Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 614 714
  • 15 886

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ihan hyvä ratkasu Eteläpäädyn suhteen.
Eipä Jokereiden faniyhdistyksellä mitään asiaa IFK (Tai muidenkaan) osioon pitäisi olla

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli kaksi viikkoa kakkua ja IFK osio pysyvästi kiinni, jos oikein ymmärsin.

Ihan hyvä ratkasu Eteläpäädyn suhteen.
Eipä Jokereiden faniyhdistyksellä mitään asiaa IFK (Tai muidenkaan) osioon pitäisi olla
Mielestäni outoa että tuollaisella tunnuksella on yleensäkin ns. normioikeudet. Mielestäni ihan vakioasetuksena tuollaisella tunnuksella voisi olla pääsy vain ja ainoastaan oman seuran osioon. Harvemmin muissa osioissa tarvitsee viestitellä virallisilla tunnareilla.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Mielestäni outoa että tuollaisella tunnuksella on yleensäkin ns. normioikeudet. Mielestäni ihan vakioasetuksena tuollaisella tunnuksella voisi olla pääsy vain ja ainoastaan oman seuran osioon. Harvemmin muissa osioissa tarvitsee viestitellä virallisilla tunnareilla.
Oma osio + sarja/yleinen jossa keskustellaan kannattajatoiminnasta, niin välillä olisi ihan virkistävää kuulla faktojakin kannattajaryhmän vinkkelistä. Muiden joukkueiden osioihin pääsy kyllä outoa.

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko oikeasti mode tiimi näin "valitse tähän sopiva sana" kun eivät saa syyllistä esiin.
Olisi pitänyt olla tuossa viestissä että, kirjoittaja oli tunnuksella zxy123 kirjoittanut entinen käyttäjä, joka sai lopullisen banaanin pastalle tuosta viestistä.
Jos eivät löydä tätä yhtä, niin sitten jokaisen tunnarit kiinni kun tietänyt salasanan tuolle tilile ja ry:n olisi pitänyt tämä lista antaa tunnuksista jotka suljetaan, kun tietävät käyttäjät.
Ja ihan turha selittää kun vaikeaa ja softa ei tue. se ei pidä paikkaansa vaikka miten väännettäisiin. Itse toimin samalla softalla muualla ja se on mahdollista ip:lla etsiä kirjoittajat.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko oikeasti mode tiimi näin "valitse tähän sopiva sana" kun eivät saa syyllistä esiin.
Olisi pitänyt olla tuossa viestissä että, kirjoittaja oli tunnuksella zxy123 kirjoittanut entinen käyttäjä, joka sai lopullisen banaanin pastalle tuosta viestistä.
Jos eivät löydä tätä yhtä, niin sitten jokaisen tunnarit kiinni kun tietänyt salasanan tuolle tilile ja ry:n olisi pitänyt tämä lista antaa tunnuksista jotka suljetaan, kun tietävät käyttäjät.
Ja ihan turha selittää kun vaikeaa ja softa ei tue. se ei pidä paikkaansa vaikka miten väännettäisiin. Itse toimin samalla softalla muualla ja se on mahdollista ip:lla etsiä kirjoittajat.
Ei kai ry tiedä käyttäjätunnuksia henkilöistä joilla oli pääsy yhdistyksen käyttäjätilille. Foorumin yläpidolla olisi ollut teknisesti mahdollisuus asia selvittää. Loppui kuitenkin konstit tai mielenkiinto kesken kun taisi jäädä selvittämättä. Lopputuloksena itse syyllinen pääsi kuin koira veräjästä ja uhrin asemassa ollut Eteläpääty ry sai parin viikon bannit ja porttikiellon Hifkin osioon. Ei mennyt aivan putkeen tämä homma.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Foorumin yläpidolla olisi ollut teknisesti mahdollisuus asia selvittää. Loppui kuitenkin konstit tai mielenkiinto kesken kun taisi jäädä selvittämättä. Lopputuloksena itse syyllinen pääsi kuin koira veräjästä ja uhrin asemassa ollut Eteläpääty ry sai parin viikon bannit ja porttikiellon Hifkin osioon. Ei mennyt aivan putkeen tämä homma.
Tästä samaa mieltä, sinänsä Eteläpääty ry on tässä sinänsä viaton nimimerkki, kun sitä käytettiin joko hyväksi tai epähuomiossa.

Oikeudenmukaisempi penalti olisi ollut tuon turauksen kirjoittajalle pari viikkoa huilia ja estot HIFK-osioon. Jos nimimerkkiä oltaisiin haluttu suojella (ettei käy ilmi ketkä yhdistyksen nimissä ovat kirjoittaneet), olisi voinut ilmoittaa ”kyseisen viestin kirjoittaja on saanut…”. Näin Eteläpääty ry:n ”anonymiteettiä” ei olisi rikottu. Toisaalta paljastamalla turauttelijan nimimerkki olisi taas julkinen häpeä olisi ollut myös ihan kelpo rangaistus.

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yhdistyksen nimimerkki on vain väline ja minusta oli turhaa antaa mitään kirjoituskieltoja siihen kohdistuen tai estoja HIFK-osioon. Uhkaus kirjoitusoikeuksien pysyvästä poistamisesta olisi ollut riittävä ja todennäköisesti riittävä sankrio yhdistyksen hallitukselle. Nythän sanktiossa mentiin syystä taikka toisesta aika tiukalla asteikolla. Väitän, että ensikertalaisen norminimimerkin kirjoittaessa samansisältöisen viestin seurauksena olisi ollut viikko kirjoituskiltoa, eikä mitään osioestoja olisi tullut.

Itse olin alkuun myös sitä mieltä, että palstan olisi pitänyt kaivaa syyllinen esiin ja rankoa häntä henkilökohtaisesti. Nyt olen taipuvainen toiseen kantaan. Kirjoituskiellon tai poiston kohdalla olisi paljastunut kyseisen nimimerkin todennäköinen hallituksen jäsenyys, joka olisi vaarantanut henkilöllisyyden paljastumisen ja mahdollisesti omiin ongelmiinsa Salaisetkaan sanktiot eivät olisi oikein hyvä vaihtoehto. Voi tietty olla, että asiaa ei vain saatu selvitettyä, vaikka yritettiinkin.

Nyt jupakan selvittäminen jää yhdistyksen harteille, samoin mahdollinen jatkotiedottaminen. Henkilökohtaisesti uskon koko homman jäävän tähän ja jäävän suurelle yleisölle samanlaiseksi arvoitukseksi kuin Hoffan katoaminen, Kennedyn murha tai Somertonin mies. Kyllähän hallitus, ja varmaan moni muukin, tietää kuka syyllinen on, mutta kaveria ei polteta. Ei ainakaan julkisesti.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Itse olin alkuun myös sitä mieltä, että palstan olisi pitänyt kaivaa syyllinen esiin ja rankoa häntä henkilökohtaisesti. Nyt olen taipuvainen toiseen kantaan. Kirjoituskiellon tai poiston kohdalla olisi paljastunut kyseisen nimimerkin todennäköinen hallituksen jäsenyys, joka olisi vaarantanut henkilöllisyyden paljastumisen ja mahdollisesti omiin ongelmiinsa Salaisetkaan sanktiot eivät olisi oikein hyvä vaihtoehto. Voi tietty olla, että asiaa ei vain saatu selvitettyä, vaikka yritettiinkin.
Kaikki asian selvittämisestä ja sanktioista aiheutuneet henkilökohtaiset ongelmat olisivat olleet henkilön itsensä aiheuttamia. Ei kenenkään muun. Joskus kannattaisi tekojaan ja niistä mahdollisesti aiheutuvia seurauksia miettiä ennen kuin toimii. Kahdella nimimerkillä kirjoittelusta on aiheutunut aina välitön poisto, nyt selvisi tyystin sanktioitta. Sen sijaan yhdistys joka ei syyllistynyt mihinkään sai pidemmän kirjoituskiellon kuin rikkeeseen syyllistynyt nimimerkki yleensä saa ja bannit koko osioon kaupantekijäisiksi. Yleensä yksittäisestä provosta ilman aiempaa rikehistoriaa selviää rikepisteellä tai korkeintaan viikon bannilla. Ei mennyt alkuunkaan linjan mukaan tämä tuomio.

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Boldaus oma. Tää olisi varmaan toisaalta sotinut Jatkoajan omia sääntöjä vastaan, jos esim 10 pykälää tulkitaan nyt vapaammin. Tuo @Tpip ehdottama "suojelu" olisi ollut ihan riittävä, koska voitaneen olettaa, että nyt unohduttu kirjautua ulos viralliselta tililtä ja heitelty vähän omaa agendaa vahingossa väärältä tililtä.

Täysin mauttomasta ja asiattomasta viestistä tässä kyllä Eteläpääty joutui kyllä mun mielestä sijaiskärsijäksi, vaikka toki ovat vastuussa siitä salasanastaan ja tilille pääsijöistä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
toki ovat vastuussa siitä salasanastaan ja tilille pääsijöistä.

Voin sotkea jonkun toisenkin foorumin sääntöihin, enkä enää löytänyt mainintaa, mutta muistelisin että Jatkoajan säännöissä on joskus ollut sanottuna selvästi "jokainen käyttäjä vastaa kaikista tunnuksellaan kirjoitetuista viesteistä" tjsp.

Tarkoittaen normaalisti luultavasti lähinnä sellaista tilannetta, missä esim. joltain jää selain auki saunaillassa ja kaverit käyvät sitten paukuttamassa kyseisellä tunnuksella jotain tuubaa palstalle. Ei voi olla mikään automaattinen vapaudut vankilasta -kortti, että kertoo/väittää että "mister referee, it wasn't me, it was that other guy", jos viesti on julkaistu hänen nimimerkillä.

Tämän nyt kyseessä olevan näkisin jopa tavallaan selvempänä tapauksena. Eteläpääty on se joka on porukkana hakenut käyttäjätunnusta ja myöskin vastaa porukkana itse siitä, ketkä sitä käyttävät ja miten. Propsit kuitenkin siitä, että ei ole ainakaan lähdetty kiertelemään ja satuilemaan asian suhteen.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Elämme poikkeuksellisia aikoja Euroopassa ja maailmassa. Jatkoaika on sangen merkittävä ja näkyvä somepalsta tässä maassa - sanoisin että moderaatiolla ja ylläpidolla on selkeä kansallinen ja patrioottinen velvollisuus olla erityisen tarkkoja ja lujia näinä aikoina.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Jotenkin nuo kymppipykälään kompastumiset jaksaa edelleen huvittaa joka kerta. Etenkin kun niitä tapahtuu edelleen joka hemmetin viikko!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy