Nuo puolustajat vaikuttavat tänä vuonna mielenkiintoisilta ja tällä hetkellä näyttää itse asiassa siltä, että itse tulen lähtemään kauteen neljällä 4,5 miljoonan ja yhdellä 4 miljoonan puolustajalla. Ainakin tällä hetkellä on sellainen fiilis, että saan enemmän vastinetta rahoille keskikentältä ja hyökkäyksestä. Omat nostot kuitenkin noista yli 4,5 miljoonan puolustajista ja samalla perustelut, miksi en todennäköisesti tule ottamaan heitä omaan joukkueeseen ainakaan vielä tässä vaiheessa:
TAA (7M)
- Ei varmaan perusteluja kaipaa. Hintakin on tänä vuonna ihan järkevä ja Poolilla on hyvä otteluohjelma kauden alussa. Maksaa kuitenkin niin paljon, että pitäisi saada vastineeksi myös tehoja hyökkäyspäässä. Pre-season jäänyt hänen osaltaan lyhyeksi EM-kisojen takia ja oman käsitykseni mukaan rooli ei tule olemaan Slotin pelisysteemissä niin hyökkäävä, että voitaisiin odotella mitään megatehoja. Potentiaalisesti todella hyvä pelaaja, mutta itse haluan nähdä kuitenkin vielä ennen valintaa omaan joukkueeseeni millainen se TAA:n rooli tulee olemaan uuden valmennuksen alaisuudessa ja mahdollistaako se tehoja hyökkäyspäässä.
Saliba (6M)
- Arsenalilla on sarjan paras puolustus ja Saliba on siinä varmin avaaja. Näin ennen kauden alkua Saliba on ainut puolustaja Arsenalista, jota edes harkitsisin. Viime kaudellahan moni valitsi Gabrielin, joka oli kauden alkaessa penkillä. Nyt sisään on tullut Calafiori ja Timber on myös pelikunnossa, joten jonkin sortin rotaatiota on kauden aikana odotettavissa Arsenalin puolustuksessa ja Saliba todennäköisesti on eniten turvassa siltä. Arsenalilla on kuitenkin ensimmäisen viiden ottelun aikana vierasottelut Villaa, Spursia ja Citya vastaan, joten kauden alussa en vielä itse halua Arsenalin puolustajaa.
Gvardiol (6M)
- Citylla on Arsenalin tavoin vaihtoehtoja puolustukseen ja itse asiassa seitsemän puolustajaa, jotka tulevat varmasti kauden aikana pelaamaan enemmän ja vähemmän. Gvardiol on pelannut paljon pre-seasonilla, joten hän tulee varmasti aloittamaan kauden avauksessa, mutta hyvin piankin voi tulla se Cityn "helppo" peli, jossa 6 miljoonan puolustaja istuukin penkillä. Cityn pelaajat (pl. Haaland) ovat rotaation takia aina omanlaisensa miinakenttä ja omissa papereissani Gvardiolin upside ei ainakaan tässä vaiheessa kautta ole tarpeeksi iso, kun pre-seasonin perusteella se roolikaan ei tule olemaan yhtä hyökkäävä kuin viime keväänä.
VVD (6M)
- Itse asissa VVD:n näen hyvinkin solidina vaihtoehtona, jos luottoa löytyy Poolin puolustukseen, mutta uskoa ei ole TAA:n hyökkäystehoihin. Varmaan Valioliigan varmin pelaaja avauskokoonpanon kunnossa ollessaan ja sen lisäksi tekee joka kausi ainakin sen pari maalia ja pari syöttöä siihen kylkeen. Itselle ongelma VVD:n kohdalla on se, että en luota tarpeeksi Poolin puolustukseen ja toisaalta samasta joukkueesta on tarjolla 1,5 miljoonaa halvempi Quansah, joka aloittaa todennäköisesti kauden VVD:n vierellä ja on ilmeisesti Slotin suosiossa. Toki miinuksena Quansahissa on se, että hän voi menettä avauspaikkansa koska tahansa toisin kuin VVD.
Porro (5,5M)
- Ehkä jopa se kiinnostavin näistä "kalliimmista" puolustajista. Viime kaudella eniten pisteitä tehnyt ei-Arsenalissa pelannut puolustaja ja pre-seasonilla tehnyt jo pari maalia. Hyökkäyssuuntaan todella hyvä pelaaja ja jos uskoa on siihen, että Spurs pelaa nollapelejä, niin erinomainen vaihtoehto. Viime kaudella Spursia enemmän nollapelejä pelasivat kuitenkin mm. Bournemouth, Fulham, Everton ja Palace. Tällä hetkellä on sellainen fiilis, että en luota tarpeeksi Spursin puolustukseen, jotta haluaisin sieltä puolustajan. Jos luottaisin, niin Porro olisi iha no-brainer valinta.
Munoz (5M)
- Näistä 5 miljoonan puolustajista paras ja ottaisin omaan joukkueeseeni, mikäli minulla ei olisi jo maalivahtia Palacesta. Palacen puolustus ei ole niin hyvä, että se kannattaisi tuplata, mutta jos maalissa on joku muu kuin Henderson, niin Munoz kannattaa ottaa. Pelaa oikeana wingbackina, mutta ainakin viime kaudella rooli oli todella hyökkäävä ja lähempänä hyökkääjää kuin puolustajaa. Saapui Palaceen tammikuussa ja teki loppukauden aikana neljä syöttöä. Jos jatkaa siitä, mihin keväällä jäi, niin tulee olemaan tällä kaudella koko pelin parhaita puolustajia.
Dalot (5M)
- Jos luotat Unitedin puolustukseen, niin tässä saat varmasti (vähintään Shaw'n paluuseen asti) avaavan laitapuolustajan, joka pystyy tekemään tehoja myös hyökkäyssuuntaan. Viime kaudella 2+3, osallistuu aktiivisesti hyökkäyksiin ja laukoo myös puolustajaksi aika paljon ja jopa yllättävän laadukkaasti. Jos luottoa löytyy siihen, että pelaa myös nollapelejä, niin hyvä vaihtoehto.