Jatkoajan leffakerho

  • 2 324 593
  • 12 029

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Maze Runner-leffa on siis piakkoin tulossa teattereihin ja rehellisesti sanottuna odotukset sen suhteen ovat helvetin matalat.
Olen nimittäin nähnyt alkuperäisen leffasarjan ja yksikään leffa ei herättänyt minussa suurempia riemunkiljahduksia. Toimintaa kyllä oli, mutta mitäänsanomaton juoni, surkeat pääosanäyttelijät ja vielä huonompi CGI-ympäristö hirviöineen eivät todellakaan vakuuttaneet. Myönnän toki, etten ollut se kohdeyleisö, jolle nuo leffat oli suunnattu, mutta silti odotin enemmän mainospuheiden ja trailereiden perusteella.
 

Buster

Jäsen

Maze Runner-leffa on siis piakkoin tulossa teattereihin ja rehellisesti sanottuna odotukset sen suhteen ovat helvetin matalat.
Olen nimittäin nähnyt alkuperäisen leffasarjan ja yksikään leffa ei herättänyt minussa suurempia riemunkiljahduksia. Toimintaa kyllä oli, mutta mitäänsanomaton juoni, surkeat pääosanäyttelijät ja vielä huonompi CGI-ympäristö hirviöineen eivät todellakaan vakuuttaneet. Myönnän toki, etten ollut se kohdeyleisö, jolle nuo leffat oli suunnattu, mutta silti odotin enemmän mainospuheiden ja trailereiden perusteella.
Sama, kaikki olen nähnyt ja mitään ei ole jäänyt käteen. Eka leffa jaksoi kiinnostaa kutakuinkin sen mysteerinsä verran, koska se labyrinttiasetelma sentään teki elokuvasta edes hieman persoonallisen. Kun sieltä päästiin pois ja maailma avautui, niin millä tavalla se erottui Nälkäpelien, Outolintujen, The Giverin, Ender's Gamen ja muiden trendiviritelmien joukosta aikana, jolloin kaikki studiot halusivat kirjoihin perustuvan oman dystooppisen teinisci-fi -trilogiansa.

Aioin sanoa, että Maze Runner -sarjan toinen osa oli ensimmäinen katsomani live action -elokuva 3D:nä. Mutta se olikin Outolintu -sarjan toinen (?) osa. Nälkäpeliä lukuunottamatta kaikki nuo em. elokuvat ovat sulautuneet toisiinsa.

Studiot eivät siis ole vieläkään luopunut tästä pakkomielteestä ja vaikuttaa kyllä taas "hyvältä" idealta tämäkin reboottaus. Mutta mikäs siinä noita buuttaillessa, kun faneja riittää. Maze Runneritkin varmasti tienasivat hyvin rahaa, kun niistä nyt ihan ensimmäisenä saatiin kaikki osatkin tuutattua ulos ja ne olivat budjetiltaan maltillisia noinkin massiivisiksi sci-fi -elokuviksi.

Mikäs se oli 2018 osastolla kanssa, joku elokuva psyykkisiä voimia ja kai muitakin erikoiskykyjä omanneista teineistä (The Darkest Minds!), jota studio mainosti isopuheisesti, että tästä tulee uusi Nälkäpeli. Olkaa mukana heti ekasta osasta saakka. Elokuva floppasi ja se liittyi näihin torsoksi jääneisiin yksiosaisiin elokuviin. Tässäkään valossa ei ihme, että ollaan siirrytty takaisin vanhaan materiaaliin kun ei kerta niitä uusia ole enää saatu menestyksekkäästi pyöräytettyä käyntiin jostain syystä.

The Giverista tosin olin aikanaan hyvin pahoillani, ettei sille tullut jatkoa. Muistin kutakuinkin pitäneeni siitä. En ole tosin toiste uskaltanut katsoa.
 
Civil War tuli katsottua eilen. Alunperin kiinnostuin elokuvasta ennen kaikkea sen trailerin perusteella, koska siinä oli yksi lempinäyttelijäni Jesse Plemons. No hänen roolisuoritus meni kyllä taas kerran nappiin vaikka ei ilmeisesti ollut edes alkuperäinen valinta rooliinsa. Elokuva oli muutenkin hyvä ja aiheen puolesta erittäin mielenkiintoinen.

Äänimaailmasta myös plussaa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Unfrosted (Netflix) eli tämä Jerry Seinfeldin uusi komedialeffa pop-tartsien keksimisestä. Sellainen sopivan pöljä aivot-narikkaan viikonloppuleffa, jossa vain vitsiä vitsin perään. Paljon cameoita, joista parhaat varmaan oli yhdet mainostyypit. Pituutta leffalla oli mukavat 90 min eli ei liian pitkä. Tuli vähän mieleen 90-2000-luvun komediat. Eikä ollut ängetty mukaan mitään elämän opetuksia tai muuta mitä monesti komedioissa on ollut viimeisen 10 vuoden aikana.
Tämähän oli juuri kuvatun kaltainen. Tuli näin vapaapäivän aattoiltana katseltua. Oikein mainio höpsö leffa. Ihmettelen kyllä kovin alhaista (5,6) IMDB arvosanaa.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Routa
Kaksi tuntia aivan täyttä paskaa. Jos joskus ajattelet, että katsotaanpa tämä leffa niin mieti hetki uudestaan. Ei mikään ihme, että leffa ei päätynyt teattereihin. Voimamies Jouko Ahola esittää linnakundia joka alkaa viljelemään perunoita? Toinen tarina leffassa on se, että joku firma yritetään nurkkavallata. Tämä yritetään nipoa erittäin ohuesti yhteen ja saada päähenkilö näyttämään joltain merkitykselliseltä henkilöltä. Näyttelijät on lähinnä Salkkareista tuttuja ja ihmettelen miksi Vierikko, Roine sekä Veijonen ovat lähteneet mukaan. En viitsi edes laittaa spoileriin, mutta routa on elokuvassa se, että perunapellossa on savinen maa-aines jossa perunaa on hankala viljellä ja tämä seikka ei liity millään tavalla koko tarinaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tämähän oli juuri kuvatun kaltainen. Tuli näin vapaapäivän aattoiltana katseltua. Oikein mainio höpsö leffa. Ihmettelen kyllä kovin alhaista (5,6) IMDB arvosanaa.
Jerry itse antoi vähän kevyttä runtua "woke leftille" pressissä joten voisin kuvitella että ainakin pari numeroa putosi leffalta jo pelkästään siinä...
 

Tuamas

Jäsen
Jerry itse antoi vähän kevyttä runtua "woke leftille" pressissä joten voisin kuvitella että ainakin pari numeroa putosi leffalta jo pelkästään siinä...

Olihan totuuden nimessä koko leffa melkoista tönkkösuolattua kesäteatteria, nimekkäistä näyttelijöistä huolimatta.

Sinänsä arvosanajakauma ei näytä mitenkään erityisen painotetulta (kuva 1), kun verrataan esimerkiksi MAGA-hatut suututtaneeseen Jeff Danielsin tähdittämään A Man in Full - sarjaan (kuva 2), jossa mielensäpahoitus näkyy selvemmin.

Varmaan on tosiaan lumihiutaleet vihaäänestänyt tätäkin, mutta olihan se sellainen aivan maksimissaan 6 ja ihan inan päälle IMDB-tähtiä ansaitseva leffa.
 

Liitteet

  • IMG_4535.jpeg
    IMG_4535.jpeg
    424,9 KB · kertaa luettu: 64
  • IMG_4536.jpeg
    IMG_4536.jpeg
    368,8 KB · kertaa luettu: 64
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olihan totuuden nimessä koko leffa melkoista tönkkösuolattua kesäteatteria, nimekkäistä näyttelijöistä huolimatta.

Sinänsä arvosanajakauma ei näytä mitenkään erityisen painotetulta (kuva 1), kun verrataan esimerkiksi MAGA-hatut suututtaneeseen Jeff Danielsin tähdittämään A Man in Full - sarjaan (kuva 2), jossa mielensäpahoitus näkyy selvemmin.
Joo ei epäilystäkään etteikö oikeistohihhulit pommittaisi enemmän kun joku osuu tunteisiin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko kukaan muu katsellut YouTubesta noita "1950’s Super Panavision 70" - klippejä? Eli tekoälyn avulla tehtyjä trailereita eri leffoista ja tv-sarjoista mutta 50-luvun tyyliin. Ihan hauskoja.
 

Buster

Jäsen
mutta olihan se sellainen aivan maksimissaan 6 ja inan päälle leffa.
Itse heitin nelosella, en jaksanut katsoa loppuun. Minusta tuo oli ontto sarja yksittäisiä vitsejä vailla kunnon tarinaa, kasa kuuluisia kasvoja vailla kunnon hahmoja ja paljon löysää improa vailla kunnon selkänojaa. Tuo elokuvan huumori on vähän sellaista osastoa, että se joku osuu tai menee ohi. Ja kun elokuvassa ei ole oikein muuta, niin se sitten kaatuu tai nousee paljolti sen mukana pitääkö tuosta satiirista ja boomer-vitseistä. Sinänsä jännä kun taas ainakin aikanaan Bee Movieta, internetin pilkkapuuta, pidin kohtalaisena elokuvana ja ne yksittäiset vitsit kannattelivat siinä mielenkiinnon loppuun saakka.

Siinä mielessä kuitenkin jaan saman mielipiteen, että puhtaat komediat ovat aika läpeensä aliarvostettuja. Jopa ylenkatsottuja.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
En ole Unfrostedia katsonut ja tuskin jaksankaan katsoa, vaikka pidän todella paljon Seinfeld-sarjasta. Mielestäni Jerry ei ole oikein mitään ilman Larry Davidia. Se, että Larry kykeni luomaan Seinfeldin jälkeen Curb Your Enthusiasmin kaltaisen mestariteoksen, kertoo siitä kuka oli se todellinen voima Seinfeldin takana. Ei siinä, ihan mukavalta mieheltä Jerry vaikuttaa, mutta jotenkin ilman LD:ta aika yhdentekevä koomikko ainakin minulle.

Mitä nähtyihin elokuviin tulee, niin tennisleffa Challengers yllätti positiivisesti. Urheiluelokuvaksi harvinaisen laadukas, vaikka ei se varsinainen tenniksen pelaaminen ja matsin voittaminen nyt missään nimessä ollut se ydinjuttu siinä. Käytännössä kyse kolmen tenniksen kautta tutustuneen henkilön (Zendayan hahmo + 2 miestä) menneisyydestä ja keskinäisistä suhteista. Menneisyyden tapahtumien kuvaamiseen sitten linkittyy nykyhetkessä tapahtuva tennisturnaus, johon osallistuvat nämä 2 miestä, jotka ovat molemmat olleet saman naisen perässä.

Mutta todella hyvin tehtyä elokuvaa, ei voi muuta sanoa. Hyvä käsikirjoitus, hyvät näyttelijäsuoritukset ja ohjaaja Guadagnino on onnistunut tekemään elokuvasta seksikkään ja sulavasti etenevän. En itse ole koskaan seurannut tennistä enkä tiedä lajista mitään, mutta tässä elokuvassa tennis näyttää kyllä aika hyvännäköiseltä ja kiehtovalta lajilta. Lisäksi kelasin koko elokuvan ajan, että tässä on kyllä todella hyvät musiikit, jotka tukevat elokuvaa onnistuneesti. Kun lopputeksteistä paljastui, että musiikin ovat luoneet Trent Reznor ja Atticus Ross, niin siinä tuli sellainen "no niinpä tietenkin"-fiilis.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En ole Unfrostedia katsonut ja tuskin jaksankaan katsoa, vaikka pidän todella paljon Seinfeld-sarjasta. Mielestäni Jerry ei ole oikein mitään ilman Larry Davidia. Se, että Larry kykeni luomaan Seinfeldin jälkeen Curb Your Enthusiasmin kaltaisen mestariteoksen, kertoo siitä kuka oli se todellinen voima Seinfeldin takana. Ei siinä, ihan mukavalta mieheltä Jerry vaikuttaa, mutta jotenkin ilman LD:ta aika yhdentekevä koomikko ainakin minulle.
Ensinnäkin, lähestulkoon rakastan Curbia mutta eihän se mikään mikään 180asteinen uutuus Larrylta Seinfeldin jälkeen ollut vaan lähinnä George-spinoff. Toki koska mies oli itse George.

Ja itse Seinfeld(sarja, ei mies) oli pelkkää tykitystä viimeiset kaksi kautta ilman Larrya. Parhaina esimerkkeinä "Strike" tai paremmin tunnettu Festivus nimellä. Merv Griffin Show, Betrayal, Serenity now, Chicken Roaster.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kun noista komedioista oli tossa puhe niin listaanpa tässä nyt omia suosikkeja. Eri vuosikymmeniltä.

20-luku: Don't Look Up
Vaikka kaikki tätä oli mulle kehnut niin odotukset nollissa. Jenkkien menoa kun on seurannut, niin kyllä tää kolahti sitten isosti. Bullet Train ja See How They Run on sitten jaetulla hopea sijalla.

10-luku: The Grand Budapest Hotel
Mielestäni Wes Andersonin paras leffa. Olen varmaan katsonut Kick-Assin useammin, mutta kyllä Grand Budapest Hotel on sen verran omalaatuinen leffa että menee ohi.

00-luku: Snatch
In Brugesin kanssa tiukka skaba ykkösijasta. Oli eka Guy Ritchien leffa jonka näin joten hänen tyylinsä oli jotain uutta silloin, ja teki vaikutuksen.

90-luku: Groundhog Day
IMDb ei listaa Forrest Gumpia komediaksi, joten voitti sitten tän skaban. On todennäköisesti yksi useimmiten katsomistani leffoista, kun on myös yhden mun frendin suosikkileffoja.

80-luku: Back to the Future
Ehkä kovin skaba tittelistä käydään kasarilla. Ghostbusters, Trading Places, This Is Spinal Tap, A Fish Called Wanda, Airplane!, The World According to Garp, Blues Brothers, Ferris Bueller's Day Off, Beetlejuice, Coming to America, Who Framed Roger Rabbit, Beverly Hills Cop, Bull Durham ja The War of the Roses on kaikki leffoja jotka oli tässä kohtaa mainittava.

70-luku: Lämäri.
Little Big Man ja The Sting jotka on ehkä 70-luvulta ne suosikki leffat jotka listataan kyllä IMDb:ssä myös komediaksi, mutta enemmän nauraa saa Lämäriä katsoessa. Monty Pythonin Life of Brian on pakko mainita.

60-luku: The Great Race
Tää on leffa jossa pahikset on suosikkeja. Jack Lemmonia parhaimmillaan ja Natalie Woodi kauneimillaan. Hopea sijalla on sitten The Graduate. Pakko mainita myös Alfie, jota voi suositella ainakin Michael Cainesta pitäville.

50-luku: Piukat paikat
Aika selkee valinta. Klasikko. Kyllähän ton voi katsella pelkästään Marilyn Monroen ja Jack Lemmonin suoritusten takia. Jos 50-luvulta pitäisi joku toinen komedia nimetä niin se olisi Operation Petticoat. Kolmosena onkin sitten Naistentappajat joka tulee muuten 18.5. YLE Areenan katsottavaksi.

40-luku: The Great Dictator
Ok. Tunnustan että 40-luvulta ei ole ihan hirveästi komedioita tullu katsottua. Mutta mainitaan nyt tää Chaplinin klasikko joka on mielestäni Chaplinin toiseksi paras leffa City Lightsin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Ensinnäkin, lähestulkoon rakastan Curbia mutta eihän se mikään mikään 180asteinen uutuus Larrylta Seinfeldin jälkeen ollut vaan lähinnä George-spinoff. Toki koska mies oli itse George.

Ja itse Seinfeld(sarja, ei mies) oli pelkkää tykitystä viimeiset kaksi kautta ilman Larrya. Parhaina esimerkkeinä "Strike" tai paremmin tunnettu Festivus nimellä. Merv Griffin Show, Betrayal, Serenity now, Chicken Roaster.

Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta olen silti vähän eri mieltä, että Curb olisi vain spinoff Georgesta. Toki Larryn ja Georgen hahmoilla on tosi paljon yhteistä sattuneesta syystä, mutta muuten Curb on ihan oma juttunsa. Mielestäni Curbissa ihan huippua ovat juuri ne kaikki muut hahmot. Funkhouser, Lewis, Susie, Jeff, Leon jne. Ja näiden muiden hahmojen kautta Curbiin muodostuu sellainen ihan oma Curb-maailma, joka on todella hauska. Lisäksi se, että Curb perustuu suureksi osaksi improon, ja se että HBO:lla on vähemmän taiteellisia rajoitteita kuin NBC:lla, luo Curbiin erilaisen tunnelman.

Ja totta sekin, että onhan Curbissa ja Seinfeldissa paljon samaa, mutta mielestäni LD on ollut vain fiksu siinä, että on tehnyt sitä, minkä osaa. Hän on poikkeuksellisen lahjakas Curbin ja Seinfeldin tyylisessä komediassa, mutta saattaisi olla aika keskinkertainen jossain toisenlaisessa tyylissä. Jos on hyvä jossain, niin miksei sitten pelaisi omilla vahvuuksillaan, kun siitä syntyy jotain hienoa ja korkeatasoista. Ja kun laskee yhteen sen, että hän on tehnyt 7 kautta Seinfeldiä ja 12 kautta Curbia, ja kummankin taso pysyi koko ajan tasaisen korkeana, niin onhan se tosi kova saavutus.

Siitä on varmaan joku 7-8 vuotta ehkä kun olen Seinfeldia viimeeksi katsonut, mutta oma mielikuvani kausista 8-9 on se, että taso jaksojen välillä heitteli. Eli oli tosi hyviä jaksoja, ja sitten vähemmän hyviä. Voi olla että muistan väärinkin. Pitäisi katsoa joskus alusta loppuun uudelleen. Tosin sitä ennen pitäisi katsoa kaikki Curbin 120 jaksoa uudelleen.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Siitä on varmaan joku 7-8 vuotta ehkä kun olen Seinfeldia viimeeksi katsonut, mutta oma mielikuvani kausista 8-9 on se, että taso jaksojen välillä heitteli. Eli oli tosi hyviä jaksoja, ja sitten vähemmän hyviä. Voi olla että muistan väärinkin. Pitäisi katsoa joskus alusta loppuun uudelleen. Tosin sitä ennen pitäisi katsoa kaikki Curbin 120 jaksoa uudelleen.
Seinfeldin eka kausi hakee vielä vähän tyyliään, ja sitten kun se löytyy niin sarja on yhtä kultaa tasan siihen saakka kunnes David hyppäsi kelkkasta. Tuosta tulee pieni dippi, mutta loppuunpäin parantaa taas. Plussaa siitä että malttoivat lopettaa juuri oikeaan aikaan venyttämättä touhua liikaa.

Curbia tehtiin sen sijaan pidempään eli 12 kautta, mutta se on taas tasavahvempi kokonaisuus. Se "paluukausi" eli kasi oli pieni pettymys pitkän tauon jälkeen, mutta sen jälkeen palattiin taas ruotuun, eikä tää vika kausi hävinnyt mielestäni yhtään noille 10-20 vuoden takaisille.

Kyllä se Larry David on vaan nero omalla kentällään, ei siitä mihinkään pääse. Kaikki kunnia Seinfedille ja yhdessä nämä ovat aika lyömätön pari, mutta jos laitetaan rinta rinnan mitä ovat tehneet erillään, niin kyllä se Davidin kädenjälki vaan paljastaa kumpi kaksikosta on se lahjakkaampi. Seinfeld-sarja on tunnetumpi ja toki klassikkokamaa, mutta omaan silmään Curb tekee tuon saman vielä vähän paremmin ja hauskemmin, ilman taustanauruja ja napsun ilkeämmin. Täydellistä huumoria omaan makuun.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kyllä se Larry David on vaan nero omalla kentällään, ei siitä mihinkään pääse. Kaikki kunnia Seinfedille ja yhdessä nämä ovat aika lyömätön pari, mutta jos laitetaan rinta rinnan mitä ovat tehneet erillään, niin kyllä se Davidin kädenjälki vaan paljastaa kumpi kaksikosta on se lahjakkaampi. Seinfeld-sarja on tunnetumpi ja toki klassikkokamaa, mutta omaan silmään Curb tekee tuon saman vielä vähän paremmin ja hauskemmin, ilman taustanauruja ja napsun ilkeämmin. Täydellistä huumoria omaan makuun.
Taustanaurun puuttuminen on selkeä parannus mutta sarkasmi joka oli veitsen terävää Seinfeldissa puuttuu Curbista ja se oli itse nimimiehen erikoisaluetta ja meikäläisen papereissa iso juttu.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Taustanaurun puuttuminen on selkeä parannus mutta sarkasmi joka oli veitsen terävää Seinfeldissa puuttuu Curbista ja se oli itse nimimiehen erikoisaluetta ja meikäläisen papereissa iso juttu.
Ohhoh. Sanoisin kyllä että harvassapa ovat Curbissa ne jutustelut jossa joku ei auo päätä toiselle sarkastisessa hengessä, ja hatusta heittämällä 90% jaksojen juonikuvioista lähtee punoutumaan sen takia kun Larry ei osaa pitää moisia mölinöitä omana tietonaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ohhoh. Sanoisin kyllä että harvassapa ovat Curbissa ne jutustelut jossa joku ei auo päätä toiselle sarkastisessa hengessä, ja hatusta heittämällä 90% jaksojen juonikuvioista lähtee punoutumaan sen takia kun Larry ei osaa pitää moisia mölinöitä omana tietonaan.
Minä taas sanoisin että Curbin tarinat on että Larry vastaan yhteiskunta kun Larry sanoo aina mitä ajattelee ja se ei toimi yhteiskunnassa kun ihmiset paheksuvat moista käytöstä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Minä taas sanoisin että Curbin tarinat on että Larry vastaan yhteiskunta kun Larry sanoo aina mitä ajattelee ja se ei toimi yhteiskunnassa kun ihmiset paheksuvat moista käytöstä.
No sitä minä vähän meinasinkin :D

Mutta joo, eihän nämä ihan samasta puusta veistettyjä sarjoja ole vaikka huumori onkin kummassakin mukavan ilkikurista ja viisastelevaa, ja kumpaakin yhdistää myös se että eniten näpeilleen saavat lopulta aina ne jotka käyttäytyvät kaikista kusipäisimmin. Eli siis sarjan päähahmo(t).
 

Paloposti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun noista komedioista oli tossa puhe niin listaanpa tässä nyt omia suosikkeja. Eri vuosikymmeniltä..
Paljon itsellekin rakkaita leffoja tuossa. Pakko itsekin listata, ihan vaan kun tykkään leffojen listaamisesta. En millään kyennyt valita yhtä parasta per vuosikymmen, joten yritin listata max kymmenen suosikkia per vuosikymmen. 80-, 90- ja 00-luvuilla olisi helposti löytynyt jokaiselle kaksikymmentä leffaakin.

En jaksa eritellä jokaisen leffan kohdalla miksi olen valinnut, mutta sen sanon yleisellä tasolla, että suosin niitä joita pidän ensisijaisesti juuri komedioina. Tämän takia olen jättänyt pois monia hyviä leffoja, jotka listaisin ehdottomasti parhaat SciFi/Kauhu/Toiminta jne -listoihin. (Kuten esimerkiksi nuo mainitsemasi Ghostbusters / Beverly Hills Cop / Back to the Future yms yms)

2020-luku;
Weird: The Al Yankovic Story
Palm Springs
Strays
Borat Subsequent Moviefilm
Dont Look Up

2010-luku;
Seeking a Friend for the End of the World
The Other Guys
Popstar: Never Stop Never Stopping
Ready or Not
Tucker & Dale vs Evil
We’re the Millers
Horrible Bosses
The Nice Guys

2000-luku;
Hot Fuzz
Shaun Of The Dead
Semi-Pro
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Zoolander
Walk Hard: The Dewey Cox Story
Borat: Cultural Learings of America..
Tropic Thunder
Zombieland
Team America: World Police

1990-luku;
Austin Powers: International Man of Mystery
Mies ja Alaston Ase 2 1/2
Hot Shots!
Nuija ja Tosinuija
South Park: Bigger, Longer, Uncut
Groundhog Day
Election
Dogma
Office Space
Galaxy Quest

1980-luku;
Mies ja Alaston Ase
Top Secret!
Spaceballs
Kala Nimeltä Wanda
Trading Places
The Blues Brothers
Beetlejuice
This Is Spinal Tap
National Lampoons Vacation
Planes, Trains & Automobiles

1970-luku;
Life of Brian
Monty Python and the Holy Grail
Slap Shot!
Villiä Hurjempi Länsi

1960-luku;
The Pink Panther
The Producers
Tohtori Outolempi

Vanhemmat;
Piukat Paikat
Diktaattori
Nykyaika
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kun noista komedioista oli tossa puhe niin listaanpa tässä nyt omia suosikkeja. Eri vuosikymmeniltä.

Viimeisin leffa mille olen Carreyn ilveilyjen ja Alaston ase-leffojen jälkeen ääneen nauranut on Superbad. Sitä ei ole kukaan täällä maininnut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös