Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 294 653
  • 13 925

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kenen meikäläisten? Ja jos saa raportoidusta viestistä bannia, niin eikö se ole silloin rikkonut palstan sääntöjä?
Varmasti löytyy se rikottu sääntökin, kun tarpeeksi moni raportoi.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitkä ovat nämä eri ”porukat” joille säännöt eivät ole samat?
Nostettu tässäkin viestiketjussa puheeksi viime päivinä, mutta tämän enempää en aio tätä pulushakkia kanssasi jatkaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Nostettu tässäkin viestiketjussa puheeksi viime päivinä, mutta tämän enempää en aio tätä pulushakkia kanssasi jatkaa.

Mä en vaan näe siinä pulushakkia että mä esitän kysymyksiä johon sä et suostu vastaamaan. Pulushakkia olisi se, että esittää väitteitä, ei tarkenna mitään sanomisiaan ja lopettaa kokonaan aiheesta keskustelun vastaamatta mihinkään mitään. Eiku hetkinen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en vaan näe siinä pulushakkia että mä esitän kysymyksiä johon sä et suostu vastaamaan. Pulushakkia olisi se, että esittää väitteitä, ei tarkenna mitään sanomisiaan ja lopettaa kokonaan aiheesta keskustelun vastaamatta mihinkään mitään. Eiku hetkinen.
Katsos kun me voidaan vääntää tästä vaikka koko yö ja seuraava päiväkin niin kauan kuin modet pistäisi sen poikki sillä seurauksella, että me oltaisiin edelleen ihan yhtä paljon eri mieltä kuin keskustelun alussakin. Ei kiitos, hae jotain muuta tanssiin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyse varmasti myös siltä, että jos näet eri mieltä olevan "toisen leirin tyyppinä" niin helposti se ihminen nähdään "vastustajana" ja tästä johtuu sitten että se puhetyyli muuttuu liiankin kärkkääksi?

Itselleni ne ainoat leirit täällä on Liigajoukkueet. Sen joskus katson kirjoittajan tiedoista vaikka ottrluketjussa tai keskusteltaessa kyseenalaisista taklauksista.

Muutama topiikki on sellainen joita pääasiassa välttelen, kun huomaan itse että menee liikaa tunteisiin. Esim kun alasta mitään tietämättömät ovat tietävinään miten ne säästöt tehdään vaikkapa hoitoalalla (samalla toki unohtui kokonaan ikäihmisten inhimillinen vanhuus ja hoitajien työhyvinvointi).

Suosittelen kaikille pysymään pois ketjuista jotka aiheuttaa vain vitutusta. Saattaa tulla vähän vähemmän bannia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Modet toimivat samoin kuin erotuomarit. Tarpeeksi moni katsoja kun huutaa, nousee pilli huulille.
Eikös tuo ole ihan luonnollista? Modejen tehtävä on kuitenkin palvella käyttäjiä ja jos 50 käyttäjää näkee jonkun viestin sääntöjen vastaiseksi vrt yksi käyttäjä niin tottakai se useammin raportoitu viesti johtaa penaltiin.

Tuon takia on myös kerätty kyselyitä käyttäjiltä ja järjestetty varjomoderointeja, jotta on saatu selville vastaako modejen käsitys säännöistä sitä mitä iso käyttäjistä ajattelee. Eikä tässä tarkoiteta mielipiteitä vaan millainen tapa keskustella on sallittua.

Itse en pistäisi pahakseni jos sääntöihin lisättäisiin, että loputon itkeminen säännöistä ja moderoinnista olisi rangaistavaa. Tällainen ei varmasti tule koskaan tapahtumaan koska olisi vähän Pohjois-Korea meininkiä mutta eihän ne liigatuomaritkaan loputtomiin kuuntele kentällä pelaajan valitusta.

Toki onhan se parempi näin, että on esim. tämä ketju mihin saa käydä valittamassa ja se ei sitten näy samalla tapaa muissa ketjuissa.
 
Viimeksi muokattu:

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Katsos kun me voidaan vääntää tästä vaikka koko yö ja seuraava päiväkin niin kauan kuin modet pistäisi sen poikki sillä seurauksella, että me oltaisiin edelleen ihan yhtä paljon eri mieltä kuin keskustelun alussakin. Ei kiitos, hae jotain muuta tanssiin.
Ja ”joku muu” lähtee varmaan innolla kanssasi.
Mut aiheeseen:
Voi kirjoittaa kaikki mielipiteensä yms ihan sääntöjen puitteissa, niin ei tule bänniä.
En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta ymmärtää? Ei provosoi, eikä provosoidu.
Toki esim. sarkasmi on nykyään taitolaji, jota uskaltaa käyttää vain roasteissa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös tuo ole ihan luonnollista? Modejen tehtävä on kuitenkin palvella käyttäjiä ja jos 50 käyttäjää näkee jonkun viestin sääntöjen vastaiseksi vrt yksi käyttäjä niin tottakai se useammin raportoitu viesti johtaa penaltiin.

Tuon takia on myös kerätty kyselyitä käyttäjiltä ja järjestetty varjomoderointeja, jotta on saatu selville vastaako modejen käsitys säännöistä sitä mitä iso käyttäjistä ajattelee. Eikä tässä tarkoiteta mielipiteitä vaan millainen tapa keskustella on sallittua.

Itse en pistäisi pahakseni jos sääntöihin lisättäisiin, että loputon itkeminen säännöistä ja moderoinnista olisi rangaistavaa. Tällainen ei varmasti tule koskaan tapahtumaan koska olisi vähän Pohjois-Korea meininkiä mutta eihän ne liigatuomaritkaan loputtomiin kuuntele kentällä pelaajan valitusta.

Toki onhan se parempi näin, että on esim. tämä ketju mihin saa käydä valittamassa ja se ei sitten näy samalla tapaa muissa ketjuissa.
Kiitos asiallisesta viestistä. En niinkään kritisoi sääntöjä vaan niiden tulkintaa joihin niillä raportoinneilla pyritään vaikuttamaan. Samoin kuin yleisö tekee viheltäessään ja huutaessaan tuomareille.
Mitä tulee tuohon varjomoderointiin niin kyllähän sieltä on tullut palautetta raportointien isosta määrästä, jossa monesti raportoidaan pelkästään ärsyttävää nimimerkkiä jonka mielipiteet ei osu siihen omaan arvomaailmaan ja pyritään canceloimaan heidät ulos keskustelusta. Sitten jos ne viestit on sääntöjen rajamailla, pelikieltoa paukkuu tulkintojen perusteella joihin se raportointien määrä vaikuttaa. Olen itsekin saanut pelikieltoa viestistä, joka tulkittiin eri tavoin kuin olin sen tarkoittanut.
Tuo on normaalia toimintaa somessa tänä päivänä, valitettavasti, joten ihan yhtälailla sitä tapahtuu täälläkin. Pyritään useamman nimimerkin toimesta rinkirunkkaamalla provosoimaan ärsyttävää nimimerkkiä, jotta hänet saadaan banniin.

Mutta tämä tästä osaltani ja katsotaan montako hienoa provoa sorretusta kansanosasta, persuiluista jne. tämä viesti poikii.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Täällä taas keksitään syitä "kuinka meitä sorretaan", pakko olla et ne TOISET vaan raportoi enemmän, nuo ilkeät vasikat.

Sen verran reikäpäistä menoa että ei yhtään ihme että "teidän leiristä" porukkaa saanut banaania.

Lueppa tuota Persu-ketjua vaikka viimeiset 10 sivua. Meno todella on reikäpäistä, mutta ei Persu-kirjoittajien toimesta.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
§4 voisi lisätä, että älä provosoidu tai saat penalttia. @Moderaattorit
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos olisin modena, yhdelle tuolla olisin voinut rikepisteen antaa vänkäämisestä. Olikohan 3-4 viestiä missä toisti yhtä lausetta ja ei tuonut mitään uutta viestillään.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös