Re: Jagr68
"Kysyn edelleen, millä perusteella voit pitää VARMANA, että näiden mainitsemiesi tahojen "tutkimukset" pitävät paikkansa? Ei pelkkä "virallisen totuuden" kyseenalaistaminen riitä todistukseksi sille, että "virallinen totuus" olisi pelkkää puppua. Tarvitaan pitäviä todisteita ja niitä sinulla ei ole esittää. Mainitsemasi asiat ovat pelkkiä spekulaatioita, joilla ei ole mitään muuta arvoa. Et voi esittää väitteitäsi tosina tai edes todennäköisyyksinä, ainoastaan uskomuksina."
Mitä todisteita sinulla on, että "virallinen totuus" olisi yhtään totuudenmukaisempaa kuin äsken esittämäni toinen vaihtoehto? Lopulta kyseessä on vain ihmisen sana toisen ihmisen sanaa vastaan? Kuitenkin toin esiin esimerkiksi lukuisia suoria lainauksia sellaisten ihmisten taholta, joiden voisi olettaa jopa tietävän jotain. Esimerkiksi korkean tason vapaamuurarit Hall ja Pike. Tai veteraanisotilas, jonka mukaan Bushin hallinto vangitsee ihmisiä tekaistuin syyttein, koska he tietävät liikaa arkaluonteisista asioista. Bush on lisäksi itse myöntänyt kuuluvansa tähän Luumiesten salaseuraan, mutta ei ole myöntänyt salaseuran saatananpalvontaan liittyvää taustaa.
Ehkä nämä eivät ole pitäviä todisteita, jotka kelpaisivat jokaiselle. Mutta eivätkö ne kuitenkin ole riittäviä kertomaan, että ehkä jotain salaista on tekeillä. Jotain, mistä emme tiedä. Jotain, mistä vaietaan julkisuudessa. Miksi monet ihmiset, joilla ei ole mitään yhteyttä keskenään, tulevat samanlaisiin tuloksiin tutkimuksissaan? Voisiko olla niin, että maailmanlaajuinen salaliitto ei ole pelkkää höpinää? Kyseenalaistaa pitää aina. Mikään ei ole hölmömpää, kuin itsepintainen skeptisti.
"Toivottavasti tajuaa. Viimeistään sen jälkeen, kun joku toi edellisessä viestiketjussasi esille lähteitä, joita et itse syystä tai toisesta katsonut aiheelliseksi esille nostaa... "
Jos katsot viestiketjun loppua, niin huomaat että viestissäni koskien vapaamuurareita toin kaikki lähteet esille jopa sivunumeroineen. Alussa en toki niin tehnyt, mutta jatkossa tulen esittämään myös lähteet.
"Jos sinä esimerkiksi VÄITÄT, että George Bush kuuluu illuminaattiin, ei väitettä voi tukea mainitsemalla epämääräisiä com ja net - päätteisiä nettiosoitteita tai australialaista juorulehteä, yms. Asiaa parantaisi, jos ilmoittaist ainoastaan USKOVASI Bushin illuminaatin jäsenyyteen. Silloin voisit koettaa tukea uskomustasi viittaamalla kyseisiin lähteisiin. Olisi jokaisen oma asia, missä määrin noihin juttuihin sitten uskoo. Tähänhän perustuu esimerkiksi television sensaatiohakuiset ufo-ohjelmat, yms. Hölynpöly puetaan näennäisesti asialliseen kontekstiin. Tiedettä ja uskomuksia ei pitäisi kuitenkaan sekoittaa keskenään."
Miksei nettiosoite omaa samaa todistusarvoa kuin mikä tahansa toinen lähde? Edelleen sorrut siihen olettamukseen, että "virallinen tietolähde" on jotenkin luotettavampi kuin "epävirallinen". Eikö kommunistinen puolue ollut entisen Neuvostoliiton ainoa virallinen tietolähde, joka edusti ainoaa oikeaa totuutta? Samoin myös Yhdysvaltojen hallituksen hallitsema valtamedia on ainoa virallinen totuus Yhdysvalloissa. Itse en näe mitään syytä, miksi entisen Neuvostoliiton tai nykyisen Yhdysvaltojen hallitusten kontrollissa olevat tietolähteet olisivat yhtään sen luotettavempia, kuin yksityisen ja asiantuntevan ihmisen omat tutkimukset. Olet tehnyt "virallisesta totuudesta" itsellesi eräänlaisen pyhän lehmän, johon uskot ja luotat sokeasti. Älä sorru siihen. Etsi aina myös vaihtoehtoista tietoa puolueettomista lähteistä.
Tässä muutamia nettisivuja, jotka antavat tietoa Bushin kytköksistä Luumiesten salaseuraan:
http://www.tarpley.net/bush7.htm
http://www.biblebelievers.org.au/bones.htm
http://www.newnetizen.com/archives/gbsandbnwo.htm
http://www.subgenius.com/bigfist/evils/politics/X0002_BUSHED.TXT.html
http://www.thewinds.org/2001/09/skull_and_bones.html
Kannattaa suhtautua kaikkeen informaatioon kriittisesti, mutta ei myöskään kannata unohtaa avointa mieltä ja sortua tarpeettomaan skeptismiin.
"Kiitos, mutta minulla ei ole tarvetta tutustua sen tarkemmin ainakaan siinä mielessä, että tuntisin tarvetta etsiä siitä lohtua. Toki yleisemmällä tasolla lahkokirkkojen toiminnan tutkiminen saattaisi olla mielenkiintoistakin, mutta tällä hetkellä minulla ei ole siihen aikaa. Kuten jo totesin, en väitä juuri sinun lahkoasi tekopyhäksi ihmisten hyväksikäyttäjäksi, mutta kuten tiedämme, sellaisiakin löytyy. Sinussa ja mahdollisesti lahkossasi minua riepoo tuo lahkolaisille kuitenkin yleisesti tyypillinen uskomisen sanoman EHDOTTOMANA TOTUUTENA syöttäminen, missä keinoina käytetään mitä vain. Myös puhtaan spekuloinnin pukemista näennäisesti asiatekstiin oikeana totuutena. Tämä tuntuu olevan tyypillistä kaikille lahkokirkoille."
Kummallista. Ensin haukut kaikki lahkot maanrakoon, ja kun pyydän sinua tutustumaan omaan "lahkooni", ei mielenkiintoa enää löydykään. Kovin aikaa vievää se ei ole, vaan uskon että saat aika paljon tietoa seurakunnastani alle 10 minuutin ajassa esimerkiksi tutustumalla sivuun
www.adventtikirkko.fi. Kuten aiemmin totesin, en koskaan ole joutunut henkisen painostuksen tai hyväksikäytön kohteeksi seurakuntani taholta. Pikemminkin päinvastoin. Esimerkiksi viime syksynä seurakuntani kustansi matkani nuorten aikuisten päiville, koska opiskelijana rahatilanteeni oli heikohko. Samoin seurakuntani tarjoaa minulle jopa sapatti ilmaisen päivällisen jumalanpalveluksen jälkeen, joka on todella tervetullut asia kiireisen ja vähävaraisen opiskelijan elämään. Monesti tunnen huonoa omaatuntoa siitä, etten ole tehnyt tarpeeksi seurakuntani eteen, kun ottaa huomioon miten paljon he ovat minua tukeneet ja auttaneet taloudellisesti. Toivottavasti saan tilaisuuden korjata asian laidan opintojeni päätyttyä ja osallistua paljon tiiviimmin seurakunnan toimintaan.