Jatkoajan leffakerho

  • 2 336 985
  • 12 066

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief

Tämä roska tuli sitten katsottua. Sanoin vaimolle jo etukäteen, että todennäköisesti leffa on täyttä paskaa ja sitähän se oli, mutta painostuksesta johtuen katsoa piti silti. Sean Bean, Pierce Brosnan ja etenkin Kevin McKiddin ansiosta voi antaa 3/10. Pelkillä teininäyttelijöillä varustettuna tämä leffa olisi jäänyt katsomatta loppuun. Etenkin päänäyttelijä Logan Lerman oli täysi vitsi: "Oh no, my mom just died". Aaaaargh!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Viikonloppuna tuli katsottua kaksi leffaa. Ensin nauroin ihan riittävästi katsellassani Will Ferrellin, John Reillyn ja Mary Steenburgenin tähdittämää leffaa "Step Brothers". Varsin hyvä leffa, ja varsinkin tietyt heitot aiheuttivat pari äänekästä naurukohtausta. Arvosanaksi annan 4 tähteä.

Seuraava filmi olikin sitten ihan toiselta planeetalta eli Crash. Aiemmin olin skipannut kokonaan ne muutamat mahdollisuudet tsekata leffan, koska ajattelin sen olevan pelkkää paskaa, pääasiassa Sandra Bullockin ja Ludacrisin takia. Tällä kertaa päätin katsoa enkä kadu tuota päätöstä ollenkaan. 112 minuuttia täyttä tykitystä, joka melkein sai minut, leffojen suurkuluttajan, purskahtamaan kyyneliin parissa kohtaa. Leffan saama suitsutus on täysin ansaittua. Tämä menee kirkkaasti sinne parhaimpien filkkojen joukkoon jo pelkällä vahvalla kokonaisuudellaan. Extrapojot vielä Thandie Newtonin esiintymiselle. Hän saa melkein kaikki filmit näyttämään ja tuntumaan paremmalta, vaikka jäinkin kaipaamaan hänen ihastuttavaa aksenttiaan. Jenkkityyliin lausuttuna hänen vuorosanansa tuntuivat jotenkin oudoilta. 5 tähteä
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Inception.

Loistava.

Piti käydä tutustumassa Inceptioniin tänään. Sanotaanko niin, että elokuva oli hyvä mutta ei niin loistava mitä odotin. Paikoitellen se ylsi täydellisesti sille loistavan elokuvan tasolle ja kenties ylikin. Se jaksoi hämmästyttää ja avata uusia näkymiä ja pistää ajatuksen juoksemaan mutta valitettavasti paikoin mentiin ehkäpä hivenen liian helpon kaavan mukaan. Loppuun ympättiin minusta liikaa ammuntaa ja räiskettä, sen sijaan, että olisi tehty muutama mutka lisää ja annettu katsojan ajatuksille lisää rassattavaa. Mutta ehkäpä tämä valinta oli tietoinen ja näin annettiin myös enemmin toiminnan ystäville nannaa masuun. Mutta kokonaisuudessa elokuva oli ehdottomasti katsomisen arvoinen ja tämän vuoden puolella katsomistani uusista elokuvista eräs parhaimmista, esim. Avataria en edes vertailisi tähän laisinkaan, sen verran parempi tämä oli. Juonessa oli tasoja ja uusia uria ja ennalta arvaamattomia käänteitä verrattuja Avatarin helppoon ja osin jopa ajatuksettomaan kerrontaan.

Mutta ehkäpä jatkossa katselen nämä huippu elokuvat kuitenkin kotosalla suuren kankaan sijaan koska en jaksa kuunnella sitä kätten taputtelua ja jihuu-huutelua leffan lomassa. Uskokaa tai älkää mutta tässäkin elokuvassa taputeltiin kesken toiminnan ja huudettiin hurraata ja jippiitä. Sen jotenkin ymmärrän, että leffan lopuksi taputetaan elokuvalle mutta että kesken kaiken - kaipa minä olen tullut vanhaksi tai vieraantunut todellisuudesta...

vlad.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mutta ehkäpä jatkossa katselen nämä huippu elokuvat kuitenkin kotosalla suuren kankaan sijaan koska en jaksa kuunnella sitä kätten taputtelua ja jihuu-huutelua leffan lomassa. Uskokaa tai älkää mutta tässäkin elokuvassa taputeltiin kesken toiminnan ja huudettiin hurraata ja jippiitä. Sen jotenkin ymmärrän, että leffan lopuksi taputetaan elokuvalle mutta että kesken kaiken - kaipa minä olen tullut vanhaksi tai vieraantunut todellisuudesta...

Missä tuollaista harrastetaan? Tampereen Plevnassa en muista moista nähneeni kuin Star Wars III:n yöensi-illassa, vaikka ison osan näistä massiivisista uutuusleffoista olen ensi-illassa täydessä salissa nähnyt.

Ehkä me hämäläiset ollaan vaan niin jäykkää kansaa, sama juttuhan se on Hakametsässäkin. Leffateatterin tapauksessa se tosin on pelkästään hyvä asia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Missä tuollaista harrastetaan? Tampereen Plevnassa en muista moista nähneeni kuin Star Wars III:n yöensi-illassa, vaikka ison osan näistä massiivisista uutuusleffoista olen ensi-illassa täydessä salissa nähnyt.

Lappeenrannassa ja kyllähän sama ilmiö on havaittavissa Helsingissäkin mutta olen lukemani perusteella kuvitellut sen kuuluvan hivenen toisen genren elokuvien pariin, kuten esim. Sex and the City – Sinkkuelämää 2 etc. Mutta olinkin näemmä väärässä. Tämä ilmiöhän, kuten kaikki tällaiset hullutukset, on lähtöisin jenkeistä.

vlad.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Bristolissa kun kävin katsomassa, niin elokuvan jälkeen taputtivat... Itse en viitsi taputtaa projektorin käyttäjälle. Joku kehtasi julkeasti naurahtaa koomisen kohtauksen yhteydessä.

Itse keskityin lähinnä kuolaamaan Ellen Pagen hurmaavan olemuksen myötä. Kovin on tyttö tullut eteenpäin ReGenesis season 1:n jälkeen.
 

nikozwan

Jäsen
Joo, elokuvassa taputtaminen on kyllä todella vammaista ellei paikalla ole esim. leffan ohjaaja yms. henkilökuntaa. Bristolin parvi, toka rivi. Stadin paras paikka
käydä leffassa. Ei tarvitse katsella Tennarin Teinejä.

Inception oli kova. Todella kova. Vuoden leffa tähän mennessä. Tajusin mielestäni juonesta n. 95% koska menin leffaan sillä asenteella että nyt pitää keskittyä. Näyttelijät tekivät hommansa hyvin, kukaan ei loistanut, mutta kässäri ja Nolanin ohjaus teki sen heidän puolestaan.

Koska edes viimeksi olen nähnyt toimintaleffan, jossa itse toimintakohtaukset olivat vähiten kiinnostavinta antia? There will be Oscars...
 
Tässäpä raportti hieman toisenlaisesta leffasta.

Kävin eilen katsomassa kotimaisen dokumenttielokuvan Miesten Vuoro. Koko puolitoistatuntinen koostui siitä, kun erilaiset suomalaiset miehet kertoivat saunassa ja saunasta tultua itselleen suurista kokemuksista. Toinen kertoi, toinen kuunteli. Oli karski, bodaava upseeri jonka puhe särkyi kun hän kertoi äitinsä kuolemasta, oli isä jolta on evätty oikeus tavata tytärtään, oli asunnoton pultsari, oli sotaveteraani joka vanhalla iällä oli löytänyt uuden puolison, oli juuri isäksi tullut paperimies. Mainio tapaus oli myös saamelaismies joka kertoi isoisästään joka oli dementoitunut ja joutunut hoitokotiin, mutta sitä ennen pilkkonut vuosien mittaan niin valtavasti puita talon lämmitystä varten, että oli ajatellut vaimonsa pärjäävän niillä elämänsä loppuun.

Aivan mieletön leffakokemus; välillä itketti ja välillä nauratti. Lopputekstien ajan koko sali istui aivan hiljaa paikallaan.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Inception oli kova. Todella kova. Vuoden leffa tähän mennessä. Tajusin mielestäni juonesta n. 95% koska menin leffaan sillä asenteella että nyt pitää keskittyä. Näyttelijät tekivät hommansa hyvin, kukaan ei loistanut, mutta kässäri ja Nolanin ohjaus teki sen heidän puolestaan.

Koska edes viimeksi olen nähnyt toimintaleffan, jossa itse toimintakohtaukset olivat vähiten kiinnostavinta antia? There will be Oscars...

Aamen.

Itse keskityin juoneen sillä tavalla, että muutamassa kohtauksessa puoliääneen luki tavaamalla jotain lauseita. Lopussa tuo sitten kyllä hyödytti, kun piti muistaa jotain pieniä yksityiskohtia. Toisaalta muistan kyllä nauraneeni vitsille väärällä tavalla, kyseessä kyllä oli hauska juttu, mutta tajusin sen eri tavalla, kun en muistanut aiempia kohtauksia niin hyvin.

Itse pidin myöskin noista toimintakohtauksista vähemmän kuin itse asiasta. Jännä juttu sekin.

Kunhan nyt ei mitään jatko-osia ja kakkososien jatko-osia aleta vääntämään...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tämä on semi-SPOILER:

Inceptionissa on erittäin mielenkiintoinen rakenne, koska siitä puuttuu ns. pahis kokonaan. Itse leffa oli loistava ja pesee esim. Matrixin sata-nolla. Toivottavasti tätä elokuvaa ei pilata jatko-osilla.
 

Hypnotised

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Inception oli kova. Todella kova. Vuoden leffa tähän mennessä. Tajusin mielestäni juonesta n. 95% koska menin leffaan sillä asenteella että nyt pitää keskittyä. Näyttelijät tekivät hommansa hyvin, kukaan ei loistanut, mutta kässäri ja Nolanin ohjaus teki sen heidän puolestaan.

Koska edes viimeksi olen nähnyt toimintaleffan, jossa itse toimintakohtaukset olivat vähiten kiinnostavinta antia? There will be Oscars...

Yksi Inceptionin vahvoista puolista on mielestäni se, että juonen voi käsittää eri tavoin ja siinä riittää pähkäiltävää. Elokuva kompastui pahiten toimintakohtauksiinsa, jotka tuntuivat olevan puolihuolimattomasti tehtyjä ja loppua kohden rupesivat jo puuduttamaan. Varsinkin kun välillä tuntui katselevansa köyhän miehen Matrixia. Tämän takia en voi pitää Inceptionia mestariteoksena, koska vaikka juoni olikin varsin hyvä, niin toisaalta taas elokuva oli varsin keskinkertainen joiltain osin. Joten elokuvan päättymisen jälkeen jäi hieman kaksijakoiset fiilikset. Juonesta tosin riittäisi kyllä keskusteltavaa. Monessa Nolanin leffassa vaikuttaisi teemana olevan todellisuuden ja unen / faktan ja fiktion sekoittuminen keskenään, kuten esim. Inceptionissa ja Mementossa.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
esim. Avataria en edes vertailisi tähän laisinkaan, sen verran parempi tämä oli. Juonessa oli tasoja ja uusia uria ja ennalta arvaamattomia käänteitä verrattuja Avatarin helppoon ja osin jopa ajatuksettomaan kerrontaan.

Toisaalta Avatarin juoni nyt ei muuta yritäkään olla kuin puitteet sen visuaalisuudelle ja "satumaisuudelle", ja sellaisenaan sitä pitäisi arvioidakin. Vastaavasti taas Inceptionissa itseäni välillä hieman vaivaannutti Leonardo DiCaprio vääntämässä jotain höpöhöpö-keittiöpsykologiaa vakavalla naamalla, mikä ehkä perus-jenkkiyleisöstä tietysti on äärimmäisen syvällistä. Mutta kun tuosta ei niin välittänyt vaan arvioi leffaa puhtaasti vain viihdyttävyytensä kannalta, niin kyllähän se oli todella hyvä ja viihdyttävä leffa asiallisella näyttelijäkaartilla. Ei nyt ehkä kuitenkaan IMDB #3 -luokkaa, mutta IMDB:ssä tuo nyt meneekin ensialkuun tietysti vähän samaan tapaan yli kuin vaikka Dark Knight (jota parempi Inception kyllä selkeästi on).
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Toisaalta Avatarin juoni nyt ei muuta yritäkään olla kuin puitteet sen visuaalisuudelle ja "satumaisuudelle", ja sellaisenaan sitä pitäisi arvioidakin.

Pakko tunnustaa, että minulle jopa Avatarin visuaalisuus ja "sadunomaisuus" oli lievä pettymys. odotin tälläkin saralla enemmin ja jotain vielä hienompaa ja sykähdyttävämpää mutta vain muutamassa kohdin koin todellakin sellaisen tunteen, että nyt on saatu aikaan jotain hienoa. Jopa Inceptionissa tuli useammin tunne, että "hei tämä on jotain jota todella harvoin kokee".

Ja ottaen huomioon kuinka kauan Avataria pohjustettiin, olisin luullut, että myös juoneen olisi saatu rakennettua enemmin tasoja mutta se oli loppujen lopuksi aikuisten/teinien Pocahontas. Pettymys siis minulle.

vlad.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Pakko tunnustaa, että minulle jopa Avatarin visuaalisuus ja "sadunomaisuus" oli lievä pettymys. odotin tälläkin saralla enemmin ja jotain vielä hienompaa ja sykähdyttävämpää mutta vain muutamassa kohdin koin todellakin sellaisen tunteen, että nyt on saatu aikaan jotain hienoa. Jopa Inceptionissa tuli useammin tunne, että "hei tämä on jotain jota todella harvoin kokee".

Kavitko katsomassa Avatarin digitaalisena Imax 3D:na? Jos et, ymmarran hyvin miksi visuaalisuus ei ehka ollut niin haikaiseva mita se omalla kohdallani oli. Tarina nyt oli mita oli enka leffasta visuaalisten tehosteiden lisaksi loytanyt juuri kehuttavaa mutta kylla se leffassa silti kannatti kayda katsomassa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kavitko katsomassa Avatarin digitaalisena Imax 3D:na? Jos et, ymmarran hyvin miksi visuaalisuus ei ehka ollut niin haikaiseva mita se omalla kohdallani oli. Tarina nyt oli mita oli enka leffasta visuaalisten tehosteiden lisaksi loytanyt juuri kehuttavaa mutta kylla se leffassa silti kannatti kayda katsomassa.

Itse kävin katsomassa 3D:nä ja oli ensimmäinen 3D-leffa, jonka näin. En voi sanoa hätkähtyneeni missään vaiheessa, että "vau! onpa mahtavaa!". Elokuvan alkupuolella tosin oli erittäin nättejä kohtauksia, jotka saivat kyllä suunpielet hymyyn kauneutensa ansiosta. Häikäisevää se visuaalisuus ei tosin ollut.

Toinen 3D-leffa, jonka olen nähnyt oli Burtonin Liisa Ihmemaassa, joka oli keskinkertaisuuden huippu ja 3D oli todella turhaa.

Inceptionille 8,5. Todella viihdyttävä ja omaperäinen elokuva. Kasvoi hyvin loppua kohti. Laatunäyttelijät. Mahtavat Zimmerin musiikit.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Itse kävin katsomassa 3D:nä ja oli ensimmäinen 3D-leffa, jonka näin. En voi sanoa hätkähtyneeni missään vaiheessa, että "vau! onpa mahtavaa!". Elokuvan alkupuolella tosin oli erittäin nättejä kohtauksia, jotka saivat kyllä suunpielet hymyyn kauneutensa ansiosta. Häikäisevää se visuaalisuus ei tosin ollut.

Pysyn alkuperaisessa kysymyksessani, kavitko katsomassa sen digitaalisena / IMAX 3Dna? Tavallinen 3D kun ei ylla lahellekaan sita tarkkuutta johon IMAX pystyy ja taman formaatin alaisena Avatar paasi mielestani niihin oikeutuksiin jotka se ansaitsi.

edit:

Tasta herasi kysymys mieleeni,

Onko suomessa IMAX-teattereita ollenkaan ja onko niita edes suunnitteilla? Wikipediasta luin etta Oulun tietomaassa olisi koyhan miehen 8/70 laitteistot jotka eivat nekaan paase lahelle todellista IMAX-kokemusta. Mutta mites muualla, onko odotettavissa visuaalisen ilotulituksen seka tarkan kuvanlaadun ystaville helpotusta?
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kavitko katsomassa Avatarin digitaalisena Imax 3D:na?

Paikkakunnallani ei ole imax'ista tietoakaan, joten vastaus on Ei. Tiedä sitten olisiko sellainen visuaalisuus lisääntynyt jota minä kaipasin vaikka täällä olisikin ollut mahdollista katsoa Avatar Imax 3D:nä.

vlad.
 

tutzba

Jäsen
Kävin katsomassa Inceptionin ja vaatimattomasti voin sanoa, että Nolan on tehnyt kaikkien aikojen parhaan leffan - ainakin omasta mielestäni. Alkuun hiukan epäilytti tuo elokuvan pitkä kestoaika, mutta missään kohtaa ei tullut tylsistymisen tunnetta, päinvastoin. Zimmer tehnyt kanssa loistavaa duunia musiikkien suhteen. Ei tuota oikein pysty fiksusti kehumaan, Inception on ihan omassa luokassaan.

Käykää ihmeessä katsomassa, ette varmasti tule pettymään.
 

Theone

Jäsen
Käykää ihmeessä katsomassa, ette varmasti tule pettymään.

Kävin katsomassa ja petyin. Elokuva oli hieno ja kaikinpuolin hyvä muttei lähellekään kaiken hehkutuksen arvoinen. Eli omat odotukset olivat aivan liian korkealla.

Joku kirjoittaja piti loppuratkaisua nerokkaana, mielestäni se oli suhkot ennalta-arvatta, käytännössä ainoa mahdollinen ratkaisu kun kyseessä on Nolan. Leffa on sinänsä perinteinen Nolanin leffa, että se pitää katsoa muutamaan kertaan ennen kuin koko komeus aukeaa. En tosin siltikään usko, että se menee kaikesta huolimatta omalle TOP-10 -listalle.

Inception: 8-8½/10
 

Cube

Jäsen
ALLAOLEVASSA VIESTISSÄ MYÖS OSITTAISTA SPOILAUSTA MUKANA:

Kävin katsomassa ja petyin. Elokuva oli hieno ja kaikinpuolin hyvä muttei lähellekään kaiken hehkutuksen arvoinen. Eli omat odotukset olivat aivan liian korkealla.
Vähän sama vika. Hyvä elokuva ehdottomasti, osin mielenkiintoinen rakenne myös. Puudutti vaan taas tuo traumaattisten ihmissuhteiden ruotiminen - etenkin, kun elokuvassa oli DiCaprio, josta sain tässä mielessä tarpeekseni jo (mielestäni yliarvostetun) Shutter Islandin kohdalla. Myös elokuvan kohtausten ja ajan venyttäminen meni välillä mielestäni kliseisen pitkälle, vaikka nimenomaan Inceptionissa olisi homma ollut mahdollista hoitaa "realistisesti".

Oikein hyvä elokuva, mutta aika korkealle olin onnistunut odotukset taas kerran hilaamaan. Pitäisi jo uskoa, että todelliset 2000-luvun audiovisuaaliset helmet nähdään ainakin toistaiseksi television puolella.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Pistetään tämä oikeaoppisesti varmuuden vuoksi spoiler -tageihin.

Myös elokuvan kohtausten ja ajan venyttäminen meni välillä mielestäni kliseisen pitkälle, vaikka nimenomaan Inceptionissa olisi homma ollut mahdollista hoitaa "realistisesti".
En ole varma selititkö väärin vai enkö ymmärtänyt mutta mielestäni juuri "realistisesti" tapahtumat kuvattiinkin. Yusufin (kaupunki, sade, vaniajelu) uni oli ensimmäinen unitaso, joten siellä aika kului kaikkein hitaimmin. Kun seurattiin Cobbin unen tapahtumia (neljäs taso, koska: 1. Yusuf, 2. Arthur (hotelli), 3. Eames (talvivuoristo)) Yusufin uni kulki tyyliin 7 sekuntia - eli sen ajan, minkä vani putosi sillalta jokeen - kun Cobbin unessa aika meni eteenpäin huomattavasti nopeammin.

Juuri se, miten vanin putoamista kuvattiin pitkään ja hartaasti aina välillä sitä näyttäen kuvasi hyvin, miten aika oli huomattavasti hitaampaa ylemmällä unen tasolla.
 

Cube

Jäsen
Ongelma on tämä:

Sen "7 sekuntia" piti olla Arthurin tasolla ymmärtääkseni muutama minuutti. Vai muistanko väärin, että elokuvassa nimenomaan sanottiin, että ennen pakun osumista veteen hotellitasolla olisi aikaa noin kaksi ja lumimaisemissa 20 minuuttia? Tuossa ajassa Arthur ehti sitten myllyttämään yhden (vai useammankin?) heijastuksen kanssa, vaeltamaan oikeaan huoneeseen, kuljettamaan tyypit hissiin, asettamaan räjähteet ja räjäyttämään hissin irti. Ehtivä kaveri, pakko sanoa.

Homma saattaa kuitenkin toimia ajallisesti, jos verrataan noihin aiemmin elokuvassa esitettyihin lukuihin. Niitä en tarkkaan muista tai edes jaksaisi alkaa laskemaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ongelma on tämä:

Sen "7 sekuntia" piti olla Arthurin tasolla ymmärtääkseni muutama minuutti. Vai muistanko väärin, että elokuvassa nimenomaan sanottiin, että ennen pakun osumista veteen hotellitasolla olisi aikaa noin kaksi ja lumimaisemissa 20 minuuttia? Tuossa ajassa Arthur ehti sitten myllyttämään yhden (vai useammankin?) heijastuksen kanssa, vaeltamaan oikeaan huoneeseen, kuljettamaan tyypit hissiin, asettamaan räjähteet ja räjäyttämään hissin irti. Ehtivä kaveri, pakko sanoa.
Point taken mutta pari asiaa nostan esille. Ensinnäkin nuo Arthurin tappelut tapahtuivat ennen pakun ajamista sillalta. Arthur tappeli heijastusten kanssa silloin, kun paku kieri rinnettä alas eli reilusti ennen kuin Yusuf ajoi pakun sillalta alas.

Toki sen porukan sitominen, kuljettaminen hissiin ja räjähteiden kanssa pelleilykin on tehty nopeasti mutta se mahtuu mun mielestä elokuvien "taiteelliseen vapauteen". Kaikkea ei vain voi tehdä täsmälleen niin, kuin se menisi, mikäli tapahtumat olisivat totta.
 

Cube

Jäsen
Muistaakseni ainakin yhden tyypin kanssa joutui matsaamaan painottomassa tilassa vielä siinä vaiheessa, kun paku oli jo sillalta ajanut. Ihan tavanomaista leffakamaahan tuollainen toki on, mutta nimenomaan se tässä häiritsikin.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Ongelma on tämä:

Sen "7 sekuntia" piti olla Arthurin tasolla ymmärtääkseni muutama minuutti. Vai muistanko väärin, että elokuvassa nimenomaan sanottiin, että ennen pakun osumista veteen hotellitasolla olisi aikaa noin kaksi ja lumimaisemissa 20 minuuttia? Tuossa ajassa Arthur ehti sitten myllyttämään yhden (vai useammankin?) heijastuksen kanssa, vaeltamaan oikeaan huoneeseen, kuljettamaan tyypit hissiin, asettamaan räjähteet ja räjäyttämään hissin irti. Ehtivä kaveri, pakko sanoa.

Homma saattaa kuitenkin toimia ajallisesti, jos verrataan noihin aiemmin elokuvassa esitettyihin lukuihin. Niitä en tarkkaan muista tai edes jaksaisi alkaa laskemaan.

Olenko aivan väärässä, kun muistelen että se leffassa mainittu pari minuuttia oli nimenomaan ensimmäiseen potkuun, eli siihen kun paku osui sillankaiteeseen? Tuon jälkeen Arthur sitten sai pari lisäminuuttia ennen veteen veteen osumista. Toki silti pojalla hoppu suoritteiden tekemisessä oli, sitä en kiellä...

Itse leffasta pidin paljon, vaikken aivan kaikkea hypetystä allekirjoitakkaan. Suurin ongelmakohta oli leffan pituus. Lukuisat toistuvat hidastuskuvat samoista tilanteista venytti leffaa varmaan puolella tunnilla "turhaa" footagea. Mainio leffa silti, tähän mennessä selkeästi vuoden paras. Kaikkien aikojen listalla tekee silti tiukkaa murtautua top20:n.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös