Mainos

Jatkoajan "sisäpiirin touhut ja mukahauskuus"?

• 9 502
  • 66

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Pena-klubi vielä menee, Tami-klubi teilattiinkin, mutta miten kävikään SaiPa-osaston ippk-klubille. Sen sijaan, että se olisi teilattu niinkuin Tami-klubi, niin siellähän on jäseniä kymmeniä ja titteleitä jaetaan kaikille halukkaille.

Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Viestin lähetti Predator
Niin, koska olen yksi monista tämän palstan alkuperäisistä, alusta asti mukana olleista nimimerkeistä, niin tulipa mieleeni kysyä tällaista:

- oletko huomannut jotakin sellaista omituiselta kalskahtavaa "huumoria", jota jostakin syystä tuntuvat monet ymmärtävän - mutta just SINÄ et tajua ollenkaan?

Mitä on huumori?

Olisiko sitä, mille kaikki nauraa, mutta kaikki ei naura kuitenkaan.

[- oletko huomannut joitakin omituisia sanontoja, joita toistetaan jatkuvasti - sinä et tajua niistä mitään, mutta monet ilmeisesti tajuavat, koska niitä ei mitenkään selitellä. ?[/B]
Riippuu siitä, kuka niitä "sanontoja" heittää

[- - onko täällä mielestäsi jopa kokonaisia viestiketjuja, jotka mielestäsi ovat jotakin sairasta "inside-huumoria" - ja jos näin on, niin miksi ihmeessä Modet antavat moisen säädyttömyyden jatkua?[/B]

Snadin kundin Tzzadista on aika vaikee lähtee selvittää tätä tsydeemii, mut hoki on hokii ja siitä me ollaan kaikki kiinnostuneita ja nimenomaan hokin takia mä täällä selvittelen omia hokiin liittyviä juttuja. Oma jengi, vastustaja...siinä se koko juttu!

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti girlzilla
Sisäpiirijuttuja löytyy hyvin paljon myös irc-kanavaltamme, #jatkoajalta. Siellä kestää kyllä aikansa ennen kuin oppii tavoille.
Muutaman vuoden kanavalla vierailleena voin sanoa etten ole tavoille oppinut, enkä tule oppimaankaan... mutta hyvin siellä meikääkin on kestetty. :)
Opeteltavia termejä on monia,
mh, eph, j, nh, jne...
Niin, vois kysyä - taas -et mitäs helvekkoa noi nyt merkkaskaan?
HS!

Porukkaan tosin pääsee hyvin nopeasti mukaan, kunhan suhtautuu huumorilla, eikä provosoidu helposti.
En helposti provosoidu, mutta ehkäpä muutama provosoituu heitoistani? Ainakin #ässät-kanavalla tuntuu siltä joskus... :o) Ja huumorilla selviää melkein tilanteesta kuin tilanteesta... :o)

Tosta topicista... ehkä tällekin foorumille sallittaneen tietty oma leima jota muokkaa tämä "sisäpiiri-huumori". Sehän on vaan hyvästä, että on näitä omia juttuja ettei foorumi huku massaan.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Ossi
Tämähän onkin oiva ketju kysyä sitä, mitä olen usein halunnut, mutten ihan uskaltanut. Edelläkin on jo mainitty ry-pohjainen pöyhkeilykulttuuri turenkilaisvariaatioineen matsiennakoissa. Yksi ko. huumorin parhaita puolia on se, että varsinkin turkulaiset suuttuvat siitä niin perkeleesti. Kysymykseni onkin: kuuluuko suuttumus asiaan? Siis onko se herneen vetäminen sieraimeen ja syvälle 1) ovelaa jatkohuumoria vai b) ihan oikeata suuttumista? Jos oikea vastaus on a), olen syvästi hämilläni ja tunnustaudun puolitosikoksi omille vitseilleen naurajaksi.B]

Ovelaa jatkohuumoria tietysti. Siis hommahan menee niin että kun te pöyhkeilette, esittävät tepsin kannattajat kilvan faktoja. Osa piruillen, osa ei. Loputon suo, loppupelissä kukaan ei tiedä kuka tosissaan ja kuka ei. Varmaa on ainoastaan se, että Ervatsalo ei.

Sisäpiirijutuista sen verran ettei välillä, kun ei ole ollut mukana kiekkopesän aikoina aktiivisesti, tajua mitä muurahaispesää tulee sohaisseeksi kun jonkin subjektiivisen "totuuden" palstalle nakkaa. Tästä toimikoon tyyppiesimerkkinä 90-luvun loppupuolen finaalisarja Tps-Hifk ja siinä esiintyneet/esiintymättä jääneet molarin päälleajot, mistä puhuminen on saatanasta koska asia on kuulemma loppuunkäsitelty.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti L4E
Joo kait nuo "saaret" menisi, mutta heti kun kolahtaa kerhoon, "Raportoi tämä viesti moderaattoreille " näppäin on
kuumana.

Täältä tähän..
Noh, minusta kyllä pelikieltosi ansaitsit ihan itse puolivälieräketjussa mennä kaudella. Jos olet vastaavasti käyttäytynyt muissakin kuin HPK-ketjuissa ja et ole saanut pekkaa niin sitten täällä varmaan oikeasti on HPK-mafia. Jos et ole, niin sitten vain oletat. Itse olen muutaman kerran painellut kantele-nappia. En tosin sinun kohdallasi. Jos viittasit muuhun kuin tuohon tapahtumaan sitten olen hiljaa.

back to on-topic:

HPK-mafia Kauno Saarioineen (jos näkisitte livenä naurahtaisitte pettyneinä)
HIFK-hevosenpää Hadankan kautta
Ilveksen huhuilemalla joukkueen tulevaisuuden pelastaminen
Jokerit taloustoimittajakavereineen tietää kaikesta kaiken mutta ei voi kertoa
Tappara-kirjoittajia käy sääliksi koska kahvalta ei voi välttyä
Pelsujen vähäinen mutta tunteenpalolla toimiva porukka
Jyppien käsittämätön Kärppä-kammo
Blegin tosifanien korostama Kiekko-Espoolaisuus
Kärppien jyppien kärppäkammosta kirjoittamisen pakko
Ässien.. mitkä ihmeen ässä-kirjoittajat?
Lukkolaiset hippohiiret
Saipan myytävät fanit

Divari- ja NHL-keskustelu on jäänyt minulta kokonaan väliin.

Niin, onhan tätä. Ossin mainitsema ketjuihin sillä tavalla kirjoittaminen että antaa ymmärtää ymmärtäneensä mistä toiset puhuvat toimii maineen korottajana. Kaikkia vapaan keskustelun ketjuja ei kannata yrittääkään ymmärtää.

Itse en ole missään kiekkopesässä koskaan ollut. Kävin tiukan asiallisia keskusteluja aikanaan news-puolella unix-koneella koulun tietsikkaluokissa, jo silloin kun 'ainoa' nettiselain oli Mosaic ja tämmöisiä keskustelupalstoja ei ollut. Sieltä ei ole jäänyt yhtään nimeä mieleen, formaatti kun oli niin eri.

Ja tps-fanit, paskat te mitään ymmärrä, olette tosikkoja kaikki.

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Kyllä täytyy sanoa, että välillä ollaan pihalla kuin koirankoppi näistä jutuista, vaikka puolisen vuotta tuli palstaa seurailtua ennen rekisteröintiä. Mikäs siinä, oppia ikä kaikki, eikä kaikkia juttuja liene tarkoitettukaan kaikkien ymmärrettäväksi. Pikemminkin sitten vasta täytyy huolestua, kun oikeasti alkaa tajuta kaiken täällä kirjoitetun - liekö silloin tuon mainitun hermoloman paikka?

Joka tapauksessa, palstahan tarjoaa usein vakavaakin ajattelemisen aihetta, ja ainakin täältä saa aina päivän parhaat naurut. Työnantajani ei teitä kiittäisi (lue rivien välistä kenen ajalla täällä surffaan), mutta minä kiitän.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Senior

Mulle ei kyllä avaudu Predan tämän ketjuavauksen syvin olemus ny.

No tämähän on ihan vaan galluppipohjalta nääs. Ei tämän ketjun aloitukseen sisältynyt mitään nurkan taakse kätkettyä, puoliovelaa vinoilua - kunhan utelen ihmisten mielipiteitä tällekin palstalle syntyneistä, usein ensikertalaisen mielestä varmasti hyvinkin oudoista sanonnoista.

Minä olen tosin se viimeinen henkilö arvostelemaan näitä "omituisuuksia" koska olen itse niihin monta vuotta innokkaasti osallistunut.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Siis mitä? Olen mukana siinä pienehkössä porukassa, joka rekisteröityi tälle saitille saitin syntymän aikoihin. Olen poistunut täältä muutaman kerran "hermolomalle", mutta se ei muuta miksikään sitä faktaa, että olen yksi Jatkoajan kymmenistä enismmäisistä jäsenistä.

Tuolta käyttäjätietoja selaimella näkee, että tämä "pienehkö porukka", joka rekisteröityi 1. päivänä, sisältää satoja henkilöitä. Ja vaikka itsekin kuulun ko. joukkoon, ei nämä rautakanki, Pena, Afrikka, faksi, puutarhuri, "ehdin nähdä" ym. "hauskat" jutut todellakaan naurata. Mutta onneksi ne ovat harvassa, joiden juttujen pääpaino on kyseisessä "huumorissa", saatika yrittävät vielä päteä sillä.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Vielä en ole tajunnut yhtään kirjoitusta koko Jatkoajassa. Siksi naurankin niille kaikille ja julistaudun itse oikeassa olevaksi. Ja sitähän te ette voi ymmärtää, joten nauran teillekin.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Liigaskenen Kauno Saarioiden fanien toilailut

Viestin lähetti ervatsalo

Samaisen reissun paluumatkalla tosin päätettiin, että ensi kaudella otetaan uusiksi ja etsimällä etsitään ko. elokuvan "se ratapiha", jossa hiljennymme ja juomme yksi tai kaksi letkujalkalimpparia.
Tuota, ellen nyt aivan väärin muistele, niin osin tuo elokuva ja sen tapahtumat kuvattiin täällä Lappeenrannassa. Kyseisessä elokuvassa nimittäin vilahtaa täkäläinen jo melko ränsistynyt asuintalo joka on VR:n omistuksessa. Muutamat elokuvan kohtaukset siis kuvattiin sen liepeillä ja siinä imelkein vieressähän kulkee kiskot. En tosin tiedä onko siinä enää juuri liikennettä. En ole vuosiin nähnyt että minkään valtakunnan puksutin jyräisi sitä reittiä. Ehkä jotain matskua tehtaille.

Eli suuntaa siis Lappeenrantaan moisten elämysten toivossa. Mitä en kyllä sinänsä suosittele.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Designer
Vielä en ole tajunnut yhtään kirjoitusta koko Jatkoajassa. Siksi naurankin niille kaikille ja julistaudun itse oikeassa olevaksi. Ja sitähän te ette voi ymmärtää, joten nauran teillekin.

Designerille tästä viestistä ehdottomasti viikon asennepalkinto! Hyvä meininki!

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Ossi
Tämähän onkin oiva ketju kysyä sitä, mitä olen usein halunnut, mutten ihan uskaltanut. Edelläkin on jo mainitty ry-pohjainen pöyhkeilykulttuuri turenkilaisvariaatioineen matsiennakoissa. Yksi ko. huumorin parhaita puolia on se, että varsinkin turkulaiset suuttuvat siitä niin perkeleesti. Kysymykseni onkin: kuuluuko suuttumus asiaan? Siis onko se herneen vetäminen sieraimeen ja syvälle 1) ovelaa jatkohuumoria vai b) ihan oikeata suuttumista? Jos oikea vastaus on a), olen syvästi hämilläni ja tunnustaudun puolitosikoksi omille vitseilleen naurajaksi.

En muista, että olisin aiemmin ottanut aiheeseen kantaa, mutta kun nyt kerran otit puheeksi...

Kieltämättä tuo ry-pohjainen pöyhkeilykulttuuri jne. risoi kuluneena keväänä aika lailla. Ei kuitenkaan sisältönsä vaan pikemminkin volyyminsä ja esityspaikkansa vuoksi. Jos itseäni kiinnostaisi ottelusarjaa (välieräsarja TPS-HPK) koskevan keskustelun seuraaminen ja ehkä jopa siihen osallistuminen, en jaksa hirveästi innostua siitä, että ketjun n. 6 ensimmäistä sivua on täytetty HPK-kannattajien inside –huumorilla. Leikki sijansa saakoon, mutta jonkinlaista suhteellisuudentajua voisi kai tässäkin asiassa toivoa.

Tämä vain ja ainoastaan minun mielipiteenäni. Yleisesti ottaen tämän ketjun aiheena oleva sisäpiirin touhu lienee Jatkoajan kaltaisessa ympäristössä enemmän tai vähemmän väistämätöntä, eikä se itseäni juuri häiritse. Pääasiassahan ja räikeimmillään tuota omaa hauskaa viljellään sille pyhitetyissä ketjuissa, jolloin satunnaiskäyttäjänkin on helppo valita, haluaako sitä seurata vai ei.

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Ossi
Tämähän onkin oiva ketju kysyä sitä, mitä olen usein halunnut, mutten ihan uskaltanut. Edelläkin on jo mainitty ry-pohjainen pöyhkeilykulttuuri turenkilaisvariaatioineen matsiennakoissa. Yksi ko. huumorin parhaita puolia on se, että varsinkin turkulaiset suuttuvat siitä niin perkeleesti. Kysymykseni onkin: kuuluuko suuttumus asiaan? Siis onko se herneen vetäminen sieraimeen ja syvälle 1) ovelaa jatkohuumoria vai b) ihan oikeata suuttumista? Jos oikea vastaus on a), olen syvästi hämilläni ja tunnustaudun puolitosikoksi omille vitseilleen naurajaksi.

Oikea vastaus on c. Tämän voin tunnustaa ei turkulaisena TPS fanina joka on syntynyt hämeenlinnassa ja asunut turengissa.

Älkää kuitenkaan unohtako Tero "1. voittamaton" Lehterää!

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eräs sisäpiiri (ThePenailijat) kokoontuu silloin tällöin ravintola Hadankaan ja useimmat sisäpiiriläisistä ovat saaneet sinne porttikiellon tai tarjoilu on lopetettu.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Power
Jos itseäni kiinnostaisi ottelusarjaa (välieräsarja TPS-HPK) koskevan keskustelun seuraaminen ja ehkä jopa siihen osallistuminen, en jaksa hirveästi innostua siitä, että ketjun n. 6 ensimmäistä sivua on täytetty HPK-kannattajien inside –huumorilla.
Yhdyn edelliseen. Tuo oli yksi järkyttävimmistä esimerkeistä ketjusta jossa varsinaisesta aiheesta, eli jääkiekosta, ei puhuttu mitään. Tai jos yritettiin puhua, asia hukkui liian pitkälle viedyn huumorin sekaan. En suostu kuitenkaan koko paskaa ottamaan Kauno Saarioiden niskaan, kyllä TPS-leiristä löytyi enemmän kuin tarpeeksi niitä 'ymmärsin vitsin, näytän sen tässä viestissäni' kirjoituksia.

Oli sitten syy kenen tahansa, niin pointtisi on 100% totta. Se pelkkä ilveily ilman asian hiventääkään karkasi välieräketjusta täysin hallitsemattomasti myös yksittäisten otteluiden ketjuihin. Pelitapahtumista ei paljoa juteltu. Yritin tuoda asian esille jo noissa ketjuissa silloin, mutta tietysti turhaan.

Jotkut meistä oikeasti haluavat välillä kirjoitella jääkiekosta siten että joku ei tartu jokaiseen kirjoitusvirheeseen ja turkulaisuuteen/turenkilaisuuteen/mihinvaanlaisuuteen. Huumorille toki on paikkansa, mutta sen tulisi täydentää keskustelua, ei olla keskustelun ainoa sisältö ja tarkoitus.

Niin, syytön en ole itsekään, päin vastoin.

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Minen jymmärrä mikä on sisäpiirijuttu. Olen kyllä kuullut useastikin huhuja sellaisen tai sellaisten olemassaolosta , jo wanhoina hywinä Kiekkopesän aikoina mutta en sitten varmastikaan tunnistanut sellaista kun eteen osui.
Siispä vaadin tässä ja nyt lisää sisäpiireja ja heti !
Olen nimittäin antanut itseni ymmärtää että sisäpiirijutut ovat hauskimpia ja olenkin hörähdellyt eniten sellaisille jutuille joita en ole ymmärtänyt joten oletusarvona voisi kuvitella että ne ovat sitten olleet niitä sisäpiiruijuttuja.

Antakaa meidän pitää naurumme ! Älkää olko tosikkoja, paitsi itseänne kohtaan, jos siis välttämätte haluatte.

edittinä en sitten korjannut kirjoitusvirhettäni, se oli jopa hauskan kuuloinen, jotenkin sopii noin niinkuin sisäpiirijutuksikin.

Viimeksi muokattu:

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Entäs mitä tämä sitten on 1. linkki
Tai tämä 2. linkki
Ja tässä taas muutama turha ketju joita ei olisi tarvinnut koskaan avata. Varsinkin ne jotka kommentoivat että ehdin nähdä yms.
Mielestäni näitä on alkanut tulla ihan liikaa, mutta tuo saunailtaketju on ihan loistava suuressa turhuudessankin.
1
2.

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti mafioso

Ja tässä taas muutama turha ketju joita ei olisi tarvinnut koskaan avata. Varsinkin ne jotka kommentoivat että ehdin nähdä yms.
1
2.

Mjitäh, otapPa lisempää brenkkua. ty.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Twite
Niin, syytön en ole itsekään, päin vastoin.

No et todellakaan. Eikä se yleinen pelleily rajoittunut tähän kevääseen vaan muistikuvani mukaan oli vielä astetta pahempaa edelliskeväänä.

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Ps. myös täällä ry-ypätään koko kesä!

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Näistä "sisäpiirin touhuista" ry-huumori on oikeastaan ainoa tyyli, joka ei naurata millään tasolla.
Tämä Turenkilaishuumorikin taitaa kuitenkin olla ainoastaan muutaman täällä vaikuttavan tyypin "oivalluksia". Ainakin tämän vuoden TPS-HPK -sarjassa Turun Amarillon jälkipeleihin tulleet Turenkilaiset vaikuttivat ihan ok otuksilta.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mun mielestä Jatkoajan suurin ongelma on se, että kaikki muut on paskoja kirjoittajia, paitsi minä. Ja ehkä Kempes? Sisäpiirin sijaan olen huolissani ulkopiiristä. Siis ketjumaisista muodostelmista esimerkiksi palavien talojen ulkpuolella. Lisäksi olen ihan tosissani sitä mieltä, että siniset kolhuiset Toyota Hiace -pakettiautot muodostavat jonkunlaisen kultin? Kukaan muu huomannut samaa, aina kyttäämässä? Eräs henkilö poistui manan majoille välttyäkseen tältä ja mitä vielä! Kuulemma hautasmaallakin saatana kytätään! Jotain rotia hei...

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tämä on vähän väärä ketju, mutta en jaksa uuttakaan avata (= sisäpiirihuumoria).

Mutta siis off topic. Jatkoajan suurkirjoittajista sekoitan Predatorin ja JHagin. Muuten minulla on melko hyvä muisti siitä mitä on tullut kenenkin kirjoiteltua. Tuo muisti on tehokas ase vi**uilussa, joka tosin on matalaotsaista ja turhanpäistä touhua. Predatorille ja JHagille ei toki ole ollut pienintäkään tarvetta aukoa päätään, tosin pakollinen keinutuoli silloin tällöin Predan suuntaan lähtee. Toiset sekoittujat ovat Tommy ja Tunkki.

Hemmetti, asia kiusaa minua. Tosin ei kovin paljon.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Twite
Mutta siis off topic. Jatkoajan suurkirjoittajista sekoitan Predatorin ja JHagin.

Tuo on ihan normaalia, sekoitamme itsekin toisemme tavan takaa. Menin kerran Siwaan ja sanoin: "Päivää, olen Predator". Kyllä nauratti jälkeenpäin, sillä normaalisti toki esittäydyn aina ja joka paikassa omalla nimelläni eli "Päivää, olen Predator".

Tommy ja Tunkki ovat sama henkilö. Molemmat ovat paljon Blues-osiossa ja en usko, että se jengi niin paljon oikeasti ketään kiinnostaa, että kirjoittajia olisi noin paljon. Selvää hämäystä, jotta Blues-osio näyttäisi laajemmalta.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Viestin lähetti HABS #11

Älkää kuitenkaan unohtako Tero "1. voittamaton" Lehterää!

Nimenomaan. "Alistaja" sekä "Samovaari" ovat myöskin keisarin vaatteina esiintyneet. Riemumielellä olen seurannut luvattomasta televitsuunistani MAAILMANMESTARI Tero I Lausuntoautomaatin otteita kisastudiossa. Joka lähetyksessä pukkaa vähintään 1+1 elämää suurempaa anekdoottia.

Alabamahuumori rules!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy