Jatkoajan IFK-osion Muistojen Polku ja FAQ

  • 37 170
  • 416

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Olen JHagin kanssa yhteyksissä viikoittain ja laitoin viestiä, että täällä ikävöidään häntä kovasti. Jatkoajan paras kirjoittaja, joten ei mikään ihme, että ikävä on. Hauska ja erittäin fiksu äijä. Hauskoja muisteloita täällä. :)
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen JHagin kanssa yhteyksissä viikoittain ja laitoin viestiä, että täällä ikävöidään häntä kovasti. Jatkoajan paras kirjoittaja, joten ei mikään ihme, että ikävä on. Hauska ja erittäin fiksu äijä. Hauskoja muisteloita täällä. :)
JHag joutuisi kyllä palatessaan päivittämään pelikirjaansa träpin suuntaan. Se kun oli sellainen vanhan koulukunnan 60 min paine keskialueen pommeilla ja noudoilla. Jos joku vierailija erehtyi IFK-osioon väärällä jalalla tai lähti muuten haastamaan verbaaliseen hippaan, niin sai kyllä osakseen sellaisen pesu + linkous -ohjelman, ettei hetkeen eksynyt takaisin. Loistava heppu.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähemmän aurinkoinen kuin esikuvansa Solsidanista Ove Sundberg on lisätty Hiihtäjäpainijoiden kunniagalleriaan eli tämän ketjun avausviestiin. Kymppi alkaa lähestyä kovaa vauhtia.
Onhan tuo tavallaan hienoa, että itse alkuperäinenkin (näin itse uskon) hiihtäjä-painija tuli omalla läsnäolollaan kunnioittamaan tätä ketjua. Hän oli kaikessa hiljaisuudessa ollut keskuudessamme jo viime viikon ti alkaen, mutta ilmeisesti nähtyään tämän ketjun avauksen meni vati totaalisen nurin eikä pystynyt enää pidättelemään. Yksi merkkipaalu lisää tähän muistojen ketjuun.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Itseasiassa Dan Hacker ei muistini mukaan saanut kovin hyvää palautetta faneilta, vaan oli lähinnä ihan ok menköön mukana kaveri. Muistaakseni Jhag lanseerasi jonkun pelin jälkeen tuon pirteän lempinimen, kun väkisin etsittiin positiivista. Jäänyt sen jälkeen elämään ns legendana tietäjille, jotka tietää. Pirteyttä käytetään edelleen siis monen pelaajan kohdalla hassutteluna. Vähän kuin asenne, jonka Pasi Rautiainen kertoi jumalauta olevan perus asia ammattilaiselle urheilumaailmassa.
Niin se kai vähän riippuu, miten sitä tulkitsi, ja edelleen tuosta on niiiin pitkä aika, etten voi sanoa muistavani oikein. Mutta pointti oli, että aluksi oli parempi fiilis, ja lopulta jätkä oli vain vitsi.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Vähemmän aurinkoinen kuin esikuvansa Solsidanista Ove Sundberg on lisätty Hiihtäjäpainijoiden kunniagalleriaan eli tämän ketjun avausviestiin. Kymppi alkaa lähestyä kovaa vauhtia.

Myös Team Modedators kunnioitti Solsidanin naapuruston jäsentä vetämällä nämäkin painihiihtotrikoot pikavauhtia palvelinsalin kattoon jäädytyksen kera.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Eikös tämä ainakin hieman tarkemmin mennyt niin, että "Jokerifanien on tämä helpompi kestää, koska duunarit ovat tottuneet vastoinkäymisiin"? Sitä en enää muista, että mistä tuo alkuperäinen asia oli.
Aivan. Juuri noin se meni.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Senhän takia paskis halusi huonontaa pelaajat tälle kaudelle. Ongelma on vain se, että oli väärä organisaatio. Vähän sama kuin Vehon Mersu-hallissa ongelma olisi se, että on liian hyviä autoja ja pitäisi saada sen takia Kiat tilalle. Ei se niin mee, vaan pitää löytää sellainen myyjä, joka osaa myydä prameissa puitteissa juuri niitä Mersuja. Petu oli väärässä organisaatiossa. Hänen olisi pitänyt olla ankeissa puitteissa huonolla materiaalilla, mutta paskanhaju ja hullu raivo päällä. Esim. Hämeenlinnassa.

Jokerifanit ovat lähiöiden kasvatteja, joten heille on jo luksusta, että tulee juoksevaa vettä. Ei siinä voida Lämsää paremmasta edes haaveilla, kun lähtökohdat ovat huonot. Kuunnelkaapa noita muusikoiden haastatteluja. Melkein kaikki kaverit linnassa tai kuolleet huumeisiin tai viinaan. Jos kaverit ovat kuolleet huumeisiin tai viinaan niin silloin runkosarjavoitto on lottovoitto tapahtuipa se millä tahansa pelitavalla. Ja jos tulee sitten nenään pleijareissa niin se on vain sitä samaa päähänpotkimista, mihin ovat aina tottuneet. Siis keskimäärin, ei joku Bozik, joka pyörii Pariisissa. Vaikka vähän kärjistetysti nyt mainitsinkin niin pitää ottaa arvioissa huomioon tällaiset selkeät erot. Sama asia koetaan eri piireissä eri tavalla. Politiikassa voi verrata kokoomusta, demareita ja persuja. Kaikki kokevat sama asiat eri tavalla. Kokoomuslaiset eivät paskaa lähtisi syömään. Ja tämä sm-liiga on puoluekartta vähän eri tavalla piirettynä.

Enemmänkin olen huolissani siitä, että nykyinen puuhastelu johtaa siihen, että iso osa stadilaisista muuttuvat lätkän suhteen täysin passiivisiksi ja lajin merkitys ihmisille on luokkaa "ihan sama". Jokereiden floppaaminen ei samalla tavalla tunnu heillä, koska duunarit ovat tottuneet vastoinkäymisiin. Sen sijaan IFK:n kannattajakunnassa on paljon ihmisiä, jotka ovat tottuneet onnistumisiin, eivätkä he viitsi seurata, jos joukkue epäonnistuu koko ajan. Niinpä seuran talouden kannalta olisi syytä alkaa tuottamaan niitä onnistumisia kaukalossakin.
Tässähän nämä. Tuossa jälkimmäisessä lainauksessa on se ihan original.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Olen JHagin kanssa yhteyksissä viikoittain ja laitoin viestiä, että täällä ikävöidään häntä kovasti. Jatkoajan paras kirjoittaja, joten ei mikään ihme, että ikävä on. Hauska ja erittäin fiksu äijä. Hauskoja muisteloita täällä. :)
Kerro terveisiä, että Bönde-siipi kaipailee myös kovasti.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Ai saatana, nyt täytyy kyllä tulla naapurinkin hiekkalaatikolta toteamaan että tää oli kyllä aivan loistavaa viihdettä koko ketju. Paljon hienoja nimimerkkejä, joista suurin osa itselle tosin tuntemattomia kun palstalla pyörimisen aloittanut vasta kuutisen vuotta sitten. Jään seuraamaan!
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Älä Töni Penttiä, Pentti On Meidän Kaveri. Muistaakseni JHagin perustama kerho, joka puuttui kaikkeen Fööni-Penaa tönivään toimintaan maalla, merellä ja ilmassa.
Upeaa!!!
Eikä Penaa todellakaan saa töniä.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tälle on omistettu vaatimaton 100-sivuinen ketjukin, joka alkaa tästä viestistä (näkee kokonaisuudessaan, kun klikkaa JHagin nickiä):

Tämä ketju on sitä varten, että jos joku ÄTPPOMK:n jäsen havaitsee Pentin tönimistä jossain päin Jatkoaikaa, niin eikun tänne hälytystä tekemään ja koordinaatteja antamaan! Ugh!

We´ll be watching you!

Toivon mukaan tämä ketju löytyy, käykää nyt muutama ensimmäinen ilmoittautumassa täällä niin saatte sitten tiedot uusista viesteistä.
 

cc_rider23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ässät, San Francisco Giants
Huikea ketju! Kiitos @Frankie !
Itse olen rekisteröitynyt 8.5.2002, eli onhan tässä jo vuosia eletty liitossa Jatkiksen kanssa.
Alkuaikoina tuli "paljonkin" kirjoiteltua, kun suht läheltä pääsi seuraamaan jengin toimintaa, enempää nyt tässä paljastamatta.
Vuosien saatossa on kirjoittelu vähentynyt, mutta päivittäin seuraan kyllä palstaa.
Täällä on kyllä ollut huikeita herroja ja leidejä ja on edelleenkin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
  • Dan Hackerin pirteys - fanit olivat aluksi ihan positiivisia hankinnasta, kunnes valkeni, ettei se pörrääminen lopulta tuota yhtään mitään.

Itsehän olen tässä vuosien mittaan profiloitunut sellaiseksi tiettyjen pelaajien puolustelijaksi ja ottanut kyllä siinä osumaa siipeeni paljon. Olen monen kohdalla ollut sitä mieltä, että kun rooli on oikea niin voi olla varsin hyödyllinen pelaaja. Varmaan omalla listallani on ollut etenkin Motin, Lyytinen (aluksi). En muista mitä mieltä Dan Hackerista olin, mutta olen aina pitänyt jalakkaita pelaajia enemmän arvossaan, kuin hitaita. Hampaissani on ennemmin Åsten tai Palola, kuin Dan Hacker tai Elis Hede. Esimerkiksi Åstenin tyylisen pelaajan pitäisi tuoda tiskiin jotain sellaista mitä Komarov on nyt tuonut, eli saa oikeasti vastustajan pois raiteiltaan. Olli Palolan tyyppisen pelaajan pitää sitten oikeasti tehdä se +25 maalia ollakseen hyödyllinen. Ihan turha puhua mistään monipuolistumisesta. Mulle on ihan helvetin sama miten yksipuolinen joku pelaaja on, jos tekee 30 maalia. Dan Hacker tai Elis Hede ovat juuri sellaisia pelaajia, joita minä hankkisin alaketjuihin +10 minuutin peliajalle Karvisten, Nykoppien yms. sijaan. Mikäli siis luonne siihen rooliin riittää. Esim. Coloradolla Cogliano ja Helm. Se mitä kentällä ollaan, niin hurjasti pörräten. Ei ole väliä vaikka olisi tehotontakin. Elis Hede esim. DEL:ssä 17 ja 23 pisteen kaudet ja myös Dan Hacker oli urallaan tehokkaampi, kuin meidän viime vuosikymmenen nelosen pelaajat, joilla suurimmalla osalla on 10 tehopistettä kauden aikana työn ja tuskan takana. En muista mihin rooliin Hacker hankittiin eli jos hänestä odotettiin top2 ketjujen pelaajaa, niin varmasti oli syytä kritiikkiin.

Oma kirjoitusura alkoi 8.11.2001. Nyt +8900 viestiä köyhempänä voi miettiä, että mitä tällä ajalla olisi voinut opiskella.

Edit: Muokattu kirjoitus-uran alkamista kymmenellä vuodella. 2011 kirjoitin, mutta 2001 on tosiasiassa.
 
Viimeksi muokattu:

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Tässä on jotain niin äärettömän kekseliästä ja hauskaa, että en mitenkään keksi, miten joku on voinut olla noin kekseliäs ja hauska. Nauran ääneen täällä :D :D

"Tämä ketju on sitä varten, että jos joku ÄTPPOMK:n jäsen havaitsee Pentin tönimistä jossain päin Jatkoaikaa, niin eikun tänne hälytystä tekemään...."
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sit ihan vaan tällainen perusasiakin, niin täällä Jatkoajassahan joskus 2000-luvun ensivuosikymmen lopulla väännettiin vuosikausia asiasta, kumpi olisi hienompaa voittaa, ryminäpronssi vai neppailukulta. Ja siis ilman ironiaa, ihan tosissaan, veren maku suussa ja tosia kannattajia tuomiten. No, ryminäpronssi oli lähellä Sheddenin kaudella, neppailukultakin voitettiin 11. Nyt ei ole toivoakaan kummastakaan ja keskustelukin tästä on vähentynyt.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Sit ihan vaan tällainen perusasiakin, niin täällä Jatkoajassahan joskus 2000-luvun ensivuosikymmen lopulla väännettiin vuosikausia asiasta, kumpi olisi hienompaa voittaa, ryminäpronssi vai neppailukulta. Ja siis ilman ironiaa, ihan tosissaan, veren maku suussa ja tosia kannattajia tuomiten. No, ryminäpronssi oli lähellä Sheddenin kaudella, neppailukultakin voitettiin 11. Nyt ei ole toivoakaan kummastakaan ja keskustelukin tästä on vähentynyt.

Nostetaan oma ketjun avaus ylös. Ollapa vielä noin nuori ja viaton.

 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostetaan oma ketjun avaus ylös. Ollapa vielä noin nuori ja viaton.

En muuten muistanut, että tähän liittyi tuo Mobergin Kauppalehdelle antama haastattelu.

Tuossa sun avauksessa oli aikanaan pakastehernepussi mainittu. Moniko tietää, että sen kuuluisan broilerin sisällä oli tiettävästi herne-maissi-paprikapussi? Sekin on selvinnyt täältä Jatkoajasta (vai oliko Kiekkopesässä kuitenkin?).
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
tulee vielä sellainen omakohtainen kokemus mieleen jostain ihan 2000-luvun alkumetreiltä eli olen ollut itse 11-13 vuotias.
Tämä tuli kyllä itselle ihan puskista. Jostain syystä olen elänyt sellaisessa virtuaalitodellisuudessa, että olisit noin viiskymppinen setämiesoletettu. Ja tämä siis kaikella kunnioituksella, koska pidän kirjoitustyylistäsi, eikä se johdu pelkästään liipasinherkästä sormesta kenkimisien suhteen saati jyrkähkössä realistisiivessä istumisesta. I stand corrected.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostetaan oma ketjun avaus ylös. Ollapa vielä noin nuori ja viaton.

Ai saakeli, hieno ketju jossa itselläkin ollut heti alkuun painavaa asiaa.
Tuohan oli vielä sitä aikaa jolloin menestymättömyys haluttiin verhota talouden, brandin, tutinaa ja tötinää ryminäpronssien taakse, kun oikeasti syy oli seurajohdon puutteellisessa kyvyssä rakentaa urheilullista osaamista sekä sen merkityksen vähättelyssä ja riitti kun kassaan tuli rahaa. Sai toki menestystäkin tulla, mutta nuo prioriteettina meni edelle. Silloin muistaakseni enemmistö nimimerkeistä osti tuon verhon minkä taakse seurassa mentiin, kun mm. Jhag sitä erittäin taitavasti lobbasi.
Onhan nuo ajat aikalailla tuosta muuttuneet, kun nyt täälläkin vallitsee pitkälti konsensus siitä että mestaruutta pitää tavoitella ykköspriona. Väännetään sitten siitä onko Peltonen oikea valmentaja sitä tuomaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös