Mainos

Jatkoajan "sisäpiirin touhut ja mukahauskuus"?

• 9 498
  • 66

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Niin, koska olen yksi monista tämän palstan alkuperäisistä, alusta asti mukana olleista nimimerkeistä, niin tulipa mieleeni kysyä tällaista:

- oletko huomannut jotakin sellaista omituiselta kalskahtavaa "huumoria", jota jostakin syystä tuntuvat monet ymmärtävän - mutta just SINÄ et tajua ollenkaan?
- oletko huomannut joitakin omituisia sanontoja, joita toistetaan jatkuvasti - sinä et tajua niistä mitään, mutta monet ilmeisesti tajuavat, koska niitä ei mitenkään selitellä.
- onko täällä mielestäsi jopa kokonaisia viestiketjuja, jotka mielestäsi ovat jotakin sairasta "inside-huumoria" - ja jos näin on, niin miksi ihmeessä Modet antavat moisen säädyttömyyden jatkua?

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän tää semmosta palstarunkkausta tuppaa olemaan. Parhaimpana tunnusmerkkinä järjettömän pitkiksi hurahtaneet ketjut missä jauhetaan pelkkää paskaa. Mutta ei se mitään, pitäähän näitä olla. Tämä on varmaan vanhemmille jäsenille (ja ehkäpä nuoremmillekkin) oiva tapa purkaa itseään niin lähipiiri pääsee vähemmällä paskanjauhannalla.

Kauan eläköön Internet!

P.S. Tuli muuten semmonen mieleen, että et taida Predator kuitenkaan olla alusta tähän asti mukana ollut vai muistanko väärin muutaman poistumisen palstalta?

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Predator
Niin, koska olen yksi monista tämän palstan alkuperäisistä, alusta asti mukana olleista nimimerkeistä, niin tulipa mieleeni kysyä tällaista:

- oletko huomannut jotakin sellaista omituiselta kalskahtavaa "huumoria", jota jostakin syystä tuntuvat monet ymmärtävän - mutta just SINÄ et tajua ollenkaan?
- oletko huomannut joitakin omituisia sanontoja, joita toistetaan jatkuvasti - sinä et tajua niistä mitään, mutta monet ilmeisesti tajuavat, koska niitä ei mitenkään selitellä.
- onko täällä mielestäsi jopa kokonaisia viestiketjuja, jotka mielestäsi ovat jotakin sairasta "inside-huumoria" - ja jos näin on, niin miksi ihmeessä Modet antavat moisen säädyttömyyden jatkua?

Kuullostaa Illuminaatin toiminnalta. Oletko Sinäkin jäsen?

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kaikenlaista liirumlaarumia

Penailu ja se klubi ei naurata, ei sitten yhtään. Faksit hiuksista vittuun..

FF-kieli tarttuu väkisinkin. Sitä ei voi välttää kuulematta ja lukematta, kun seurailee Jatkoaika.comin foorumia sekä irc-kanavaa.

Ja toki monilla on omia keskinäisiä vitsejään, jota viljellään sitten. Itsekin sorrun siihen. Damn, olen tylsä.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Fläppis

P.S. Tuli muuten semmonen mieleen, että et taida Predator kuitenkaan olla alusta tähän asti mukana ollut vai muistanko väärin muutaman poistumisen palstalta?

Siis mitä? Olen mukana siinä pienehkössä porukassa, joka rekisteröityi tälle saitille saitin syntymän aikoihin. Olen poistunut täältä muutaman kerran "hermolomalle", mutta se ei muuta miksikään sitä faktaa, että olen yksi Jatkoajan kymmenistä enismmäisistä jäsenistä.

Kyllähän Kerho-fanit Kauno Saarioineen ovat sellaista sakkia, joiden viestejä, ja piiloprovoilua lukiessa menee usein sormi suuhun.

Suurin osa HIFK-faneista on myös aika sisään päin kääntynyttä sakkia Pentti kerhoineen ja fakseineen.

Eipä silti, ihan hauska näiden juttuja on lukea, vaikka ei välttämättä sitä homman ydintä tajuakaan.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Predator
Siis mitä? Olen mukana siinä pienehkössä porukassa, joka rekisteröityi tälle saitille saitin syntymän aikoihin. Olen poistunut täältä muutaman kerran "hermolomalle", mutta se ei muuta miksikään sitä faktaa, että olen yksi Jatkoajan kymmenistä enismmäisistä jäsenistä.

En minä sitä epäillytkään. Tuli vaan mieleen tosta alusta asti mukana olemisesta, että onhan siinä tullut muutama "loma" vietettyä. Enhän minä toki sitä tiedä vaikka olisit tiiraillut palstaa näinäkin aikoina entiseen tahtiin, mutta tosiaan muistelisin, että nimimerkkisi on ainakin kerran poistettu tai hienommin "jäädytetty".

Eipä siinä mitään, tuli vaan mieleen tosta lauseesta.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yksi näistä omituisuuksista, joka ei välttämättä avaudu Jatkoajan uusille alokkaille ihan ekalla lukemalla on legenda nimeltä Snoring Eagles. Palstan oma solkkapaturiosasto on kuitenkin tulikasteensa saanut ja porukka muhii "pinnan alla" alati valmiina kun/jos kutsu toimeen käy.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sisäpiirijuttuja löytyy hyvin paljon myös irc-kanavaltamme, #jatkoajalta. Siellä kestää kyllä aikansa ennen kuin oppii tavoille.

Opeteltavia termejä on monia,
mh, eph, j, nh, jne...

Porukkaan tosin pääsee hyvin nopeasti mukaan, kunhan suhtautuu huumorilla, eikä provosoidu helposti.

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kannattaa varoa tuota irc-jengiä, kanavalla kerran käydessäni siellä vallitsi armoton itsetekemisen meininki ettei minun kaltainen asiapostaaja viihtynyt siellä kun 3 minsaa. #jatkoaika on mätäpaise jolle pitäisi ehdottomasti tehdä jotain, ehdotankin täten että lähetetään faksia johonkin, olisko oikea osoite Mursu-Ana?

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Tämä ketju on niin sisäsiittoista tekstiä, ettei sitä tajua Juhan Af Gran:kaan. Onko sitten kyseessä illuminaatin juoni vaiko M.Nykäsen haamukirjoittaja, sitä ei osaa sanoa Erkkikkään.

Toisekseen, kuka ihme on Kauno Saario?

K

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Veli Predator kuvailee rautakanki...-ketjun olemusta osuvasti siinä samaisessa ketjussa. Lainaan hänen kirjoitustaan:

"Herätä itsestäsi sinussa alati uinuva rautakanki, vedä purjeet Väinämöisen kaltaiseen munanvarteen, ennenkuin nuolet vesiohenteisia kasvovärejä toiseen potenssiin.
Kamu sanoi " minä olen mursu, minä olen timanttinen housunlahje ja koskematon hevosen perse...
Näin John Lennonia harekrishnavaiheissa mukaillen ja Matti Nykästä matkien, ollos hyvä piimä"

Sitä ketjua ei ole tarkoitus ymmärtää, siihen pitää kirjoittaa.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
.
Viestin lähetti Kaiser Soze:
Toisekseen, kuka ihme on Kauno Saario?

Tähän pitäisi Ervatsalon vastata.

Muistaakseni aikoinaan elokuvassa "Veturimies heiluttaa" kahden pojan idoli oli veturinkuljettaja Kauno Saario, joka veturistaan muisti aina moikata pojille. Varmaankin Hämppälinnan nappiverkkarikansa tietää Kaunon taustasta jotain meille muille salattua viisautta.

edit: viilaus

Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Predator

- mutta just SINÄ et tajua ollenkaan?
No siis. Onhan noita. Toisaalta homma on juuri siinä mistä Predator heti viestinsä alussa puhui, eli jotkut ovat olleet pidempään kuvioissa mukana ja jotkut vähemmän, se vaikuttaa kun on ehtinyt kunnolla profiloitua paikkaan. Lisäksi joidenkin aktiivisuus ja kannanotto on tiiviimpää ja runsaslukuisempaa kuin toisten. Tokihan moinen tekee sen että pääsee perille meiningistä enemmän kun tutkii tarkemmin useita ketjuja ja ottaa niihin vieläpä kantaa. Näin syntyy persoonallisuus ja täten tulee myös ihmisille tutuksi kirjoittajaksi jonka edesottamuksia seurataan tavallista suuremmalla mielenkiinnolla ja sanomisilla on myös vaikutusta, oli sisältö miltei mitä tahansa sitten. Sillä tavalla myös tietyt nimimerkit tulee tutuksi ja syntyy näitä vääntöjä. Oma merkityksensä myös mahdollisilla kaveripiirillä, joita tälläisiinkin yhteisöihin syntyy helposti. Jos on hieman sosiaalisempi ja ennen kaikkea altis uusille tuttavuuksille, niin kyllähän täältäkin voip tutustua monenmoiseen ihmiseen ympäri Suomenmaan ihan (aikuisten) oikeasti, eikä vaan nickkihässäkkänä.

Jos siis insidea syntyy muodossa tai toisessa ja on, niin olkoot. Ei haittaa minua. Insidejutut syntyy aina ja ihan kaikkialle, se on ihan vakio.

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen suhteellisen uusi jäsen, ja vaikken kirjoittele läheskään päivittäin, niin luen keskusteluja varmaan pari tuntia päivässä. Jonkin verran on sellaisia lyhenteitä, jotka eivät ole ihan auenneet, mutta aika nopeasti alkaa huumoria ymmärtää.

Parastahan on se, että kaikki ollaan kuitenkin jollain lailla samanlaisia. Jokainen on aktiivinen jääkiekon seuraaja (näin ainakin oletan), mikä kertoo jo jotain ihmisestä. Mielipiteet monista asioista, kuten vaikka miljonääri-jussista (pitikö tähänkin aiheeseen palata?) ovat samansuuntaisia, ja on kivaa jakaa kokemuksia niistä asioista. Ja onhan tässä sellaista äijäporukan tuntua, vaikka täällä naisiakin on.

Ja loppujen lopuksi ei taida toista paikkaa olla, missä näin pienellä vaivalla pysyy ajantasalla lätkäuutisista ja vastaavista.

trigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC member #24
Itselläni on vähän oudot vibat.
Rekisteröidyin Kiekkopesään juuri sen loppumetreillä ja olen seurannut Jakoaikaa päivästä 1 alkaen aktiivisesti,mutta en jaksanut siinä alkuhuumassa rekisteröityä ja sitten se vaan jäi.

Näinollen moni jatkoajan hahmoista on tullut omalla tavallaan "tutuksi",vaikkakin olen seurannut touhua ns.katsomosta.
Nyt sitten rekisteröityneenä on outo olo lähteä rookiena kommentoimaan vaikkakin "olen ollut mukana" kinkereissä jo pitkään vaikkakin ulkopuolisena.
Skitsoa,eikö totta..
Joten olkoon tämä nyt samalla pienimuotoinen esittäytyminen..Mikä se kysymys olikaan ??
Niin,eipä juuri haittaa..

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Liigaskenen Kauno Saarioiden fanien toilailut

Viestin lähetti lihaani
. Tähän pitäisi Ervatsalon vastata.
Muistaakseni aikoinaan elokuvassa "Veturimies heiluttaa" kahden pojan idoli oli veturinkuljettaja Kauno Saario, joka veturistaan muisti aina moikata pojille. Varmaankin Hämppälinnan nappiverkkarikansa tietää Kaunon taustasta jotain meille muille salattua viisautta.B]

Niin, ja setä vastaa, kun sedältä kysytään.

Kauno Saariohan on nimimerkki Master Godin esiintuoma kulttihahmo, joka sopii synonyymiksi jokaiseen liigamme ylivertaista ursusta ja kuningaspulttia, eli Kerhoa ja sen uljaita faneja, koskevaan pöyhkeilyyn.

Alunperinhän Kauno Saario todellakin esiintyi kulttielokuvassa "Veturimiehet heiluttaa"

On mainittava, että männä talvena teimme retken Poriin katselemaan ko. elokuvan kuvauspaikkoja. On tosin huomattava, että armoton humalahakuinen juominen supisti reissua hotelli-Isomäki-hotelli-ravintola tyyppiseen skenettämiseen ja on mainittava, että jos liigan Kauno Saarioilla esiintyy humalahakuista juomista, niin silloin kaikki ovat normaalein silmin katsottuna sikamaisessa pierussa.

Samaisen reissun paluumatkalla tosin päätettiin, että ensi kaudella otetaan uusiksi ja etsimällä etsitään ko. elokuvan "se ratapiha", jossa hiljennymme ja juomme yksi tai kaksi letkujalkalimpparia.

Muista Kerhofanien hämäristä sisäpiiritouhuista mainittakoon puolustaja Aki "Aki Heino" Heinon nostaminen kulttihahmoksi, Ry-vitsailu, toisto-, peruna-, ja turenkilaishuumori sekä vanhojen pelaajien nostaminen takaisin muiden joukkueiden illan kokoonpanoihin otteluennakoissa sillä meiningillä, että joku ko. joukkueen fani "ilmoittaa" ettei em. pelaaja ole meillä pelannut enään pariin kauteen.

Täältä tähän

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Re: Liigaskenen Kauno Saarioiden fanien toilailut

Viestin lähetti ervatsalo
Muista Kerhofanien hämäristä sisäpiiritouhuista mainittakoon puolustaja Aki "Aki Heino" Heinon nostaminen kulttihahmoksi, Ry-vitsailu, toisto-, peruna-, ja turenkilaishuumori sekä vanhojen pelaajien nostaminen takaisin muiden joukkueiden illan kokoonpanoihin otteluennakoissa sillä meiningillä, että joku ko. joukkueen fani "ilmoittaa" ettei em. pelaaja ole meillä pelannut enään pariin kauteen.
Olen käsittänyt aiemmista selityksistä, että kahdella viimeksimainitulla olisi jotain tekemistä keskenään, eli että tarkemmin sanottuna viimeksimainittu olisi tietty toiseksiviimeksimainitun alalaji. Pitääkö käsitys paikkansa?

Sinänsä hassua, että tunnen tai ainakin tiedän tosielämässä muutamia Turengista tai siitä lähiseuduilta kotoisin olevia enemmän ja vähemmän hyvin, mutten ole koskaan tähän turenkilaishuumoriin Jatkoajan keskustelupalstan ulkopuolella törmännyt. Kerran jopa lankesin korjaamaan, ettei Jamie Ram enää pelaa Jokereissa tms.

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Kaikenlaista liirumlaarumia

Viestin lähetti Arnold
Penailu ja se klubi ei naurata, ei sitten yhtään. Faksit hiuksista vittuun..

"Tuuliviiri rauhaton..." vai mitenkä se nyt meni? Kyllä sitä viime kesänä ilolla oltiin Tamiklubia perustamassa. Älä töni Tamia Tami on mun kaveri - ketjussa Silloin Penan sisarklubiin pääseminen oli eri hauskaa, kyllä silloin tuo juttu huvitti, mutta ymmärrän kyllä, tässä kyynisessä maailmassa mieli synkkenee ihmeen helposti ja mukavaltakin tuntuvista asioista muotoutuu idioottimaisia

Kyllähän välillä, varsinkin HIFK:n ja HPK:n fanihassutuksissa on hieman ulkona, toisaalta eivätpä ne minun mielenkiintoa pahemmin herätä. FF-läppää oli aikaisemmin aika mjitaaah. Nykyisin on pirun nohevaa heittää vallattomia lausahduksia, kun pakolliset naksnaks-termit on oppinut.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämähän onkin oiva ketju kysyä sitä, mitä olen usein halunnut, mutten ihan uskaltanut. Edelläkin on jo mainitty ry-pohjainen pöyhkeilykulttuuri turenkilaisvariaatioineen matsiennakoissa. Yksi ko. huumorin parhaita puolia on se, että varsinkin turkulaiset suuttuvat siitä niin perkeleesti. Kysymykseni onkin: kuuluuko suuttumus asiaan? Siis onko se herneen vetäminen sieraimeen ja syvälle 1) ovelaa jatkohuumoria vai b) ihan oikeata suuttumista? Jos oikea vastaus on a), olen syvästi hämilläni ja tunnustaudun puolitosikoksi omille vitseilleen naurajaksi.

Kannattaa muuten suhtautua kaikkeen outoon ja ihmeelliseen siten, että ne voivat olla sisäpiirihuumoria. Varsinkin kannattaa apinoida niitä juttuja ja yrittää olla samalla tavalla "hauska". Tulee ainakin itselle illuusio siitä, että on hauska kirjoittaja ja ajan hermolla. Parhaassa tapauksessa muutkin saavat saman kuvan. Sekin auttaa, jos ei välitä siitä, nauraako ne sulle vai sun kanssa.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Joo kait nuo "saaret" menisi, mutta heti kun kolahtaa kerhoon, "Raportoi tämä viesti moderaattoreille " näppäin on
kuumana.

Täältä tähän..

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti L4E
Joo kait nuo "saaret" menisi, mutta heti kun kolahtaa kerhoon, "Raportoi tämä viesti moderaattoreille " näppäin on
kuumana.

Heh, mistä tiedät?

Mulle ei kyllä avaudu Predan tämän ketjuavauksen syvin olemus ny.

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juttuihin pääsee sisälle, mitä enemmän niitä lukee. Itse olin aluksi aika pihalla niin keskustelupalstalla kuin #jatkoajalla, mutta pikkuhiljaa alan tajuta jotain... Lisäksi osaa jo hiukan rakentaa mielikuvia joistain kirjoittajista ja alkaa oppia tyylit. Ihan mielenkiintoista täällä on pyöriä mukana, vaikkei itse kovin aktiivinen olekaan.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Senior
Heh, mistä tiedät?

Mulle ei kyllä avaudu Predan tämän ketjuavauksen syvin olemus ny.

Omakohtaista kokemusta johon en puutu näiden "veturin kuljettajien maailmassa".. Vaikka epäilys kyseisen aseman sijainnista onkin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy