Ilimmammuuta juu!
Nyt koskee. Karauttelee vilulla ja hikoiluttaa. Syödä pitäisi, mutta sisällä ei pysy Rapalan uistinkaan. Ihminen on käynyt kuussa ja keksinyt pyörän, mutta viinasta tulee yhä krapula. Kuka tästä ottaa vastuun, tiedustelee nimimerkki: keikat kusee.
Mistäkö moinen olotila? Risteiltiin. Sekalainen joukkio simasuita sekä oikea toimittaja, radiotoimittaja. Ei se ollut Mauno Ahonen, tällä oli hienompi ääni – vähän niin kuin Esko Riihelällä. Ei sillä ollut kyllä nauhuriakaan, tyhjään mikin johtoonsa kompasteli. Siltä tuli pissa ja puklu lattialle, muttei se varmaan haittaa, jos on ollut mallina silloin kun shakin sotamiestä veisteltiin.
Renny Harlin on kasvattanut taas sen pitkän tukan. Mä näin sen risteilyllä. Olin sen hytissäkin. Oli siellä kyllä paljon muitakin. Niillä oli äly hieno hytti, mutta ammeessa ei ollut poreita, eikä sen veljen nimi ollut Teppo, vaikka ne asuukin Turussa. Mä luulen, että ne on bisnesmiehiä – tiedä vaikka urkenevat radiotoimittajiksi.
Samalla junalla meidän kanssa sinne risteilylle tuli tosi roteva kaveri. Mä luulen, että se on nostellut painoja. Sellaisilla lihaksilla saa varmaan hyvin naisia. Eikä sitä varmaan haittaa vakkei aina saisikaan, koska sillä on itelläkin pillu. Se kantaa sitä leuassaan.
Sen rotevan kaveritkin olivat outoja. Ne pakottivat mun juomaan hirveen pahaa viinaa, joka saa ne lausumaan runoja ja halimaan toisiaan – multa meinasi tulla radiotoimittajat. Yksi niistä äityi jopa suukottelemaan jotain kehystettyä valokuvaa. Voi olla, että se oli sen äiti, tai sitten se näytti vaan niin nuorelta.
Karaokessa lauloi kauniisti joku Lorealin hiusmalli. Ei se ollut Suumahheri, eikä sillä oikeestaan ollut tukkaakaan, mutta hyvin se lauloi. Lauloi niin, ettei Jore Marjaranta edes kehdannut mennä sen jälkeen esiintymään. Se lauloi Joren suohon. Voi olla että se oli Frank Sinatran avioton poika eikä mikään hiusmalli. Ottaisikohan se radiotoimittaja sen radioon laulamaan, työttömän?
Me saunottiinkin siellä laivalla. Saunassa mä näin yhdellä miehellä korvarenkaan nännissä. Se oli aika kätevä, kun siihen pysty ripustaa kaikenlaista pikkutavaraa niin kuin esmes avaimia tai kuulakärkikyniä, kun ei ole taskuja munasillaan. Tämä sama mies kävi usein hytissä laskemassa jotain pisteitä. Oikeesti sillä oli siellä hytissä kääpiö piilossa. Se toi sen jostain toiselta laivalta kassissaan. Saakohan siitä paljonkin pisteitä?
Saunaosastolla oli porealtaita joissa oli myös poreita. Sen hiusmallin altaassa niitä oli enemmän kuin muissa, mutta sen vesi oli kait vähän pilaantunutta, kun siellä haisi niin ällöltä. Ne altaat on muuten ihan liian syviä. Siellä yksi kaveri, joka kuulemma toimittaa jonnekkin nettiin jotain päitä, joutui polkemaan vettä itsensä ihan väsyksiin kun ei sen jalat ylettänyt pohjaan. Sen pitikin sitten mennä melkeen heti saunan päälle nukkumaan, ja mä jouduin pitää seuraa sen tyttöystävälle ettei se olisi jäänyt ihan yksin, mutta ei se haittaa koska meillä oli ihan kivaa, vaikkei se suostunutkaan mun ehdottamiin taivutuksiin.
Oli siellä mukana pari muutakin naista. Ne oli kait jotain leidejä. Ainakin jossain sellaisissa kilpailuissa ne olivat käyneet. Niillä oli omat eväät siellä laivalla mukana eivätkä tarjonneet muille, vaikka minunkin oli nälkä. Ja varsinkin mun hyttikaverilla, vaikka se söi kokoajan. Sille iski jo hiuko matkalla seisovasta pöydästä hyttiin. Piti puolivälissä hotkaista lihis nakilla. Toisaalta se oli kait joku portsari, että siinä mielessähän sen ymmärtää – siinä hommassa pitää pysyä riskissä kunnossa…
Taidan muuten lähettää tämän palstalle, vaikka vain itseäni piti tämän yrjöämisen välissä piinata! En lue edes tätä läpi ..tana. Te olette osasyyllisiä tähän piinaani. Varsinkin ne grapan kanssa turaajat. Tarviiko teillä olla asiat muka jotenkin paremmin, Häh? Kaatakaa itsellenne vaan, olen sekoillut!
Ei tartte kyllä mitään!
ps. Koskas mennään muuten uudestaan?