Marin -ketjussa puoskarit tekevät pääministeristä psykiatrisia diagnooseja ja pikkupuoskarit peukuttavat. Moderaattorit eivät tähän ole puuttuneet. Miksiköhän. Haluavatko he ehkä tällä tavalla omalta osaltaan tukea perskokoomuslaisten vaalikampanjaa.
Varmaan jury on kokoontumassa vielä ja tuomiot tulee vasta myöhemmin, mutta ihmettelen, miten vaikea on ymmärtää lukemaansa, jos viestin sisältö ei itseä miellytä. Minä nimittäin kirjoitin sanatarkasti näin:
*)
En väitä Marinin olevan narsisti, mutta hänen julkisten esiintymistensä perusteella voi helposti todeta, että narsistista persoonallisuushäiriötä sairastavalla ihmisellä on hämmentävän paljon samoja piirteitä kuin ketjun päähenkilöllä. Yhdysvalloissa narsistinen persoonallisuushäiriö on kategorisoitu DSM-IV luokituksen alle nimeltä
”Jatkuva mahtavuuden kokeminen kuvitelmissa ja käyttäytymisessä, ihailun tarve ja empatian puute. " (Lähde:
Narsistisen persoonallisuushäiriön muodostuminen
En siis ole diagnosoinut häntä tai edes väittänyt Marinin olevan narsisti, kuten yllä olevasta lainauksesta alleviivattuna ja boldattuna voi jokainen itse lukea. Mitään diagnooseja ei yksikään tohtori voi tehdä kotisohvalta käsin, saati sitten ei-lääkäri, se nyt on ihan päivänselvää.
Muita puolueita ei myöskään ole mainittu sanallakaan, itse asiassa ei edes Marinin puoluetta, koska hän ei pääministerinä ollessaan varsinaisesti edusta puoluettaan vaan Suomea ja Suomen kansaa. Myös minua, vaikka en ole häntä virkaansa äänestänyt. Mutta niin se menee.
Ei kannata nähdä sellaisia asioita, joita ei ole olemassa, kuten diagnooseja ja puoluekirjoja. Myös minä olen oikeutettu ilmaisemaan mielipiteeni, vaikka se esimerkiksi juuri sinun mielipiteestäsi poikkeaakin. Mielestäni viestini ei ollut mitenkään hyvän tavan vastainen. Pitäisin erikoisena, mikäli tietyistä pääministerin esiintymisille ominaisista piirteistä ei saisi käydä keskustelua, eihän tämä nyt sentään mikään Venäjä ole. Mutta, mikäli modet katsovat toisin, sitten mennään sen mukaan ja otetaan opiksi. En myöskään edusta täällä mitään puoluetta, mutta muista en toki tiedä. Eikä kiinnostakaan.