Jatkoajan parhaat letkautukset, läpät ja muut vastaavat kirjoitelmat

• 3 309 327
  • 7 401

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tulkaas nyt joku ihan itse tukiomaisesti kertomaan että kuinka pieni itsetunto täytyy olla jos saa jotain kiksejä siitä että huijaamalla menestyy jossain netin tietovisassa? Olen jopa vähän haavi auki täällä. Aion suositella mitä pikimmiten Kotukselle tähän ketjuun tutustumista, 'nolo' -käsite on määriteltävä uudestaan.

VG:lle hatunnosto, innovatiivinen, suorastaan barneystinson-luokan jäynä.

PS. Varmasti joku(nen) noista vastauksista lienee ihan viattomia arvauksia, mutta noin selkeä enemmistö ei kyllä ihan sattumalla selity.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kelpo temppu Vegeltä. Jäynän huono puoli on se, että viattomasti kieltä arvannut saa yhtä lailla vilpistelijän tuomion.

Aivan atmosfäärisiin mittasuhteisiin jujutuksen olisi saanut luomalla feikatun englanninkielisen ruokasivuston, jossa olisi esim. täsmennetty ruokalajia tarjottavan aina poikalapsen syntymän kunniaksi Kaukasian ja Mustanmeren seutuvilla. Tuolla olisi sitten ollut luvassa komeat bonuspisteet. Monikohan maailmanmatkaaja olisi tullut kehumaan, että onpa muuten yllättävän hyvää.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun tulee oikeesti kohta itku tästä asiasta :( Mä ainakin arvasin KIELI, koska se tuli ekana mieleen! Ajattelin myös SUOLI tai MAHALAUKKU, koska jos vastaus olisi sisäfilee, niin kysymystä tuskin edes olisi koko visailussa. NIIN KERTA. Sitäpaitsi oon googlettanut hyvät kysymykset joihin en ole tiennyt vastausta JÄLKEENPÄIN, enkä löytänyt tätä vastausta. Tuli vaan mm. ao visailuketju. Googletin myös intialaisissa häissä käytetyn kukan, enkä löytänyt siihenkään vastausta.

Tää on nyt niin epäreilua et en kestä! :( :( En osallistu enää.

Tulkaas nyt joku ihan itse tukiomaisesti kertomaan että kuinka pieni itsetunto täytyy olla jos saa jotain kiksejä siitä että huijaamalla menestyy jossain netin tietovisassa?

Mä taas en ymmärrä, että mitä järkeä tällaisissa nettitietovisoissa näin Google-aikakaudella edes on? Tässä tapauksessa toki oli ihan mainio visa, kun sisälsi tuollaisen miinan.

Tuleekohan pubivisoistakaan nykyään enää mitään, kun kaikilla on älypuhelimet?

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mun tulee oikeesti kohta itku tästä asiasta :( Mä ainakin arvasin KIELI, koska se tuli ekana mieleen! Ajattelin myös SUOLI tai MAHALAUKKU, koska jos vastaus olisi sisäfilee, niin kysymystä tuskin edes olisi koko visailussa. NIIN KERTA. Sitäpaitsi oon googlettanut hyvät kysymykset joihin en ole tiennyt vastausta JÄLKEENPÄIN, enkä löytänyt tätä vastausta. Tuli vaan mm. ao visailuketju. Googletin myös intialaisissa häissä käytetyn kukan, enkä löytänyt siihenkään vastausta.

Tää on nyt niin epäreilua et en kestä! :( :( En osallistu enää.

No äläs nyt, et pärjännyt niin hyvin että fuskaamisesta voisi syytellä. Naura vaan meidän muiden kanssa ilmiselvästi kiinni jääneille.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuleekohan pubivisoistakaan nykyään enää mitään, kun kaikilla on älypuhelimet?
No todellakin tulee. Kyllä se huomataan jos joku alkaa kesken visan räpelöidä puhelinta. Tai jos joku peittelee jotakin. Ennen sai mennä kesken visailun vessaan, nyt ei saa. Paitsi tauolla sitten, kun vastauksia tarkistetaan. Yksi lähes aina voittanut joukkue yrittikin aikoinaan kusettaa, joku aina lähti visan lopussa vessaan. Sitten se kiellettiin ja sen jälkeen ne eivät enää ikinä voittaneet. Jännä sattuma.

npc

Jäsen
Tulkaas nyt joku ihan itse tukiomaisesti kertomaan että kuinka pieni itsetunto täytyy olla jos saa jotain kiksejä siitä että huijaamalla menestyy jossain netin tietovisassa? Olen jopa vähän haavi auki täällä. Aion suositella mitä pikimmiten Kotukselle tähän ketjuun tutustumista, 'nolo' -käsite on määriteltävä uudestaan.

VG:lle hatunnosto, innovatiivinen, suorastaan barneystinson-luokan jäynä.

PS. Varmasti joku(nen) noista vastauksista lienee ihan viattomia arvauksia, mutta noin selkeä enemmistö ei kyllä ihan sattumalla selity.

Luulen että minulla on pieni sielu ja huono itsetunto. Osittain sen takia kirjoitankin nimimerkin takaa. Mutta palsta antaa nyt minulle mahdollisuuden olla kaikkea sitä mitä en oikeasti mahdollisesti ole. Voi olla vaikka kuinka vahva jos niin haluaa.

Olenko ymmärtänyt virtuaalitodellisuuden oikein vai väärin?

Loistava ja älykäs jäynä tietovisailun toteuttajalta. Muutamat henkilöt varmaan kokisivat häpeää jäädessään kiinni varmoista vastauksista, mutta luultavasti operoivat myös nimimerkin takaa, joten vauriot kokevat ainoastaan ne virtuaaliminät, ei se pieni ihminen näppiksen edessä.

Tsemii kaikille nimimerkeille!

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kelpo temppu Vegeltä. Jäynän huono puoli on se, että viattomasti kieltä arvannut saa yhtä lailla vilpistelijän tuomion.

Aivan atmosfäärisiin mittasuhteisiin jujutuksen olisi saanut luomalla feikatun englanninkielisen ruokasivuston, jossa olisi esim. täsmennetty ruokalajia tarjottavan aina poikalapsen syntymän kunniaksi Kaukasian ja Mustanmeren seutuvilla. Tuolla olisi sitten ollut luvassa komeat bonuspisteet. Monikohan maailmanmatkaaja olisi tullut kehumaan, että onpa muuten yllättävän hyvää.
Ehdottomasti loistava veto. Tosin olisin itsekin suunnitellut jäynän huolellisemmin. Olen 100% varma, että joukossa on sekä googlaajia että rehellisiä arvaajia.

Nick Neim

Jäsen
Kysymyksen asettelun kun olisi muotoillut niin, että vastaus on "Itä-Eurooppa, kieli" niin googlaajat olisivat jääneet kiinni ja syyttömät arvaajat jatkaneet kisaa. Kukaan ei varmasti vahingossa osaa arvata keksittyä sijaintia ja ruumiinosaa, tai sitten kyseessä olisi todennäköisyyksiltään järjettömän huono säkä.

Hieno jekku siltikin.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta nyt on kiva seurata sitä venkoilua että "mä ainakin arvasin".

Eikös tää Joppe K ollut se joka tiesi ne viinimäärätkin about litralleen. Nytkin oli Häkkisen statistiikat prikulleen hallussa, vaikka esim formula-ketjuun ei ole kirjoittanut viestiäkään. Ja kieli, tietenkin.

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Aivan huikea källi! Onnittelut!

Miksei muuten Jatkoajalla ei käytetä näissä visoissa spoiler -toimintoa?

Nick Neim

Jäsen
Eikös tää Joppe K ollut se joka tiesi ne viinimäärätkin about litralleen. Nytkin oli Häkkisen statistiikat prikulleen hallussa, vaikka esim formula-ketjuun ei ole kirjoittanut viestiäkään. Ja kieli, tietenkin.

Jep, yksi nolla liikaa tuossa vastauksessa, mutta olkoon. Työn puolesta joutuu noita viinien tuotantomääriä seuraamaan ja nuo tiedot löytyy kyllä ihan ilman selaimiakin. Viime vuoden luvut ovat tosiaan vasta ennusteita ja muutoksia voi olla luvassa, kun viralliset tilastot julkaistaan.

Ilmeisesti työn puolesta on tiedossa nämä Häkkisen tilastot ja keksityt sanatkin.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
V-G- piti visailun, johon en jaksanut osallistua, koska oli täysin arvattavaa, että aivan liian moni googlaa oikeita vastauksia, josta syystä kilpailussa ei ole mieltä. Mutta V-G- ansoitti Wikipediaa muokaten! Mahtavaa!

Kysymys yhdeksän ja selvitys siitä löytyy tästä viestistä.

Täydellistä, loistavaa!
Nyt oli kyllä käytetty vähän aikaa ja vaivaakin tähän jäynälle. Kuukauden Jatkoaikalainen - pystin voittajaehdokas huhtikuulle

Sitä odotellessa että Everton tms. tekee omaan visailuunsa samantyylisen jäynän..

E:
PS. Oma suosikkivastaukseni oli tämä lapa78:n: "Kielestä, varma."
Unohdit Lapan viestin päättävän kysymyksen..
"Mites nää kysymykset tuntu paljon helpommilta kuin aiemmat?"

Ex2: "yllättäen" ruuanlaittoaiheessa oli tästä juttua.. voin sanoa että repesin nauruun tämän luettuani:
Pitääkin laittaa prevelit hautumaan ensi yöksi. Tähän herkkuun tutustuin Itä-Euroopan matkoillani ja on jo vuosia toiminut mainiosti myös meidän pääsiäispöydässämme.

Viimeksi muokattu:

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ensinnäkin, aivan mahtava jekku Vegeltä, propsit siitä.

Nyt tosin hieman ärsyttää, sillä arvasin vastauksen eliminaatiotaktiikalla (laitoin viestiä johonkin toiseen ketjuun tästä). Koska kyseessä oli nippelitietokisa, pohdin jotain eksoottista kuten sydän, munuaiset, kivekset, kieli jne, mutta kieli on kuitenkin lihas, enkä voisi kuvitella kenenkään syövän sydäntä, joten se jäi vastauksekseni. Sen verran voin sanoa "kusettaneeni", että kun selasin Tapatalkilla aloitusviestin kohdalle, tuli siinä matkalla nähtyä, että moni oli laittanut vastaukseksi kielen (tämä varmasti vaikutti lopulta päätöksentekoon). Katsoin seuraavana päivänä Googlesta ja kysyin jopa luokanvalvojaltani, tietäisikö hän vastausta kysymykseen, mutta ei ollut kuulemma kuullutkaan.

Anyway, eihän tätä kukaan voi todistaa, etten ole huijannut, sillä monella muullakin oli vastauksena kieli, joten en pistä pahakseni jos en nyt pääse takaisin kisaamaan. Olihan se jo kisan alussa selvää, että moni tulee huijaamaan. Tosin jos huijaisin ja saisin joka kierrokselta huomattavan määrän oikein, ei se menisi läpi, koska olen niin nuori enkä voisi omata millään niin suurta yleistietämystä, joten senkään takia en näe mitään mieltä huijaamisessa.

Hyviä pääsiäisiä kaikille joka tapauksessa!

E: Vastasin siihen yhteen kysymykseen että vetykloridi ja typpihappo ja oikeaksi vastaukseksi Vege julkistit että suolahappo ja typpihappo. Wikipedian mukaan suolahappo on sama asia kuin vetykloridihappo, joten olisiko tästä saanut pisteitä? Kemian tunnilla opittua, ei googletettua.

Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Eikös tää Joppe K ollut se joka tiesi ne viinimäärätkin about litralleen.

Kyllä oli, nyt näyttäytyy hiukan eri valossa tämäkin keskustelu:

8p. Maatalous: Mikä on maailman toiseksi suurin viinintuottajamaa (2p.) ja kuinka suuri on sen vuotuinen viinintuotanto (miljoonan litran tarkkuudella) (6p.)?

8.Italia, 44,5 miljoonaa hehtolitraa eli 44500 miljoonaa litraa vuoden 2013 tuotantoennusteen mukaan

Hyvin osaat ilmeisesti käyttää Googlea, mutta hehtolitran määritelmä sinulla on vielä vasta rakentumassa.

Normaalistihan nuo tuotantomäärät ilmoitetaan juuri miljoonina hehtolitroina ja ne paremmin jääkin päähän. Samaten nyt on ollut jo useamman vuoden kovaa taistoa tuolla kärkipäässä ja sijat vaihdelleet, niin itsekin odotan todella mielenkiinnolla oikeaa vastausta.

Priceless!

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Loistava veto VeGeltä!
kysyin jopa luokanvalvojaltani, tietäisikö hän vastausta kysymykseen, mutta ei ollut kuulemma kuullutkaan.
Vaan sainpa päähäni mielikuvan opettajasta, joka saapuu luokkaan kahvitauon jälkeen huikaten ohimennen Kai Nu Lainelle vastaukseksi "Kieli, varma tieto. Söin sitä itsekin joskus matkoillani."

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Ensinnäkin, aivan mahtava jekku Vegeltä, propsit siitä.

Nyt tosin hieman ärsyttää, sillä arvasin vastauksen eliminaatiotaktiikalla (laitoin viestiä johonkin toiseen ketjuun tästä). Koska kyseessä oli nippelitietokisa, pohdin jotain eksoottista kuten sydän, munuaiset, kivekset, kieli jne, mutta kieli on kuitenkin lihas, enkä voisi kuvitella kenenkään syövän sydäntä, joten se jäi vastauksekseni. Sen verran voin sanoa "kusettaneeni", että kun selasin Tapatalkilla aloitusviestin kohdalle, tuli siinä matkalla nähtyä, että moni oli laittanut vastaukseksi kielen (tämä varmasti vaikutti lopulta päätöksentekoon). kysyin jopa luokanvalvojaltani, tietäisikö hän vastausta kysymykseen, mutta ei ollut kuulemma kuullutkaan.

Aikamoiselta sepustukselta kuulostaa. Mikä sun luokanvalvojan nimi on? Valehtelijan ABC - A) Älä käytä yksityiskohtia, jotka on helppo tarkastaa.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Höpö höpö; kun löysät valuu lahkeesta ei kannata enää selitellä.

Kuten sanoin, sitä ei voi kukaan tietää, ketkä katsoivat Googlesta ja ketkä eivät, joten asia jääköön tähän. Huvittaa koko tämä "prevelit-case", joka tuhosi kymmenien kirjoittajien Jatkoaika-uran

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Huvittaa koko tämä "prevelit-case", joka tuhosi kymmenien kirjoittajien Jatkoaika-uran

Vai Jatkoaika-uran, heh. Ei tuo nyt niin vakavaa ole ja juttuhan oli oikeastaan melko hauska. Jos sulla on puhtaat jauhot pussissa niin miksi asiaa kärvistellä? Pääasia, että on itseleen rehellinen. Kyllä sitä jokainen on jossakin vaiheessa huijannut hyötymismielessä. Synnitön heittäköön ekan kiven.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sitä odotellessa että Everton tms. tekee omaan visailuunsa samantyylisen jäynän..

Itse asiassa harrastin aikoinaan vähän samaa. Silloin joskus vuosituhannen alussa ei ollut vielä Googlea, vaan altavistoilla ja muilla piti hakea ja justiinsa oikeinkirjoitettuna. Eli kun kirjoitti tahallaan jonkun nimen pikkaisen väärin kysymykseen, niin ei ainakaan ihan copypasteamalla onnistunut hakeminen. Nyt on hankalampaa, kun Google osaa ehdottaa oikeaa kirjoitusasua ja sisältömääräkin netissä on kasvanut vaikka kuinka paljon.

On noissa munkin visoissa ollut jokunen ns. niin selvä tapaus, että olen heidät diskannut. Lisäksi useampi kärkinimi on jättänyt kisan kesken "hienovaraisen vihjailun" seurauksena. Moneen vuoteen en ole kuitenkaan jaksanut stressata asian suhteen, vähän olen tosin joutunut muokkaamaan kysymyksiä toisen tyylisiksi. Näistä "mikä yhdistää" ja "mikä ei kuulu joukkoon" -tyylin kysymyksistä ei läheskään kaikki pidä, mutta niitä on ainakin työläs googlailla.

Mun visoja on ollut niin kauan, että on muodostunut jo tietty vakiovastaajien joukko. Heidät on tavallaan oppinut tuntemaan jo sen verran hyvin, että melkein tietää etukäteen, kuka heistä voi tietää minkäkin alan kysymyksiä. Tosin sitten toisinaan tulee joku uusi supertietäjä messiin; yleensä sellainen, joka tietää kaikki isojen pinnojen nippelitiedot niin räpistä, jazzista kuin grindcorestakin, mutta kuitenkin joku ihan peruskysymys saattaa mennä väärin. Näistä yhteyksistä tuttuja nimiä tosin pullahti nyt tästä V-G-:n kisasta pois...

No, ei käännellä kuitenkaan veitsiä haavoissa tai lähdetä takavarikoimaan vanhoja mitaleja keltään. Rehdit kisaajat voivat sitten halutessaan tsekata vanhoja tulosluetteloita ja räknätä omissa mielissään, josko kuuluisivat olla korkeammalla tai ovat jopa visojeni moraalisia voittajia.

Minähän olin tässä onnekkaassa/epäonnekkaassa oikein arvanneiden joukossa, mutta sain armon ilmeisesti riittävästi luottamusta keränneenä. Sinällään tuo oli oikein hyvä veto, mutta toteutusta olisi voinut miettiä vielä vähän varmemmaksi. Tuskin olin nimittäin ainoa, joka päätteli/arvasi vastauksensa - lehmällä kun on kuitenkin rajallinen määrä raaka-aineeksi kelpaavia eksoottisia ruumiinosia. Jos olisi vaikka saanut googletuloksiin jonkun ihan hatusta vedetyn nimen maailman vanhimmaksi elokuvaohjaajaksi, niin se olisi ollut sataprosenttisen varma kärähtäminen niille ketkä olisivat luntanneet.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy