AUK:n jatkoa olen jo toivonut pitkään. Mielestäni yksi tärkeimmistä pelaajista Kilpeläisen ja Uusitalon ohella.
Yetmaninkin jatko oli toiveissa, harvoin on täällä nähty yhtä hyvän laukauksen omaavaa pelaajaa. Ja kuti lähtee vielä suoraan syötöstä. Hyvä pelaaja ja tiedetään mitä saadaan.
Sammal Tapsakin on ehdottomasti yksi suosikeistani vajavaisuuksistaan huolimatta. Hienosti menee kolmosparissa, kunhan muistaa pelata yksinkertaisesti.
Hyvin ollaan saatu tärkeitä äijiä jäämään Poriin. Sopimuksettomista olisi hienoa jos Huhtala saataisiin pidettyä ja olisi tärkeää istahtaa herran kanssa neuvottelupöytään välittömästi.
Kilpeläinen saa todennäköisesti rahakkaan tarjouksen Kärpiltä, Hjallikselta tai Raumalta, enkä usko että Ässät pystyy moisiin tarjouksiin vastaamaan vaikka haluaisikin. Näinollen täytyy lähteä maalivahtikaupoille, sillä en usko että Järvenpäästä on vielä ykköseksi.
Kuparisen puheista voisi päätellä että hän haluaisi kokeilla jossain muussakin seurassa, joten ehkäpä hän on sitten lähdössä. Tässä tapauksessa voitaisiin joutua myös sentterin hakuun. Niemi ei ainakaan tämän kauden otteillaan ole vielä kakkosvitjan tasoa, eikä ehkä vielä Sillanpääkään vaikka hänen tähtensä nousussa onkin. AUK menee hienosti ykkösessä ja vaikka kakkosessakin jos joku stara satutaan löytämään. Sittenpä olisikin se "ongelma" että meillä olisi kaksi kolmosen sentteriä, joista toisen pitäisi pelata nelosessa. Todennäköisesti asia kuitenkin ratkottaisiin niin, että Niemi ja SS jakaisivat keskenään kakkosen ja kolmosen paikat ja neloseen nostetaan Ruisma tai joku muu nuori heppu. Elikkäs senakaupat jätetään väliin. Tämä kaikki siis ihan mutua vaan.
Määtän sopimus on katkolla ja ihmettelen jos sitä jatketaan. Herra tienaa sen verran kovaa palkkaa, että siitä pitäisi napsaista melkein puolet pois jotta sopimus olisi jotenkin seuran kannalta järkevä. Tähän Tero tuskin suostuu, joten minun puolestani saa mennä. Syksyllä hyvin pelatut muutamat pelit eivät korvaa aiempaa parin vuoden perseilyä ja liian makkaran mussutusta.
Määtän ja Kuparisen palkoista saataneen säästöjä sen verran, että Caldwellille voisi tarjota kelpo sopimusta ja fyrkkaa jäisi myös Kilpeläisen korvaajaan, joten jos tämä minun ajatusteni vuo on lähelläkään totuutta, näyttää tilanne melkoisen hyvältä. Varsinkin jos joukkueen päättäjät pitävät sanansa ja nostavat budjettia, niinkuin lupailivat tuossa taannoin.