Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 256 276
  • 13 719

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Onko Jatkoajan keskustelupalsta muuttumassa hommaforumiksi, jossa on oikeutettua solvata rasistisesti kiekkoilijoita? 7§:n luulisi olevan tarkoitettu juuri tätä varten?

Tämäkö on hyvän maun rajoissa keskustelua? Joo laskekaa minut ihan vapaasti kukkahatuksi, mutta kyllähän tuo on jo lapsellista ja 100% tyhmää.

Hieno kannanotto. Erityisesti siitä syystä että synnitön kivenheittäjä itse tuottaa ainoastaan 100%:sti laadukasta tekstiä. Iso peukku.
 
Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
ihmettelen suuresti miten tämä sigu-asia on niin suuri juttu monelle kirjoittajalle.

Kyse ei ole pelkästään sigugatesta. Se oli vain kipinä, joka pisti liekit loimuamaan. Kyse on siitä, että liiallisella, jopa voisi sanoa suomen valtion tapaisella holhouksella ja Pohjois-Korea tyylisellä diktatuurilla tästä paikasta tulee pikkuhiljaa kuin Espoon Bluesista. Hajuton, Väritön ja Mauton.

Ä- ja Ö-kirjainten käyttökieltoa odotellessa. Ne kun häiritsevät pahasti palstan luettavuutta ja ulkoasua.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyse ei ole pelkästään sigugatesta. Se oli vain kipinä, joka pisti liekit loimuamaan. Kyse on siitä, että liiallisella ja suomen valtion tapaisella holhouksella ja Pohjois-Korea tyylisellä diktatuurilla tästä paikasta tulee pikkuhiljaa kuin Espoon Bluesista. Hajuton, Väritön ja Mauton.

Makuasioita. Liian vähäisellä holhouksella tästä paikasta tulee nopeasti kuin Saipa. Köyhä, Sekunda ja Ilman kannattajia.
 

Wolves

Jäsen
Makuasioita. Liian vähäisellä holhouksella tästä paikasta tulee nopeasti kuin Saipa. Köyhä, Sekunda ja Ilman kannattajia.

Moista provoa voi vain odottaa nimimerkiltä, jonka suosikkijoukkue on Moderaattorit.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Niin, omat aivopieruthan voi huoletta perustella muiden tekemisillä.

Ei tietenkään voi, mun viestini Kerhon saikku-ketjussa oli typerä. Pidän vain vähintäänkin erikoisena että ensin heitellään itse vähän mitä sattuu ja sitten eräänä päivänä noustaan suunnilleen uutena Jeesuksena tuomitsemaan toisten tyhmät jutut. Tekopyhää voisi joku sanoa.
 
Tämän ns. siguni on nyt joku poistanut sieltä. Itse en ole sitä tehnyt! Kenellä on mahdolliset välineet ja motiivit tehdä se?

Ei tuo nyt mikään ainutlaatuinen juttu ole, että allekirjoitus tai viesti katoaa bittiavaruuteen jälkeäkään jättämättä. Tekevälle sattuu, tai jotain. Itse kyllästyin jo aikanaan keksimään liian nokkelia allekirjoituksia kun ne oli kuitenkin viimeistään parin päivän kuluttua otettu jonkun ylemmän tahon toimesta pois. Nykyään täytyy yrittää pysytellä siinä harmaassa tasapaksussa massassa ettei joudu kenenkään silmätikuksi ts. tule tönityksi.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
ihmettelen suuresti miten tämä sigu-asia on niin suuri juttu monelle kirjoittajalle.
Se että on tyhmä on ok. Se että on fiksu ja näyttelee että ei ymmärrä on perseestä. Juuri samalla tavalla perseestä kuin moderaattorien asenne tässä tapauksessa, eikä ole mitään syytä olettaa etteikö asenne koskisi kaikkea muutakin kuin tätä tapausta.

Eihän tällä sigu-asialla varsinaisesti ole minkään kokoista suuruutta, mutta sitä ei voi kukaan kiistää että ilmoittaminen ja kommunikointi oli ja edelleen on ala-arvoista ja sävyltään jäsenistöä halveeraavaa ja syyllistävää. Hyvin selkeästi tuotiin esille 'me täällä ylhäällä vastaan te saatanan pohjasakka' unohtaen kumpi on olemassa kumpaa varten, moderaattorit kirjoittajia vai kirjoittajat moderaattoreita.

Ei tuollaista viitsi sietää, eikä kuulukaan viitsiä. Sitten vielä kaiken maailman daespoot sekä twitet ja muut jotka tahtovat aina näyttää paremmuutensa aliarvioimalla muiden näkemykset tuottamatta koskaan (toistan, koskaan) mitään omaa vikisevät päälle niin kai siinä vähän rauhallisemmankin kaverin vati menee nurin. Häh?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Salabannit ovat myös aiheuttaneet voimakasta keskustelua. Me pelaamme avoimin kortein, ja ilmoitamme aina pelikielloista. Jokaisella moderaattorilla on kuitenkin oikeus pistää kuka tahansa pelikieltoon, mikäli näkee siihen tarvetta. Tällöin ei ilmoitusta tule heti, vaan se voi kestää vaikkapa vuorokauden. Asia menee sitten käsittelyyn, jossa tapaus tutkitaan. Mikäli tapaus aiheuttaa esim. nootin käyttäjälle, niin tämä lähetetään ja oikeudet avataan uudestaan. Monen kohdalla on esimerkiksi käynyt niin, että yöllinen kännispämmi on aiheuttanut oikeuksien lukitsemisen, mutta on samalla pelastanut kirjoittajan pelikiellolta.

Mutta kun mitään rikettä ei tapahtunut. Kaikki oli ohjeiden mukaan. Kuka valopää napsii oikeuksia kiinni vaikka siihen ei ole syytä? Mielenkiintoista oli myös se, että kun tarpeeksi moni kirjoitti lyhyellä aikavälillä asiasta kysellen, teiltä tulee tiedote. Tai siis vittuilu. Hyvin hoidettu.

Meidän kirkas tavoitteemme on edelleen, että tämä palsta on yksi parhaimmista keskustelupalstoista. Toivomme rikasta ja antoisaa keskustelua jääkiekosta sallien keskustelua myös muista asioista.

Moderaattorit

Joo. Teillä on ilmeisesti myös annettu toimittajille vapaudet trollata ihan helvetisti. Jopa sellaisille, joiden artikkelitkin on täysin puolueellista paskaa. Mutta onhan se kivaa että reppanoille on järjestetty leikkipaikka.

Kysyn tähän loppuun että kuinka reppanoita täällä nämä moderaattorit on? Tämä liittyen siihen, että jos ei omalla tunnuksella uskalleta moderoida, niin onhan siinä ihme vässykkää kasassa.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mutta kun mitään rikettä ei tapahtunut. Kaikki oli ohjeiden mukaan. Kuka valopää napsii oikeuksia kiinni vaikka siihen ei ole syytä? Mielenkiintoista oli myös se, että kun tarpeeksi moni kirjoitti lyhyellä aikavälillä asiasta kysellen, teiltä tulee tiedote. Tai siis vittuilu. Hyvin hoidettu.
...ja jatkona tähän...

Jos ne meidän ns. sigumme kerran olivat häiritseviä, niin miksi asiaa ei voitu hoitaa järkevästi? Moderaattorit olisivat esimerkiksi voineet huomauttaa asiasta yv:llä tai vaikka vain poistaa, kuten ennenkin on tehty epäasiallisten ns. sigujen kanssa.

Ennenkin on ollut sääntöjä rikkovia ns. siguja esimerkiksi sellaisia, joissa on ollut neljä riviä tai enemmän. Onko näistä ikinä nasautettu kirjoitusoikeuksia? EI TODELLAKAAN, vaan homma on hoidettu siististi. Monta kertaahan esim. tässä ketjussa on joku ihmetellyt, että mihin hänen ns. sigunsa on hävinnyt. Moderaattorit ovat vain poistaneet liian korkean ns. sigun tekemättä siitä sen suurempaa numeroa. Nyt jostain syystä kolmen käyttäjän ns. sigut olivat niin törkeitä sääntörikkomuksia, että piti nasauttaa kirjoituskieltoa eliniäksi.

Kysymys kuuluu: oliko asiallisesti hoidettu verrattuna muihin vastaaviin tapauksiin?
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Toivottavasti tämä edes hieman lievittää sitä tuskaa, mitä linkkien kieltäminen sekä allekirjoituksen pituuden rajoittaminen ovat aiheuttaneet.

Heh, niinpä niin. Hienosti te taas missasitte kaiken oleellisimman. On se nyt vaan aivan jäätävä suoritus tuokin, että ette tajunneet "tuskan" johtuvan jostain aivan muusta kuin itse allekirjoitussäännöstä. Mitenköhän monta kertaa tässäkin ketjussa on eri kirjoittajat kertoneet, että ei se itse sääntöuudistus, vaan se ettei uudistusta perusteltu mitenkään? Vaikka kyllähän te tuon taisitte tajuta, kunhan nyt vaan taas tapanne mukaan hiukan näsäviisaasti vittuilitte. Mutta kiva nyt kuitenkin että jaksoitte perustella, eihän siinä sitten mennytkään kuin pari viikkoa. Taisi tuo perustelujenkin laatiminen vaatia sen kuuluisan pitkän harkinnan.

Jatkakaa vaan valitsemallanne tiellä. Pitäkää ne päät syvällä perseissänne ja viisastelkaa rivikäyttäjille uljaan Moderaattorit-nimimerkin takaa aina kun siltä tuntuu.

Jaa niin mites se gallup? Sellainen nyt pystyyn, niin näette missä mennään. Kysymykseksi vaan että "Oletko tyytyväinen moderaattorien toimintaan?" ja vastausvaihtoehdoiksi perinteiset JAA, EI, EOS.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mutta kun mitään rikettä ei tapahtunut. Kaikki oli ohjeiden mukaan. Kuka valopää napsii oikeuksia kiinni vaikka siihen ei ole syytä?

En ole moderaattori ja blahblahblah (ettei tule bannia itsemoderoinnista), mutta löytyyhän tuolta sääntölistalta nk. Pohjois-Korea -pykälä, jonka perusteella mikä tahansa voi olla rike.

17 §
Moderaattorit päättävät harkintansa mukaan kaikkien sellaisten asioiden sallimisesta tai kieltämisestä, joita ei ole näissä säännöissä erikseen mainittu.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Onko Jatkoajan keskustelupalsta muuttumassa hommaforumiksi, jossa on oikeutettua solvata rasistisesti kiekkoilijoita? 7§:n luulisi olevan tarkoitettu juuri tätä varten?

Tämäkö on hyvän maun rajoissa keskustelua? Joo laskekaa minut ihan vapaasti kukkahatuksi, mutta kyllähän tuo on jo lapsellista ja 100% tyhmää.
Lasken kyllä sinut todellakin kukkahatuksi. Tottakai jokainen kirjoittaja on vastuussa kirjoituksistaan, myös siinä mielessä että antaa itsestään fiksun kuvan. En minä ainakaan näe noita mitenkään rasistisina kannanottoina, mutta onhan tuon rajan olemassaolo vähän veteen piirretty viiva.

Itseäni kyllä vituttaa tuollaisia ilmauksia enemmän ihmiset jotka näkevät rasismia kaikkialla. Miksi suojatiemerkin ukko on musta?
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Lasken kyllä sinut todellakin kukkahatuksi. Tottakai jokainen kirjoittaja on vastuussa kirjoituksistaan, myös siinä mielessä että antaa itsestään fiksun kuvan. En minä ainakaan näe noita mitenkään rasistisina kannanottoina, mutta onhan tuon rajan olemassaolo vähän veteen piirretty viiva.

Itseäni kyllä vituttaa tuollaisia ilmauksia enemmän ihmiset jotka näkevät rasismia kaikkialla. Miksi suojatiemerkin ukko on musta?

Jos solvaa ihmistä terroristiksi sukujuurten takia, se ei ole rasismia? No pelaahan Tepsissä ja Blegissä pari neekeriorjaa ja jotain kokaiinikauppiaita.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jos solvaa ihmistä terroristiksi sukujuurten takia, se ei ole rasismia? No pelaahan Tepsissä ja Blegissä pari neekeriorjaa ja jotain kokaiinikauppiaita.
Vähän eri asia sanoa pelityyliltään ns. rottamaista muslimi-isän jälkeläistä pelaajaa muslimirotaksi kuin tummaihoista neekeriorjaksi tai eteläamerikkalaislähtöistä kokaiinikauppiaaksi.

Juuri tuollaiseen asioiden liioitteluun vihreät (vai pitäisikö tähän sanoa ituhipit) kukkahatut aina syyllistyvät. Jos vedetään yli niin mennään sitten kilometrin verran ylitse eikä rimaa hipoen...

Tarttee varmaan lähteä maalaamaan noita suojatieukkoja, mutta millä värillä ne maalaisi. Jos maalaa valkoisiksi niin sekin on rasismia, keltainenkin syrjii kiinalaisia ja punainen intiaaneja. Jos maalaa sateenkaaren väriseksi niin sehän on jo syrjintää sukupuolisen suuntautumisen johdosta...
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Vähän eri asia sanoa pelityyliltään ns. rottamaista muslimi-isän jälkeläistä pelaajaa muslimirotaksi kuin tummaihoista neekeriorjaksi tai eteläamerikkalaislähtöistä kokaiinikauppiaaksi.

Juuri tuollaiseen asioiden liioitteluun vihreät (vai pitäisikö tähän sanoa ituhipit) kukkahatut aina syyllistyvät. Jos vedetään yli niin mennään sitten kilometrin verran ylitse eikä rimaa hipoen...

Tarttee varmaan lähteä maalaamaan noita suojatieukkoja, mutta millä värillä ne maalaisi. Jos maalaa valkoisiksi niin sekin on rasismia, keltainenkin syrjii kiinalaisia ja punainen intiaaneja. Jos maalaa sateenkaaren väriseksi niin sehän on jo syrjintää sukupuolisen suuntautumisen johdosta...

Eikö sinun mielestäsi kyseessä ole melko lailla samanlainen vertaus:

Nimittää arabitaustaista terroristiksi = Nimittää tummaihoista neekeriorjaksi tai etelä-amerikkalaista kokaiinikauppiaaksi

?

Itseä ainakin vitutti tuo Ben-Amorin solvaaminen varsinkin noin halpamaisesti (=rasistisesti). Enkä näe itseäni mitenkään vihreänä tai ituhippiä, mutta olen vankasti rasismia vastaan.

e. ja mitä helvettiä, Semir rottamainen?! Kovaa taklaava, hartiavoimin työtätekevä jyrä, eikä pelkää pudottaa hanskojaan. Joskus rapatessa roiskuu, kuten Nyholmin loukkaantuminen hienoon perstaklaukseen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Itseä ainakin vitutti tuo Ben-Amorin solvaaminen varsinkin noin halpamaisesti (=rasistisesti). Enkä näe itseäni mitenkään vihreänä tai ituhippiä, mutta olen vankasti rasismia vastaan.

Eihän Ben-Amorin rodusta puhuta missään kohtaan mitään, vaan sinä itse päättelit että terrorismi ja arabit kuuluvat yhteen, koska olet rasisti.

Toisaalta tällä palstalla solvataan muutenkin melkoisen paljon ihmisiä ulkonäön perusteella, vaikka suurin osa vioista ei olekaan itseaiheutettuja.

En minä näe siinä kauhen suurta eroa, että pilkataanko Dufvaa ja Alataloa kaljuuden takia, Pekka Virtaa örinänsä takia tai Ben-Amoria ja Grand-Pierreä ihonvärin vuoksi. Ehkä mautonta, ehkä ei, mutta ei kaikkea niin vakavasti tarvitse ottaa. Välillä vähän läikkyy yli kuten kaukalossakin, minun mielestäni se vain kuuluu asiaan.

Tosin minun mielestäni sinun oma allekirjoituksesi on mauttomuuden huippu, ja selkeä henkilökohtainen hyökkäys kanssakirjoittajaa kohtaan. Mitenkäs näihin tulisi puuttua?
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Eihän Ben-Amorin rodusta puhuta missään kohtaan mitään, vaan sinä itse päättelit että terrorismi ja arabit kuuluvat yhteen, koska olet rasisti.

Toisaalta tällä palstalla solvataan muutenkin melkoisen paljon ihmisiä ulkonäön perusteella, vaikka suurin osa vioista ei olekaan itseaiheutettuja.

En minä näe siinä kauhen suurta eroa, että pilkataanko Dufvaa ja Alataloa kaljuuden takia, Pekka Virtaa örinänsä takia tai Ben-Amoria ja Grand-Pierreä ihonvärin vuoksi. Ehkä mautonta, ehkä ei, mutta ei kaikkea niin vakavasti tarvitse ottaa. Välillä vähän läikkyy yli kuten kaukalossakin, minun mielestäni se vain kuuluu asiaan.

Niin, jotkut rinnastavat kaljuudesta kuittailun rasismiin. Meitä on moneen junaan. Vaikkei joitain rasistiset solvaukset haittakaan, niin mielestäni ne eivät kuulu tänne.

Tosin minun mielestäni sinun oma allekirjoituksesi on mauttomuuden huippu, ja selkeä henkilökohtainen hyökkäys kanssakirjoittajaa kohtaan. Mitenkäs näihin tulisi puuttua?

Tästä olen täysin samaa mieltä ja odotankin moderaattoreiden puuttumista asiaan. Tuskin mitään sanktiota tai edes huomautusta asiasta vähään aikaan tulee, mutta kiva nähdä kuinka pitkään näinkin törkeä ns. sigu pysyy näkyvissä. Ja muutenkin maukka vituttaa aivan saatanasti, saisi heittää trollin jo helvettiin täältä.

Olen myös pistänyt muutaman helvetin tyhmän trolliviestin siirtohuhut-ketjuun, mutta mitään ei ole tullut. Miksi? Koska miten kukaan voi kyseenalaistaa "huhuni"? Annan saman lähteen kuin kaikki muutkin, "olen kuullut..." tjsp paskaa. Tuonnekin olisi kiva saada joku linjaus, mitä sinne saa laukoa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vähän eri asia sanoa pelityyliltään ns. rottamaista muslimi-isän jälkeläistä pelaajaa muslimirotaksi kuin tummaihoista neekeriorjaksi tai eteläamerikkalaislähtöistä kokaiinikauppiaaksi.

Miksi tuo on eri asia?

Jos on rotta, niin on rotta. Jos on tummaihoinen, niin on tummaihoinen. Ja jos on eteläamerikkalaislähtöinen, niin silloin on eteläamerikkalaislähtöinen.

Mutta jos ei ole muslimi (olettaen siis Ben-Amor ei ole, mutta hänen isänsä on?), niin ei ole muslimi. Jos ei ole neekeriorja, niin ei ole neekeriorja. Tai jos ei diilaa kokaa, niin ei ole kokaiinikauppias.

Kyselen tässä vaan ihan mielenkiinnosta ja lämpimikseni, mielestäni kaikkien em. termien käyttö julkisella keskustelupalstalla osoittaa vähintään hyvän maun puuttumista. Ei vaan kyllä auennut yhtään tuo logiikkasi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Niin, jotkut rinnastavat kaljuudesta kuittailun rasismiin. - - -
Tästä olen täysin samaa mieltä ja odotankin moderaattoreiden puuttumista asiaan.
- - -
Ja muutenkin maukka vituttaa aivan saatanasti, saisi heittää trollin jo helvettiin täältä.

Olen myös pistänyt muutaman helvetin tyhmän trolliviestin siirtohuhut-ketjuun, mutta mitään ei ole tullut.
- - -


Kaljuudesta kuittailun voi kai rinnastaa muihinkin ruumiillisiin seikkoihin, esim. nenään. Onhan Dufva ihan Spede ja K.Jalosella mahoton klyyvari, mutta he ovat julkisuuden henkilöitä, joiden on vaan pakko kestää heidän ulkonäköönsä kohdistuva arvostelu.

Toiseen kohtaan, kannattaisi laittaa ehkä modeille viestiä ennen kuin itse alkaa moderoimaan.

Kolmanteen, olisiko aika jo luopua tutista?
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Olen myös pistänyt muutaman helvetin tyhmän trolliviestin siirtohuhut-ketjuun, mutta mitään ei ole tullut. Miksi? Koska miten kukaan voi kyseenalaistaa "huhuni"? Annan saman lähteen kuin kaikki muutkin, "olen kuullut..." tjsp paskaa. Tuonnekin olisi kiva saada joku linjaus, mitä sinne saa laukoa.

Itse opettelin aikoinaan Gagsin tyylin trollata ja katsos kummaa, siinähän menikin pari vuotta trollatessa ja flamettaessa ilman minkäänlaista sanktioita, nyt piti kokeilla vähän rajoja ja alueita mistä tulee penalttia ja mistä ei. Ainoa oikeastaan kielletty aihe on moderaattorit ja heidän nimimerkkinsä. Muuten sillä ole vitunkään väliä kuinka pahasti trollaa.

Jatkoajan moderointi on yksi suurimmista vitseistä, paitsi tietenkin perseennuolijoille jonka lätkäliput ovat riippuvaisia Jatkoajan toimijoista. Toimittajat trollaavat surutta ilman sanktioita, mutta linkeistä ja siguista lentää ulos. Jatkoajalle kävi kuten kaikille menestystarinoille tai dynastioille aikanaan, se kasvoi liian isoksi, ei kyennyt muuttumaan ja jossain vaiheessa taantuu ja joku ajaa ohi. Ja siihenki menee vielä 10 vuotta.

Mutta loistava palsta silti, ja en ainakaan jaksa itse enää puuttua epäkohtiin, korruptiolahjat kuuluu jokaiseen lätkätoimijaan ja moderoikoon kuinka parhaaksi näkevät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös