Majurskan kakut testattiin Lappeenrannassa ja se omenapiiras oli erinomainen mun makuuni. Muut olivat ok, mutta vähän tasapaksuja, tosin saattoi johtua siitäkin, että omenan kanssa sain sitä vaniljasoossia enemmän kuin muiden. Mutta Lehmus meni ohi! Perkele, googlasin nopeasti sijainnin ja päädyimme kaatosateessa paahtimon eteen, mutta kahvila olikin linnoituksessa tai sen lähellä. Ei enää lähdetty etsimään sitä, kun tosiaan esteri pisti parastaan ja majapaikan avaintenluovutus painoi päälle.
Imatralla saa erinomaisen aamiaisen ainakin hinta-laatu -suhteeltaan Konditoria Imatrankoskessa. 6,50€ lämmin sekä kylmä juotava, vaihtoehtoinen leipä/sämpylä/croissant reiluilla täytteillä ja keitetty muna tai jogurtti. Itse pyysin viimeisestä vaihtoehdosta molemmat pieneen ekstrahintaan, mutta se oli niin pieni, etten kuitista sitä löytänyt. Antoi ehkä kaupanpäälle tai unohti veloittaa, mutta onnistui siis niinkin. Jogurtti oli erinomainen sekin, kreikkalaistyylistä rasvaista kera myslin ja hunajan. Otettiin vielä yksi muhkea mustikkapiirakka neljälle jakoon, koko setti maksoi alle 30€.
Ruokolahdella kesäkahvila Kaikussa syötiin erinomaiset ohrakarjalanpiirakat ja Puumalassa vielä Haapasalon hatsapurileivät, molemmille suositukset, tosin edellisellä täyttäisin pidemmän päälle mieluummin vatsani, hatsapuri oli sen verran tuhtia tavaraa. Mutta pieni salaatti kaveriksi ja olut käteen, niin tuo juustotäytteinen leipä menisi erittäin hyvin alas. Mutta tosiaan vaikea tuota kokonaisena olisi pelkältään vetää.
Yksi ihan oikea ravintolakin tähän vielä, eli Holvi Mikkelissä. Otettiin neljän annokset menut tyttären synttäreiden kunniaksi ja ihan hyvä setti oli alle 40 euroon, tosin tomaattisiivuja sisältänyt alkuruoka oli tyhjä arpa. Sitä syödessäni pelkäsin, että mitähän tästä tulee, mutta onneksi setti nosti tasoaan heti seuraavan annoksen kohdalla. Ei nyt mitään wau-faktoria tarjonnut Holvi, mutta bistroksi se itseään mainostaakin, enkä ainakaan minä odota silloin mitään viimeisen päälle kokeellista fine dinea, vaikka tuo alkuruoka oli onneton esitys. Huomioivat vielä synttärisankarin ilmaisella alkoholittomalla drinkillä sekä alkuperäisen terassivarauksen sijaan olivat laittaneet paikat salin puolelle koiran kanssa, joten kokonaisuus oli oikein mukava.