsittääkseni kuitenkin hekin jo yli kolmekymppisiä aikuisia.

Jonkinlaisen kultareunuksen kai asialle tarjoaa se, että Jere ihan oikeasti vaikuttaa itse tyytyväiseltä ratkaisuihinsa, uraansa ja elämäänsä. Hyvä homma, muuten varmasti vituttaisi harva se päivä miettiä menetettyjä mahdollisuuksia. Hieno homma, että Jere on saanut riippuvuutensa mitä ilmeisemmin kuriin ja pystyy nyt olemaan täysipainoinen vanhempi lapsilleen ja tarjoamaan posiitivisen panoksen ympäröivälle yhteisölle/yhteiskunnalle. Päihderiippuvuuteen luonnollisesti liittyy tekijöitä, jotka eivät ole ainakaan täysimääräisesti henkilön hallittavissa ja riippuvaisia hänen omista tietoisista ratkaisuistaan.
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minä olen jopa miettinyt, ettei Karalahden urasta välttämättä olisi tuon kummempaa tullut raittiinakaan. Huipulla suoritukset ovat usein niin paljon itseluottamuksesta kiinni, että sopivat stimulantit (eli päihteet) ovat saattaneet jopa toimia dopingin tavoin. Mutta toki on myös selvää, että todella lahjakkaasta pelaajasta on ollut kyse. En silti pysty enää pätkääkään ihailemaan tai säälimään mahdollista kadotettua vieläkin kovempaa urheilu-uraa.

Jargoni on oikein mukavaa kuunneltavaa noin yleisesti, mutta hieman nuo "helvetin hienoa stooria" -jutut ajoittaisine tekonauruineen puistattavat. Tietysti täytyy muistaa, etteivät tekijät ole mitään korkeasti koulutettuja ammattilaisia, eikä toki kaikkien tarvitse ollakaan.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jargoni on oikein mukavaa kuunneltavaa noin yleisesti, mutta hieman nuo "helvetin hienoa stooria" -jutut ajoittaisine tekonauruineen puistattavat. Tietysti täytyy muistaa, etteivät tekijät ole mitään korkeasti koulutettuja ammattilaisia, eikä toki kaikkien tarvitse ollakaan.
Joo hieman särähtää korvaan varsinkin Siimin tekonauru joka stoorin jälkeen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Voihan se olla, että toi Karalahden luuserius on tietyissä porukoissa oikeasti jotenkin "helvetin hienoa". Aikalailla samalla tavalla säälittävää touhua kuin Matti Nykäsen elämä. Ton tason tunarit tarvitsisivat sen, että se vertaisporukka ympärillä (esim. ex-kiekkoilijat) kysyisivät päin naamaa viileästi, että miksi toi sun mielestä oli hyvä juttu. Veikkaan, että Jerenkään tapauksessa tämän kunnioittamat tahot tuskin ovat koskaan paljastaneet miehelle itselleen minkälaista mieslapsi-touhua homma on.
 
Minä olen jopa miettinyt, ettei Karalahden urasta välttämättä olisi tuon kummempaa tullut raittiinakaan. Huipulla suoritukset ovat usein niin paljon itseluottamuksesta kiinni, että sopivat stimulantit (eli päihteet) ovat saattaneet jopa toimia dopingin tavoin.

Täysin järjetön väite. Eiköhän Karalahti lähinnä ole rapuloissaan tai laskuissa ollut milloin vaikutus on puhtaasti ja vahvasti negatiivinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös