Sitä odotellessa että Everton tms. tekee omaan visailuunsa samantyylisen jäynän..
Itse asiassa harrastin aikoinaan vähän samaa. Silloin joskus vuosituhannen alussa ei ollut vielä Googlea, vaan altavistoilla ja muilla piti hakea ja justiinsa oikeinkirjoitettuna. Eli kun kirjoitti tahallaan jonkun nimen pikkaisen väärin kysymykseen, niin ei ainakaan ihan copypasteamalla onnistunut hakeminen. Nyt on hankalampaa, kun Google osaa ehdottaa oikeaa kirjoitusasua ja sisältömääräkin netissä on kasvanut vaikka kuinka paljon.
On noissa munkin visoissa ollut jokunen ns.
niin selvä tapaus, että olen heidät diskannut. Lisäksi useampi kärkinimi on jättänyt kisan kesken "hienovaraisen vihjailun" seurauksena. Moneen vuoteen en ole kuitenkaan jaksanut stressata asian suhteen, vähän olen tosin joutunut muokkaamaan kysymyksiä toisen tyylisiksi. Näistä "mikä yhdistää" ja "mikä ei kuulu joukkoon" -tyylin kysymyksistä ei läheskään kaikki pidä, mutta niitä on ainakin työläs googlailla.
Mun visoja on ollut niin kauan, että on muodostunut jo tietty vakiovastaajien joukko. Heidät on tavallaan oppinut tuntemaan jo sen verran hyvin, että melkein tietää etukäteen, kuka heistä voi tietää minkäkin alan kysymyksiä. Tosin sitten toisinaan tulee joku uusi supertietäjä messiin; yleensä sellainen, joka tietää kaikki isojen pinnojen nippelitiedot niin räpistä, jazzista kuin grindcorestakin, mutta kuitenkin joku ihan peruskysymys saattaa mennä väärin. Näistä yhteyksistä tuttuja nimiä tosin pullahti nyt tästä V-G-:n kisasta pois...
No, ei käännellä kuitenkaan veitsiä haavoissa tai lähdetä takavarikoimaan vanhoja mitaleja keltään. Rehdit kisaajat voivat sitten halutessaan tsekata vanhoja tulosluetteloita ja räknätä omissa mielissään, josko kuuluisivat olla korkeammalla tai ovat jopa visojeni moraalisia voittajia.
Minähän olin tässä onnekkaassa/epäonnekkaassa oikein arvanneiden joukossa, mutta sain armon ilmeisesti riittävästi luottamusta keränneenä. Sinällään tuo oli oikein hyvä veto, mutta toteutusta olisi voinut miettiä vielä vähän varmemmaksi. Tuskin olin nimittäin ainoa, joka päätteli/arvasi vastauksensa - lehmällä kun on kuitenkin rajallinen määrä raaka-aineeksi kelpaavia eksoottisia ruumiinosia. Jos olisi vaikka saanut googletuloksiin jonkun ihan hatusta vedetyn nimen maailman vanhimmaksi elokuvaohjaajaksi, niin se olisi ollut sataprosenttisen varma kärähtäminen niille ketkä olisivat luntanneet.