Jatkoajan jatkotarina

  • 17 626
  • 135

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Rehellisesti pitää myöntää että en tiedä onko täällä tämmöinen joskus ollut kun olen nyt niin laiskassa mielentilassa etten jaksa edes etsiä vähän alusta.

Idea on kuitenkin yksinkertainen. Jokainen kirjoittaa lyhyen pätkän tarinaa, joka sopii edellisen kirjoittajan kirjoitukseen. Jokainen kirjoitus on vähintään kolme lausetta ja enintään viisi lausetta. Tällä tavoin saadaan tarinasta hieman jouhuampi ja helpommin luettava. Mielenkiintoista minkälaisen tarinan Jatkoaika kollektiivi saa aikaan. Aloitetaan...

Pelipäivä on aina juhlapäivä. Näin minulle on aikanaan opetettu. Lähdin polkemaan jäähallille niin kuin aina ennenkin. Karmea viima ei tule minua pysäyttämään tänäänkään, sillä matsia on pakko päästä katsomaan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Vedän pipon tiukemmin päähäni ja painan innolla tuulta päin. Vilkaisen kännykästäni kellonaikaa ja totean ettei minulla ole kiire. Tarkistan vielä takkini taskut, ollakseni varma, että muistin ottaa muutaman nuuskapurkin mukaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sillä samaisella sekunnilla tajusin, että olin vaihtanut takin, eikä taskuista löytynyt nuuskaa, avaimia eikä lompakkoakaan. Nada. Perkele!!! Iski melkein paniikki, kunnes tajusin laittaneeni ottelulipun farkkujen takataskuun. Hallille siis pääsisin ainakin sisään ja eiköhän frendit mut tästä pulasta pelasta. Täytyy luultavasti pelin jälkipeleistä pokata joku suttura ja yöpyä hänen luonaan.
 

Glove

Jäsen
Taskussa sattui onneksi olemaan myös sen verran kolikoita, että saisin maksettua bussilipun keskustaan. Siitä voisinkin sitten kävellä hallille, vaikka ilma ei ollutkaan parhain mahdollinen. Linja-auto saapuikin vastoin odotuksia aivan ajallaan. Hyppäsin kyytiin ja näin matkani kohti jäähallia saattoi jatkua.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Siinä istuskellessani huomasin että seuraavalta pysäkiltä nousi kyytiin aivan jumalattoman kaunis nainen. Jostain syytä minut huomattuaan hän hymyili. Ei hemmetti, onko mulla taas paita väärinpäin päällä tai jotain muuta vastaavaan. Yritin varovasti tarkistaa siten ettei hän huomaisi.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Siinä istuskellessani huomasin että seuraavalta pysäkiltä nousi kyytiin aivan jumalattoman kaunis nainen. Jostain syytä minut huomattuaan hän hymyili. Ei hemmetti, onko mulla taas paita väärinpäin päällä tai jotain muuta vastaavaan. Yritin varovasti tarkistaa siten ettei hän huomaisi.

Huh, luulin jo että hupparilleni olisi taas levinnyt snägärillä sinapit. Nopeasti katseeni harhautui takaisin bussin etukeulaan kun tämä kaunis brunette lähestyi uhkaavasti, aivan kohdallani hän sanoi..
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huh, luulin jo että hupparilleni olisi taas levinnyt snägärillä sinapit. Nopeasti katseeni harhautui takaisin bussin etukeulaan kun tämä kaunis brunette lähestyi uhkaavasti, aivan kohdallani hän sanoi..

En antanut hänen sanoa mitään, sillä huomasin naisen rintavarustuksen olevan vain kokoa C, eikä hän näin ollen ollut minun kaliiberiani. Olenhan itse siisti suoriin housuihin ja huppariin pukeutuva aknenaamainen IFK-kannattaja. Otin bussin penkiltä Metro-lehden ja aloin lukemaan uuden Jessica Alba -elokuvan arvostelua.
 

moge

Jäsen
En antanut hänen sanoa mitään, sillä huomasin naisen rintavarustuksen olevan vain kokoa C, eikä hän näin ollen ollut minun kaliiberiani. Olenhan itse siisti suoriin housuihin ja huppariin pukeutuva aknenaamainen IFK-kannattaja. Otin bussin penkiltä Metro-lehden ja aloin lukemaan uuden Jessica Alba -elokuvan arvostelua.

Nopeasti kyllästyin lehteen ja huomasin kun brunette tuli viereeni istumaan. Otin takin pois ja pullistelin hieman isoa hauperiani tehdäkseni vaikutuksen naiseen. Eikä aikaakaan, kun brunette iski silmää ja kysyi...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nopeasti kyllästyin lehteen ja huomasin kun brunette tuli viereeni istumaan. Otin takin pois ja pullistelin hieman isoa hauperiani tehdäkseni vaikutuksen naiseen. Eikä aikaakaan, kun brunette iski silmää ja kysyi...

-"Meneekö tämä onnikka Hartwall Areenalle?"

Aloin voida pahoin ja oli pakko nousta välittömästi paikalta ylös ja pyrkiä ulos. Kuskilla ei ollut mitään kiirettä lähteä valoista ja tunsin jo pienimuotoista paniikinpoikastakin. Kunnes...
 

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
-"Meneekö tämä onnikka Hartwall Areenalle?"

Aloin voida pahoin ja oli pakko nousta välittömästi paikalta ylös ja pyrkiä ulos. Kuskilla ei ollut mitään kiirettä lähteä valoista ja tunsin jo pienimuotoista paniikinpoikastakin. Kunnes...

tajusin, että jos nyt pakenen, en ehkä tule ikinä menettämään neitsyyttäni. Niinpä keksin nerokkaan suunnitelman iskeäkseni tuon kauniin naisen ja sanoin hänelle: "minä olen muuten Kari Salmelainen. Lähtisitkö kanssani jääkiekko-otteluun?" Kaunis nainen hymyili ja sanoi...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
tajusin, että jos nyt pakenen, en ehkä tule ikinä menettämään neitsyyttäni. Niinpä keksin nerokkaan suunnitelman iskeäkseni tuon kauniin naisen ja sanoin hänelle: "minä olen muuten Kari Salmelainen. Lähtisitkö kanssani jääkiekko-otteluun?" Kaunis nainen hymyili ja sanoi...
"Hyvä yritys, mutta Kari on mun faijani. Siis niinku tosi juttu ja sillee." Voi jumalauta ajattelin. Tuo kaunis nainen on ehtä pissis vaikka ei ulkoa päin siltä näyttänytkään, varsinaisesti.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Hyvä yritys, mutta Kari on mun faijani. Siis niinku tosi juttu ja sillee." Voi jumalauta ajattelin. Tuo kaunis nainen on ehtä pissis vaikka ei ulkoa päin siltä näyttänytkään, varsinaisesti.

En saattanut uskoa typeryyttäni todeksi. Kuvittelin osuneeni napakymppiin nerokkaalla iskuyritykselläni. Hyppäsin pois bussista heti seuraavalla pysäkillä. Epäonnekseni huomasin menettäneeni mahdollisuuteni ehtiä matsiin ajoissa. Päätin...
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Epäonnekseni huomasin menettäneeni mahdollisuuteni ehtiä matsiin ajoissa. Päätin...

..kin lätkämatsin sijaan mennä katsomaan baletttiesitystä, koska bussi pysähtyi juuri sopivasti baletin eteen. Joutsenlampi oli juuri mitä tarvitsin tässä vaiheessa jonkun typerän lätkämatsin sijaan. Eteisessä..
 

kovalev

Jäsen
...Poke katsoi halveksivasti - aina kengistä alkavaan kaljuuni, tuhisi rohtunutta nenäänsä ja sanoi:
"Luuletsä et tääl on joku lätkämatsi, vai? Noilla rytkyillä ja ilman daamia tänne ei oo mitään asiaa, nilkki!"
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Poke otti rihveleistäni kiinni päättäväisesti, katkaisi jääpuikon viereisestä rännistä ja tunki sen perseeseeni. Säpsähdin, koska en koskaan ollut kokenut moista, ja totta puhuen, en halua enää kokeakaan. Lähdin hämmentyneenä ja jääpuikko peräsuistamossani taapertamaan kohti kotia. Matkalla jäin bussin alle ja luultavasti kuolin.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Ei siinä mitään, totesin. Kaikkeen muuhun ehtii tottumaan, paitsi jäätikkuun perseessä. Kun heräsin kahden kuukauden päästä koomasta,...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei siinä mitään, totesin. Kaikkeen muuhun ehtii tottumaan, paitsi jäätikkuun perseessä. Kun heräsin kahden kuukauden päästä koomasta,...
Vaan luulossani olikin vikaa, sillä heräsin koomastani kahden kuukauden kuluttua Tokoinrannasta Lasol-jengin ympäröimänä. Olin vetänyt vitutukseeni tärpättiä ja Lasolia ja sen vuoksi nähnyt tapahtumia, jotka eivät olleet tapahtumia vaan pääni luomia hattaroita, joita nyt silloin tällöin sattuu kohdalle. Olin ollut muka finninaamainen HIFK-fani, vaikka todellisuudessa olin mokkakenkäinen komea alfauros Peräkorpihikiältä ja kannatin vain Jan Lundellia, jonka nimikirjoitusta olin lähtenyt kotiseudultani Hessaan saakka hakemaan.

Näkemäni kaunis neito oli kuitenkin olemassa, hän oli Anna-Kaisa Hermunen ja siinä me Tokoinrannassa silittelimme toistemme poskia ja tutkin hänen posliininäyttelyään. Yhtäkkiä päässäni alkoi soida bassoinen saksalainen marssimusiikki ja...
 

Timppa73

Jäsen
havahduin Hartwall Areenan käytävältä. Kaikki oli ollut painajaismaista unta, en ollutkaan HIFK fani, en kokenut seikkailua jääpuikon ja Hermusen kanssa. Pettyneenä katsoin tulostaululle, 60min ja maalit: Jokerit 4 - TPS 2. Sulanut pehmis rinnuksella ja Hjalliksen nimikirjoituksella varustettu kuva taskussa päätin lähteä kohti Turkua, vihdoinkin kotiin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta, nyt kun täällä uudessa pääkaupungissa olin, voisin käydä moikkaamassa vanhaa ystävääni Sedua. Tietääkseni hän on avannut jälleen uuden paikan entisen tilalle, nimi vaan ei tullut mieleen. Ajattelin siis kysyä seuraavalta vastaantulijalta ’et sää gumminga Seduu ol nähny?’…
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Toisaalta, nyt kun täällä uudessa pääkaupungissa olin, voisin käydä moikkaamassa vanhaa ystävääni Sedua. Tietääkseni hän on avannut jälleen uuden paikan entisen tilalle, nimi vaan ei tullut mieleen. Ajattelin siis kysyä seuraavalta vastaantulijalta ’et sää gumminga Seduu ol nähny?’…
Vastaukseksi sain vain ulkomaankielistä mongerrusta, josta en ymmärtänyt tietenkään mitään. Hetken aikaa jankutettuani samaa kysymystä uudestaan ja uudestaan tajusin ettei se perkele taida myöskään ymmärtää minua. "Haista vittu sitten", totesin ja....
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Vastaukseksi sain vain ulkomaankielistä mongerrusta, josta en ymmärtänyt tietenkään mitään. Hetken aikaa jankutettuani samaa kysymystä uudestaan ja uudestaan tajusin ettei se perkele taida myöskään ymmärtää minua. "Haista vittu sitten", totesin ja....

sain nyrkin silmääni ja luultavasti kuolin.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin naulapyssyillyt kuoliaaksi ulkomaankielisen mongertajan! Näin jo mielessäni lehtiotsikot: 'Viharikos keskellä Eerikinkatua!'
Eihän tässä näin pitänyt käydä, mitä Astridkin nyt sanoisi! Välimme olivat jo ehtineet lämmetä taas sen typerän Facebook-viestini jälkeen, mutta tätä olisi vaikea selittää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös