Jatkoajan Winter Classic 2009

  • 267 186
  • 1 786

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Harrastelätkäsäännöt ovat OK, jää turhat koohotukset pois. Ihan sen takia, että ettei tule ketään veteraanistatuksen omaavaa pelaajaa, joka vetää ranteella kovempia kuin muut lämmää. Tälläisiä on meinaan monta ja sen takia harrastesarjassa on kielletty ns. pitkät vetorannelaukaukset

Missä harrastesarjassa? Ei ainakaan yhdessäkään Jääkiekkoliiton alaisessa. FOHA:n itse keksittyjä sääntöjä en muista ulkoa mutta ei kai nyt sielläkään.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ehkei sitten ole enää. Aikaisemmin ainakin Hämeen alueella toteutettiin sääntöä, jonka mukaan mailan lapa ei saa liikkua kiekosta taaksepäin 38cm vetäessä vai mitä se olikaan, koska jotkut veteraanipelaajat saivat näin aikaiseksi monen nuoremman pelaajan lyöntilaukausta kovemman laukauksen. Ja lyöntilaukaukset ovat kiellettyjä, kuten on todettu.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Ehkei sitten ole enää. Aikaisemmin ainakin Hämeen alueella toteutettiin sääntöä, jonka mukaan mailan lapa ei saa liikkua kiekosta taaksepäin 38cm vetäessä vai mitä se olikaan, koska jotkut veteraanipelaajat saivat näin aikaiseksi monen nuoremman pelaajan lyöntilaukausta kovemman laukauksen. Ja lyöntilaukaukset ovat kiellettyjä, kuten on todettu.

Tuossa Liiton harrastekiekkosäännöt, noita soveltamalla varmaan saatais pelit aikaiseksi.

Tuosta lukien on sääntö melko selvä että maila ei saa vedossa nousta jäästä.
 

Jarzki

Jäsen
Kiinnostusta löytyy täältäkin, mutta paikka saattaa aiheuttaa rajoituksia. Kunhan vaan aika ja paikka lyödään lukkoon, niin pyrin aikataulut sopimaan niin, että paikalle pääsen. EDIT. Tai no kun ei mitään aikatauluja oikeastaan tällä hetkellä ole, niin tuskinpa tuottaa ongelmaa.

Minun mielipiteeni on, että varusteet päälle ainakin kaikille joilla ne on. Noin kymmenen vuoden pelikokemuksella(tosin junnuaikoina, pelit loppuivat muutama vuosi sitten) uskallan sanoa, että tuovat melkoisesti turvaa peliin. Aina sattuu ja tapahtuu, vaikkei haluaisikaan.

Ja hienoahan se olisi jonkunlaiset paidat hommata, en ainakaan sen kustannuksen takia jäisi pois.
 
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Loistavaa nähdä, että halukkaita tulee koko ajan lisää! Eräältä avuliaalta nimimerkiltä sain linkin painokelpoiseen Jatkoaikalogoon, joten nyt täytyy vaan selvittää hintaa. Juttelin hiukan käsitöistä jotakin tietävien kanssa, ja sain vinkin käyttää liimakangasta. Käytännössä tämä siis tarkoittaisi sitä, että tekisin itse pelipaitoihin numerot käyttäen liimakangasta ja tavallista kangasta. Tämä taas vähentäisi huomattavasti kustannuksia painatuksien suhteen, sillä aina on halvempaa painattaa yhtä ja samaa asiaa kuin painattaa erilaisia numeroita. Jos ei siis ketään haittaisi tällainen ehdotus, sillä itselleni siitä ei ainakaan kauheasti ahdistusta tulisi.

Itselläni on muuten uran aikana kertynyt varusteita, joten niitä voin ilomielin lainailla jos tarvetta on. Toki ne saattavat olla hiukan pieniä, mutta ainakin voitte kysellä jos haluatte. Uskoisin, että muiltakin löytyy lainaan polvisuojia ja muita vastaavia, jos ne joltakin puuttuvat.

Ns. harrastesäännöillä olisi hyvä mennä, ettei vaan loukkaantumisia tule. Taklaukset olisi kenties hyvä sitten jättää pois. Lämäreihin en sen sijaan ota kantaa, riippuu hiukan tilanteesta onko sellaisen suorittaminen soveliasta vai ei. Käyn huomenna kysymässä vapaita jäävuoroja paikalliselta hallilta ja mahdollisen vuoron hintaa. Ilmoittelen asiasta sitten lisää huomenissa. Samalla päivittelen halukkaiden pelaajien listaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koska pelitaidot ja ikäjakauma on ilmeisen laaja, mielestäni pelit tulee pelata ikämiessäännöillä eli ei taklauksia, eikä lämäreitä.

Itse voin olla kyllä maalissa vaikka lämärit olisivat sallittuja, sillä minulla on kunnon varusteet. Mutta jos sihti ei ole ihan kohdallaan, saattaa veto osua kenttäpelaajaan, jolla ei ole kunnon varusteita.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Perkele.. Kyllä polttelis. Ei vaan kyllä taida meikäläisestä olla isojen poikien peliin.. Vai olisiko myös U-18 luokkaan kuuluvat tervetulleita? :D

Ja paikkanako siis olisi Valkeakoski?
 
Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Perkele.. Kyllä polttelis. Ei vaan kyllä taida meikäläisestä olla isojen poikien peliin.. Vai olisiko myös U-18 luokkaan kuuluvat tervetulleita? :D

Ja paikkanako siis olisi Valkeakoski?

En näkisi tuota minään esteenä.

Ja tosiaan mielellään varusteet niskassa ja pelataan harrastesäännöillä, jotka kieltävät taklaamisen ja lämärin. Kannattaa myös muistaa, että tämä peli ei ole mikään puulaakipeli, jossa tarvitaan poliiseja kuljettamaan pelaajia kentältä. Pidetään vaan mielessä, että ei sitä tarvitse aina täysiä vetää.

Että silleen...
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Pidetään vaan mielessä, että ei sitä tarvitse aina täysiä vetää.

Että silleen...

Entä jos vastassa sattuu olemaan vittumainen kirjoittaja? Saako silloin taklata? Hymiöllä nämä.

Ei sinänsä, että minä kenenkään kanssa olen vääntänyt palstalla (no yhden kerran muistan, ja siinäkin vastapuoli lopetti, kun sen olisi pitänyt todistaa Newtonin painovoimalaki paikkaansapitämättömäksi)
 

tutzba

Jäsen
Halutaanko pelata ihan omalla Jatkoaikaporukalla, vai kerääkö Golden AWe oman Krokettiporukkansa mukaan haastamaan meidät? En ota itse kantaa tuohon, antaa enemmistön päättää. Tällainen ehdotus tuli kuitenkin GA:n suunnalta.

Porukkaa on hyvin tullut jo mukaan, niin pelaajien kuin huoltoryhmänkin osalta. Eiköhän tästä saada hyvä tapahtuma aikaan! Kyselin niitä vapaita vuoroja äsken, ja saan vastauksen huomenna. Hinta on tunnilta 91,80€, joten pikaisella laskusuorituksella kahden tunnin vuoro on 183,60€. Tuon kun jakaa sitten vailla lukumäärällä 30, saadaan yhden pelaajan hinnaksi 6,12€. Halpaa, eikö?

Tämän hetkiset pelaajat: FutureHockey, Bliz, Simba, wilco, repe_joke, B1, Saikka, M10, Hespeler, kentsu, Speed, The Great Cornholio, TosiFani, PieceOfCake, Nokkis, tutzba, Jiri, se7en, proffa#8, obi-wan, Golden AWe, Jarzki ja Kummeli (23 kpl) plus jos fiftyeight suostuisi pukemaan raitapaidan päälleen.

Kenties lähdössä: Max Power
 

tutzba

Jäsen
No niin, äsken tuli vastaus Tacklan paitahemmolta. Reenipaidoista ei kuulemma pysty antamaan enää alennusta, eli se olisi se kahdeksan euroa kappaleelta. Lähetin siis uuden viestin koskien NHL-paitoja. Niistä voisi sitten kenties ottaa kahta eri väriä, - tai yhtä, mikäli pelaamme Krokettia vastaan - joten perinteisellä huutoäänestyksellä saatte valita ne.

Numeroiden painatus muuten kenties saattaa onnistua ystävämme Nokkiksen osalta. Tästä infoa tulossa myöhemmin, mikä homma onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Numeroiden painatus muuten kenties saataa onnistua ystävämme Nokkiksen osalta. Tästä infoa tulossa myöhemmin, mikä homma onnistuu.

Minusta tämä asia kannattaisi viedä mahdollisimman päätyyn asti, varsinkin jos tästä asiasta saadaan perinne, niin on sitten jatkossakin jo hienot paidat valmiina.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Halutaanko pelata ihan omalla Jatkoaikaporukalla, vai kerääkö Golden AWe oman Krokettiporukkansa mukaan haastamaan meidät? En ota itse kantaa tuohon, antaa enemmistön päättää. Tällainen ehdotus tuli kuitenkin GA:n suunnalta.

Ideana hyvä. Itse olen sitä mieltä kuitenkin, että eka kerta ainakin omalla porukalla. Jo pelkästään sen takia, että meillä on 23 kenttäpelaajaa, tulisi vähän ikävä pelata vitosketjussa hyökkääjänä..

Paita-asia on kyllä loistava, jos onnistuu. Vuoron hintakaan ei päätä huimaa.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Ideana hyvä. Itse olen sitä mieltä kuitenkin, että eka kerta ainakin omalla porukalla. Jo pelkästään sen takia, että meillä on 23 kenttäpelaajaa, tulisi vähän ikävä pelata vitosketjussa hyökkääjänä..

Paita-asia on kyllä loistava, jos onnistuu. Vuoron hintakaan ei päätä huimaa.

Joo, komppaan tätä. Jos otetaan eka kerta omalla poppoolla niin saadaan hieman hajua pelaajien tasosta ja saadaan pelatakin. 23 ukkoa joukkueessa on melkoisesti, siinä jää jääaika vähiin.
Jatkossa voidaan sitten vaikka kerätä omasta porukasta joukkue mahdollisia haasteita ym varten.
Tuli muuten semmonen mieleen kun noita huoltajia ja muita on tossa huudellut niin olisiko jossain vapaaehtoista tulostaulun ja kellon käyttäjää?
 

tutzba

Jäsen
Tuli muuten semmonen mieleen kun noita huoltajia ja muita on tossa huudellut niin olisiko jossain vapaaehtoista tulostaulun ja kellon käyttäjää?

Äitihahmomme koo on ainakin alustavasti lupautunut kuuluttajaksi. Tiedä sitten onnistuuko häneltä myös kellon käyttö.

Ollaanko asioiden edellä vai ei, en tiedä, mutta millaiset numerot paitoihin painatetaan sitten kun se on ajankohtaista? Mennäänkö ihan perusnumeroilla 2-15 ja maalivahdille ykkönen, vai haluaako joku ehdottomasti jonkun tietyn numeron?

Ketkä muuten ovat sitten halukkaita menemään maaliin? Voin myös itse kaveripiiristä hommata maalillaseisojat, jos kaikki haluavat kentälle.

Edit: sitten kun 30 nimeä on listassa, ajattelin arpoa joukkueet. Ensiksi tietysti katsotaan maalivahdit, mutta sitten heitän nimet paperille ja nostelen hatusta. Jos kenelläkään ei siis mitään tuota vastaan ole. Muitakin joukkueiden muodostamistapoja otetaan vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Ollaanko asioiden edellä vai ei, en tiedä, mutta millaiset numerot paitoihin painatetaan sitten kun se on ajankohtaista? Mennäänkö ihan perusnumeroilla 2-15 ja maalivahdille ykkönen, vai haluaako joku ehdottomasti jonkun tietyn numeron?

Numero 7 VARATTU!!!!!

Noniin, tuo saatu alta pois. Muita vaihtoehtoja toki #24, #48, #52. Ei jumalauta mitä kulttisankareita Tepsissä onkaan pyörinyt. Sorry OT.

Maalivahtihommista sen verran, että lähes lajissa kuin lajissa (siis niissä joissa maalivahteja käytetään) on meikäläinen ollut maalivahdin hommissa vähintäänkin välttävä. Säbä, futis jne. Lätkän puolella ei vaan ole koskaan ollut varusteita, joten en osaa ihan varmaksi sanoa. Mutta katsellaan nyt ensin ne jotka ovat hommaa joskus aikaisemminkin harrastaneet. Jos käy niin ettei millään saada kahta(?) maalivahtia, niin jostain jos varusteet vaan löydetään niin kyllä allekirjoittanut voi kiekkoja väistellä.
 

tutzba

Jäsen
Numero 7 VARATTU!!!!!

No niin, huutoäänestys siis käynnissä. Itsehän varaan numeron 32. Muistakaa sitten, että saman numeron voi huutaa myös toisen kerran. Tämä tosin tarkoittaa sitä, että automaattisesti kyseiset pelaajat menevät eri puolille.

Listaan myös sitten jo menneet numerot ja päivittelen sitä aina sitä mukaa, kun numeroita huudetaan.

#7 - Saikka
#32 - tutzba
 

d2uce

Jäsen
Tämmöinen topic uinut ihan ohi silmien. Tämä vaikuttaisi juuri sellaiselta tilaisuudelta, jota varten olen jääkiekkovarusteitani aktiiviuran jälkeen säästellyt varastossa. Hyvin vahva ehkä ilmoittautumiseen, mikäli vielä ehtii mukaan.
 

tutzba

Jäsen
Tämmöinen topic uinut ihan ohi silmien. Tämä vaikuttaisi juuri sellaiselta tilaisuudelta, jota varten olen jääkiekkovarusteitani aktiiviuran jälkeen säästellyt varastossa. Hyvin vahva ehkä ilmoittautumiseen, mikäli vielä ehtii mukaan.

Tietysti ehtii mukaan. Tervetuloa vaan!

#2 - obi-wan
#4 - Simba
#7 - Saikka
#8 - B1
#13 - kentsu
#32 - tutzba
#77 - Golden AWe

Tämän hetkiset pelaajat: FutureHockey, Bliz, Simba, wilco, repe_joke, B1, Saikka, M10, Hespeler, kentsu, Speed, The Great Cornholio, TosiFani, PieceOfCake, Nokkis, tutzba, Jiri, se7en, proffa#8, obi-wan, Golden AWe, Jarzki, Kummeli ja d2uce (24 kpl).

Kenties lähdössä: Max Power
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös