Niin hyvä pelaaja kun Huilla onkin, ei roolia oikein ole tarjolla. Itse olisi mielummiin tehnyt sopparin Sompin kanssa, joka olisi mennyt hyvin nelosen sentterinä ja jättänyt nekin rahat siihen huippulaituriin tai kiekolliseen pakkiin.
Niin no tota, en nyt tiedä onko Matti Huillalla ja Jukka Sompille nyt kuitenkaan niin suurta hintaeroa, että sillä rahalla saataisiin hankituksi huippulaituri tai kiekollinen pakki. Huilla ja Sompi ovat lähes saman ikäisiä pelaajia. Huilla vain pari kuukautta Sompia vanhempi. Huilla tietysti hieman kokeneempi pelaaja. KooKoolla on nyt senttereitä Baker, Koponen, Hokkanen, Miettinen, Huilla ja Koskelainen. Näistähän suurin osa on pelannut myös laiturina. Mielestäni on hyvä, että senttereihin on nyt panostettu riittävästi niin laadullisesti kuin määrällisestikin. Viime kaudellahan taisi olla pelejä joihin KooKoolla ei ollut asettaa kuin 1-2 sentteriä. Nyt tuota ongelmaa ei pitäisi tulla.
KooKoon hyökkäys tällä hetkellä:
1. Baker - Koponen - Liukkonen
2. XXXX - Hokkanen - XXXX
3. Veistola - Huilla - Lampinen
4. Koskelainen - Miettinen - Paakkarinen (jarrukenttä)
Ei mikään riemunkiljahdusjoukkue ja nuo XXXX kohdat on täytettävä oikeasti kovilla nimillä. Uronen ja Sandell niin kärkiosaaminen kuosissa. Johtajuutta taas toivoisi Mattilan muodossa.
Itse olen tyytyväinen joukkueen kokoamiseen, mutta jos sinussa tuo joukkue ei herätä riemunkiljahduksia, niin ketkä muut kuin Huilla ja Paakkarinen ovat tuossa kokoonpanossa turhia tai huonoja hankintoja?
Vertailuna viime kaudella KooKoo lähti sarjaan seuraavilla hyökkääjillä:
Matti Nykänen, Eemeli Koskelainen, Henri Kivioja, Mikko Liukkonen, Mike Ramsay, Jesse Uronen, Aapo Lampinen, Petri Pyhäjärvi, Tatu Miettinen, Jukka Sompi, Markku Flinck, Matti Huilla, Lou Dickenson, Samu Vilkman ja Panu Poutanen.
Uusia hyökkääjiä tällä hetkellä: Baker, Koponen, Hokkanen, Veistola ja Paakkarinen.
Varmat lähtijät: Dickenson ja Flinck.
Itse en ottaisi noista viime kauden ilman sopimusta olevista pelaajista kuin Urosen ja Kivioja. Urosen suunnitelmista ei ole kyllä hajuakaan, mutta Kivioja menee tryoutille HIFK:hon. Todennäköisesti kumpikaan heistä ei pelaa ensi kaudella KooKoossa.